نوشته شده توسط : پارس ارتباط

علت روشن نشدن گوشی سامسونگ چیست؟

پیش از بررسی راه های رفع مشکل روشن نشدن گوشی، بهتر است ابتدا با دلایل روشن نشدن گوشی آشنا شویم تا بصورت کامل این موضوع را درک کنیم و متوجه شویم که مشکل گوشی سامسونگ ما از کجاست. بطور کل وقتی که شما با این مشکل روبرو می شوید، اولین کاری که انجام می دهید، این است که چند ثانیه ای را صرف نگه داشتن انگشت بر روی دکمه پاور می کنید و اما این مورد پاسخگوی مشکل شما نیست.

با وجود تمام این تفاسیر هنگامی که گوشی شما روشن نمی شود طبیعتا نشان دهنده یک مشکل است که اکثرا به دلیل نصب یک برنامه بدافزار یا مخرب می باشد که شما حتی از آن هم شاید خبری نداشته باشید. اما اگر به دنبال اطلاع از سایر مشکلات در این زمینه هستید، می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  •  اگر آخرین بار گوشی را 100 درصد شارژ کردید، شاید با اتصال مجدد شارژر مشکل رفع شود و شاید به تعویض باتری نیاز دارد.
  • نیاز مبرم گوشی شما به آپدیت نرم افزاری
  • آیا گوشی شما در تماس با آب بوده است؟!
  • و شاید مشکل سخت افزاری رخ داده باشد.

 

علت شارژ نشدن گوشی

همانطور که اشاره کردیم، اصلی ترین علت شارژ نشدن گوشی ایجاد یک مشکل در بخش سخت افزاری و خصوصا سوکت شارژ یا کابل شارژ می باشد. اما با این حال یک سری فاکتورهای دیگر هم  نیز وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد گوشی شده و دلیلی بر شارژ نشدن آن نیز باشند. مانند مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی که در مقاله های قبلی به آن پرداختیم، برخی از این فاکتورها می توانند نرم افزاری و برخی دیگر نیز می توانند سخت افزاری باشند که در ادامه سعی شده است مهمترین آن ها را مورد بررسی قرار داده و راهکار حل آن مشکل را نیز برایتان توضیح دهیم.

 

بی کیفیت بودن کابل شارژ

مهم ترین و شایع ترین علت شارژ نشدن گوشی، مربوط به کابل شارژر است. کابل شارژر موبایل به دلیل اینکه دائماً با جریان برق در تماس است، یکی از آسیب پذیرترین لوازم جانبی در موبایل است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث میشود کابل شما نتواند به خوبی و با سرعت بالا گوشی را شارژ کند.

 برای مثال، اورجینال نبودن کابل و کیفیت پایین آن میتواند در نحوه شارژ شدن گوشی شما تاثیر گذار باشد. توصیه ما این است که تا حد امکان کابل شارژ گوشی را از سایت های معتبر و شناخته شده تهیه نمایید تا دیگر لازم نباشد برای یک کابل چند بار هزینه اضافی پرداخت کنید.

وجود مشکل در سوکت شارژ گوشی

اگر سوکت شارژ گوشی و یا پورت یو اس بی شارژ دچار مشکل شود امکان اختلال در روند شارژ دستگاه شما وجود دارد. شما می توانید با یک حرکت ساده دلیل شارژ نشدن گوشی سامسونگ و دیگر گوشی ها را برطرف کنید.

برای این کار بعد از خاموش کردن گوشی در صورت امکان باتری آن را خارج کنید. با استفاده از یک شی کوچک ، مثل خلال دندان، زائده درون پورت یو اس بی را به مقدار کمی جابجا کنید. توجه داشته باشید با انجام این کار به سوکت شارژ گوشی خود آسیبی نرسانید. پس از این جابجایی باتری را در گوشی قرار دهید و گوشی را به شارژ وصل کنید.

 

کابل شارژ و شارژر را چک کنید

اگر گوشی شما تاکنون به خوبی شارژ می شده و  یک باره با مشکل عدم شارژ شدن روبرو شده اید و یا به درستی شارژ نمی شود، اولین و سریع ترین راهکاری که می توانید برای پیدا کردن سر منشا مشکل آزمایش کنید، عوض کردن شارژر و کابل شارژ است.

برای این منظور می توانید از یک شارژر دیگر هماهنگ با گوشی خودتان و یک کابل شارژ دیگر استفاده نمایید. در این شرایط اگر مشکل موبایل رفع شد، می توان متوجه شد که مشکل اصلی از کابل شارژ یا شارژر گوشی است و شما باید یکی از آن دو را که خراب شده است، تعمیر یا تعویض کنید. اما اگر همچنان مشکل وجود داشت پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را در تعمیرات موبایل مطالعه کنید.

