نوشته شده توسط : پارس ارتباط

دسترسی به اینترنت را می‌توان یک بخش جدانشدنی از زندگی دانست. یکی از امکانات جذاب گوشی‌های همراه امروزه‌، امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت بدون نیاز به خطوط و مودم‌های اینترنت است. با این قابلیت که چند سالی است به تلفن‌های هوشمند افزوده شده، می‌توانید در هرکجا و هر زمان، بدون هیچ محدودیتی به دنیای مجازی وارد شده و به‌سادگی از به‌روزترین اخبار جهان مطلع شوید.

اما گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی امکان دسترسی به اینترنت موبایل قطع شود. این مسئله برای کسانی که کارهایشان را با اینترنت انجام می‌دهند، یک امر بسیار حیاتی و مهم است و تنها یک مدت کوتاه قطعی اینترنت، ضرر زیادی به کسب‌وکارشان وارد خواهد کرد. در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط، به بررسی دلایل قطعی و حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی خواهیم پرداخت.

 

 

دیتا در آپدیت Android  کار نمی‌کند

اگر اخیراً به جدیدترین نسخه اندروید موبایل خود را ارتقا داده‌اید، ممکن است در اثر این به‌روزرسانی دچار مشکلات شدید شوید. این اشکال باعث می‌شود صفحه تنظیمات e-sim به هم ریخته و دیتای شما وصل نشود.

برای رفع این مشکل، به تنظیمات Android خود بروید، سپس “Carrier” را در کادر جستجو در قسمت بالا تایپ کنید. به تنظیمات شرکت مخابراتی خود بروید، سپس در زیر گزینه “Carrier” شبکه خود را انتخاب کنید (ممکن است به طور پیش‌فرض روی “null” تنظیم شده باشد) تا دوباره دیتا کار کند.

 

تنظیمات APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید

این یک اتفاق عجیب است اما غیرمعمول نیست، برای همین تنظیمات APN شما پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار اندرویدی ممکن است از حالت عادی خارج شود، و اگر یک تنظیم مجدد استاندارد مشکل را برطرف نکرد ممکن است لازم باشد آدرس APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید.

برای این کار ابتدا به لیست APN خود بروید، سپس روی گوشه سمت راست‌بالای نماد “+” ضربه بزنید. سپس تمام جزئیات APN را برای شبکه خود وارد کنید که می‌توانید در وب‌سایت رسمی شرکت مخابراتی پیدا کنید بعد از آن تنظیمات APN جدید خود را ذخیره کنید، سپس آن را از لیست APN در دستگاه خود انتخاب کنید.

Settings > Connections > Mobile Network > Access Point Names

اپراتور ایرانسل:

  • Irancell-GPRS :Name
  • mtnirancell :APN

 

اپراتور همراه اول:

  • MCI-Internet :Name
  • mcinet :APN

 

اپراتور رایتل:

  • RighTel :Name
  • RighTel :APN

 

فعال بودن برخی برنامه‌ها از قبیل آنتی‌ویروس

از دیگر دلایلی که ممکن است به‌صورت موقت به وصل نشدن اینترنت گوشی منجر شود، فعال بودن برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هاست. به طور مثال تنظیمات برخی از آنتی‌ویروس گوشی‌ها ممکن است دسترسی به اینترنت را با اختلال روبرو کند.

 

استفاده از دیتا تلفن همراه را برای همه برنامه‌ها مجاز کنید

بیشتر تلفن‌های همراه به کاربران امکان می‌دهند تا استفاده از دیتای موبایل را برای برنامه‌های خاص خاموش کنند. اگر به دلایلی برنامه‌ها روی “فقط WiFi” تنظیم شده‌اند، باید از طریق بخش تنظیمات موبایلتان به “Data Usage” بروید و به دنبال برنامه‌هایی که دسترسی آن‌ها را محدود کرده‌اید باشید. گزینه‌ها را مجدداً تنظیم کنید تا امکان استفاده از داده‌ها برای این برنامه‌ها فراهم شود.

 

تنظیم مجدد کارخانه

اگر همه مراحل این لیست را انجام دادید و مشکل شما حل نشد و اگر نمی توانید مسئله را پیدا کنید ، آخرین راه حل شما برای تنظیم مجدد کارخانه است . بازنشانی داده های کارخانه ممکن است راه حلی برای یک مشکل اتصال باشد .

