نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 معمولا همه ما باگوشی یا تبلتمان حداقل یک بار به مشکل هنگ کردن  برخورد کرده ایم که موبایل مان هنگ کرده و یا سرعت آن به شدت کند شده که مجبور به راه اندازی مجدد آن شده ایم.  بهترین راه این است که بدانید علت هنگ کردن گوشی سامسونگ شما چه چیزی است  تا بتوانید راهکارهای  متناسب برای رفع آن را انتخاب نمایید.

عواملی که باعث هنگ گوشی های سامسونگ می شود

عوامل مختلفی می توانند موجب هنگ گوشی سامسونگ شما شوند برای مثال اگر از دستگاه های قدیمی استفاده می کنید احتمالا گوشی شما نسبت به دستگاه ها جدید از پردازنده و RAM ضعیف تری برخوردار است که همین امر موجب کاهش کارایی و  عملکرد آن می شود.

از طرفی اگر حافظه داخلی گوشی شما پر شده باشد دستگاه شما کند شده و دیگر کارایی مناسبی نخوهد داشت. عوامل دیگری نیز مانند آپدیت نبودن نرم افزار ها ، ویروسی شدن دستگاه ، استفاده از برنامه های سنگین ، باز بودن برنامه ها در پس زمینه و ... همگی می توانند موجب هنگ کردن گوشی سامسونگ شما شوند.

گوشی های سامسونگ در سه رده اصلی روانه بازار شده‌اند که به ترتیب پایین رده، میان رده و رده بالا (پرچمدار) خطاب می‌شوند. متاسفانه اغلب کاربرانی که از گوشی های برند سامسونگ و به ویژه اسمارتفون های پایین و میان رده این شرکت استفاده می‌کنند، بعد از مدتی کار کردن با موبایل خود متوجه کند شدن سرعت عملکرد آن خواهند شد. این مشکل در برخی مواقع می‌تواند منجر به هنگ کردن های پیاپی دستگاه در حین استفاده شود و حالتی آزاردهنده را برای کاربر به وجود آورد. اما آیا راهی برای حل مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است!

با استفاده از برخی تغییرات و ترفند های نرم افزاری که اغلب هم خیلی ساده هستند می‌تواند مشکلاتی از قبیل مشکل کند بودن گوشی سامسونگ و هنگ کردن های پیاپی آن را برطرف ساخت. در ادامه این مطلب می‎خواهیم به طور جامع در رابطه با این موضوع و راه حل های رفع مشکل مذکور صحبت کنیم. در نظر داشته باشید که مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ ممکن است به شیوه های مختلف در گوشی نمایان شود اما اصولا با افت چشمگیر سرعت عملکرد دستگاه یا گیر کردن و فریز شدن های پیاپی آن نمایان می‌شود. با آداک فیکس همراه شوید.

 

اختلالات عمومی و ساده که منجر به هنگ کردن گوشی شما می‌ شود

برخی اوقات حافظه پر شده گوشی همراه یا وجود برخی برنامه‌های غیرفعال‌شده یا تخریب شده، علت هنگ کردن گوشی است. در این صورت بهتر است حافظه گوشی را کمی خالی کرده و در جست‌ و جوی اپلیکیشن غیرفعال و تخریب شده باشیم. برای حل موقتی هنگ دستگاه با توجه به این مشکل، گوشی هوشمند خود را خاموش کنید. کمی مکث کنید و سپس دوباره به روشن کردن گوشی اقدام کنید.

اگر علت هنگ كردن گوشي سامسونگ و اندرویدی شما این موضوع بود، دکمه پاور را آنقدر نگه دارید تا گزینه خاموشی روی اسکرین تلفن همراه مشاهده شده و گوشی خاموش شود. اما اگر بلعکس، علت هنگ كردن گوشي ايفون موضوع مذکور بود، دکمه پاور را تا زمانی نگه دارید که نوار سرخ رنگ مرتبط با خاموشی دستگاه را مشاهده کنید. 

 

پر بودن فضای حافظه

اولین و اصلی ترین دلیل هنگ کردن گوشی و تبلت، پر بودن حافظه است. وقتی حافظه موبایل بیش از حد پر باشد، فضایی برای اجرای برنامه ها باقی نمی ماند و به دنبال آن، دستگاه هنگ می کند. برای حل این مشکل، بهتر است فضای حافظه را خالی کرده و تا حد امکان، فایل ها و برنامه های غیر ضروری را پاک کنید. همچنین پیشنهاد می شود از مموری کارت استفاده کرده و بخشی از اطلاعات خود را از حافظه داخلی گوشی به کارت حافظه انتقال دهید. به این ترتیب تا حد زیادی از هنگ کردن بیش از حد موبایل سامسونگ جلوگیری خواهید کرد.

