نوشته شده توسط : پارس ارتباط

یکی از رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی داغ شدن آن است. اگر احساس کردید که گوشی‌تان بیش از حد داغ شده، اول از هر چیزی بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

نگذارید که گوشی بیش از حد شارژ شود. پس از پر شدن باتری، دستگاه را از شارژر جدا کنید.

حین شارژ شدن دستگاه، از آن استفاده نکنید. استفاده و کار بار تلفن هنگام شارژ، باعث داغ شدن گوشی می‌شود.

بازی کردن بیش از حد با گوشی، از دیگر دلایل داغ شدن آن است. بهتر است با فاصله زمانی با آن بازی کنید.

همچنین مطمئن شوید که هنگام تماس تلفنی، دیتا وGPS گوشی خاموش است. زیرا برقراری تماس تلفنی به خدمات و سرویس‌هایی نیاز دارد که ممکن است با روشن بودن چیزهایی نظیر دیتا و GPS و … با داغ شدن گوشی مواجه شوید.

با انجام مراحل فوق دمای گوشی را به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما اگر احساس کردید که مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است گوشی را به مرکز خدمات یا مراکز تعمیرات موبایل شیائومی ببرید.

علت داغ شدن شارژر گوشی شیائومی چیست؟

علت داغ شدن شارژر گوشی را در اولین قدم باید در نوع کارکرد این ابزار جستجو کنید. یک شارژر موبایل در واقع یک منبع انرژی به شمار می‌رود. مبدلی که ولتاژ دریافت شده از پریز برق شهری را به ولتاژی که تلفن همراه شما قادر به دریافت آن است تبدیل خواهد کرد. معمولا ولتاژ برق شهری با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنیم متغییر است این میزان میتواند بین 110 ولت الی 220 ولت متفاوت باشد. مقدار ولتاژی که تلفن‌های همراه قادر به دریافتشان هستند هم به طور معمول حدودا 5 ولت است. در واقع وظیفه شارژر موبایل این است که ولتاژ 220 ولت یا 110 ولت را به ولتاژ 5 ولت بدل کند.

خراب بودن شارژر گوشی موبایل

یکی از مهم ترین و ساده ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی، خراب بودن کابل شارژر است. برای بررسی این مورد پیشنهاد می شود یک گوشی دیگر را با این کابل، شارژ کنید. در صورتی که بازهم شارژر شما داغ شد؛ این احتمال وجود دارد که کابل یا کلگی تقلبی باشد. اما در صورتی که شارژ گوشی، تنها زمانی داغ می شود که به گوشی متصل است، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی موبایلتان خراب باشد. 

نابراین سعی کنید حتما در زمان شارژر شدن برخی نکات را در نظر بگیرید:

برنامه های باز را که در پس زمینه تلفنتان باقی مانده اند بیندید.

بهتر است اتصال وای وافی و اینترنت را قطع کنید. 

ازدوربین گوشی استفاده نکنید.

شارژر ها را دور زا معرض نور خورشید نگه دارید و یا به برق متصل کنید.

از شارژری با ولتاژ مناسب استفاده کنید.

گوشی خود را در منطقه ای که دور از تابش نور مستقیم خورشید باشد قرار بدهید.

سعی کنید مگر در مواقع بسیار ضروری در زمانی که تلفنتان متصل به برق است از آن استفاده نکنید.



:: برچسب‌ها: دلیل داغ شدن گوشی شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

پیش از هر چیز و ارائه هر مطلبی بهتر است شما را با مفهوم گلس صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی های موبایل آشنا کنیم. خیلی از کاربران تصور دارند زمانی که از گلس ال سی دی می گوییم منظور لایه محافظ و نازکی است که آن ها به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری کرده و بر روی صفحه نمایش آن نصب کرده‌اند. درست است که در بازار و اصطلاح عامیانه به این قطعه گلس ال سی دی موبایل گفته می‌شود اما در زمینه تعمیرات موبایل این اصطلاح مفهوم کاملا متفاوتی دارد.

 زمانی که در تعمیرات موبایل سامسونگ از تعویض گلس شکسته گوشی  صحبت می‌شود، منظور تعویض کردن لایه شیشه‌ای است که خود شرکت سازنده بر روی ال سی دی گوشی پرس کرده است.

صفحه نمایش گوشی شما صرفا از یک تاچ و ال سی دی تشکیل نشده و قطعات جانبی دیگری هم دارد. برای مثال یک فریم وجود دارد که این قطعات را در کنار هم به طور فشرده نگه می‌دارد. به همین صورت یک گلس یا شیشه محافظ هم روی LCD گوشی نصب است که وظیفه محافظت از ال سی دی موبایل را بر عهده خواهد داشت. در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایل مختلف مثل افتادن گوشی از سدت کاربر، وارد شدن ضربه یا فشار به آن و غیره این گلس بشکند یا ترک هایی روی آن ایجاد شود یا حتی خط و خش های آزارد دهنده‌ای به مرور زمان بر روی آن ایجاد گردند. این مشکلات با تعویض گلس قابل رفع هستند.

