نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

نحوه بررسی مشکلات سخت افزاری در آیفون با استفاده از Panic.ips، امکان دارد به دلیل یک مسئله ناشناخته ، آیفون شما با مشکل سخت افزاری جدی رو به رو شود و نمی توانید بفهمید که تلفن هوشمند شما چه مشکلی دارد. نگران نباشید ، یک روش کاملاً ساده برای بررسی مشکلات سخت افزاری در iPhone با استفاده از فایل panic.ips وجود دارد. اجازه دهید ما شما را راهنمایی کنیم.

 

 

Panic.ips چیست و چگونه می تواند به شما اجازه تشخیص آیفون خود را بدهد؟

iOS دارای یک ویژگی تشخیصی داخلی است که به کاربران این امکان را می دهد مشکلات سخت افزاری را در آیفون پیدا کنند. برای کسانی که نا آشنا هستند، ویژگی تشخیصی، که نام آن را از هسته گرفته اند، یک جز cruc مهم در هر سیستم عامل از جمله iOS است.

وقتی Kernel هنگام بارگیری با مشکلی یا خطایی روبرو می شود، این مشکل به عنوان Kernel Panic نامیده می شود که نشان می دهد اتفاق مهمی برای Kernel رخ داده است و حتی بارگیری آن را به درستی متوقف کرده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، هسته کل اطلاعات تشخیصی را در پرونده ای به نام panic.ips قرار می دهد. با کمک فایل panic.ips، ریشه یابی مسئله بسیار ساده تر می شود.

 

اگر آیفون شما دارای مشکلات سخت افزاری است:

iOS دارای یک ویژگی بسیار مفید به نام "Analytics & Improvements" است که به شما امکان می دهد آیفون خود را از نظر سخت افزاری بررسی کنید. علاوه بر این، این نسخه حتی در نسخه های قدیمی iOS مانند iOS 10 ،11یا 12 در دسترس است.

بنابراین ، صرف نظر از اینکه از آیفون قدیمی استفاده می کنید یا از آیفون 11 سری استفاده می کنید، می توانید از این نرم افزار برای تشخیص اینکه آیا دستگاه iOS شما با مشکل سخت افزاری روبرو است استفاده کنید. برای شروع ، به برنامه تنظیمات در iPhone خود بروید> حریم خصوصی> تجزیه و تحلیل و بهبودها> داده های تجزیه و تحلیل.

 

توجه: در iOS 10 یا 10.2 ، به تنظیمات> حریم خصوصی> تشخیص و استفاده بروید.

در صفحه بعدی، باید تعداد زیادی گزارش مربوط به تجزیه و تحلیل را مشاهده کنید. اکنون ، برای یافتن ورودی با نام panic-xxx.ips ، در کل لیست جستوجو کنید. در صورت مشاهده هرگونه پرونده مورد مشکوک ، این بدان معناست که اتفاق بسیار جدی برای دستگاه iOS شما رخ داده است که مانع از شروع صحیح آن می شود.

اگرچه این بیشتر نشانه خرابی سخت افزار است که برای تشخیص مشکل نیاز به تشخیص تخصصی و تعمیر دارد ، اما در بعضی موارد نیز می تواند به دلیل خرابی نرم افزار باشد.

 

سخن پایانی

در macOS Catalina یا نسخه های جدیدتر ، برای بازیابی دستگاه باید از Finder استفاده کنید. در macOS Mojave یا نسخه قبلی یا Windows PC ، برای بازیابی دستگاه باید از iTunes استفاده کنید. بعد از اینکه آیفون خود را با موفقیت بازیابی کردید ، اگر مشکل از بین رفته است، بررسی کنید. اگر داشته باشد، شما آماده رفتن هستید.

اما اگر مسئله همچنان ادامه داشته باشد چه می شود؟ در این صورت ، باید با یک مرکز معتبر تعمیرات آیفون تماس بگیرید. پارس ارتباط با چندین سال سابقه عالی، تعمیر سریع به عنوان یکی از بهترین مراکز تعمیر گوشی آیفون شناخته شده است. برای تعمیر سریع آیفون خود با ما تماس بگیرید.