 

خرابی باتری

شاید جالب باشد بدانید که یکی از دلایل فریز شدن گوشی سامسونگ و دیگر برندها، خرابی باتری است. به خصوص اگر گوشی شما بعد از هنگ کردن خاموش می شود، باید احتمال بیشتری را برای آسیب دیدگی باتری در نظر بگیرید. تست باتری به شما کمک می کند بدانید که این قطعه سالم است یا نه. اگر مطمئن شدید که باتری ایراد دارد، بهتر است هرچه زودتر به فکر تعویض این قطعه باشید. تداوم مشکلات باتری موبایل، به دیگر قطعات هم آسیب رسانده و حتی می تواند موجب انفجار گوشی شود!

 

برنامه رفع هنگ گوشی سامسونگ

برنامه‌های مختلفی در اینترنت وجود دارند که به بهینه‌سازی حافظه داخلی رم گوشی شما کمک می‌کنند. با نصب این برنامه‌ها سرعت گوشی شما بیشتر شده و کمتر از قبل هنگ می‌کند. دو مورد از معروف‌ترین برنامه‌های رفع هنگ گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌های دارای سیستم‌ عامل اندروید را در ادامه معرفی می‌کنیم:

برنامه Phone Cleaner

این برنامه از جمله نرم‌افزارهای پرطرفدار به شمار می‌رود. این برنامه ویژگی‌های فراوانی مثل خنک کردن پردازنده گوشی، تسریع عملکرد گوشی، آزادسازی فضای اشغال شده گوشی و ذخیره‌سازی باتری را به خود اختصاص می‌دهد.

برنامه Clean it

این برنامه نیز مانند برنامه قبلی با پاک کردن فایل‌های ناخواسته و مدیریت برنامه‌ها، باعث بهبود کارایی و عدم بروز مشکل گوشی سامسونگ می‌گردد. همچنین از داغ شدن بیش از حد گوشی و تخلیه سریع باتری نیز جلوگیری می‌کند.

 

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ

نصب نرم افزارهای سنگین

 نصب کردن نرم افزارهای سنگین روی گوشی فشار بسیار زیادی بر پردازنده و حافظه ی داخلی گوشی می آورد و همچنین به دنبال آن ریسک ویروسی شدن موبایل هم نیز بیشتر می شود. بهترین کار این است که نرم افزار سنگین و غیر ضروری را تا جایی که امکان دارد بر روی گوشی نصب نکنید تا بار اضافی بر موبایل وارد نشود.

 نرم افزار هایی که باعث هنگ کردن گوشی سامسونگ میشوند معمولا غیر استاندارد بوده و حجم بسیار بالایی اشغال میکنند  که جلوگیری از نصب آنها بهترین راه حل برای رفع هنگ کردن گوشی شما میباشد.

 

 آپدیت نبودن نرم افزار گوشی

در نسل‌های قدیمی تر گوشی های سامسونگ به سختی می شد OTA یا وایرلس سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کرد و این امر سبب هنگ کردن گوشی سامسونگ و کند شدن عملکرد آن می شد پس اگر نرم افزار گوشی سامسونگ خود را همواره به روزرسانی نکنید باعث هنگ سامسونگ می شود. اکثرا نرم افزار اندروید بسیار بیشتر از نرم افزار IOS دارای باگ و مشکلات است و خیلی زودتر فرسوده شده و ویروس میگیرد. پس با آپدیت نگه داشتن نرم افزار اندروید خود درصد هنگ گوشی را پایینتر آورده و به بهتر کار کردن آن کمک کنید.

 

جلوگیری از پر شدن RAM

تمامی موبایل ها دارای حافظه  RAM میباشند. حافظه RAM نقش بسیار زیادی بر سرعت عملکرد گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن دارد و موثر است  هرچقدر RAM گوشی شما ظرفیت بیشتری داشته باشد، گوشی می‌تواند تعداد Task بیشتری را به صورت همزمان تجزیه و تحلیل کند و هنگ هم نکند.

به این شکل  ترتیب سرعت عملکرد دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد .پر شدن حافظه RAM می‌تواند یکی از اصلی ترین دلایل برای کند شدن عملکرد موبایل و هنگ کردن گوشی سامسونگ بشمار می آید.