 

فرق بین گلس محافظ، تاچ لمسی و ال سی دی گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی و یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شما است. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی شما دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده است.

در صورتی که بعد از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی و یا ال سی دی شما به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده است که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر می باشد. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده میشود. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه بر روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش میابد چرا که اینجوری تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش پیدا میکند.



:: برچسب‌ها: تعویض گلس شکسته سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

قسمت های خروجی صدای گوشی شما همیشه در معرض خطرات مختلفی از اطراف محیط هستند، حتی اگر آن ها را در یک قاب محافظ قرار داده باشید. درحالی که گوشی شما طوری ساخته شده است که تمامی این مشکلات را تحمل کند، اما همیشه در برابر گرد و غبار ایستادگی نمی‌کند که باعث ایجاد صدای خفه و حتی خراب شدن بلندگو می‌شود.

 

دلیل خش خش اسپیکر موبایل

وارد شدن ضربه به گوشی باعث خش خش اسپیکر موبایل

به طور کلی گوشی های هوشمند همواره در خطر وارد شدن ضربات کوچک و بزرگ قرار دارند. یکی از دلایل خش خش اسپیکر گوشی، وارد شدن ضربه به گوشی است. شکستگی های ریز یا آسیب به اسپیکر و قطعات مرتبط به آن کیفیت صدای خروجی گوشی را به شدت تحت تاثیر خود  قرار می دهند. ضربات کوچک و بزرگ می توانند باعث کم شدن صدای خروجی، نویز دار شدن و خش دار شدن صدای گوشی شوند.

امکان دارد بعد از یک ضربه شدید، در ابتدا تنها شاهد کاهش حجم صدای خروجی گوشی خود باشید؛ اما این مشکل به مرور نیز بیشتر می شود. خصوصا در صورتی که چنین ضربه ای دوباره تکرار شود. در این موارد باید برای تعویض اسپیکر گوشی خود اقدام نمایید. توصیه می کنیم با استفاده از گارد گوشی از بروز این مشکل در آینده جلوگیری و از گوشی خود در مقابل ضربه ها محافظت کنید.

 

خیس شدن گوشی دلیل خش خش اسپیکر گوشی

یکی از شایع ترین و اصلی ترین دلایل خش خش اسپیکر گوشی، خیس شدن گوشی موبایل است. اسپیکر به صورت مستقیم با محیط اطراف در ارتباط است و آب به آسانی می تواند از طریق سوراخ های اسپیکر وارد گوشی شود. حتی یک قطره آب یا نم دار شدن بلندگو نیز می تواند مشکلاتی از جمله  نویز و خش خش را ایجاد کند. در بسیاری از موارد با خشک کردن گوشی و اسپیکر آن می توان این مشکل را حل کرد.

در صورت خیس شدن گوشی، حتی گوشی های ضد آب، ترجیحا تا یک ساعت بعد هیچ صدایی از اسپیکر گوشی خود پخش نکنید. تمام قطعات جانبی را از گوشی جدا کنید و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. اگر پس از چند ساعت مشکل اسپیکر رفع نشد باید آن را به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید. به هیچ وجه از روش هایی مانند خشک کردن با سشوار استفاده نکنید.

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون ارائه دهنده خدمات تعمیر تخصصی اسپیکر گوشی  می باشد.



:: برچسب‌ها: دلیل خش خش اسپیکر موبایل آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

میکروفون دستگاهی است که صدا را به جریان الکتریسته تبدیل میکند. همانطور که میدانید میکروفون ها کاربرد خیلی زیادی در تلفن، ضبط صوت، سیستم های سمعک، بلند گوهای دستی، رایانه ها، سیستم های ضبط صدا و … را دارند. وجود میکروفون ها در گوشی های موبایل بسیار ضروری بوده و یکی از مشکلات متداولی که کاربران ما در تعمیرات تخصصی موبایل انواع گوشی ها با آن ها روبرو میشوند، خرابی های مربوط به میکروفون موبایل می باشد که قطعا میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای آن ها رقم بزند و امری نامطلوب تلقی شود. عوامل مختلفی که ممکن است باعث خرابی میکروفن گوشی ها شود

مشکلات نرم افزاری

در حالت عادی ایجاد مشکل در کار کرد میکروفن گوشی، مربوط به نرم افزار آن خواهد بود که می توانید با بروز رسانی کردن آخرین ورژن از آپدیت دستگاه خود خیلی از مشکلات را به اسانی رفع کنید. همینطور با حذف خیلی از برنامه های نامعتبر ممکن است مشکل شما حل شود. برای حل این مشکل توصیه ی ما در تعمیرات تخصصی موبایل این است که ، از نصب کردن برنامه از سایت های نامعتبر پرهیز کنید .