 



:: برچسب‌ها: مشکلات سخت افزاری در آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

 بدون شک جیمیل رو می‌توانیم یکی از اولین و مهم‌ترین سرویس‌های گوگل در دنیای اینترنت بدانیم که امروزه کاربران بسیار زیادی دارد ولی همه ما شاید این مشکل رو تجربه کرده باشیم که موقع ثبت‌نام در یک سایت یا در هنگام یک خرید آنلاین، نیاز به استفاده از ایمیل خود داشته باشیم اما هنگام ورود به جیمیل، رمز عبور خودمان رو فراموش کرده باشیم؛ با این وجود اگر بنا به هر دلیل آدرس ایمیل سرویس جیمیل یا یوزر نیم خودتان ر فراموش کردید، نگران نباشید چون گوگل این امکان رو فراهم کرده تا در صورت فراموش‌کردن آدرس ایمیل جیمیل قادر به بدست اوردن رمز جیمیل فراموش شده خود باشیم.

 

چگونه رمز جیمیل خود را پیدا کنیم

1. بازیابی رمز جیمیل با پاسخ‌دادن به سؤالات امنیتی

همان‌طور که اشاره کردیم، جیمیل دارای چند روش متفاوت به‌منظور بازیابی رمز عبور و احراز هویت است. آغاز فرایند بازیابی رمز عبور ساده بوده و کافی است پس از ورود به صفحه وب سایت جیمیل، گزینه فراموشی رمز عبور (Forgot Password) را انتخاب کنید.

در ادامه درخواست می‌شود آخرین پسوردی که به‌خاطر دارید را وارد کنید. در صورتی که می‌توانید آخرین پسورد صحیح را به یاد آورید، وارد ادامه مراحل خواهید شد. توجه داشته باشید که به‌خاطرنیاوردن آخرین رمز عبور جیمیل هم پایان راه و شکست شما نیست؛ برای عبور از این مرحله می‌توانید گزینه Try a Different Question را انتخاب کنید تا بدین ترتیب، سؤالات امنیتی دیگری از شما مطرح شود.

 

 

2. ارسال کد بازیابی رمز عبور به ایمیل

فرض کنید که یک ایمیل دیگر را هنگام ثبت‌نام برای استفاده در مواقع ضروری همانند فراموشی رمز عبور، تعیین کرده‌اید. با استفاده از این گزینه، یک کد شش رقمی برای شما ارسال خواهد شد که تعیین رمز عبور جدید و دسترسی پیداکردن مجدد به‌حساب کاربری را برای شما فراهم خواهد کرد. کافی است حساب کاربری ایمیل جایگزین خود را بررسی کنید تا کد مربوطه را ببینید، سپس آن را وارد کرده تا پسورد جدیدی در اختیار شما قرار گیرد.

 

3. بازیابی رمز جیمیل از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌های بسیار ساده بازیابی پسورد اکانت جیمیل را می‌توان استفاده از شماره‌تلفن دانست. می‌توانید با انتخاب گزینه فراموشی رمز عبور در صفحه اصلی وب‌سایت جیمیل، به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر و از طریق درخواست برای احراز هویت و ارسال کد به شماره‌تلفن اعلام شده، رمز عبور اکانت جیمیل را بازیابی کنید.

 



:: برچسب‌ها: بدست اوردن رمز جیمیل فراموش شده ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

دسترسی به اینترنت را می‌توان یک بخش جدانشدنی از زندگی دانست. یکی از امکانات جذاب گوشی‌های همراه امروزه‌، امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت بدون نیاز به خطوط و مودم‌های اینترنت است. با این قابلیت که چند سالی است به تلفن‌های هوشمند افزوده شده، می‌توانید در هرکجا و هر زمان، بدون هیچ محدودیتی به دنیای مجازی وارد شده و به‌سادگی از به‌روزترین اخبار جهان مطلع شوید.

اما گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی امکان دسترسی به اینترنت موبایل قطع شود. این مسئله برای کسانی که کارهایشان را با اینترنت انجام می‌دهند، یک امر بسیار حیاتی و مهم است و تنها یک مدت کوتاه قطعی اینترنت، ضرر زیادی به کسب‌وکارشان وارد خواهد کرد. در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط، به بررسی دلایل قطعی و حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی خواهیم پرداخت.

 

 

دیتا در آپدیت Android  کار نمی‌کند

اگر اخیراً به جدیدترین نسخه اندروید موبایل خود را ارتقا داده‌اید، ممکن است در اثر این به‌روزرسانی دچار مشکلات شدید شوید. این اشکال باعث می‌شود صفحه تنظیمات e-sim به هم ریخته و دیتای شما وصل نشود.

برای رفع این مشکل، به تنظیمات Android خود بروید، سپس “Carrier” را در کادر جستجو در قسمت بالا تایپ کنید. به تنظیمات شرکت مخابراتی خود بروید، سپس در زیر گزینه “Carrier” شبکه خود را انتخاب کنید (ممکن است به طور پیش‌فرض روی “null” تنظیم شده باشد) تا دوباره دیتا کار کند.