 به عنوان مثال اگر RAM گوشی شما 2 گیگ ظرفیت داشته باشد و اپلیکیشن های مختلفی در پس زمینه و حالت Multi Tasking آن فعال و یا نیمه فعال باشند و 80 یا 90 درصد از ظرفیت RAM  را پر کنند، بدون شک با مشکل هنگ کردن و کندی سرعت عمل رو به رو خواهید شد.

 

بروز رسانی به ورژن جدید اندرویدی

بسیاری از افراد توجهی به آپدیت هایی که شرکت سازنده ی موبایل هر چند وقت یکبار ارائه میدهند ،نمیکنند همین موضوع باعث میشود تا موبایل شما از قابلیت جدیدی بهره مند نشوند و در نهایت در مقابل استفاده ی بیش از حد گوشی هنگ کند. پس بهتر است که با هر بار آپدیت جدید که شرکت سازنده آن برنامه ارائه میکند گوشی خودتان را هم آپدیت کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ a32 بدون برنامه

فعال سازی اسکرین رکوردر سامسونگ برای استفاده از این ویژگی، باید مراحلی که در زیر به آن پرداخته شده است را اجرا کنید:

مرحله ۱: با کشیدن انگشت از بالای صفحه موبایل به پایین (باز نمودن صفحه میانبر) وارد پنل اعلان شوید، سپس با جابه جا نمودن صفحه میانبر، می توانید قابلیت ضبط صفحه نمایش را مشاهده کنید.

مرحله 2: اگر آیکون این قابلیت موجود نیست، به بخش ویرایش صفحه میانبر در سمت راست بالا رفته که می توان در این قسمت آیکون های مورد نیاز فعال نمود. (به یاد داشته باشید که در برخی از دستگاه های سامسونگ، ممکن است لازم باشد قبل از انتخاب “Button Order” را بزنید.)

مرحله 3: روی گزینه های “Screen Record” ضربه بزنید تا به منوی میانبر اضافه شود.

مرحله 4: به سادگی دکمه Screen Record را پس از ظاهر شدن لمس کنید. در این حین از شما سوالاتی پرسیده می شود. به عنوان مثال از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌ خواهید صدا ضبط کنید و آیا فقط می‌خواهید کلیک‌های شما مشخص شود؟ پس از انتخاب دکمه شروع، ضبط فیلم از صفحه نمایشگر شروع به کارمی ‌شود.

 

فیلم گرفتن از صفحه گوشی سامسونگ a32 بدون برنامه

 

مراحل سفارشی کردن ضبط کننده صفحه

اگر به دنبال نحوه سفارشی کردن یا ویرایش تنظیمات ضبط صفحه هستید، دراین بخش توضیحاتی داده می شود.

سفارشی سازی با استفاده از تنظیمات سریع:

مرحله ۱: ابتدا انگشت خود را به سمت پایین صفحه موبایل بکشید تا به تنظیمات سریع موبایل خود دسترسی پیدا کنید و سپس روی «ضبط صفحه» ضربه بزنید.

مرحله 2: اکنون روی گزینه ی “Video and Sound” کلیک کرده و گزینه ی انجام شد را انتخاب نمایید.

۲: استفاده از تنظیمات گوشی همراه

مرحله 1: ابتدا به گزینه تنظیمات موبایل بروید. روی Advanced Features کلیک کنید.

مرحله 2: روی «Screenshots and Screen Recorder» کلیک کنید.

مرحله ۳: سپس “تنظیمات ضبط صفحه” را فشار دهید.

مرحله ۴: اکنون از بین گزینه های اندازه ویدیو و کیفیت صدا و فیلم را تنظیم کنید.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

افتادن خط روی صفحه گوشی حالت های متفاوتی بر روی صفحه نمایش وجود دارد. به طور مثال راه راه یا خط خطی شدن صفحه معمولا به این صورت که خطوط عمودی سیاه یا سفید بر روی صفحه ایفون نمایش دیده می شود و یا نور صفحه نمایش به صورت عمودی کم و زیاد می شود.

لرزش صفحه ، پرش تصویر و پرپر زدن صفحه گوشی آیفون نیز به این صورت گزارش شده است که تصویر متناوبا قطع و وصل می شود و مانند تصویر تلویزون های قدیمی می لرزد.