قبل از تنظیم مجدد کارخانه ، مطمئن شوید که از کلیه اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید ، زیرا تنظیم مجدد باعث حذف همه داده اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شما می شود . پس از تهیه نسخه پشتیبان ، به بخش تنظیمات خود بروید. سپس گزینه “تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد” را انتخاب کرده و روی “تنظیم مجدد داده های کارخانه” ضربه بزنید .

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی , تعمیرات موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 یکی از گوشی‌های محبوب میان‌ردهٔ موجود در بازار جهانی، گوشی A51 سامسونگ است.  این گوشی تلفن همراه به عقیدهٔ کارشناسان دنیای موبایل و تکنولوژی، ارتقا یافتهٔ گوشی A51 ساختهٔ شرکت پیشرو در دنیای تکنولوژی و اندروید، سامسونگ است و به‌ مراتب امکانات ویژه ‌تری در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما این شایستگی ها هیچ کدام ضامن این امر نیستند که خریداران این دستگاه موبایل، مشکلاتی تحت مضمون خرابی گوشی A51 سامسونگ را نداشته باشند و هیچ وقت برای تعمیرات به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل سامسونگ  مراجعه نکنند. 

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

·         اشکال در باتری گوشی و شارژر

در مواقعی گوشی در حال پردازش سنگین نیست اما بازهم گوشی داغ می‌کند. از دلایل این موضوع می‌توان به باتری گوشی اشاره کرد. استفاده از باتری غیر اورجینال می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر باتری گوشی شما باطری اورجینال می‌باشد در صورت داغ شدن موبایل سامسونگ احتمال خراب آن باتری وجود دارد. شارژرهای نامناسب و باتری‌های غیر اصل می‌توانند منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر گوشی شما با شارژ نامناسب شارژ شود و با مدام در برق باشد احتمال آسیب به آن بالا می‌رود. برای جلوگیری از داغ شدن موبایل حتماً از شارژرهای اصل و باتری‌های مرغوب استفاده کنید.

 

·         داغ شدن موبایل سامسونگ به دلیل اجرای بازی‌های سنگین

از عوامل داغ شدن موبایل سامسونگ اجرای بازی‌های سنگین درگوشی است. اجرای بازی مانند اجرای برنامه‌های سنگین باعث داغ شدن گوشی می‌شود. هنگام نصب و اجرای بازی حجم بالایی از منابع گوشی اشغال می‌شود. با اشغال منابع گوشی حرارت زیادی ایجاد می‌شود. به‌خصوص اگر سخت‌افزار گوشی برای اجرای بازی ضعیف باشد این موضوع بر داغ شدن گوشی اثر بیشتر می‌گذارد.

 

·         استفاده از کیس‌های بسته و ضخیم

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما استفاده از کیس‌هایی بسته و ضخیم می‌باشد. تقریباً هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله‌ای را به‌صورت اکید به وجود می‌آورد؛ اساس کار پلاستیک این است، گرما در داخل، سرما در بیرون.

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از قاب‌هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصاً در روزهای گرم از آن‌ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!

 

 

جلوگیری از داغ کردن گوشی سامسونگ

·         حالت صرفه‌جویی در باتری (Power saving)

برای کنترل یا جلوگیری از گرم‌شدن سیستم روی تراشه (SoC) مطمئن شوید که در حال انجام‌دادن بازی‌های سنگین یا تماشای ویدئو به مدت طولانی نیستید، در حال استفاده از وظایف چندمنظوره یا اپلیکیشن‌هایی که نیاز به پردازش زیاد دارند نیستید، از استفاده طولانی بلوتوث خودداری کنید و برای ارسال فایل‌های سنگین از وای‌فای استفاده کنید. به طور کلی تا جای ممکن از کارهایی که نیاز به پردازش زیاد دارند خودداری کنید تا گوشی خنک باقی بماند. در نهایت باید گفت که همیشه از به‌روزرسانی نرم‌افزارهای گوشی و سیستم خود مطمئن شوید.

 

·         روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید

بخش اعظمی از شارژ باتری صرف تأمین انرژی برای روشنایی صفحه‌نمایش می‌شود. به همین خاطر در مواقعی که در محیط‌های بیرون هستید، برای خنک‌کردن گوشی، سعی کنید تا حد ممکن روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را کاهش دهید.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 , تعمیرات موبایل سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

لغت بکاپ اصطلاحاً به معنی "پشتیبان" می‌باشد. پروسه بکاپ گیری نیز تهیه کپی از اطلاعات موجود می‌باشد. این نسخه‌های کپی شده معمولاً برای بازگرداندن اطلاعات هنگام آسیب‌دیدن و یا مفقود شده اطلاعات اصلی به کار می‌روند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات امری ضروری و لازم است. البته بایستی توجه نمایید که نسخه پشتیبان را به‌صورت کامل تهیه نمایید تا در مواقع موردنیاز به‌درستی عمل نموده و بازیابی (Restore) گردد.