 

تنظیمات APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید

این یک اتفاق عجیب است اما غیرمعمول نیست، برای همین تنظیمات APN شما پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار اندرویدی ممکن است از حالت عادی خارج شود، و اگر یک تنظیم مجدد استاندارد مشکل را برطرف نکرد ممکن است لازم باشد آدرس APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید.

برای این کار ابتدا به لیست APN خود بروید، سپس روی گوشه سمت راست‌بالای نماد “+” ضربه بزنید. سپس تمام جزئیات APN را برای شبکه خود وارد کنید که می‌توانید در وب‌سایت رسمی شرکت مخابراتی پیدا کنید بعد از آن تنظیمات APN جدید خود را ذخیره کنید، سپس آن را از لیست APN در دستگاه خود انتخاب کنید.

Settings > Connections > Mobile Network > Access Point Names

اپراتور ایرانسل:

  • Irancell-GPRS :Name
  • mtnirancell :APN

 

اپراتور همراه اول:

  • MCI-Internet :Name
  • mcinet :APN

 

اپراتور رایتل:

  • RighTel :Name
  • RighTel :APN

 

فعال بودن برخی برنامه‌ها از قبیل آنتی‌ویروس

از دیگر دلایلی که ممکن است به‌صورت موقت به وصل نشدن اینترنت گوشی منجر شود، فعال بودن برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هاست. به طور مثال تنظیمات برخی از آنتی‌ویروس گوشی‌ها ممکن است دسترسی به اینترنت را با اختلال روبرو کند.

 

استفاده از دیتا تلفن همراه را برای همه برنامه‌ها مجاز کنید

بیشتر تلفن‌های همراه به کاربران امکان می‌دهند تا استفاده از دیتای موبایل را برای برنامه‌های خاص خاموش کنند. اگر به دلایلی برنامه‌ها روی “فقط WiFi” تنظیم شده‌اند، باید از طریق بخش تنظیمات موبایلتان به “Data Usage” بروید و به دنبال برنامه‌هایی که دسترسی آن‌ها را محدود کرده‌اید باشید. گزینه‌ها را مجدداً تنظیم کنید تا امکان استفاده از داده‌ها برای این برنامه‌ها فراهم شود.

 

تنظیم مجدد کارخانه

اگر همه مراحل این لیست را انجام دادید و مشکل شما حل نشد و اگر نمی توانید مسئله را پیدا کنید ، آخرین راه حل شما برای تنظیم مجدد کارخانه است . بازنشانی داده های کارخانه ممکن است راه حلی برای یک مشکل اتصال باشد .

قبل از تنظیم مجدد کارخانه ، مطمئن شوید که از کلیه اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید ، زیرا تنظیم مجدد باعث حذف همه داده اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شما می شود . پس از تهیه نسخه پشتیبان ، به بخش تنظیمات خود بروید. سپس گزینه “تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد” را انتخاب کرده و روی “تنظیم مجدد داده های کارخانه” ضربه بزنید .

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی , تعمیرات موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 یکی از گوشی‌های محبوب میان‌ردهٔ موجود در بازار جهانی، گوشی A51 سامسونگ است.  این گوشی تلفن همراه به عقیدهٔ کارشناسان دنیای موبایل و تکنولوژی، ارتقا یافتهٔ گوشی A51 ساختهٔ شرکت پیشرو در دنیای تکنولوژی و اندروید، سامسونگ است و به‌ مراتب امکانات ویژه ‌تری در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما این شایستگی ها هیچ کدام ضامن این امر نیستند که خریداران این دستگاه موبایل، مشکلاتی تحت مضمون خرابی گوشی A51 سامسونگ را نداشته باشند و هیچ وقت برای تعمیرات به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل سامسونگ  مراجعه نکنند. 

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

·         اشکال در باتری گوشی و شارژر

در مواقعی گوشی در حال پردازش سنگین نیست اما بازهم گوشی داغ می‌کند. از دلایل این موضوع می‌توان به باتری گوشی اشاره کرد. استفاده از باتری غیر اورجینال می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر باتری گوشی شما باطری اورجینال می‌باشد در صورت داغ شدن موبایل سامسونگ احتمال خراب آن باتری وجود دارد. شارژرهای نامناسب و باتری‌های غیر اصل می‌توانند منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر گوشی شما با شارژ نامناسب شارژ شود و با مدام در برق باشد احتمال آسیب به آن بالا می‌رود. برای جلوگیری از داغ شدن موبایل حتماً از شارژرهای اصل و باتری‌های مرغوب استفاده کنید.

