نوشته شده توسط : پارس ارتباط

VoLTE مخفف Voice over LTE به معنای «انتقال صدا بر بستر ال‌تی‌ای» است. همین عبارت کوتاهی که گفتتیم، تقریبا ماهیت این فناوری را نشان می دهد. هنگامی که چشم ما به بالای گوشی و به عنوان «فناوری 4G» یا LTE می‌خورد، معمولا ما را به یاد مواردی همچون اینترنت موبایل و اینترنت پر سرعت  می اندازند ، ولی باید این مورد راهم  بگوییم که این فناوری، قابلیت‌های جذاب دیگری را هم نیزامکان‌پذیر می‌کند که یکی از آن‌ها، مکالمه VoLTE است.

کد غیرفعال سازی سرویس volte همراه اول

 

VoLTE چیست؟

VoLTE مخفف عبارت Voice over LTE یعنی صدا بر بستر LTE است. همان‌طور که از نامش پیداست، این فناوری امکان برقراری تماس صوتی از طریق شبکه‌های مدرن LTE را فراهم می‌کند. با این امکان، کیفیت ارتباطات و تماس‌های صوتی بیشتر و واضح‌تری نسبت به شبکه‌های قدیمی GSM یا CDMA در اختیار داریم.

همچنین با استفاده از آن می‌توان به‌طور هم‌زمان از تماس و داده استفاده کرد. درحالی‌که در شبکه‌های قدیمی این امکان وجود نداشت و اگر موقع اتصال به داده تلفنتان زنگ می‌خورد، داده شما به 3G یا H+ تغییر پیدا می‌کرد. پیش‌ازاین از شبکه LET فقط برای اینترنت استفاده می‌شد؛ اما درحال‌حاضر می‌توان از آن حتی برای بهبود تماس‌های صوتی هم استفاده کرد. به‌همین‌خاطر بسیاری از شبکه‌های مخابراتی به این فناوری جدید روی آورده‌اند.

 

 

نحوه استفاده از سرویس VoLTE:

 

  • گوشی از سرویس VoLTE پشتیبانی کند.
  • سیم‌کارت ۴G یا NFC ایرانسل باشد.
  • آخرین نسخه سیستم‌عامل روی گوشی نصب شده باشد.
  • در قسمت تنظیمات (Settings) گوشی خود، گزینه VoLTE توسط کاربر فعال شود.
  • وقتی کاربر در مناطق تحت پوشش شبکه ۴G باشد، آیکون VoLTE در بالای صفحه گوشی نمایان داده می‌شود که نشان می‌دهد می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

 

چگونه volte را فعال کنیم در اندروید

بعد از فعال کردن VoLTE در اپراتور همراه اول و ایرانسل نیاز است که در گوشی نیز این گزینه آن را فعال کنید.

  • ابتدا به تنظیمات اندروید یا Settings مراجعه کنید.
  • سپس به بخش اتصالات یا Connections بروید.
  • بر روی گزینه Mobile networks ضربه بزنید.
  • گزینه Enhanced 4G LTE Mode را فعال کنید.

چگونه volte را غیر فعال کنیم

چگونه volte را غیر فعال کنیم ؟ برای خاموش کردن VoLTE باید گوشی شما قابلیت موردنظر را فعال کرده باشد. شما می‌توانید با جستجوی نماد VoLTE در نوار اعلان‌ها یا در بخش شبکه‌های تماس، این مورد را بررسی کنید. هم اکنون باید وارد تنظیمات شوید و از بخش اتصالات (Connections)، گزینه شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کنید. در ادامه کار روی سیم کارت اصلی ضربه بزنید.

کلید جابه‌جایی VoLTE را پیدا کرده و آن را خاموش کنید. هم اکنون شما موفق شده‌اید خاموش کردن VoLTE را در اندروید انجام دهید و اگر مراحل را به صورت معکوس انجام دهید، مجددا قابلیت VoLTE را روشن خواهید کرد.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

برای درک ارتباط عملکرد آیفون با باتری پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را بخوانید. آیفون شما به گونه ای طراحی شده است که تجربه ای ساده و آسان برای استفاده ارائه می دهد. این تنها با ترکیبی از فناوریهای پیشرفته و مهندسی پیشرفته امکان پذیر است. یکی از حوزه های مهم فناوری، باتری و عملکرد است.

باتری ها یک فناوری پیچیده دارند و با عملکرد آیفون ارتباط دارند. تمام باتریهای قابل شارژ طول عمر محدود دارند و در نهایت ظرفیت و کارایی آنها کاهش می یابد به طوری که نیاز است تعویض شوند. با افزایش سن باتری ها، می توان تغییراتی ایجاد کرد که به عملکرد آیفون کمک کند. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید.

 

علت کم شدن سلامت باتری ایفون چیست؟

علت پایین امدن سلامت باتری ایفون ،به طور معمول بعد از مدتی استفاده از آیفون ، شاهد کاهش سرعت آن در اجرای برنامه‎‌ها خواهیم بود که این کاهش سرعت معمولا به کاهش توان باتری مرتبط میشود. در این زمان بهتر است از عملکرد صحیح باتری موبایل خود اطمینان حاصل کنید.

اما برای پی بردن مشکل باتری بهتر است با نشانه‎‌های خرابی آن آشنا شوید تا هرچه سریع‌‎تر در صورت وجود مشکل به خرید باتری آیفون بپردازید. یکی از علائمی که هشدار خرابی باتری آیفون را می‌دهد این است که گوشی همراه تنها در زمان اتصال به شارژر و برق روشن می‌ماند و یا به صورت خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌شود. گاهی نیز ممکن است با داغ شدن باتری و یا تورم آن که سبب باز شدن قاب پشت گوشی می‌شود روبه رو شوید.

 

استفاده از گوشی در دمای نامناسب

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند منجر به زود خالی شدن شارژ آیفون شود قرار دادن گوشی و استفاده کردن از آن در جاهای خیلی سرد و خیلی گرم است. در این مکان ها معمولا باتری برای این که عملکرد بهتری داشته باشد، نیاز به انرژی بیشتری خواهد داشت به همین دلیل از شارژ بیشتری استفاده می کند.

 

زیاد بودن نور صفحه نمایش

در برخی از موارد توجه داشته باشید که نور صفحه خود را در حالت تنظیم خودکار قرار دهید، چرا که با این کار گوشی توانایی تنظیم نور صفحه نمایشگر را در حالت های مختلف از شبانه روز را خواهد داشت و همین منجر می شود که باتری گوشی شما زود خالی نشود. پس نور زیادی گوشی یکی از دلایل زود خالی شدن باتری آیفون می باشد.

 

استفاده از گوشی در مکان هایی که آنتن دهی ندارد

سعی کنید در مکان هایی که آنتن دهید گوشی خیلی پایین است از آن استفاده نکنید، چرا که این مورد می تواند به مرور باعث کم شدن باتری گوشی شود. و عمر گوشی شما را کم خواهد کرد.

 

نصب برنامه های غیرضروری

برنامه ها و نرم افزار های اضافی که روی گوشی شم نصب هستند و هیچ استفاده از آن ها نمی شود، یکی از مهم ترین دلایل زود خالی شدن باتری آیفون می باشد. برای این که عمر باتری گوشی خود را و سلامت آن را تامین کنید، بهتر است برنامه هایی که قابل استفاده و ضروری نیستند را پاک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

امروزه کمتر کسی با وجود داشتن گوشی اندروید از اینترنت استفاده نمی کند. اینترنت حرف اول را برای گوشی ها می زند تا کاربران بتوانند به آسانی به شبکه های اجتماعی و تمامی سایت های جهانی دسترسی داشته باشند. هر چقدر که سرعت اینترنت بالا تر باشد و از سیمکارت های ۴G یا بالاتر استفاده شود بهتر است.

بعضی مواقع با قطعی اینترنت گوشی های موبایل مواجه می شود. با اینکه اکثر اوقات دلیل قطع و وصل شدن اینترنت در ایران مرتبط به قطعی اپراتور سرویس دهنده می باشد اما برخی مواقع مشکلاتی از جمله تنظیمات نادرست APN و تنظیمات مرتبط به وی پی ان می تواند باعث قطعی اینترنت گوشی موبایل شما شود که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید. در این مقاله از تعمیرات تخصصی موبایل با ما همراه باشید تا بتوانید این مشکل را رفع نمایید.

 

چک کردن محدودیت استفاده از داده

یکی از امکانات کاربردی که موبایل اندرویدی دارند، توانایی تنظیم یک سقف برای حداکثر مقدار استفاده از داده های تلفن همراه و اینترنت سیم کارت را دارد. این قابلیت سبب می شود تا بعد از رسیدن به سقف مورد نظر، علاوه بر نمایش اخطار، ارتباط اینترنت هم قطع شود تا از مصرف بی رویه اینترنت جلوگیری گردد. ممکن است همین مورد دلیلی برای ایجاد مشکل اتصال به اینترنت گوشی همراه باشد.