 

مشکلات متداول گوشی های سامسونگ

در این مقاله قصد داریم چندین مورد از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ و مشکلات متداول گوشی های سامسونگ را با شما در میان بگذاریم که تا حدودی بتوانید خودتان مشکلات گوشی خود را حل کرده و در نتیجه در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. 

مشکل ارسال عکس‌های تصادفی به مخاطبین

 در مدل‌گوشی های سامسونگ مانند s9 و s9 پلاس دیده شده است که موبایل به صورت خودکار در نرم افزار Samsung message تصاویری را تصادفی بدون ثبت شدن سابقه آن، در گوشی ارسال می‌کند که با شکایت‌های بسیار زیادی در شرکت سامسونگ مواجه شد.

برای حل این مشکلات در منوی apps دسترسی نرم افزار Samsung message را به حافظه گوشی قطع نمایید که این کار نیز مشکلات مخصوص خود را دارد. برای مثال وقتی که قصد دارید برای دوستان خود عکسی ارسال کنید، باید دوباره دسترسی این برنامه به حافظه گوشی را فعال نمایید.

 

کم ماندن روشنایی صفحه

 گوشی های سامسونگ +Galaxy S9/S9، وقتی که صفحه گوشی قفل می‌شود، سطح روشنایی صفحه در شب و یا مناطق تاریک، بر روی حالت بسیار کم تنظیم می‌شود. این اتفاق هنگامی اتفاق می‌افتد که حالت‌های “Auto Brightness” روشنایی خودکار و Blue Night Mode (فیلتر نور آبی) غیرفعال می باشند. حل این مشکل یک راه دارد. تنها راه حل این مسئله، بازنشانی داده های کارخانه (Factory reset) برای دستگاه می باشد. اطمینان حاصل کنید که گزینه Restore System Settinge بازگرداندن تنظیمات سیستم را غیرفعال نمایید. برای رفع این مشکل و خواندن ادامه این مقاله به سایت تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

 

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

علت های مختلفی وجود دارد که باعث می شود موبایل اندروید و آیفون شما با مشکل خاموش شدن ناگهانی مواجه شود که در اینجا شایع ترین و اصلی ترین علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما را برایتان می گوییم:

 

برنامه مورد نظر را پیدا کنید

 گاهی مواقع یک برنامه می تواند باعث بی ثباتی نرم افزار گردد که گوشی شما را به صورت تصادفی خاموش می کند بنابراین شما می توانید برنامه مورد نظر خود را حذف کنید، در هنگام استفاده از یک برنامه خاص و یا درهنگام انجام یک کار خاص، تلفن همراه خود را خاموش کنید. اطمینان حاصل کنید که همه برنامه های شما در برنامه Google Play Store بروزرسانی شده اند. برنامه هایی را که اندکی قبل از شروع این مسئله نصب شده اند را حذف نمایید.

 

عدم کارایی صفحه نمایشگر

این احتمال وجود دارد که موبایل شما روشن باشد ولی نمایشگر آن کار نکند. اولین اقدام این است که دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا گوشی شما خاموش شود. پس از خاموشی گوشی مجدد آن را روشن کنید. در صورتی که موقع فشار دکمه پاور لرزش یا صدایی را احساس کنید به معنای آن است که نمایشگر گوشی شما کار نمی کند.

در این شرایط گوشی خود را به کامپیوتر متصل نمایید و از آن فایل پشتیبان تهیه کنید. برای رفع مشکل خرابی صفحه نمایشگر باید دستگاه خود را به نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل تحویل دهید تا تعمیرکاران متخصص صفحه نمایش آن را تعویض نمایند. برای رفع این مشکل و خواندن ادامه این مقاله به سایت تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

چند روش برای رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی موبایل

 

  • حالت پرواز را روشن و سپس خاموش کنید

یک حالت پرواز نمادین وجود دارد که تمامی اتصالات موجود در اندروید را خاموش می کند.

اگر مشکل سیم کارت از اتصالات اینترنتی و یا برنامه های درحال اجرا در پس زمینه گوشی باشد، این راه حل ها کمک خواهند کرد.

  1. نوار Notification را بکشید.
  2. گزینه ی Air plane را پیدا کنید.
  3. برروی enable it ضربه بزنید و اندکی بعد آن را خاموش کنید.