 

·         داغ شدن موبایل سامسونگ به دلیل اجرای بازی‌های سنگین

از عوامل داغ شدن موبایل سامسونگ اجرای بازی‌های سنگین درگوشی است. اجرای بازی مانند اجرای برنامه‌های سنگین باعث داغ شدن گوشی می‌شود. هنگام نصب و اجرای بازی حجم بالایی از منابع گوشی اشغال می‌شود. با اشغال منابع گوشی حرارت زیادی ایجاد می‌شود. به‌خصوص اگر سخت‌افزار گوشی برای اجرای بازی ضعیف باشد این موضوع بر داغ شدن گوشی اثر بیشتر می‌گذارد.

 

·         استفاده از کیس‌های بسته و ضخیم

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما استفاده از کیس‌هایی بسته و ضخیم می‌باشد. تقریباً هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله‌ای را به‌صورت اکید به وجود می‌آورد؛ اساس کار پلاستیک این است، گرما در داخل، سرما در بیرون.

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از قاب‌هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصاً در روزهای گرم از آن‌ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!

 

 

جلوگیری از داغ کردن گوشی سامسونگ

·         حالت صرفه‌جویی در باتری (Power saving)

برای کنترل یا جلوگیری از گرم‌شدن سیستم روی تراشه (SoC) مطمئن شوید که در حال انجام‌دادن بازی‌های سنگین یا تماشای ویدئو به مدت طولانی نیستید، در حال استفاده از وظایف چندمنظوره یا اپلیکیشن‌هایی که نیاز به پردازش زیاد دارند نیستید، از استفاده طولانی بلوتوث خودداری کنید و برای ارسال فایل‌های سنگین از وای‌فای استفاده کنید. به طور کلی تا جای ممکن از کارهایی که نیاز به پردازش زیاد دارند خودداری کنید تا گوشی خنک باقی بماند. در نهایت باید گفت که همیشه از به‌روزرسانی نرم‌افزارهای گوشی و سیستم خود مطمئن شوید.

 

·         روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید

بخش اعظمی از شارژ باتری صرف تأمین انرژی برای روشنایی صفحه‌نمایش می‌شود. به همین خاطر در مواقعی که در محیط‌های بیرون هستید، برای خنک‌کردن گوشی، سعی کنید تا حد ممکن روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را کاهش دهید.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 , تعمیرات موبایل سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

لغت بکاپ اصطلاحاً به معنی "پشتیبان" می‌باشد. پروسه بکاپ گیری نیز تهیه کپی از اطلاعات موجود می‌باشد. این نسخه‌های کپی شده معمولاً برای بازگرداندن اطلاعات هنگام آسیب‌دیدن و یا مفقود شده اطلاعات اصلی به کار می‌روند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات امری ضروری و لازم است. البته بایستی توجه نمایید که نسخه پشتیبان را به‌صورت کامل تهیه نمایید تا در مواقع موردنیاز به‌درستی عمل نموده و بازیابی (Restore) گردد.

 

بکاپ گرفتن از گوشی در گوگل درایو

اندروید سیستم عاملی است که می توان از آن به راحتی و تنها با چند کلیک ساده نسخه پشتیبان و بکاپ تهیه کنیم. از این رو روشی که در قدم اول ما قصد داریم به شما معرفی کنیم، استفاده از گوگل درایو می باشد. برای دسترسی به این ابزار باید از منو کاربری گوشی وارد تنظیمات شوید. در صفحه باز شده بر روی ابزار جستجو که به شکل ذره بین است کلیک کنید و عبارت " Back up " را در آن وارد کنید. در نتایج جسجتو بر روی Backup and restore کلیک کنید.

 

 پشتیبان گیری از عکس ها و فایل های نمایشی(ویدیو)

اولین راه حلی که به ذهن می رسد اتصال گوشی به کامپیوتراست .با اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل USB می توانید به مسیر محل ذخیره عکس ها و ویدیو ها رفته و این فایل ها را کپی کرده ودر کامپیوتر در دایرکتوری دلخواه ذخیره کنید.