برای حل کردن این مشکل و برداشتن محدودیت می توانید به مسیر تنظیمات گوشی بروید و در گزینه استفاده از داده تلفن همراه را انتخاب کنید. در این قسمت تیک مربوط به محدودیت استفاده از داده Limit mobile data usage را بردارید تا محدودیت استفاده از داده ها خاموش شود. همینطور می توانید با ایجاد تغییر، حداکثر سقف مصرف را بیشتر کنید تا دیرتر اخطار قطع مصرف داده برای شما نمایش داده شود.

 

تنظیمات مربوط به VPN

گاهی مواقع استفاده از فیلتر شکن وی پی ان و یا نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی باعث قطع شدن اینترنت گوشی اندروید شما می شود. از طریق تنظیمات گوشی در بخش wireless and network گزینه Proxy یا VPN را انتخاب کنید و پاک کنید تا مشکل شما حل شود.

 

تنظیم مجدد APN

ارتباط میان گوشی هوشمند و اینترنت از طریق APN برقرار می‌شود و بروز اخلال در آن را می‌توان به عنوان یکی از دلایل قطع اینترنت همراه اول روی اسمارتفون‌ها به حساب آورد. شما می‌توانید برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت، تنظیمات مربوط به APN را مجددا تغییر کنید.

برای انجام این کار وارد تنظیمات شوید و از بخش سیم کارت‌ها و شبکه‌های موبایل، اپراتور همراه اول را انتخاب کرده تا بتوانید وارد بخش APN یا همان Access Point Names شوید. در این بخش یک فهرست از اسامی APN را مشاهده خواهید کرد؛ در ادامه باید روی گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) ضربه بزنید. با انجام این کار، کلیه تنظیمات مجددا راه‌اندازی خواهند شد و می‌توانید وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید.

فراموش نکنید که شما باید در مراحل ذکرشده، نماد موجود در کنار APN را هم انتخاب کرده و روی گزینه Edit Access Point ضربه بزنید تا بدین ترتیب، امکان تنظیم پروتکل APN روی iPv4/IPv6 فراهم شود. با انجام این کار و ذخیره‌سازی تغییرات انجام شده، می‌توانید وضعیت اینترنت همراه اول خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

خاموش و روشن کردن

خاموش و روشن کردن دستگاه های الکترونیکی، مخصوصا موبایل و یا کامپیوتر، همواره یکی از بهترین روش ها برای رفع بعضی از مشکلات و باگ های نرم افزاری بوجود آمده در سیستم عامل است. اگر در اتصال گوشی به اینترنت مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم یک بار اتصال اینترنت خود را خاموش و روشن نمایید و یا گوشی را به حالت پرواز برده و دوباره برگردانید.

حالت هواپیما یا Airplane mode باعث می شود تمامی ارتباطات گوشی شما خاموش و دوباره روشن شود و در صورتی که سیم کارت در محدوده اپراتور دیگری قرار گرفته باشد، دوباره به اپراتور خود برگشته و قویترین آنتن را برای اتصال جستجو کند. همینطور پیشنهاد می کنیم یک بار تلفن همراه خود را نیز به طور کلی خاموش کرده و پس از یک دقیقه دوباره روشن کنید تا احیانا مشکلات نرم افزاری سیستم عامل حذف بشوند. گاهی اوقات این کار باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی شما خواهد شد.

 

تنظیمات Proxy را بررسی کنید

گاهی مواقع نصب بعضی از برنامه ها و یا استفاده از ابزار تغییر دهنده آی پی، باعث می شود تا تنظیمات پروکسی گوشی، تغییر پیدا کند که در بعضی مواقع باعث بروز مشکلات اتصال به اینترنت گوشی می گردد. برای این کار از طریق مسیر تنظیمات گوشی، در بخش Wireless and Networks گزینه Proxy (پروکسی) یا VPN را انتخاب کنید. در مرحله بعدی پروکسی یا VPN ایجاد شده را پاک کنید تا مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شما، حل شود.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

بسیاری از کاربران در فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی های اندرویدی یا آیفون خود با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل لازم دانستیم مقاله ای ویژه در این خصوص تهیه کنیم. در ادامه این مقاله از تعمیرات تخصصی موبایل لوتوس همراه ما باشید.

 

تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی اندروید و آیفون

اپراتور ایرانسل به صورت پیش فرض امکان استفاده از اینترنت را روی تمامی خطوط خود فراهم کرده است و دیگر کاربران نیازی به فعال سازی اینترنت نداشته و مستقیماً می توانند فرآیند مربوط به تنظیمات اینترنت ایرانسل را از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراه خود دنبال نمایند. نکته ای که باید در خصوص اینترنت ایرانسل و تنظیمات مربوط به آن در نظر داشته باشید این است که برای استفاده از اینترنت 2G و 3G می‌ توانید از سیم کارت های قدیمی تر ایرانسل استفاده کنید.

اما برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و استفاده از اینترنت 4G و 4.5G ایرانسل لازم است که سیم کارت خود را به USIM تغییر دهید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که گوشی شما باید از هر یک از موارد ذکر شده پشتیبانی کند. در غیر این صورت لازم است از مودم‌ های ثابت یا همراه ایرانسل استفاده کنید. در ادامه به صورت گام به گام به روش های دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل و نحوه تنظیم آن روی گوشی تلفن همراه اندروید و آیفون خواهیم پرداخت.

 

دریافت کد تنظیمات اینترنت ایرانسل

ساده‌ترین روش برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل، شماره‌گیری کد تنظیمات اینترنت ایرانسل است.

کد تنظیمات اینترنت ایرانسل  #2*4*555* است که با سیم کارت ایرانسل باید آن را شماره‌گیری کنید تا تنظیمات برای شما ارسال می‌شود.

با کلیک روی تنظیمات ارسال شده، کافی است گزینه "install" را انتخاب کرده و پس از نمایش پیغام "installation completed" تنظیمات فعال شده و می‌توانید با روشن کردن اینترنت همراه، از اینترنت این اپراتور استفاده کنید.

کد دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل

برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل می توانید مراحل زیر را طی کنید:

شماره‌گیری کد #۲*۴*۵۵۵*

از طریق دکمه منو (Menu) یا برنامه‌های کاربردی (Apps)، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

حالا گزینه بیشتر (More…) را انتخاب کنید.

سپس گزینه شبکه‌های تلفن همراه (Mobile networks) را انتخاب کنید.

در این مرحله، گزینه داده‌ها فعال شد (Data enabled) باید انتخاب شده باشد. حالا بخش نام‌های نقاط دسترسی (Access Point Names) را انتخاب کنید.

 

به کارگیری کد دستوری USSD برای ارسال تنظیمات اینترنت ایرانسل

یکی از آسان‌ترین و بهترین تنظیمات اینترنت ایرانسل استفاده از یک کد دستوری کوتاه است که بعد از آن اینترنت در کم‌ترین زمان ممکن راه اندازی می‌شود و کاربر نیازی به انجام کار دیگری ندارد. این کار تنها در یک مرحله انجام می‌شود. قسمت شماره گیر گوشی را باز کنید و کد دستوری *555*4*2# را شماره گیری کنید.

نکته: کد دستوری را از سمت راست بخوانید و دراین کد هم مانند سایر کدها # باید حتما در پایان قرار بگیرد.

اگر کد ussd اینترنت ایرانسل اجرا شد، یک پیامک configuration message شامل تنظیمات GPRS ایرانسل به گوشی شما ارسال خواهد شد که پس از دریافت پیام باید آن را install یا save کنید. در ادامه در صورتیکه هنگام نصب از شما pin یا رمز درخواست شد، رمز 1234 را وارد کنید.

 

دریافت تنظیمات آنلاین برای تنظیمات اینترنت ایرانسل

برای این کار نیاز دارید تا ابتدا به صفحه دریافت آنلاین سایت اصلی شرکت ایرانسل وارد شوید و فرمی که در ابتدای صفحه مشاهده می‌شود را با اطلاعات خود پر کنید. اولین اطلاعاتی که صفحه از شما می‌گیرد، شماره همراه است.

  1. شماره موبایل ایرانسلی خود را وارد کنید تا رمز برای شما به صورت SMS ارسال شود.
  2. صفحه جدید مانند صفحه اول از شما درخواست شماره همراه و رمز پیامک شده را می‌خواهد. چند ثانیه بعد به صفحه جدید انتقال پیدا می‌کنید.
  3. تنظیمات اینترنت ایرانسل را تیک بزنید و دکمه دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل را انتخاب کنید.
  4. اس ام اس حاوی تنظیمات را باز کنید تا در قدم بعدی شروع به Save یا Install کنید.
  5. برای نصب تنظیمات نیاز به وارد کردن رمز دارید، از رمز 1234 استفاده کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

safe mode چیست ؟ سیف مود یا سیف مد (Safe Mode)، یک وضعیت ویژه از سیستم عامل گوشی اندروید شماست. در حالت ایمن گوشی سامسونگ برنامه‌های شخص سوم دستگاه اندرویدی شما غیرفعال می‌شوند. به کمک این وضعیت شما می‌توانید ویروس‌ها و بدافزارهای گوشی اندرویدی را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید.