 

بکاپ گرفتن از گوشی در گوگل درایو

اندروید سیستم عاملی است که می توان از آن به راحتی و تنها با چند کلیک ساده نسخه پشتیبان و بکاپ تهیه کنیم. از این رو روشی که در قدم اول ما قصد داریم به شما معرفی کنیم، استفاده از گوگل درایو می باشد. برای دسترسی به این ابزار باید از منو کاربری گوشی وارد تنظیمات شوید. در صفحه باز شده بر روی ابزار جستجو که به شکل ذره بین است کلیک کنید و عبارت " Back up " را در آن وارد کنید. در نتایج جسجتو بر روی Backup and restore کلیک کنید.

 

 پشتیبان گیری از عکس ها و فایل های نمایشی(ویدیو)

اولین راه حلی که به ذهن می رسد اتصال گوشی به کامپیوتراست .با اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل USB می توانید به مسیر محل ذخیره عکس ها و ویدیو ها رفته و این فایل ها را کپی کرده ودر کامپیوتر در دایرکتوری دلخواه ذخیره کنید.

 

ذخیرهٔ تصاویر با استفاده از Google Photos

سرویس Photos در قالب یک اپلیکیشن اندرویدی و همچنین از طریق وب، امکان ذخیرهٔ ابری تصاویر را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض روی گوشی شما نصب نیست، می‌توانید با استفاده از این لینک آن را روی دستگاه خود نصب کنید. این اپلیکیشن به طور خودکار تصاویر را در سرورهای ابری گوگل ذخیره می‌کند.

البته برای اطمینان از ذخیره شدن تمامی تصاویر در سرورهای گوگل، می‌توانید اپلیکیشن Photos را درگوشی اندرویدی خود اجرا کنید و بررسی کنید که آیا در تصویرِ ابر، یک تیک مشاهده می‌شود یا خیر. اگر پیش‌ازاین در اپلیکیشن Photos گزینهٔ پشتیبان‌گیری ابری را غیرفعال کرده‌اید، از منوی کناری گزینهٔ Settings را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» یا Back up and sync شده و اطمینان حاصل کنید که گزینهٔ Back up and sync فعال است.

 

 

مسلم است که برای آپلود عکسها ، اینترنت و زمان لازم دارید.می توانید با دستکاری بخش تنظیمات، این گزینه را تنها زمانی که به شبکه WiFi متصل هستید فعال سازید و اجازه آپلود عکس ها را در حالتی که گوشی به شبکه ی دیتا گوشی متصل است غیر فعال کنید.

 

آموزش بکاپ گیری از مخاطبین اندروید

روش های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ از مخاطبین اندروید وجود دارد. اما روشی که ما قصد داریم به شما آموزش دهیم، استفاده از برنامه Google Contacts می باشد که در ابتدا نیاز به دانلود این برنامه دارید چرا که در برخی از گوشی های اندرویدی به صورت دیفالت وجود ندارد. 

 

 

 آموزش بک آپ گرفتن از اس ام اس ها

 شاید پیامک ها یا اس ام اس های قدیمی بعد از مدتی به هیچ وجه به کار ما نیایند و تنها شاید چند مگ حافظه گوشی ما را پر کنند. از این رو اگر پیامک ها و اس ام اس ها برای شما اهمیت دارند و نمی خواهید آنها را از دست دهید، توصیه ای که ما برای شما داریم استفاده از برنامه Pulse SMS می باشد که این برنامه یکی از کاربردی ترین برنامه های مخصوص ارسال و دریافت پیامک می باشد. از این رو اگر شما می خواهید نسخه پشتیبانی را برای اس ام اس ها دریافت کنید، می توانید از این برنامه استفاده کنید.

اما استفاده از این قابلیت کار آسانی می باشد چرا که در حین ورود شما ایمیل کاربری خود را وارد می کنید و از منو تنظیمات برنامه، وارد بخش " Backup & Restore " شوید و گزینه مربوطه را فعال کنید. اینک تمام پیامک های شما ذخیره شده اند و اگر این برنامه را همراه با اطلاعات ایمیل خود در هر گوشی هوشمندی وارد کنید، می توانید به تمام پیامک خود دسترسی پیدا کنید.

 

در صورتی که با کمک مراحل بالا مشکل شما حل نشد می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل پارس ارتباط تماس بگیرید تا با راهنمایی شما مشکلتان را حل کنند.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()