 

ذخیرهٔ تصاویر با استفاده از Google Photos

سرویس Photos در قالب یک اپلیکیشن اندرویدی و همچنین از طریق وب، امکان ذخیرهٔ ابری تصاویر را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض روی گوشی شما نصب نیست، می‌توانید با استفاده از این لینک آن را روی دستگاه خود نصب کنید. این اپلیکیشن به طور خودکار تصاویر را در سرورهای ابری گوگل ذخیره می‌کند.

البته برای اطمینان از ذخیره شدن تمامی تصاویر در سرورهای گوگل، می‌توانید اپلیکیشن Photos را درگوشی اندرویدی خود اجرا کنید و بررسی کنید که آیا در تصویرِ ابر، یک تیک مشاهده می‌شود یا خیر. اگر پیش‌ازاین در اپلیکیشن Photos گزینهٔ پشتیبان‌گیری ابری را غیرفعال کرده‌اید، از منوی کناری گزینهٔ Settings را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» یا Back up and sync شده و اطمینان حاصل کنید که گزینهٔ Back up and sync فعال است.

 

 

مسلم است که برای آپلود عکسها ، اینترنت و زمان لازم دارید.می توانید با دستکاری بخش تنظیمات، این گزینه را تنها زمانی که به شبکه WiFi متصل هستید فعال سازید و اجازه آپلود عکس ها را در حالتی که گوشی به شبکه ی دیتا گوشی متصل است غیر فعال کنید.

 

آموزش بکاپ گیری از مخاطبین اندروید

روش های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ از مخاطبین اندروید وجود دارد. اما روشی که ما قصد داریم به شما آموزش دهیم، استفاده از برنامه Google Contacts می باشد که در ابتدا نیاز به دانلود این برنامه دارید چرا که در برخی از گوشی های اندرویدی به صورت دیفالت وجود ندارد. 

 

 

 آموزش بک آپ گرفتن از اس ام اس ها

 شاید پیامک ها یا اس ام اس های قدیمی بعد از مدتی به هیچ وجه به کار ما نیایند و تنها شاید چند مگ حافظه گوشی ما را پر کنند. از این رو اگر پیامک ها و اس ام اس ها برای شما اهمیت دارند و نمی خواهید آنها را از دست دهید، توصیه ای که ما برای شما داریم استفاده از برنامه Pulse SMS می باشد که این برنامه یکی از کاربردی ترین برنامه های مخصوص ارسال و دریافت پیامک می باشد. از این رو اگر شما می خواهید نسخه پشتیبانی را برای اس ام اس ها دریافت کنید، می توانید از این برنامه استفاده کنید.

اما استفاده از این قابلیت کار آسانی می باشد چرا که در حین ورود شما ایمیل کاربری خود را وارد می کنید و از منو تنظیمات برنامه، وارد بخش " Backup & Restore " شوید و گزینه مربوطه را فعال کنید. اینک تمام پیامک های شما ذخیره شده اند و اگر این برنامه را همراه با اطلاعات ایمیل خود در هر گوشی هوشمندی وارد کنید، می توانید به تمام پیامک خود دسترسی پیدا کنید.

 

در صورتی که با کمک مراحل بالا مشکل شما حل نشد می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل پارس ارتباط تماس بگیرید تا با راهنمایی شما مشکلتان را حل کنند.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

یکی از رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی داغ شدن آن است. اگر احساس کردید که گوشی‌تان بیش از حد داغ شده، اول از هر چیزی بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

نگذارید که گوشی بیش از حد شارژ شود. پس از پر شدن باتری، دستگاه را از شارژر جدا کنید.

حین شارژ شدن دستگاه، از آن استفاده نکنید. استفاده و کار بار تلفن هنگام شارژ، باعث داغ شدن گوشی می‌شود.

بازی کردن بیش از حد با گوشی، از دیگر دلایل داغ شدن آن است. بهتر است با فاصله زمانی با آن بازی کنید.

همچنین مطمئن شوید که هنگام تماس تلفنی، دیتا وGPS گوشی خاموش است. زیرا برقراری تماس تلفنی به خدمات و سرویس‌هایی نیاز دارد که ممکن است با روشن بودن چیزهایی نظیر دیتا و GPS و … با داغ شدن گوشی مواجه شوید.

با انجام مراحل فوق دمای گوشی را به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما اگر احساس کردید که مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است گوشی را به مرکز خدمات یا مراکز تعمیرات موبایل شیائومی ببرید.