اگر اسمارت فون شما بیش از حد داغ می‌شود، باتری زودتر از انتظار تخلیه می‌شود و یا گوشی کارایی لازم را ندارد، احتمالاً مقصر اصلی، یکی از نرم افزارهای نصب‌شده بر روی موبایل است. پس با بردن گوشی به حالت ایمن می‌توان از این مسئله اطمینان حاصل کرد. اگرچه نحوه فعال کردن این حالت در دستگاه های مختلف متفاوت بوده، اما خروجی کار در همه آنها یکی است.

حالت سیف مود موبایل چیست؟

safe mode چیست ؟ سیف مود با نام انگلیسی safe mode اصطلاحی در سیستم عامل های مختلف که آن را حالت ایمن نیز می‌نامند. در حالت ایمن، امکان استفاده از نرم افزارها برای سیستم عامل محدود خواهد شد و فقط درایو ها و نرم افزار های ضروری قابل اجرا خواهند بود.که غال با از این حالت در تعمیر ویندوز یا سیستم عامل های مختلف نظیر اندروید یا آی او اس،استفاده می‌کنند. البته دلیل آن بسته بودن تمام نرم افزارهای جانبی و مخرب است. اشکال یابی،رفع اشکال،شناسایی ویروس و بدافزار و ریست کردن سیستم عامل در حالت سیف مود امکان پذیر است.

حالت ایمن گوشی سامسونگ چیست؟

حالت ایمن گوشی سامسونگ چیست ؟ یکی از ویژگی های کاربردی برای دستگاه های مختلف، از جمله گوشی سامسونگ است که بیشتر برای امنیت سیستم به کار می رود. با استفاده از این ویژگی، شما می توانید فقط سیستم عامل گوشی را اجرا کنید و از اجرا شدن برنامه هایی که بعد از خرید گوشی، روی آن نصب کرده اید، جلوگیری کنید. حالت ایمن گوشی سامسونگ چیست، در واقع روشی برای شناسایی دلیل مشکلات اتصال‌پذیری، مصرف شارژ و موارد مشابه است. ممکن است یکی یا چند ویروس، از طریق این برنامه ها، وارد گوشی شما شده باشند که به هیچ وجه نتوانید آنها را پاک کنید. همچنین امکان دارد برنامه ای را که معمولا با آن کار می کنید، نتوانید حذف کنید.

در این شرایط است که با فعال کردن حالت Safe mode در گوشی سامسونگ، می توانید برنامه هایی را که باعث ایجاد مشکل در گوشی شما شده‌ اند، شناسایی کنید و آن را از شر تمام این ویروس ها پاک کنید. دقت کنید که در حالت ایمن، دسترسی به اطلاعات گوشی ممکن نیست اما تماس‌های ورودی و خروجی و دریافت و ارسال اس ام اس، همچنان برقرار است.

 

حالت ایمن گوشی سامسونگ j5  چه کاربردی دارد؟

استفاده از حالت ایمن در گوشی‌ها یا تبلت‌های سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا فقط سیستم عامل را اجرا کنید و از اجرا شدن اپلیکیشن‌هایی که پس از خرید گوشی سامسونگ روی آن نصب کرده‌اید، جلوگیری نمایید. این حالت، به عنوان روشی برای شناسایی دلیل مشکلات در اتصال‌پذیری، مصرف شارژ و ... استفاده می‌شود.

با اجرای حالت ایمن گوشی سامسونگ می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که سبب ایجاد مشکل در گوشی شما شده‌اند، شناسایی کنید. در حالت ایمن، دسترسی گوشی به داده‌های موبایل امکان‌پذیر نیست ولی تماس‌های ورودی و خروجی و دریافت و ارسال اس ام اس ممکن است.

اگر گوشی شما در حالت ایمن، بدون مشکل کار کند، احتمالا مشکلی که در گوشی شما پیش آمده، به دلیل یکی از اپلیکیشن‌هایی است که پس از خرید گوشی سامسونگ، روی آن نصب کرده‌اید. پس از شناسایی این اپلیکیشن، می‌توانید آن را حذف کنید تا مشکل گوشی شما رفع شود.

اگر مشکل گوشی در حالت ایمن نیز برطرف نشود، ممکن است مشکل پیش آمده، در نتیجه‌ی ایرادی در سیستم عامل یا یک آسیب سخت‌افزاری باشد. در هنگام خرید گوشی سامسونگ باید به گارانتی نیز توجه داشته باشید و تنها گوشی‌های دارای گارانتی معتبر را بخرید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

یکی از گوشی‌های محبوب میان‌ردهٔ موجود در بازار جهانی، گوشی A51 سامسونگ است.

 این گوشی تلفن همراه به عقیدهٔ کارشناسان دنیای موبایل و تکنولوژی، ارتقا یافتهٔ گوشی A51 ساختهٔ شرکت پیشرو در دنیای تکنولوژی و اندروید، سامسونگ است و به‌ مراتب امکانات ویژه ‌تری در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما این شایستگی ها هیچ کدام ضامن این امر نیستند که خریداران این دستگاه موبایل، مشکلاتی تحت مضمون خرابی گوشی A51 سامسونگ را نداشته باشند و هیچ وقت برای تعمیرات به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه نکنند. 

داغ شدن گوشی موبایل یکی از رایج‌ترین دغدغه‌ها بین کاربران گوشی‌های هوشمند به شمارمی رود که موجب نگرانی خیلی از افراد شده است. به همین دلیل نیز همه برآنند که راهکارهای مقابله یا پیشگیری از داغ شدن گوشی موبایل را بشناسند و از وارد شدن آسیب به دستگاه موبایل خود جلوگیری کنند. اما چرا گوشی‌ام داغ می‌کند؟ دلایل داغ شدن موبایل چیست؟

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

  1. شارژ کردن تلفن همراه در مکانی که گرم است
  2. استفاده نکردن از قطعات اصلی گوشی
  3. استفاده کردن از گوشی سامسونگ در زمان شارژ، می‌تواند موجب بروز مشکل داغ شدن گوشی گردد .
  4. فعال نکردن ذخیره‌ساز باتری

 

شرایط و علت هایی که می توانند منجر به داغ شدن گوشی سامسونگ a51شود :

  • در طول راه اندازی اولیه یا هنگام بازیابی اطلاعات
  • هنگام دانلود فایل هایی با حجم زیاد
  • استفاده از برنامه های پرمصرف مانند : بازی های سنگین به مدت طولانی ، ضبط ویدئو به مدت طولانی ، تماشای ویدئو به مدت طولانی و با حداکثر روشنایی صفحه نمایش ، استفاده از قابلیت Screen Mirroring / Smart View برای اتصال گوشی به تلویزیون
  • انجام چند کار یا اجرای چند برنامه به طور همزمان مانند : باز بودن همزمان چند پنجره ، آپدیت یا نصب یک برنامه همزمان با ضبط ویدئو ، دانلود یک فایل حجیم همزمان با تماس ویدئویی ، ضبط ویدئو همزمان با استفاده از برنامه های مسیریابی مانند ویز و …
  • فرستادن حجم زیادی از اطلاعات از طریق ایمیل و …
  • قرار دادن گوشی در معرض نور خورشید در هوای گرم
  • استفاده زیاد و طولانی مدت از هات اسپات و سایر قابلیت های مرتبط با اینترنت
  • استفاده از گوشی در مکان های با آنتن دهی ضعیف
  • شارژ کردن باتری با شارژهای غیر اورجینال یا معیوب
  • آسیب دیدگی پورت شارژ یا قرار گرفتن در معرض رطوبت ، گرد و غبار و …

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

  • اشکال در باتری گوشی و شارژر

در مواقعی گوشی در حال پردازش سنگین نیست اما بازهم گوشی داغ می‌کند. از دلایل این موضوع می‌توان به باتری گوشی اشاره کرد. استفاده از باتری غیر اورجینال می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر باتری گوشی شما باطری اورجینال می‌باشد در صورت داغ شدن موبایل سامسونگ احتمال خراب آن باتری وجود دارد. شارژرهای نامناسب و باتری‌های غیر اصل می‌توانند منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر گوشی شما با شارژ نامناسب شارژ شود و با مدام در برق باشد احتمال آسیب به آن بالا می‌رود. برای جلوگیری از داغ شدن موبایل حتماً از شارژرهای اصل و باتری‌های مرغوب استفاده کنید.