 

  • تنظیمات شبکه را به طور دستی تنظیم کنید

از دیگر دلایلی که می تواند باعث عدم خواندن سیم کارت در گوشی بشود تنظیم نشدن شبکه به صورت خودکار است.

 در چنین شرایطی شبکه را به طور دستی تنظیم کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات شبکه و یا همان Network Connection بروید.

 اگر از گوشی دو سیم کارته استفاده می کنید بعد از انتخاب سیم کارت مورد نظر در قسمت Network mode نوع شبکه را انتخاب کنید.

برای رفع این مشکل و خواندن ادامه این مقاله به سایت تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

 

جلوگیری از باز شدن برنامه ها با اپلیکیشن AutoStart Manager

برنامه را باز کنید، اپلیکیشن هایی که System App با رنگ قرمز جلوی آنها وجود دارد، اپلیکیشن های سیستمی هستند و نباید آنهارا غیر فعال کنید.

 برای غیر فعال کردن برنامه ها به صورت خودکار، در لیست برنامه ها اپلیکیشنی که میخواهید آن را غیر فعال کنید را پیدا کرده و گزینه Forbid مقابل آنرا انتخاب نمایید. برای بازگرداندن اجرا خودکار برنامه هم کافی است گزینه Allow را انتخاب کنیدو

برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز است دستگاه شما روت باشد، اما روت شدن را به خاطر موارد امنیتی پیشنهاد نمیکنیم.

نصب نشدن برنامه در اندروید خطای App not installed

برنامه هایی که بدون امضا و یا به اصطلاح Unsigned میباشند بر روی گوشی اندروید شما نصب نمی گردند.

 برای رفع این مشکل برنامه ZipSigner را از گوگل پلی دانلود کرده برنامه را نصب و اجرا نمایید.

داشبورد برنامه نصب شده را باز کنید و بر روی Choose input/output تپ کنید و فایل apk مورد نظر خود را انتخاب نمایید. حالا بر روی Sign the file تپ کنید. اجازه بدهید پردازش کامل گردد و سپس فایل apk امضا شده را نصب نمایید.

 

 

  • رفع مشکل  App not installed با تغییر ورژن برنامه

با تغییر کد برنامه شما می توانید مشکل نصب نشدن برنامه را حل نمایید. برای این کار برنامه APK Editor را از گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید.

حال برنامه را باز کرده و بر روی  Select APK from APP ویا Select an Apk File تپ کنید. حالا به برنامه نگاه کنید و بر روی Common edit کلیک نمایید. در اینجا نام نسخه را به نسخه قدیمی تر تغییر بدهید، شما حتی می توانید شماره SDK را نیز تغییر دهید، برنامه خود را در هر دستگاه دیگری که شبیه دستگاه شما میباشد، نصب کنید و شماره SDK را بررسی نمایید. تغییرات را در APK Editor App اعمال نمایید.

 برنامه ای که قبلا نصب کرده اید را حذف کنید و برنامه ای که با ADK Editor ویرایش کرده اید را نصب کنید.

برای رفع این مشکل و خواندن ادامه این مقاله به سایت تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید.

 

برخی از دلایلی که باعث هنگ کردن گوشی سامسونگ می شود

 

نصب نرم افزارهای سنگین

 نصب کردن نرم افزارهای سنگین روی گوشی فشار بسیار زیادی بر پردازنده و حافظه ی داخلی گوشی می آورد و همچنین به دنبال آن ریسک ویروسی شدن موبایل هم نیز بیشتر می شود. بهترین کار این است که نرم افزار سنگین و غیر ضروری را تا جایی که امکان دارد بر روی گوشی نصب نکنید تا بار اضافی بر موبایل وارد نشود.

 نرم افزار هایی که باعث هنگ کردن گوشی سامسونگ میشوند معمولا غیر استاندارد بوده و حجم بسیار بالایی اشغال میکنند  که جلوگیری از نصب آنها بهترین راه حل برای رفع هنگ کردن گوشی شما میباشد.

 

 آپدیت نبودن نرم افزار گوشی

در نسل‌های قدیمی تر گوشی های سامسونگ به سختی می شد OTA یا وایرلس سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کرد و این امر سبب هنگ کردن گوشی سامسونگ و کند شدن عملکرد آن می شد پس اگر نرم افزار گوشی سامسونگ خود را همواره به روزرسانی نکنید باعث هنگ سامسونگ می شود. اکثرا نرم افزار اندروید بسیار بیشتر از نرم افزار IOS دارای باگ و مشکلات است و خیلی زودتر فرسوده شده و ویروس میگیرد. پس با آپدیت نگه داشتن نرم افزار اندروید خود درصد هنگ گوشی را پایینتر آورده و به بهتر کار کردن آن کمک کنید.