علت داغ شدن شارژر گوشی شیائومی چیست؟

علت داغ شدن شارژر گوشی را در اولین قدم باید در نوع کارکرد این ابزار جستجو کنید. یک شارژر موبایل در واقع یک منبع انرژی به شمار می‌رود. مبدلی که ولتاژ دریافت شده از پریز برق شهری را به ولتاژی که تلفن همراه شما قادر به دریافت آن است تبدیل خواهد کرد. معمولا ولتاژ برق شهری با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنیم متغییر است این میزان میتواند بین 110 ولت الی 220 ولت متفاوت باشد. مقدار ولتاژی که تلفن‌های همراه قادر به دریافتشان هستند هم به طور معمول حدودا 5 ولت است. در واقع وظیفه شارژر موبایل این است که ولتاژ 220 ولت یا 110 ولت را به ولتاژ 5 ولت بدل کند.

خراب بودن شارژر گوشی موبایل

یکی از مهم ترین و ساده ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی، خراب بودن کابل شارژر است. برای بررسی این مورد پیشنهاد می شود یک گوشی دیگر را با این کابل، شارژ کنید. در صورتی که بازهم شارژر شما داغ شد؛ این احتمال وجود دارد که کابل یا کلگی تقلبی باشد. اما در صورتی که شارژ گوشی، تنها زمانی داغ می شود که به گوشی متصل است، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی موبایلتان خراب باشد. 

نابراین سعی کنید حتما در زمان شارژر شدن برخی نکات را در نظر بگیرید:

برنامه های باز را که در پس زمینه تلفنتان باقی مانده اند بیندید.

بهتر است اتصال وای وافی و اینترنت را قطع کنید. 

ازدوربین گوشی استفاده نکنید.

شارژر ها را دور زا معرض نور خورشید نگه دارید و یا به برق متصل کنید.

از شارژری با ولتاژ مناسب استفاده کنید.

گوشی خود را در منطقه ای که دور از تابش نور مستقیم خورشید باشد قرار بدهید.

سعی کنید مگر در مواقع بسیار ضروری در زمانی که تلفنتان متصل به برق است از آن استفاده نکنید.



:: برچسب‌ها: دلیل داغ شدن گوشی شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

پیش از هر چیز و ارائه هر مطلبی بهتر است شما را با مفهوم گلس صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی های موبایل آشنا کنیم. خیلی از کاربران تصور دارند زمانی که از گلس ال سی دی می گوییم منظور لایه محافظ و نازکی است که آن ها به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری کرده و بر روی صفحه نمایش آن نصب کرده‌اند. درست است که در بازار و اصطلاح عامیانه به این قطعه گلس ال سی دی موبایل گفته می‌شود اما در زمینه تعمیرات موبایل این اصطلاح مفهوم کاملا متفاوتی دارد.

 زمانی که در تعمیرات موبایل سامسونگ از تعویض گلس شکسته گوشی  صحبت می‌شود، منظور تعویض کردن لایه شیشه‌ای است که خود شرکت سازنده بر روی ال سی دی گوشی پرس کرده است.

صفحه نمایش گوشی شما صرفا از یک تاچ و ال سی دی تشکیل نشده و قطعات جانبی دیگری هم دارد. برای مثال یک فریم وجود دارد که این قطعات را در کنار هم به طور فشرده نگه می‌دارد. به همین صورت یک گلس یا شیشه محافظ هم روی LCD گوشی نصب است که وظیفه محافظت از ال سی دی موبایل را بر عهده خواهد داشت. در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایل مختلف مثل افتادن گوشی از سدت کاربر، وارد شدن ضربه یا فشار به آن و غیره این گلس بشکند یا ترک هایی روی آن ایجاد شود یا حتی خط و خش های آزارد دهنده‌ای به مرور زمان بر روی آن ایجاد گردند. این مشکلات با تعویض گلس قابل رفع هستند.

 

فرق بین گلس محافظ، تاچ لمسی و ال سی دی گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی و یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شما است. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی شما دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده است.

در صورتی که بعد از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی و یا ال سی دی شما به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده است که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر می باشد. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده میشود. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه بر روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش میابد چرا که اینجوری تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش پیدا میکند.



:: برچسب‌ها: تعویض گلس شکسته سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

قسمت های خروجی صدای گوشی شما همیشه در معرض خطرات مختلفی از اطراف محیط هستند، حتی اگر آن ها را در یک قاب محافظ قرار داده باشید. درحالی که گوشی شما طوری ساخته شده است که تمامی این مشکلات را تحمل کند، اما همیشه در برابر گرد و غبار ایستادگی نمی‌کند که باعث ایجاد صدای خفه و حتی خراب شدن بلندگو می‌شود.