 

  • وجود ویروس‌ها در گوشی

بدافزارها نیز جزء عناصری هستند که می‌توانند به حرارت خطرناک منجر شوند، البته هکرها مایل به آسیب رساندن به شما نیستند، بلکه می‌خواهند داده‌های شما را در دست داشته باشند. اگر گوشی‌تان داغ می‌کند، پیش از هر چیز باید چک کنید برنامه‌هایتان یا مستقیماً از Google Play نصب شده باشند و یا از آن‌هایی که نصب کرده‌اید کاملاً مطمئن باشی

 

  • استفاده از اینترنت و وای‌فای را به حداقل برسانید

زمانی که زیاد از اینترنت استفاده می‌کنید، دستگاه موبایل شما داغ خواهد کرد. از نکات مهمی که باید بدانید این است که سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده است که اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه هم می‌توانند از اینترنت گوشی استفاده کنند و این علت می‌تواند باعث داغ شدن گوشی موبایل شما شود. هم چنین زمانی که شما اقدام به اشتراک‌گذاری یا به‌اصطلاح هات اسپات کردن دیتای موبایل خود می‌کنید، منتظر افزایش حرارت در دستگاه گوشی موبایل خود باشید. چراکه زمان هات اسپات کردن باتری موبایل بیش‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد و همین مسئله انرژی زیادی را مصرف می‌کند تا اتصال و پرتاب امواج وای‌فای به طور صحیح انجام گیرد.

 

  • داغ شدن موبایل سامسونگ به دلیل اجرای بازی‌های سنگین

از عوامل داغ شدن موبایل سامسونگ اجرای بازی‌های سنگین درگوشی است. اجرای بازی مانند اجرای برنامه‌های سنگین باعث داغ شدن گوشی می‌شود. هنگام نصب و اجرای بازی حجم بالایی از منابع گوشی اشغال می‌شود. با اشغال منابع گوشی حرارت زیادی ایجاد می‌شود. به‌خصوص اگر سخت‌افزار گوشی برای اجرای بازی ضعیف باشد این موضوع بر داغ شدن گوشی اثر بیشتر می‌گذارد.

 

  • استفاده از کیس‌های بسته و ضخیم

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما استفاده از کیس‌هایی بسته و ضخیم می‌باشد. تقریباً هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله‌ای را به‌صورت اکید به وجود می‌آورد؛ اساس کار پلاستیک این است، گرما در داخل، سرما در بیرون.

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از قاب‌هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصاً در روزهای گرم از آن‌ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

اتری گوشی از اصلی‌ترین قسمت‌های گوشی‌های همراه است که انرژی مورد نیاز آن را برای ارائه خدمات تامین می‌کند. داشتن یک گوشی با باتری سالم برای استفاده در طول ساعت کاری خیلی مهم است، چون در دنیای شلوغ امروزی از تلفن همراه خود بسیار استفاده می‌کنیم و خاموش بودن آن برای حتی لحظه‌ای می‌تواند ما را از آگاهی از اخبار و انجام کارها عقب بیاندازد. برای خواندن این مقاله در تعمیرات موبایل با همراه باشید.

امروزه با گسترش تکنولوژی، استفاده از تلفنهای هوشمند یک امر ضروری است و بسیاری از کارهای روزمره افراد وابسته به تلفن‌های هوشمند است. همانطور که گوشی موبایل جزء ضروری زندگی هر فرد به حساب می‌آید، باتری موبایلنیز برای گوشی موبایل، یک جزء ضروری محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که تلفن‌های هوشمند، بدون باتری هیچگونه کارایی ندارند و صرفا یک اسباب بازیشیک محسوب می‌شوند.

باتری هایی که امروزه در گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع لیتیوم یونی هستند. باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر بهترین نوع از باتری های شارژی به حساب می آیند چون به خوبی می‌توانند انرژی مورد نیاز گوشی های موبایل را تهیه کنند و دوام بسیار خوبی هم داشته باشند. البته گاهی اوقات مشکلات خاصی هم برای این باتری ها پیش می آیند. برای مثال مشکل ورم کردن باتری یکی از مشکلات رایج موبایل است. 

 

تشخیص باتری اصلی موبایل از تقلبی

 گوشی های هوشمند امروزی با ویژگی های خاص خودشان مشتریان و کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند. این ویژگی ها معمولا باعث می شوند که شارژ گوشی موبایل  سریع تخلیه شود که این موضوع باعث عملکرد ضعیف باتری در بین دارندگان گوشی های هوشمند میباشد.

اگر باتری موبایل شما از نوع جداشدنی باشد این مشکل با کمک باتری یدکی رفع می گردد. اما مشکل جدی تری که وجود دارد داغ شدن بیش از حد باتری گوشی ها است. مشکل داغ شدن گوشی همراه به دغدغه اصلی کاربران گوشی های همراه تبدیل شده است. این مشکل شاید به خاطر باتری خراب اتفاق بیفتد.  بنابراین، لازم است تا اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص باتری اصل از تقلبی را بدانید تا در هنگام تعویض باتری قدیمی و یا تهیه یک باتری جدید برای گوشی خود خاطر جمع باشید.

 

تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی با بررسی لبه باتری

یکی از روش های  که می‌توانید از آن برای تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی در گوشی های موبایل استفاده کنید، آن است که باتری را بر روی سطح میز بخوابانید و وضعیت لبه های فوقانی و زیرین باتری را بررسی کنید.

 اگر که باتری اصل باشد، لبه ی آن کاملا دقیق و صاف طراحی شده است و برچسب بر روی باتری نیز کاملا هماهنگ بر روی لبه باتری سوار میشود، اما اگر باتری گوشی  تقلبی باشد لبه ی فوقانی آن امکان دارد صاف و صیقلی نباشند و همینطور مابین برچسب بر روی باتری و لبه آن فاصله‌ای وجود داشته باشد و کلا ناهماهنگی هایی از این لحاظ در دو بخش فوقانی و زیرین باتری مشاهده شود. وجود این ناهماهنگی ها و فاصله در بین بدنه باتری و برچسب روی آن می‌تواند علتی بر فیک و یا جعلی بودن باتری گوشی باشد 

 

تفاوت در نوشته های روی باتری 

همان طورکه می بینید بر روی باتری  اورجینال سامسونگ نوشته های انگلیسی و بر روی باتری های کپی نوشته های چینی درج شده اند. که کاملا مشخص است  و شما می توانید به راحتی زمان خرید آن را متوجه شوید.

 

بررسی تاریخ تولید باتری 

بد نیست بدانید روی تمامی باتری های لیتیوم یونی تاریخ تولید آن ها نوشته شده است و منطبق بودن تاریخ تولیدی که بر روی بدنه باتری حک شده است با تاریخ تولیدی که بر روی جعبه باتری حک شده، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد.

 

بررسی بسته‌بندی باتری

از بهترین روش  تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی این است که بک جعبه و یا بسته‌بندی باتری دقت داشته باشید. بسته بندی باتری های اصلی معمولا بسیار شکیل انجام می‌شود و تمامی نوشته ها، لوگوها و اطلاعاتی که بر روی بسته حک شده است دارای کیفیت و وضوح متناسبی میباشند.

 اما بسته‌بندی باتری تقلبی به این صورت نیست و اصولا کیفیت رنگ ها، نوشته ها و لوگو ها بر روی بسته اصلا جالب نیستند. توجه کنید که همیشه پر رنگ بودن رنگ ها و نوشته ها بر روی جعبه به معنی اصل بودن باتری نخواهد بود، بلکه برعکس پر رنگ بودن بیش از اندازه آیتم ها بر روی جعبه باتری می‌تواند علتی مبنی بر اصل نبودن آن خواهد بود. پس بررسی جعبه و یا بسته‌بندی باتری یکی از اصلی ترین روش تشخیص باتری تقلبی از باتری اصلی خواهد بود. در ادامه این مقاله در تعمیرات تخصصی موبایل با ما همراه باشید.

 

 

 

 بررسی اتصالات باطری

اتصالات اصل با اتصالات باطری تقلبی آن متفاوت است. این اتصالات در باطری تقلبی نسبت به باطری اورجینال کوچکتر و تاریک تر اند و پلاستیک در بین آن ها بزرگتر از مدل های اصلی هستند.

فاصله بین اتصالات از سطح خود باطری در باطری تقلبی بزرگتر از باطری اصل می باشد. ضمنا، محدوده ای که به واسطه کاغذ پوشیده شده میباشد در باطری های اصلی اندکی بزرگتر از مدل های تقلبی هستند.