 

جلوگیری از پر شدن RAM

تمامی موبایل ها دارای حافظه  RAM میباشند. حافظه RAM نقش بسیار زیادی بر سرعت عملکرد گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن دارد و موثر است  هرچقدر RAM گوشی شما ظرفیت بیشتری داشته باشد، گوشی می‌تواند تعداد Task بیشتری را به صورت همزمان تجزیه و تحلیل کند و هنگ هم نکند.

به این شکل  ترتیب سرعت عملکرد دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد .پر شدن حافظه RAM می‌تواند یکی از اصلی ترین دلایل برای کند شدن عملکرد موبایل و هنگ کردن گوشی سامسونگ بشمار می آید.

 به عنوان مثال اگر RAM گوشی شما 2 گیگ ظرفیت داشته باشد و اپلیکیشن های مختلفی در پس زمینه و حالت Multi Tasking آن فعال و یا نیمه فعال باشند و 80 یا 90 درصد از ظرفیت RAM  را پر کنند، بدون شک با مشکل هنگ کردن و کندی سرعت عمل رو به رو خواهید شد.

برای رفع این مشکل و خواندن ادامه این مقاله به سایت تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

پارس ارتباط لوتوس برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای حل مشکلات و تعمیرات نرم افزاری موبایل و تعمیرات سخت افزاری موبایل با همکاران در تماس باشید.

 

http://www.parsertebatco.com



:: برچسب‌ها: تعمیرات موبایل , تعمیرات موبایل در کرج , تعمیرات سخت افزاری موبایل , تعمیرات نرم افزاری موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

ميليونها نفر در چهارگوشه دنيا از تلفن های موبایل استفاده مي کنند. موبایل ها ابزار کوچک بسيار مفيد وجالبی ميباشند. با يک تلفن موبايل شما مي توانيد با هر شخصی بر روي کره زمين تقريباً از هر نقطه اي که آنتن موجود باشد ارتباط برقرار نمایید و صحبت کنید

اين روزها، تلفنهاي موبايل يک آرايه باور نکردني از توابع و کارها را براي کاربرش فراهم آورده و توابع و کارهاي جديد نيز با يک گام سريع در حال اضافه شدن هستند.

در دنیایی که همه چیز از طریق اینترنت به یکدیگرمتصل می‌شود، گوشی‌های موبایل در دسترس‌ترین راه همراهی با موج ارتباطات می باشند. شرکت‌های تولیدکننده موبایل مثل سامسونگ و اپل روز به روز پولدارتر می‌شوند و ماها روز به روز به این گوشی‌ها نیازمندتر می‌شویم. حالا اگر در این دنیا یکی از این وسایل ارتباط ما با کل دنیا خراب شود، چه باید کرد؟

بعضی‌ افراد حاضر هستند که هزینه زیادی پرداخت کنند تا یک گوشی جدید بخرند تا فقط از این موج ارتباطات جا نمانند. شاید در نظر اول چنین کاری احمقانه به نظر برسد ولی اگر از همه آن‌ها علت این کار را بپرسید ، احتمالا همگی یک جواب به شما خواهند داد. علت این است که نمی‌خواهند درگیر باز کردن کلاف سر در گم تعمیرات موبایل باشند.

 

تعمیرات تخصصی موبایل

 

تعمیرات موبایل یک معضل بزرگ و پر دردسر است و شامل بعضی از تعمیرات اعمال شده بر روی تلفن همراه می باشد که عملکرد طبیعی موبایل را به خطر میاندازد و در راستای تعمیر کردن این وسیله مفید و کارآمد باید به تعمیرکارهای معتبر و مطمئن مراجعه کرد تا در صورت بروز هر نوع مشکلی که در تلفن های همراه به وجود می آیند، آن ها را برطرف کرده و آن را به حالت طبیعی خود هر چند که موقت برگرداند.

با توجه به اینکه امروزه استفاده از گوشی موبایل تبدیل به یکی از وسایلی شده است که نبود آن حتی برای چند ساعت هم عملکرد روزانه زندگی بشری را مختل می کند؛ به همین علت لازم است که از این وسیله هوشمند به نحو احسن مراقبت کرد و در صورت بروز هر نوع مشکلی به تعمیرکارهای متخصص و البته مطمئن اعتماد کرد. البته بجز تخصص، ابزار تعمیرات موبایل نیز در تعمیر موبایل نقش بسزایی دارد.