 

دلیل خش خش اسپیکر موبایل

وارد شدن ضربه به گوشی باعث خش خش اسپیکر موبایل

به طور کلی گوشی های هوشمند همواره در خطر وارد شدن ضربات کوچک و بزرگ قرار دارند. یکی از دلایل خش خش اسپیکر گوشی، وارد شدن ضربه به گوشی است. شکستگی های ریز یا آسیب به اسپیکر و قطعات مرتبط به آن کیفیت صدای خروجی گوشی را به شدت تحت تاثیر خود  قرار می دهند. ضربات کوچک و بزرگ می توانند باعث کم شدن صدای خروجی، نویز دار شدن و خش دار شدن صدای گوشی شوند.

امکان دارد بعد از یک ضربه شدید، در ابتدا تنها شاهد کاهش حجم صدای خروجی گوشی خود باشید؛ اما این مشکل به مرور نیز بیشتر می شود. خصوصا در صورتی که چنین ضربه ای دوباره تکرار شود. در این موارد باید برای تعویض اسپیکر گوشی خود اقدام نمایید. توصیه می کنیم با استفاده از گارد گوشی از بروز این مشکل در آینده جلوگیری و از گوشی خود در مقابل ضربه ها محافظت کنید.

 

خیس شدن گوشی دلیل خش خش اسپیکر گوشی

یکی از شایع ترین و اصلی ترین دلایل خش خش اسپیکر گوشی، خیس شدن گوشی موبایل است. اسپیکر به صورت مستقیم با محیط اطراف در ارتباط است و آب به آسانی می تواند از طریق سوراخ های اسپیکر وارد گوشی شود. حتی یک قطره آب یا نم دار شدن بلندگو نیز می تواند مشکلاتی از جمله  نویز و خش خش را ایجاد کند. در بسیاری از موارد با خشک کردن گوشی و اسپیکر آن می توان این مشکل را حل کرد.

در صورت خیس شدن گوشی، حتی گوشی های ضد آب، ترجیحا تا یک ساعت بعد هیچ صدایی از اسپیکر گوشی خود پخش نکنید. تمام قطعات جانبی را از گوشی جدا کنید و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. اگر پس از چند ساعت مشکل اسپیکر رفع نشد باید آن را به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید. به هیچ وجه از روش هایی مانند خشک کردن با سشوار استفاده نکنید.

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون ارائه دهنده خدمات تعمیر تخصصی اسپیکر گوشی  می باشد.



:: برچسب‌ها: دلیل خش خش اسپیکر موبایل آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

میکروفون دستگاهی است که صدا را به جریان الکتریسته تبدیل میکند. همانطور که میدانید میکروفون ها کاربرد خیلی زیادی در تلفن، ضبط صوت، سیستم های سمعک، بلند گوهای دستی، رایانه ها، سیستم های ضبط صدا و … را دارند. وجود میکروفون ها در گوشی های موبایل بسیار ضروری بوده و یکی از مشکلات متداولی که کاربران ما در تعمیرات تخصصی موبایل انواع گوشی ها با آن ها روبرو میشوند، خرابی های مربوط به میکروفون موبایل می باشد که قطعا میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای آن ها رقم بزند و امری نامطلوب تلقی شود. عوامل مختلفی که ممکن است باعث خرابی میکروفن گوشی ها شود

مشکلات نرم افزاری

در حالت عادی ایجاد مشکل در کار کرد میکروفن گوشی، مربوط به نرم افزار آن خواهد بود که می توانید با بروز رسانی کردن آخرین ورژن از آپدیت دستگاه خود خیلی از مشکلات را به اسانی رفع کنید. همینطور با حذف خیلی از برنامه های نامعتبر ممکن است مشکل شما حل شود. برای حل این مشکل توصیه ی ما در تعمیرات تخصصی موبایل این است که ، از نصب کردن برنامه از سایت های نامعتبر پرهیز کنید .

مشکلات سخت افزاری

اگر نتوانستید مشکل موبایل خود را از طریق نرم افزار آن رفع کنید، باید دنبال عوامل سخت افزاری باشید. عوامل مختلفی مثل وارد شدن ضربه به موبایل ، ورود مایعات به آن و همینطور پوشانده شدن میکروفن به خاطر گردو غبار می توانند در عملکرد میکروفن گوشی اختلال ایجاد کند.