مشکلات سخت افزاری

اگر نتوانستید مشکل موبایل خود را از طریق نرم افزار آن رفع کنید، باید دنبال عوامل سخت افزاری باشید. عوامل مختلفی مثل وارد شدن ضربه به موبایل ، ورود مایعات به آن و همینطور پوشانده شدن میکروفن به خاطر گردو غبار می توانند در عملکرد میکروفن گوشی اختلال ایجاد کند.

 

 علائم خرابی میکروفون گوشی 

ضبط صدای خش دار توسط میکروفون موبایل

اگر در زمان ضبط صدا و یا مکالمه متوجه وجود خش در صدای ضبط شده شدید، اولین اقدام برای تعمیرات موبایل بررسی عملکرد نرم افزاری آن است. اگر مشکل با روش های گفته شده حل نشد، قدم بعدی تعویض کردن میکرفون گوشی می باشد. در صورت حل نشدن مشکل در صدا، قطعات مسیر میکروفون چک می شود و در صورت نیاز آی سی صدا گوشی تعویض می شود. 

ضعیف بودن صدای ضبط شده

از جمله اقدامات در زمان ضعیف بودن صدای ضبط شده چک کردن سوراخ های مربوطه به میکروفون می باشد. این مکان ها برای مطمئن شدن از نبود گرفتگی در میکروفون گوشی بررسی می شود. گردگیری  و تمیزکاری این بخش برای برطرف کردن مشکل انجام می شود. اگر همچنان مشکل ادامه داشت، تعویض میکرفون، بررسی قطعات مسیر میکروفون و یا تعویض آی سی صدا انجام می شود.

پارس ارتباط مکانی امن برای تعمیرات تخصصی موبایل می باشد. شما میتوانید با خیال آسوده گوشی خود را برای تعمیرات موبایل به ما بسپارید و خاطر جمع باشید که تمامی داده های موجود شما در گوشی شما محفوظ می ماند و تعمیرات موبایل شما با قطعات اورجینال صورت میپذیرد.



:: برچسب‌ها: تعویض میکروفون موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

استفاده از اینترنت این روزها به یکی از الزامات زندگی روزمره افراد تبدیل شده است و اهمیت اتصال به آن برای برخی از افرا بسیار بالاست. خیلی از کاربران دائما گوشی و یا تبلت های خود را به شبکه وای فای متصل باقی می‌گذارند تا بنا به هر دلیل بدون تاخیر از اتفاق های مهمی و خاصی باید از آن ها مطلع گردند.

خوشبختانه در 99 درصد مواقع علت وصل نشدن گوشی به وای فای ناشی از باگ های نرم افزاری و عدم هماهنگی های لازم مابین مودم (شبکه وای فای) و موبایل خواهد بود. بنابراین اگر موبایل شما به شبکه Wi-Fi وصل نمی‌شود یا بعد از وصل شدن به وای فای عملکرد درستی ندارد نگران نباشید، چون احتمالا با انجام برخی اقدامت ساده قادر به حل این مشکل خواهید بود.

در ادامه این مطلب به تمام روش ها و راه حل هایی اشاره خواهیم کرد که می‌توانید از آن ها برای برطرف کردن مشکل عدم اتصال گوشی به Wi-Fi استفاده کنید. اکثر مشکلات وای فای نرم افزاری هستند و با روش های زیر این مشکلات حل می شوند ولی اگر با انجام این روش ها مشکل حل نشد باید به مراکز تعمیر موبایل ال جی مراجعه نمایید تا گوشی از نظر سخت افزاری بررسی شود.

 

علت وصل نشدن گوشی به وای فای

مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای به دلایل مختلفی می تواند باشد. در ادامه به برخی از شایع‌ترین دلایل این اتفاق اشاره خواهیم کرد.

  • تنظیمات اشتباه شبکه
  • مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری
  • اطلاعات و رمز عبورهای غلط
  • توزیع امواج رادیویی (امواج رادیویی وای فای در خط مستقیم حرکت می‌کنند. بنابراین اگر شما در یک مکان دور افتاده از مودم و یا دیوارهای مجزا قرار دارید، دریافت این امواج قطع خواهند شد.)

 

 رفع مشکل متصل نشدن گوشی به وای فای

برای شروع و حل مشکل عدم اتصال به وای فای کافیست مطابق عکس زیر از روشن بودن وای فای و خاموش بودن حالت پرواز گوشی خود مطمئن شوید. اگر حالت پرواز گوشی شما روشن باشد اتصال وای فای قطع میشود .

پس از مطمئن شدن اتصال به وای فای مورد نظر کافیست مراحل زیر را انجام دهید :

  • از تنظیمات گوشی وارد بخش وای فای شده
  • روی وای فای مورد نظر زده
  • با انتخاب گزینه Forget network اتصال خود را قطع کنید (دقت کنید که رمز عبور را فراموش نکرده باشید)
  • سپس یکبار دیگر به وای فای متصل شوید
  • با انجام مراحل بالا خیلی از خطاهای موجود روی سرویس شما برطرف شده و ممکن است اتصال شما به اینترنت برقرار شود.


:: برچسب‌ها: عدم اتصال گوشی الجی به وای فای ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()