رنگ اتصالات فلزی باطری نیز امکان دارد متفاوت باشد. اتصالات فلزی باطری اصلی رنگ تیره تری دارند و انعکاسی نمیباشند. انعکاسی بودن و یا نبودن را می توانید زیر نور آفتاب به خوبی تشخیص بدهید. اتصالات فلزی باطری تقلبی به شدت نور را انعکاس می دهند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

 

شاید تا کنون با این مشکل مواجه شده باشید که پس از شارژ کامل گوشی موبایلتان و مشاهده علامت شارژ ۱۰۰ درصد، بعد از مدت کوتاهی استفاده به سرعت شارژ آن خالی شود و شارژ واقعی خود یعنی ۷۰، ۸۰ و یاحتی درصدهای کمتری را نشان دهد. به گفته خیلی ها در این هنگام که باتری دستگاه اطلاعات غیرواقعی را نمایش میدهد، نیاز به کالیبره شدن یا به عبارتی دوباره بازخوانی و تنظیم شدن دارد تا باتری با توانی تازه به فعالیت خود ادامه دهد. اما آیا کالیبره کردن باتری گوشی موبایل واقعا کاربردیست؟ و از چه روش هایی کالیبره کردن امکان‌پذیر است؟

بدون شک یکی از مهم ترین شاخصه های خرید گوشی مناسب، باتری با ظرفیت بالا می باشد چرا که بتواند در طول روز کارهای ما را به بهترین شیوه ممکن پشتیبانی کند و نیاز به شارژر نداشته باشیم. هرچند باتری هایی که امروزه برای گوشی ها استفاده می شوند، لیتیوم یونی می باشند، اما در حین خرید گوشی توصیه می شود نوع باتری را از فروشنده جویا باشید.

اما بعد از حدود چند ماه و گاها چند سال شارژ کردن باتری گوشی شاید برخی از قابلیت های اصلی باتری گوشی تغییر یابد. برای مثال شاید مدت زمان شارژ شدن باتری شما افزایش یابد و یا حتی ممکن است باتری گوشی شما زمانیکه به یک عدد خاص رسید، در کمتر از 5 دقیقه گوشی خاموش خواهد شد. برای این مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی، راه حل هایی وجود دارد که اصطلاحا این مشکل را کالیبره نبودن باتری گوشی می نامند.

 

کالیبره کردن باتری گوشی یکی از کارهایی است که با انجام آن می‌توانید طول عمر باتری گوشی را بیشتر کنید و همینطور شارژ گوشی را بیشتر نگه داری کنید. اگر شما با شارژ نشدن و یا دیر شارژ شدن گوشی خود مشکل دارید و از سلامت باتری خود اطمینان دارید کالیبره کردن باتری گوشی به شما کمک خواهد کرد که این مشکل را در تعمیرات موبایل برطرف نمایید. 

کالیبره کردن باتری گوشی یعنی تنظیم دوباره سیستم عامل تا اطلاعات را درست نمایش دهد. برای خواندن روش های دیگر افزایش طول عمر باتری گوشی می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

کالیبره کردن باتری چیست؟

امروزه در اکثر تبلت ها و گوشی های همراه از باتری های لیتیون یونی استفاده شده است. هرچقدر که از عمر باتری شما میگذرد، از توان نگهداری شارژ باتری نیز کاسته میگردد. هرچند، گوشی شما این موضوع را نشان نمیدهد. وقتی که بین مقدار باتری واقعی شما و میزانی که نرم افزار گوشی نشان میدهد اختلاف وجود داشته باشد، نتایج گیج کننده ای را مشاهده خواهید نمود.

باتری ها دارای ظرفیت مشخصی هستند که ممکن است بارها شارژ و دشارژ شوند. به عنوان مثال باتری 2500 میلی آمپری را در نظر بگیرید که ممکن است بعد از 200 مرتبه شارژ 100 میلی آمپر از ظرفیت خود را از دست بدهد که متاسفانه این مسئله قابل حل کردن نمی باشد و بهتر است اصلا نگران این مسئله هم نباشید چون افت ظرفیت ایجاد شده بسیار نامحسوس خواهد بود.

موضوع مهم و حائز اهمیت این است که نحوه نمایش شارژ باتری به درستی انجام شود که این نمایش از سمت سیستم عامل گوشی صورت می گیرد. در سیستم عامل اندروید فایلی در حافظه وجود دارد که ظرفیت باتری و بسیاری دیگر از اطلاعات مربوط به باتری را در قالب یک فایل ذخیره می کند.

به زبان خیلی ساده باید بگوییم که سیستم عامل اندروید در خواندن اطلاعات موبوط به شارژ باتری دچار مشکل می شود به طوری که  مثلا بر روی صفحه گوشیتان 100 درصد شارژ را مشاهده می کنید در حالی که شارژ واقعی باتری برابر با 80 درصد است و زمانی متوجه این موضوع می شوید که در مدت زمان کوتاهی درصد نمایش باتری به شدت افت می کند و اصطلاحا باتری خیلی زود خالی میشود.

چگونه باتری گوشی را کالیبره کنیم؟

در سیستم عامل اندروید قابلیتی به نام Battery Stats یا وضعیت باتری وجود دارد و شما می توانید در این قسمت میزان شارژ باتری گوشی خود را بررسی کنید. با بررسی این قسمت می فهمید که باتری به کالیبره شدن نیاز دارد یا خیر. اگر باتری گوشی شما نیاز به کالیبره شدن دارد می توانید به دو طریق اینکار را انجام دهید. روش اول که بدون استفاده از روت کردن انجام می شود و نیازی به شرایط خاط ندارد اما راه دوم زمانی قابل انجام است که سیستم عامل گوشی اندروید و روت شده باشد.

 

1) کالیبره کردن باتری بدون نیاز به روت کردن

اولین کاری که باید انجام دهید، باتری تلفن همراه خود را کاملا خالی کنید. از گوشی خود تا جایی استفاده کنید که به صورت خودکار خاموش شود. سپس گوشی را روشن کنید و منظر بمانید تا دوباره خاموش شود. برای باتری گوشی 0 درصد شارژ هم نمانده و گوشی بلافاصله خاموش می شود. حالا گوشی را بدون روشن کردن فول شارژ کنید. سوال که در این میان پیش می آید. آیا استفاده از فست شارژ مشکلی ندارد؟

خیر باتری گوشی را با استفاده از شارژر مخصوص شارژ کنید. مطمئن شوید که باتری 100 درصد شارژ شده است، گوشی را از شارژر جدا کرده و روشن کنید. اگر اندروید شارژ 100 درصد را به شما نشان نمی دهد مشکلی نیست، گوشی را پس از خالی شدن باتری مجدد به شارژ بزنید و آن را به 100 درصد برسانید.

در مقدار زمان شارژ کردن باتری گوشی دقت کنید زیرا هر باتری برای فول شارژ شدن نیاز به مدت زمان مشخصی دارد که بر اساس مقدار ظرفیت باتری و فست شارژ بودن آن مشخص می شود. طی کردن این مراحل به چیپ درون باتری اجازه می دهد تا قرائت‌هایش را با سیکل شارژ باتری مطابقت بدهد. انجام عمل کالیبراسیون باتری گوشی بسیار ساده است و شما باید یک سیکل کامل شارژ را طی کنید. توصیه می شود هر سه ماه یکبار از این روش استفاده کنید.

 

2) کالیبره باتری گوشی های روت شده

انجام کالیبراسیون دستگاه های روت شده تقریبا مانند مرحله ی اول است با این تفاوت که در این روش باید اپلیکیشن Battery Calibration را دانلود کنید. لازم به ذکر است قبل از اجرای برنامه از شارژ 100 باتری گوشی مطمئن شوید.

نرم افزار را اجرا کنید و روی گزینه ی Battery Calibration کلیک کنید. بعد از اینکه کالیبره کردن باتری گوشی به اتمام رسید از دستگاه خود به قدری استفاده کنید تا باتری کاملا تخلیه شده و گوشی خاموش شود. گوشی خاموش شده را باه شارژ بزنید و منتظر بمانید تا فول شارژ شود. پس از اتمام می توانید از گوشی خود استفاده کنید و مراحل انجام کالیبره موبایل به اتمام رسیده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت این روزها کمتر کسی را می بینید که برای حفظ امنیت تلفن همراه خود و قفل صفحه از روش هایی چون الگو، پین و یا رمز ورود استفاده کند. بلکه بیشتر افراد با توجه به مدل گوشی خود، سعی بر استفاده از اثر انگشت برای بازگشایی قفل موبایل دارند. زیرا این روش علاوه بر سریع بودن، از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است.

 

آشنایی با حسگر اثر انگشت موبایل

اسکنر اثر انگشت یکی از حسگرهایی که این روزها در بیشتر گوشی های موبایل تعبیه شده و برخلاف گذشته، نه تنها در گوشی های هوشمند رده بالا بلکه در گوشی های ارزان قیمت و سطح پایین نیز دیده می شود. این فناوری به دلیل امنیت بالا، محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است و به همین سبب سازندگان تلفن های همراه سعی بر بهبود این قابلیت داشته و دارند که همانطور که می بینید حسگرهای اثر انگشت در مقایسه با قبل بسیار پیشرفت کرده و از دقت بالا و قابل توجهی برخوردار شده اند و همینطور عملکرد سریع تری نیز پیدا کرده اند. 