 

این پیشرفت روز افزون و غیرقابل ‌پیش ‌بینی موبایل در دنیا زندگی بسیاری از ما را راحت‌تر کرده است، اما در عین حال عوارض خاص خود را نیز مانند هر پدیده دیگری داشته.

همین چند سال پیش بود که مقدار ترافیک اینترنت در بستر گوشی‌های هوشمند موبایل از ترافیک اینترنت بر روی کامپیوترهای دسکتاپ پیشی گرفت. این امر به همراه رشد دیوانه ‌وار شبکه‌های اجتماعی باعث شد که اطلاعات شخصی ما در اینترنت و روی گوشی‌های موبایل خودمان قابل دسترسی و بازیابی باشد.

 این موضوع حفظ حریم شخصی ما را سخت‌تر می‌کند. همین موضوع تعمیرات تخصصی موبایل را برای بسیاری از ما به امری پیچیده تبدیل کرده است. کم نیستند افرادی که این روزها حاضر نیستند از تلفن همراه خود جدا شوند و وقتی موبایلشان به تعمیرات نیاز پیدا می‌کنند، دچار این استرس و فشار روانی می‌شوند که گوشی خود را به چه کسی بسپارند.

پیشنهاد ما این است که برای تعمیرات موبایل حتما از شرکت ها و نمایندگی های معتبر استفاده کنید. شاید بدترین گزینه برای تعمیر موبایل اشخاص گمنام  و غیرقابل‌ردگیری ‌ای هستند که گوشی شما را با خود می‌برند و شما نمی‌دانید به کجا.

نمونه‌های سوءاستفاده از اطلاعات موجود در گوشی‌های موبایل هر روزه در اخبار و شبکه‌های اجتماعی خوانده می شود و این امر باید ما را نسبت به اینکه گوشی خود را برای تعمیرات موبایل به چه کسی می‌سپاریم، حساس‌تر کند.

 

رفع مشکلات و تعمیرات نرم افزاری موبایل

معمولا مشکل تعمیرات موبایل شامل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری می‌شود؛ بعضی از مشکلات نرم افزاری ممکن است به سادگی رفع بشن اما در برخی موارد فقط باید کار را به افراد متخصص تعمیرات موبایل بسپارید؛ مثلا گاهی اوقات ممکن است با یک ریست کردن، مشکلات نرم افزاری گوشی حل شود اما بعضی‌ مواقع هم مشکلات نرم افزاری پیچیده می باشند و باید توسط متخصصین این کار تعمیر شوند.

 اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره انواع مشکلات نرم افزاری و تعمیرات نرم افزاری موبایل داشته باشید، با ما همراه باشید.

 

کند شدن سرعت دستگاه (مشکلات عملکردی)

یکی از مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های مختلف، مشکلات مربوط به عملکرد آن‌ها می باشد. گاهی کاربران از کند شدن ناگهانی موبایل خود شکایت می‌کنند. گاهی گوشی موبایل حتی زمانی که از آن استفاده‌ی چندانی نمی‌کنید، به‌ طور غیرعادی داغ می‌شود. یا گاهی اوقات حتی شاید مشاهده کنید که گوشی شما بی علت ریست و یا خاموش می‌شود.

راه ‌حل‌:

برای حل این نوع مشکل ، بهتر است قبل از هرکاری، ازعملکرد صحیح اپ‌هایی که دانلود کرده‌اید مطمئن شوید. همیشه برای حفظ امنیت خود و تلفن همراهتان، اپ‌ها را از گوگل پلی استور و یا اپ استور دانلود نمایید. گاهی اوقات بعضی از اپ‌ها همچنان در پس زمینه‌ی گوشی به فعالیت ادامه می دهند و پردازنده‌ی گوشی را به خود مشغول می‌کنند.

از قسمت تنظیمات گوشی می‌توانید مشخص کنید که کدام اپ‌ها به فعالیت در بک‌گراند دستگاه ادامه دهند و فعالیت کدام اپ‌ها، زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید متوقف گردد. این کار می‌تواند باعث کاهش فعالیت cpu و افزایش سرعت گوشی شما شود.

 

باز شدن خودکار برنامه ها

 

یکی دیگر از مشکلاتی که اکثر کاربران گوشی های اندرویدی با آن سر و کله زده‌اند مربوط به باز شدن خودکار برنامه می باشد. به عنوان مثال تصور کنید در حال مرور بخشی از تنظیمات گوشی خود هستید و ناگهان اپلیکیشن تلگرام به صورت خودکار در گوشی باز و دعوتنامه عضویت شما در کانال تلگرام خاصی ارائه می کند.