 

 علائم خرابی میکروفون گوشی 

ضبط صدای خش دار توسط میکروفون موبایل

اگر در زمان ضبط صدا و یا مکالمه متوجه وجود خش در صدای ضبط شده شدید، اولین اقدام برای تعمیرات موبایل بررسی عملکرد نرم افزاری آن است. اگر مشکل با روش های گفته شده حل نشد، قدم بعدی تعویض کردن میکرفون گوشی می باشد. در صورت حل نشدن مشکل در صدا، قطعات مسیر میکروفون چک می شود و در صورت نیاز آی سی صدا گوشی تعویض می شود. 

ضعیف بودن صدای ضبط شده

از جمله اقدامات در زمان ضعیف بودن صدای ضبط شده چک کردن سوراخ های مربوطه به میکروفون می باشد. این مکان ها برای مطمئن شدن از نبود گرفتگی در میکروفون گوشی بررسی می شود. گردگیری  و تمیزکاری این بخش برای برطرف کردن مشکل انجام می شود. اگر همچنان مشکل ادامه داشت، تعویض میکرفون، بررسی قطعات مسیر میکروفون و یا تعویض آی سی صدا انجام می شود.

پارس ارتباط مکانی امن برای تعمیرات تخصصی موبایل می باشد. شما میتوانید با خیال آسوده گوشی خود را برای تعمیرات موبایل به ما بسپارید و خاطر جمع باشید که تمامی داده های موجود شما در گوشی شما محفوظ می ماند و تعمیرات موبایل شما با قطعات اورجینال صورت میپذیرد.



:: برچسب‌ها: تعویض میکروفون موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

استفاده از اینترنت این روزها به یکی از الزامات زندگی روزمره افراد تبدیل شده است و اهمیت اتصال به آن برای برخی از افرا بسیار بالاست. خیلی از کاربران دائما گوشی و یا تبلت های خود را به شبکه وای فای متصل باقی می‌گذارند تا بنا به هر دلیل بدون تاخیر از اتفاق های مهمی و خاصی باید از آن ها مطلع گردند.

خوشبختانه در 99 درصد مواقع علت وصل نشدن گوشی به وای فای ناشی از باگ های نرم افزاری و عدم هماهنگی های لازم مابین مودم (شبکه وای فای) و موبایل خواهد بود. بنابراین اگر موبایل شما به شبکه Wi-Fi وصل نمی‌شود یا بعد از وصل شدن به وای فای عملکرد درستی ندارد نگران نباشید، چون احتمالا با انجام برخی اقدامت ساده قادر به حل این مشکل خواهید بود.

در ادامه این مطلب به تمام روش ها و راه حل هایی اشاره خواهیم کرد که می‌توانید از آن ها برای برطرف کردن مشکل عدم اتصال گوشی به Wi-Fi استفاده کنید. اکثر مشکلات وای فای نرم افزاری هستند و با روش های زیر این مشکلات حل می شوند ولی اگر با انجام این روش ها مشکل حل نشد باید به مراکز تعمیر موبایل ال جی مراجعه نمایید تا گوشی از نظر سخت افزاری بررسی شود.

 

علت وصل نشدن گوشی به وای فای

مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای به دلایل مختلفی می تواند باشد. در ادامه به برخی از شایع‌ترین دلایل این اتفاق اشاره خواهیم کرد.

  • تنظیمات اشتباه شبکه
  • مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری
  • اطلاعات و رمز عبورهای غلط
  • توزیع امواج رادیویی (امواج رادیویی وای فای در خط مستقیم حرکت می‌کنند. بنابراین اگر شما در یک مکان دور افتاده از مودم و یا دیوارهای مجزا قرار دارید، دریافت این امواج قطع خواهند شد.)

 

 رفع مشکل متصل نشدن گوشی به وای فای

برای شروع و حل مشکل عدم اتصال به وای فای کافیست مطابق عکس زیر از روشن بودن وای فای و خاموش بودن حالت پرواز گوشی خود مطمئن شوید. اگر حالت پرواز گوشی شما روشن باشد اتصال وای فای قطع میشود .

پس از مطمئن شدن اتصال به وای فای مورد نظر کافیست مراحل زیر را انجام دهید :

  • از تنظیمات گوشی وارد بخش وای فای شده
  • روی وای فای مورد نظر زده
  • با انتخاب گزینه Forget network اتصال خود را قطع کنید (دقت کنید که رمز عبور را فراموش نکرده باشید)
  • سپس یکبار دیگر به وای فای متصل شوید
  • با انجام مراحل بالا خیلی از خطاهای موجود روی سرویس شما برطرف شده و ممکن است اتصال شما به اینترنت برقرار شود.


:: برچسب‌ها: عدم اتصال گوشی الجی به وای فای ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()