 

چرا سنسور اثرانگشت ضعیف می شود؟

علت از کار افتادن اثر انگشت گوشی بعد از تعویض lcd چیست؟ سنسور اثرانگشت بی‌دلیل از کار نمی‌افتد یا ضعیف نمی‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم یک قطعه مصرفی است و زیاد پیش می‌آید که خراب شود و افت عملکرد پیدا کند. به همین دلیل باید به دنبال دلیل ضعیف شدن حسگر اثرانگشت گوشی خود باشید که می‌تواند دلایل مختلفی مانند آب خوردگی، ورود گرد و خاک، کثیف بودن انگشت هنگام استفاده و حتی ضربه خوردگی داشته باشد. یکی از دلایلی که به کلی باعث از کار افتادن سنسور اثرانگشت می‌شود، عوض شدن نمایشگر یا تعویض ال سی دی است. ناشی بودن تعمیرکار می تواند باعث از کار افتادن حسگر اثرانگشت گوشی شود.

 

 

 ارور کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

اگر ارور داده باشد یعنی سنسور فیزیکی خراب است و فقط باید تعمیر شود، اما اگر Pass بود یعنی قابل حل است.    با این کد می‌توانید وارد تست کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی شوید.    اگر در تست حسگر تشخیص اثر انگشت با گزینه Fail مواجه شدید، حسگر نیاز تعمیر دارد.

 

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست؟

شاید از خود بپرسید کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه؟ به همین دلیل قبل از بررسی روش های رفع مشکل حسگر اثر انگشتمعنی کالیبراسیون را بررسی میکنیم. گوشی های هوشمند حسگر های مختلفی دارند. زمانی که این حسگر ها با مشکل مواجه میشوند شما با استفاده از فرایند کالیبره کردن میتوانید مشکل خود را حل کنید.

 

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

تمیز کردن حسگر اثر انگشت

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت یکی از اولین کارهایی که بعد از از کار افتادن سنسور اثر انگشت گوشی باید انجام دهید، تمیز کردن سنسور اثرانگشت است؛ زیرا گاهی اوقات ممکن است روی آن را کثیفی بگیرد یا دستتان کثیف باشد. پس حتما سنسور و دستتان را تمیز کنید و سپس امتحان کنید.

 

تست سنسور اثرانگشت گوشی

برای تست سنسور کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ و کالیبراسیون حسگر اثر انگشت توسط خود گوشی، می‌توانید با شماره گیری *#0*# به صفحه تست گوشی‌ها بروید و در قسمت Sensors چک کنید که سنسنور اثرانگشت Pass باشد و ارور Faild نداده باشد. اگر ارور داده باشد یعنی سنسور فیزیکی خراب است و فقط باید تعمیر شود، اما اگر Pass بود یعنی قابل حل است.

 

 

آپدیت کردن گوشی

یکی از راه‌های حل مشکل گوشی‌ها کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ ، آپدیت کردن سیستم عامل است؛ مخصوصا برای رفع مشکل سنسور اثرانگشت گوشی آپدیت کردن سیستم عامل می‌تواند مشکل گشا باشد. همینطور اگر مشکل حسگر اثرانگشت گوشی شما بعد از آپدیت به این روز در آمده است، پس سعی کنید سیستم عامل را به نسخه قبلی برگردانید.

 

فعال کردن Screen Sensitivity

ویژگی جدید گوشی‌های هوشمند به کمک بهتر عمل کردن و افزایش حساسیت نمایشگر گوشی می‌آید؛ برای فعال کردن این ویژگی وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس به قسمت Display بروید و گزینه Touch Sensivity را فعال کنید. با فعال کردن این ویژگی نمایشگر حساس‌تر عمل می‌کند و اگر حسگر اثرانگشت گوشی شما زیر نمایشگر باشد، بهتر عمل خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

از کجا بفهمیم گوشی روت شده ، اندروید قابلیت‌های مشخصی دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا آزادی‌های خاص خود را داشته باشد. با این حال نیاز است گاهی اوقات دست به کار شد با روت گوشی کمی تغییرات در آن ایجاد کرد.

سازندگان گوشی‌ های تلفن همراه برای کاربران خود دسترسی‌ های محدودی را ارائه می‌ کنند که در قالب سیستم عامل‌ هایی که عموماً اندروید یا ios هستند. شما در این سیستم عامل‌ ها می‌ توانید به واسطه دسترسی‌ هایی که دارید و همچنین اپلیکیشن‌ هایی که بر روی تلفن همراه‌ تان نصب می‌ شود ویژگی‌ های خاصی داشته باشید و کارهای تعریف شده را انجام دهید.

اما همیشه سازندگان تلفن‌ های همراه به واسطه یکسری مسائل امنیتی دسترسی‌ های خاصی را از کاربر ها می گیرند به طور مثال در حالت عادی شما نمی‌ توانید به فایل‌ های اصلی سیستم دسترسی پیدا کنید و یا تغییری در اپلیکیشن‌ های پیشفرض بدهید. اصطلاح روت کردن پیدا می‌کند.

 

از کجا بفهمیم گوشی روت شده

همانطور که ذکرشده، روش‌هایی برای بررسی روت بودن گوشی‌های موبایل وجود دارد که در ادامه آموزش خواهیم داد.

 

۱: بررسی از طریق تنظیمات

با این که امکان انجام کار از طریق تنظیمات دستگاه وجود دارد، اما احتمالا در کلیه دستگاه‌ها عمل نخواهد کرد.

وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.

به سمت پایین منو حرکت کرده و روی درباره تلفن (About Phone) ضربه بزنید.

وارد وضعیت (Status) شوید.

وضعیت دستگاه (Device Status) را مورد بررسی قرار دهید.

 

بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید باید دارای وضعیت دستگاه رسمی باشند؛ معنای وضعیت رسمی را می‌توان تغییر پیدا نکردن نرم افزار دانست. در صورتی که برچسب‌های سفارشی‌سازی شده را در این بخش مشاهده کردید، می‌توانید متوجه روت شدن دستگاه خود شوید. برگه وضعیت دستگاه امکان دارد از یک مدل به مدل دیگر، متفاوت باشد. بنابراین در صورتی که برچسب رسمی را مشاهده کردید، بهتر است وب سایت تولیدکننده را بررسی کرده و شرایط گوشی خود را مورد بازبینی قرار دهید.

 

 

2: استفاده از برنامه Root Checker

برنامه Root Checker یک برنامه شخص ثالث بوده که می‌توانید آن را به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید از قابلیت‌های مهم و ویژه آن استفاده کنید، لازم است اشتراک طلایی برنامه را هم خریداری کنید. هر نسخه‌ای از برنامه را که انتخاب کرده‌اید، باید بتوانید وضعیت دسترسی اصلی تلفن را تعیین کنید.

وارد گوگل پلی شوید.

در ادامه باید روی نوار جستجو ضربه بزنید.

عبارت Root Checker را تایپ کنید.

در این بخش باید روی بهترین نتیجه ضربه بزنید تا امکان دانلود برنامه فراهم شود.

در ادامه باید روی گزینه نصب کردن (Install) ضربه زده و فرایند موردنظر را تایید کنید.

هم اکنون وارد تنظیمات شوید.

برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید.

برنامه Root Checker را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید.

در ادامه کار باید گزینه Get Started را انتخاب کنید.

هنگامی که برنامه مدل گوشی شما را تعیین کرد، روی Verify Root ضربه بزنید.

فقط چند لحظه طول خواهد کشید تا برنامه وضعیت دسترسی اصلی گوشی شما را تعیین کند. پس از اطلاع، پیامی نمایش داده خواهد شد که به وضوح دسترسی به ریشه را تعیین خواهد کرد. هم اکنون شما می‌توانید بررسی روت بودن گوشی موبایل را انجام دهید.

 

3: استفاده از شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator)

برنامه شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator) به گونه‌ای طراحی شده است که احساس خواهید کرد به ترمینال لینوکس در دستگاه‌های اندروید دسترسی پیدا کرده‌اید. این یک روش خوب برای تمرین استفاده از دستورات مختلف فعال شده در گوشی‌های روت شده به حساب می‌آید.

 

وارد گوگل پلی شوید.

در ادامه وارد بخش جستجو شوید و عبارت شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator) را وارد کنید.

شما باید روی گزینه نصب کردن (Install) ضربه زده و موارد ذکرشده را تایید کنید.

در ادامه کار وارد بخش تنظیمات شوید و برنامه شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator) را پیدا کنید.

شما باید روی نمایه برنامه ضربه بزنید.