 اگرچه این مشکلات اغلب برای کاربران گوشی های اندرویدی رخ می‌دهد، اما گاها در آیفون و آیپدهای اپل هم شاهد بروز این مشکل هستیم. علت بروز این مشکل با اپلیکیشن های مخرب و ویروسی که در گوشی شما نصب است ارتباطی مستقیم دارد!

 

مشکلات بلوتوث

اگر در اتصال اسمارت فون خود به سیستم پخش اتومبیل از طریق بلوتوث مشکل دارید، بهتر است تا در ابتدا اتصالات را ریست نمایید و دستورالعمل سیستم پخش اتومبیل را مطالعه کنید.

اطمینان حاصل کنید که شما بخش مهمی از روند اتصال را از فراموش نکرده باشید.

به قسمت بلوتوث از تنظیمات گوشی رفته و مطمئن شوید که همه چیز در حالت صحیح خود قرار گرفته باشد.

در قسمت تنظیمات بلوتوث گوشی، دستگاه‌هایی که پیش از این با آن‌ها pair شده بودید را پاک کنید. سپس از اول با دستگاه مورد نظر خود pair شوید.

وقتی که مشکل شما مربوط به اتصال با دستگاه‌های مختلف است، تنها انجام یک بروزرسانی نرم‌افزاری قادر به حل به این مشکل خواهد بود.

برای اطلاع از دیگر انواع مشکلات نرم افزاری و تعمیرات مشکلات نرم افزاری موبایل به وبسایت پارس ارتباط مراجعه نمایید.

 

مشکلات نرم افزای و تعمیرات سخت افزاری موبایل

تعمیرات سخت افزاری موبایل به مراتب دشوارتر از تعمیرات نرم افزاری موبایل می باشد و انتخاب تعمیرکار مجرب و کاردان برای تعمیرات سخت افزاری موبایل ضروری می باشد، چرا که این کار نیاز به تخصص بالای الکترونیکی دارد. به صورت خلاصه امروزه با پیشرفته تر شدن قطعات موبایل، کار کردن با آن ها به تخصص بیشتری نیاز دارد و باید با دقت انجام شود. اگر تعمیر و یا تعویض سخت افزاری توسط شخص مبتدی انجام شود امکان دارد دیگر قطعات در معرض آسیب قرار بگیرند.

 

دوره آموزش تعمیرات موبایل در کرج

آموزش تعمیرات موبایل به بخش دو بخش آموز نرم افزار وسخت افزار تقسیم بندی می شود که در پارس ارتباط لوتوس با استفاده از تجهیزات مدرن و اساتید مجرب و حرفه ای این امکان را فراهم کرده تا کارآموزان با یادگیری دوره تعمیرات موبایل از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری کار آمد باشند تا در بازار امروز که در حال توسعه وپیشرفت است، از لحاظ تئوری وعملی کارآمد باشند.


افرادی که علاقمند می باشند در دوره آموزش تعمیرات موبایل در کرج شرکت کنند، می توانند در این وبسایت ما سرفصل هایی که در این دوره تدریس می شود را مطالعه نمایند  و با کسب اطلاعات کافی اقدام به ثبت نام در این دوره کنند. ما سعی داریم تا دوره آموزش تعمیرات موبایل را به صورت کامل و بی نقص برگزار کنیم تا کار آموزان بدون هیچ مشکلی بتوانند در بازار کار، با مجوز رسمی فعالیت داشته باشند.

 

سرفصل های دوره مقدماتی

سرفصل های دوره تخصصی

 

ابزار تعمیرات موبایل موردنیاز

ابزار مورد نیاز برای تعمیرات تخصصی موبایل موضوع دیگری است که باید به فکر آن باشید. چیزی که ما در این جا قصد داریم به آن بپردازیم. با همراه ما باشید تا ابزار تعمیرات موبایل را با هم مرور کنیم.

 اگر نیاز به مشاوره تعمیرات موبایل دارید می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

اگر به صورت حرفه ای وارد زمینه تعمیرات تخصصی موبایل شوید، باید بدانید که تعمیر کاران سخت افزاری موبایل، به مراتب با ریسک کاری بیشتری مواجه هستند تا تعمیرکاران نرم افزار موبایل و صد البته باید توجه کرد که معمولا تعمیرکاران سخت افزار موبایل، از درآمد بیشتری نیز برخوردار هستند.

در هر صورت هم تعمیر کاران نرم افزار موبایل و هم تعمیرکاران سخت افزار موبایل با ریسک هایی روبه رو می باشند اما درآمد آن ها با توجه به سابقه و تجربه ای که دارند متفاوت می باشد.

 

از جمله از ابزاری که برای تعمیرات موبایل مورد نیاز است

  • دستگاه هیتر بلور
  • هویه
  • منبع تغذیه
  • ست پیچ گوشتی ها
  • پایه نگهدارنده
  • پنس
  • سیم قلع
  • پیچ گوشتی ریز چهارسو
  • شابلون
  • خمیرقلع
  • روغن لحیم
  • روغن فلکس
  • سیم قلع کش
  • چسب ضدآب
  • مولتی متر
  • نقشه دستگاه و ماردبورد
  • دستگاه لوپ
  • دستگاه اولتراسونیک

کاربرد باکس تعمیرات موبایل چیست؟

 

وسیله باکس تعمیرات موبایل در زمینه تعمیرات موبایل بسیار کاربردی است. باکس موبایل وسیله ای است که در جهت تعمیر انواع موبایل ها کمک حال تعمیرکاران موبایل محسوب می شود و به وسیله آن می توان اقدامات بسیار زیادی را انجام داد که یکی از آن ها فلش کردن انواع گوشی های اندرویدی است.

در مقاله های قبل ما توضیحات کامل تری از باکس موبایل و مزایای آن داشتیم. برای خواندن مقالات بیشتر و اطلاع از قیمت های باکس تعمیرات موبایل به وبسایت ما ممراجعه نمایید.

یکی از اصلی ترین کارهایی که وسیله باکس تعمیرات موبایل انجام می هد، در جهت فلش زدن گوشی های موبایل می باشد. اما بایستی در نظر داشت که با فلش کردن اطلاعات کاربر به طور کلی از بین می رود.

بنابراین قبل از اجرای فرآیند فلش زدن توسط باکس ها بایستی از گوشی های موبایل بکاپ گرفت. ترمیم سریال نیز از جمله خدماتی است که به وسیله باکس موبایل در دفاتر تعمیرات موبایل انجام می شود.

 

کاربرد باکس و دانگل چیست؟

 

باکس های تعمیراتی میتوانند کارهایی مانند:

فلش کردن، ترمیم شماره سریال، شکستن رمز صفحه، ریست فکتوری کردن، بک آپ گیری

و یکسری دیگر از کارهایی که مشکل‌شان به نرم افزار گوشی مربوط می‌شود را انجام بدهند.

 

معروف ترین و رایج ترین باکس ها و دانگل ها عبارت اند از:

 

  • باکس میراکل Miracle
  • باکس اختاپوس Octopus
  • باکس سیگما Sigma
  • باکس Z3X
  • باکس SETool
  • باکس ATF
  • دانگل BEST
  • دانگل CM2
  • دانگل چمیرا Chemira

 

نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در کرج

تعمیرات موبایل سامسونگ با توجه به گستردگی و کاربری بالای این محصول در داخل کشور، ادعای بسیاری از فعالان این حوزه است، اما آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت بسیار است، انجام تعمیرات موبایل سامسونگ در یک مرکز مجاز و استاندارد است که اختلالات ایجاد شده در این دستگاه را منطبق بر استانداردهای بین‌المللی رفع و حل نماید.

مشکلات متداول گوشی های سامسونگ

 

مشکل ارسال عکس‌های تصادفی به مخاطبین

در مدل‌های سامسونگ مانند s9 و s9 پلاس دیده شده است که گوشی به صورت خودکار در نرم افزار Samsung message تصاویری را به صورت تصادفی بدون ثبت شدن سابقه آن، در گوشی ارسال می‌کند که با شکایت‌های زیادی در شرکت سامسونگ مواجه شد.

برای حل این مشکل در منوی apps دسترسی نرم افزار Samsung message را به حافظه گوشی قطع کنید که این کار نیز مشکلات خود را دارد. برای مثال وقتی که قصد دارید برای دوستان خود عکسی را ارسال کنید، باید دوباره دسترسی این برنامه به حافظه گوشی را فعال کنید.

 

سایه رنگ زرد در LCD

به بخش تنظیمات و سپس به منوی display  و سپس به بخش color mode بروید و حالت رنگ  یا RGB را تا جایی که خوب شود، تنظیم نمایید اگر این مشکل حل نشد، باید گوشی خود را تعمیر کنید.

 

مشکلات وای فای

 

ابتدا روتر را ریست کنید اگر مشکل حل نشد، نقطه اتصال را قطع کنید. به مناطق شلوغ بروید و اتصال را بررسی نمایید.