در پنجره ترمینال باید عبارت Su را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

خرید یک گوشی هوشمند خوب، در کشور ما هزینه­زیادی در بردارد، بنابراین وقتی‌ که شخصی اقدام به خرید یک گوشی نو می‌­کند انتظار دارد که یک گوشی آک و دست‌‌نخورده تهیه کند و تعمیر موبایل برروی آن صورت نگرفته باشد. اما یکی از مشکلات کاربران در زمان خرید گوشی های هوشمند دست دوم این است که اگر گوشی که خریداری می کنند تعمیری باشد چطور می توانند متوجه شوند. نه تنها در زمان خرید گوشی های دست دوم بلکه حتی برای خرید یک گوشی نو هم ممکن است همین چالش وجود داشته باشد و برخی از افراد کلاهبردار یک گوشی تعمیری را به جای یک گوشی نو بفروشند. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل ما روش هایی را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید گوشی نو را از گوشی تعمیری تشخیص دهید.

 

 روش هایی برای تشخیص گوشی نو از گوشی تعمیری

بررسی مشخصات ظاهری و سخت افزاری موبایل

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص گوشی تعمیری، بررسی مشخصات ظاهری آن مانند خوردگی پیچ‌ها است که پس از بازکردن قاب پشت گوشی می‌توانید آن را متوجه شوید. ازآن‌جاکه برای تعمیر هرکدام از قسمت‌های گوشی باید پیچ‌ها باز شوند، اگر گوشی تعمیری باشد، احتمالاً می‌توانید اثر خوردگی را روی پیچ‌ها مشاهده کنید.

در حالت عادی، پیچ‌ها و محفظه‌ای که در‌ آن قرار گرفته‌اند، کاملاً نو هستند و اغلب لیبل سازنده‌ی مرتبط روی آن‌ها به‌چشم می‌خورد. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر شخصی حرفه‌ای این کار را انجام داده باشد، ممکن است پس از بازکردن گوشی، مجدداً لیبل را روی پیچ‌ها بچسباند؛ ازاین‌رو، اگر با لیبل مواجه شدید، آن را بردارید و پیچ‌ها را با دقت بررسی کنید. درآخر، توصیه می‌کنیم که این کار را حتماً به‌کمک افراد متخصص انجام دهید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، نحوه‌ی قرارگیری صفحه‌نمایش روی گوشی است که با نگاه‌کردن به دوربین و کناره‌های نمایشگر تا حدی تشخیص‌دادنی است. درواقع، اگر تعویض ال‌سی‌دی به‌درستی انجام نشده باشد، آن‌طور‌که باید روی فریم قرار نمی‌گیرد و کمی با برد گوشی فاصله دارد و حتی ممکن است اثرهای چسب‌ها و مواد استفاده‌شده را نیز در اطراف گوشی مشاهده کنید. این موضوع را می‌توانید با نحوه‌ی قرار‌گرفتن پنل صفحه‌نمایش روی محفظه‌ی دوربین نیز متوجه شوید.

نکته‌ی دیگر این است که اگر شخصی غیرحرفه‌ای در گوشی را برای تعویض یا تعمیر قطعات باز کرده باشد، احتمالاً با بررسی ساده درمی‌‌یابید که پنل جلو یا پشت به‌خوبی روی دستگاه قرار نگرفته‌اند و به عبارتی لق می‌زنند.

 

 

aPPLE-iPhone-13-ProMax-1104x500

 

روش‌­های استفاده از کد

در این روش، شما می‌­توانید با گرفتن کدهای خاصی در گوشی خود، پی به نو یا دست‌دوم بودن آن، ببرید: در زیر به چند نمونه از کدها اشاره می­کنیم:

استفاده از کد #RTN## : برای انجام این کد بهتر است به ترتیب گفته‌شده پیش بروید: ابتدا گوشی خود را باز کرده و وارد قسمت شماره­‌گیر آن شوید. در صفحه نمایان شده، کد #786## را شماره‌­گیری کنید. نیازی نیست که قسمت شماره‌­گیری را فشار دهید. گوشی شما باید به صورت خودکار وارد بخش RTN شود. در بخش ظاهرشده، گزینه VIEW را انتخاب کنید. لازم به تذکر است که اگر کد#786## عمل نکرد از کد *#*#786#*#* استفاده کنید. در صفحه RTN به سمت پایین حرکت کنید تا حالت Reconditioned ظاهر شود. با انتخاب این حالت، به دو وضعیت مجاز می­‌رسید: وضعیت YES یعنی اینکه، گوشی شما قبلا باز شده و تعمیری است و وضیعت NO که نشان‌دهنده نو و آک بودن گوشی می­‌باشد. البته این کد نمی‌­تواند ارزش خدمات تعمیر موبایل را زیر سوال ببرد. تنها از سوءاستفاده جلوگیری می­کند.

با گرفتن کد *#92702689# در شماره‌­گیر گوشی، م‌ی­توان فهمید که گوشی چه میزان کارکرده است. توجه به این موضوع نیز می­تواند مفید باشد که با گرفتن این کد در بعضی از گوشی‌­های هوشمند، می‌­توان تعداد دفعاتی که گوشی بازشده است را نیز ملاحظه کرد. در این وضعیت ممکن است شما با این پیغام مواجه شوید:

Repaired : 0000000 یعنی اینکه تعمیر موبایل تاکنون صورت نگرفته است.

Repaired : 0000001  یعنی اینکه تاکنون یک‌بار تعمیر موبایل صورت گرفته است.

با گرفت کد *#0000# می­توان به نوع ورژن و تاریخ ارائه گوشی پی برد. اگر این تاریخ قدیمی باشد، نشان‌دهنده این است که گوشی شما نو نیست. به‌ هرحال، تعمیر موبایل شامل گوشی­‌های قدیمی‌­تر نیز می‌­شود.

 

https://www.parsertebatco.com/post/392

 

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

اکثر اوقات می خواهید گوشی آیفون تان با به روزترین نسخه رایج iOS راه اندازی شود. از طرفی، به روزرسانی های اپل ویژگی های های جدید و باحالی همراه با ارتقاء عملکرد و افزایش امنیت آنها برای گوشی های آیفون و دستگاه های آیپد ارائه می دهد. با این حال، بارها پیش آمده است که به روزرسانی iOS روی دستگاه شما به خوبی کار نمی کند. به هر حال، خواه وجود یک باگ و مشکل فنی در خود به روزرسانی احساس شود و خواه دستگاه قدیمی شما قادر به دریافت نسخه به روزرسانی نباشد، به روزرسانی روی گوشی آیفون شما کار نخواهد کرد. با توجه به این شرایط می توانید به نسخه قدیمی تر که با آن راحت بودید و روی گوشی تان به خوبی کار می کرد، بازگردید. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید.

 

 

نکات مهم قبل از دانگرید iOS 16 Beta به iOS 15

بروزرسانی آیفون به آخرین نسخه ios قبل از انتشار عمومی، معمولاً یک فرآیند هیجان‌انگیز است. با این حال در برخی موارد همه چیز درست پیش نمی‌رود، زیرا ساختارهای iOS Beta در اغلب موارد ناپایدار هستند و دارای اشکالات زیادی هستند. اگر نسخه بتای iOS 16 را اجرا می‌کنید، باید از یک فایل IPSW برای بازگشت به iOS 15 استفاده کنید. دانگرید کردن ios در آیفون شما به آسانی  آپدیت آن نیست. قبل از این که به سراغ شروع این فرآیند بروید، باید به چند نکته مهم دقت کنید. این نکات عبارتند از:

۱) شما باید یک نسخه پشتیبان قدیمی از آیفون خود داشته باشید که قبل از نصب iOS 16 ایجاد شده است. اگر می‌خواهید تمام داده‌های خود را پس از دانگرید به آیفون خود بازگردانید، حتما باید به این نکته دقت کنید، زیرا نمی‌توانید نسخه‌های پشتیبان iOS 16 را در iOS 15 بازیابی کنید.

۲) همچنین شما به یک رایانه نیاز دارید. سیستم‌عامل رایانه شما اهمیت بالایی ندارد و شما می‌توانید از کامپیوترهای ویندوزی و یا مک‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که شما به اپلیکیشن iTunes برای این کار نیاز دارید. در عین حال شما باید از کابل شارژر آیفون خود برای اتصال آیفون به رایانه استفاده کنید.

۳) نکته مهم بعدی این است که شما به یک فایل IPSW آپدیت iOS نیاز دارید. برای دریافت این مورد از دکمه زیر کمک بگیرید تا وارد سایت مربوطه شوید. سپس مدل آیفون خود را انتخاب و فایل IPSW آپدیت iOS آن را دانلود کنید.

۴) در نهایت دقت کنید که باید به صورت موقت ویژگی Find My iPhone را خاموش کنید. برای غیرفعال کردن آن مراحل زیر را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا وارد بخش Settings شوید.
  • سپس در بخش بالایی صفحه روی نام و یا اپل آیدی خود ضربه بزنید.
  • در ادامه وارد گزینه Find My شوید.
  • حال گزینه Find My iPhone را غیرفعال کنید. به همین سادگی!

 

 

نکات مهم قبل از دانگرید iOS 16 Beta به iOS 15

 

نحوه دانگرید سیستم عامل آیفون

 

1- نسخه iOS فعلی روی گوشی آیفون خود را بررسی کنید.

وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون خود شوید و گزینه General را پیدا کرده روی آن ضربه بزنید، سپس گزینه About را انتخاب کنید. اکنون می توانید ببینید گوشی آیفون شما با چه نسخه ای از iOS در حال اجرا می باشد. شماره نسخه آن نیز در کنار آن نشان داده شده است.

 

 نسخه iOS فعلی روی گوشی آیفون خود را بررسی کنید.

 

2- از گوشی iPhone خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بازگشت به نسخه قبلی iOS نیاز به بازیابی و ریستور کردن گوشی آیفون می باشد. از دستگاه خود بکاپ گیری کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از داده های خود مانند عکس ها، لیست مخاطبین و برنامه های نصب شده خود را از دست نخواهید داد. اگر نمی دانید چگونه از موبایل آیفون خود نسخه بکاپ بگیرید، این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه با استفاده از iCloud یا iTunes نسخه بکاپ کامل بگیرید.

 

دانگرید سیستم عامل آی او اس با استفاده از فایل IPSW

اپل تنها اجازه دانگرید نسخه‌هایی از سیستم عامل آی او اس را می‌دهد که توسط این شرکت تایید شده باشند. به طور کلی هنگامی که نسخه جدیدی از سیستم عامل آی او اس منتشر شود، دانگرید آن تا چند روز به راحتی قابل انجام است اما پس از گذشت این مدت زمان فرآیند دانگرید سیستم عامل دستگاه از نسخه جدید به نسخه قدیمی کمی پیچیده‌تر می‌شود.

به منظور دانگرید سیستم عامل آی او اس آیفون یا آیپد خود به فایل‌های خاصی با نام IPSW نیاز دارید. ممکن است این فایل‌ها توسط برنامه iTunes ذخیره شده باشند، اما در اغلب مواقع به دلیل بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی این فایل‌ها حذف می‌شوند. بنابراین برای تهیه فایل IPSW مورد نیاز خود باید از طریق سایت زیر نسبت به دانلود آن اقدام کنید. دقت کنید که تنها بازیابی محتوای آن دسته از فایل‌های IPSW قاب انجام است که مورد تایید شرکت اپل باشند. برای نمایش این موضوع از عنوان Signed IPSW استفاده می‌شود. بنابراین تنها فایل‌هایی را دانلود کنید که زیرشاخه آن هستند.

پس از دانلود فایل IPSW مناسب برای آیفون یا آیپد خود باید دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه iTunes را اجرا کنید. بر روی آیکون دستگاه خود کلیک کرده و به بخش Summary مراجعه کنید. اگر از کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید دکمه Shift را از صفحه کلید کامپیوتر نگه داشته و بر روی گزینه Restore iPhone یا Restore iPad کلیک کنید. اگر از مک‌بوک‌های اپل استفاده می‌کنید باید کلید Option را نگه داشته و بر روی یکی از این دو گزینه که با توجه به دستگاه شما نمایش داده می‌شود کلیک نمایید.

با انجام این عمل صفحه‌ای نمایان می‌شود که از شما درخواست وارد کردن مسیر فایل .ipsw مورد نظرتان را دارد. در این صفحه ه مسیر دانلود فایل IPSW خود مراجعه کرده و این فایل را انتخاب کنید. منتظر بمانید تا فرآیند دانگرید سیستم عامل دستگاهتان تمام شود. حال می‌توانید به بازیابی فایل بک‌آپی بپردازید که با سیستم عامل کنونی نصب شده در دستگاهتان سازگاری دارد.

 

https://www.parsertebatco.com/post/390

 

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

چگونه رمز فراموش شده آیفون را برگردانیم؟ آیفون یکی از مواردیست که بهترین امنیت‌ را در بین برندهای گوشی‌های هوشمند دارد، تاجایی که بسیاری از کاربران معتقداند قوانین محافظتی آیفون، سخت‌گیرانه و دست و پاگیرست. از زمان آمدن سنسورهای جدید، دیگر فراموش کردن رمز ایفون بیشتر از قبل شده است. در مدل‌های قدیمی‌تر از کار افتادن سنسور اثر انگشت گوشی و در گوشی‌های چند سال اخیر فیس آیدی یا همان تشخیص چهره بیشترین کاربرد را برای بازکردن قفل صفحه آیفون داشته است، اما همیشه یک رمز به عنوان پشتیبان و همینطور افزایش امنیت دستگاه نیز باید انتخاب کنید که اگر سنسور اثر انگشت یا Face ID خراب شد، قادر باشید قفل گوشی را باز کنید. این رمز همچنین در برخی فعالیت‌ها برای اطمینان حاصل کردن آیفون از اینکه شخص دیگری گوشی شما را در اختیار ندارد، کاربرد دارد.

 

چگونه رمز فراموش شده آیفون را برگردانیم؟

اگر بنا به هر دلیلی رمز عبور آیفون خود را فراموش کردید و قبلا دستگاه را با اتصال به کامپیوتر با منظور آیتیونز همگام‌سازی کرده باشید، می‌توانید اطلاعات آن را بازیابی کنید. بدین صورت مشکل پیش رویتان حل می‌شود. برای انجام این عمل مراحل زیر طی کنید:

  • در قدم اول آیفون خود را با استفاده از کابل رابط مناسب به کامپیوتری که برنامه آیتیونز در آن نصب بوده و قبلا با آیفونتان همگام‌سازی شده متصل کنید.
  • برنامه آیتیونز را اجرا کنید. اگر درخواست رمز عبور برایتان ارائه شده، باید از کامپیوتر دیگری استفاده کنید و یا وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) آیفونتان شوید.
  • صبر کنید تا برنامه آیتیونز با آیفونتان همگام‌سازی شود و یک فایل بک آپ تهیه کند.
  • بعد از اتمام مراحل بک آپ گیری از محتوای آیفون، بر روی گزینه Restore [Your Device] کلیک کنید.
  • هنگامی که تنظیمات اولیه یا راه اندازی آیفون نمایان شد، در مرحله‌ای که امکان ریستور کردن فایل بک آپ با استفاده از روش‌های مختلفی ارائه می‌شود، گزینه Restore from iTunes Backup را انتخاب کنید.
  • دستگاه خود را در برنامه آی‌تیونز انتخاب کنید. به تاریخ و حجم فایل‌های بک آپ موجود دقت کرده و مناسب‌ترین فایل موجود را به منظور بازیابی انتخاب کنید.

اگر با روش بالا نتوانستید مشکل را حل کنید و یا موفق به اتمام مراحل نشدید با شماره 02691009091 تماس بگیرید و با کارشناسان پارس ارتباط لوتوس در تماس باشید.

 

فایل بکاپ پیشینی را بازیابی کنید!

اگر نتوانستید رمز عبور یا Passcode آیفون خود را به خاطر آورید، می‌توانید نسبت به بازیابی فایل بکاپ اقدام کنید و به این صورت با مشکل فراموش کردن Passcode آیفون (رمز ورود) مقابله نمایید. بدین منظور می‌توانید از برنامه آیتیونز (iTunes0 و یک کامپیوتر واسط استفاده کنید. اگر قابلیت Find My iPhone دستگاهتان فعال باشد هم می‌توانید از طریق سرویس آیکلود (iCloud) نسبت به بازیابی بکاپ در آیفونتان اقدام کنید. مراحل کلی بازیابی بکاپ از طریق برنامه آیتیونز به شرح زیر هستند:

  • آیفون خود را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتری که برنامه آیتیونز در آن نصب است متصل کنید.
  • برنامه آیتیونز را اجرا کنید. اگر درخواست رمز عبور برایتان ارائه شده، باید از کامپیوتر دیگری استفاده کنید و یا وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) آیفونتان شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع تماسی با کارشناسان موبایل کمک حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.
  • صبر کنید تا برنامه آیتیونز با آیفونتان همگام‌سازی شود و سپس یک فایل بکاپ از آیفونتان تهیه کنید.
  • بعد از اتمام مراحل بکاپ گیری از محتوای آیفون، بر روی گزینه Restore [Your Device] کلیک کنید.
  • هنگامی که تنظیمات اولیه یا راه اندازی آیفون نمایان شد، در مرحله‌ای که امکان ریستور کردن فایل بکاپ با استفاده از روش‌های مختلفی ارائه می‌شود، گزینه Restore from iTunes Backup را انتخاب کنید.
  • دستگاه خود را در برنامه آیتیونز انتخاب کنید. به تاریخ و حجم فایل‌های بکاپ موجود دقت کرده و مناسب‌ترین فایل موجود را به منظور بازیابی انتخاب کنید.

به منظور استفاده از سرویس آیکلود برای بازیابی اطلاعات آیفون و رفع مشکل فراموش کردن Passcode آیفون (رمز ورود) هم مراحل زیر را طی کنید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روش باید قابلیت Find My iPhone دستگاهتان فعال بوده باشد.

 

https://www.parsertebatco.com/post/354

 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()