 

مشکلات دوربین


یکی از مشکلات دوربین سری جدید از گوشی‌ها این است که از برنامه دوربین، به طور خود به خود خارج می‌شود و پیام خطا می‌دهد یا اینکه اجازه عکس برداری و فیلم برداری را نمی‌دهد.

گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید.
اگر مشگل حل نشد به بخش درباره تلفن بروید و اگر بروزرسانی فعال بود، آن را بروزرسانی کنید.
در صورت عدم موفقیت، به تنظیمات بروید و حالت smart stay را غیر فعال کنید، زیرا با دوربین تداخل پیدا کرده است.

 

آی سی هارد چیست؟

کلمه ی EMMC کوتاه شده ی عبارت “embedded Multi-Media Controller” و یا “embedded Multi-Media Card” می باشد و شامل دو بسته ی کنترلر فلش مموری و کنترلر فلش است که بر روی یک قطعه ی سیلیکونی قرار گرفته اند. هر EMMC  را می توان ترکیبی از سه جز دانست که مشتمل بر MMC و یا همان واسط کارت گرافیکی (MultiMedia Card)، فلش مموری و کنترلر فلش مموری است.

 

علت سوختن هارد گوشی

 

به طور کلی دلیل خرابی و علت سوختن هارد گوشی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. بعضی از این عوامل در بین تمام تلفن های همراه مشترک می باشند.

  • وقتی  که گوشی در حال شارژ است، هرگز اقدام به خاموش یا ریست کردن گوشی نکنید.
  • وقتی که باتری گوشی زیر ۲۰ % ظرفیت شارژ است اقدام به ریست فکتوری یا ریست معمولی نکنید، چرا که در این حالت عمل خواندن و نوشتن به ولتاژ بیشتری  نیاز دارد و این کار باعث میشود که به هارد  گوشی ولتاژ مناسبی نرسد و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.پس همیشه توجه کنید که باطری گوشی بالای ۷۰ یا ۸۰ % شارژ بهینه داشته باشد.
  • شایعترین مورد سوختن هارد گوشی  که اکثرا در گوشی های اچ تی سی که دیده شده در حین بازی های گرافیکی است.
  • ضربه خوردگی و آب خوردگی نیز یکی دیگر از دلیل های شایع سوختن هارد گوشی میباشد.هنگامی که گوشی ضربه یا آب میخورد ولی مدتی کار میکند ولی یک دفعه و بی دلیل خاموش می شود، بی شک هارد گوشی سوخته  است و باید تعویض شود. اثرات منفی ناشی از ضربه خوردگی و آب خوردگی گوشی، هرگز از همان ابتدا مشخص نمی شود.
  • استفاده از شارژر های غیر استاندارد هم یکی دیگر از علت سوختن هارد گوشی و آی سی تغذیه گوشی است. همه ی گوشی ها برای شارژ شدن باتری از یک آمپر خاص استفاده میکنند که فقط مختص همان گوشی است. همه ی شارژ های امروزی که ما از آنها استفاده میکنیم روی اکثر مدل ها جواب می دهند و در حین شارژ فشار زیادی را به گوشی تحمیل میکند.برای شارژ هر گوشی قویا توصیه می کنیم از شارژر اصلی(اورجینال) و استاندارد همان مدل استفاده کنید

برای خرید آی سیهاردb309 به وبسایت ما مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

لیست هارد مشابه (لیست آی سی هارد مشابه)

 

به جز شرکت سامسونگ که تولید کننده های IC  حافظه است، شرکت های دیگر نیز از تولیدات این شرکت استفاده مینمایند.

به عنوان مثال گوشی های نوکیا از قدیم از IC های تولید شده توسط سامسونگ استفاده میکردند.

IC های تولید شده توسط سامسونگ از نظر کیفیت در سطح بسیار خوبی قرار دارند و خرابی آن ها کمتر از تولید کنندگان دیگر می باشد.

 

 

سخن پایانی

شرکت پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل در کرج و دیگر استانها می باشد.

برگذاری دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج در کلینیک پارس ارتباط لوتوس.

فروش ابزار تعمیرات موبایل و باکس تعمیرات موبایل.

برای مشاهده لیست هارد مشابهبه سایت ما مراجعه کنید.

خرید آی سی هارد b309اصل و اورجینال در پارس ارتباط لوتوس.

با کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.



:: برچسب‌ها: تعمیرات موبایل , تعمیرات موبایل در کرج , تعمیرات سخت افزاری موبایل , تعمیرات نرم افزاری موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()