اما هر دو گروه در یک دسته بندی قرار می گیرند و معمولا مشکلات ذکر شده به خاطر آسیب های سخت افزاری هستند، اما گاهی نیز پیش می آید که علت بروز مشکل یک اختلال نرم افزاری باشد. اگر چه این مورد به ندرت پیش می آید اما نمی توان نسبت به آن بی توجه بود؛ زیرا اگر علت لرزش صفحه یا پرش تصویر گوشی ایفون یک اختلال نرم افزاری باشد، ممکن است به راحتی بدون نیاز به مراجعه شرکت خدمات تعمیرات موبایل خودتان بتوانید با روش های ارائه شده در این مطلب آن را حل کنید.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

علت خط افتادن روی صفحه گوشی چیست؟

شما باید بدانید که خط خط شدن السیدی گوشی شامل خط های متنوع با رنگ بندی های مختلف می باشد. این نمونه از خط خط ها هر یک دلیل متنوعی دارند و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید. علت خط خط های روی گوشی و راه حل های رفع کردن آنها عبارت اند از :

1.     خط سبز :

زمانی که در گوشی نقص الکترونیکی وجود داشته باشد خط سبز روی گوشی به وجود می آید. این خط روی گوشی از گوشه بالا تا پایین صفحه نشان داده می شود. سمت چپ و یا راست آن تفاوتی ندارد. برای رفع این ایراد و از بین بردن این خط باید به یکی از مراکز معتبر تعمیر گوشی مراجعه کنید تا آن را رفع نماید.

2.     خط صورتی :

آسیب دیدگی صفحه نمایش گوشی یکی از مهمترین دلایل به وجود آمدن خط صورتی است. این مشکل را شما در اثر ضربه و یا فشار به گوشی ایجاد خواهید کرد. این مشکل در اکثر مواقع سخت افزاری می باشد و شما نمی توانید آن را با روش های نرم افزاری تعمیر کنید.

در صورتی که این مشکل با برنامه های نرم افزاری درست نشود مجبور به تعویض ال سی دی هستید که تعمیرکاران این اقدام را برای شما انجام می دهند. یکی از مهمترین نکاتی که زمان تعمیر و یا تعویض ال سی دی باید به آن دقت داشته باشید این است که ال سی دی اصل روی گوشی نصب کنید. در این صورت خیالتان راحت است که کیفیت آن اقت پیدا نمی کند.

 

راه راه یا خط خطی شدن صفحه گوشی ایفون

علت خط افتادن روی صفحه گوشی ایفوندر ابتدا به بررسی رایج ترین حالت یعنی راه راه شدن صفحه گوشی آیفون پس از آسیب های سخت افزاری مانند ضربه ، فشار ، آب خوردگی و … می پردازیم. واقعیت این است که در این شرایط به دلیل آسیب وارد شده، چاره ای جز تعویض ال سی دی آیفون وجود ندارد. حتی اگر تاچ گوشی نیز کاملا به درستی کار کند، بازهم تفاوتی ندارد و ال سی دی باید تعویض گردد. در این موقعیت باید گوشی خود را به یک مرکزتعمیر گوشی آیفون ببرید.

 

علت افتادن خط سبز روی صفحه گوشی

علت خط افتادن روی صفحه گوشی ، برخی از کارشناسان بر این باورند که این خط به دلیل وجود نقص در سیستم الکترونیکی این گوشی ها بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این خط از گوشه بالا تا پایین صفحه نمایش در سمت چپ یا سمت راست ظاهر می شود.

خط افتادن روی صفحه گوشی سال گذشته نیز با ارائه گوشی های گلکسی S7 edge توسط سامسونگ، برخی از کاربران از وجود و ظاهر شدن خط صورتی در کنار صفحه نمایش منحنی این گوشی ها شکایت هایی را منتشر کردند. در آن هنگام سامسونگ ای مشکل را مربوط به وجود اشکالی در سخت افزار گوشی ها دانست. همینطور سال گذشته نیز در برخی از گوشی ها مثل موترلا Droid Turbo 2 نیز این مشکل باعث شده بود تا کاربران شکایت های زیادی را مطرح کنند و در فضای مجازی منتشر نمایند. برای تعمیر گوشی خود، به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

 

 

خط صورتی روی صفحه گوشی

علت افتادن خط سفید روی صفحه گوشی ، همانطور که گفتیم علت ایجاد این خط صورتی در صفحه s7 edge آسیب دیدگی صفحه نمایش است. این مشکل معمولا در اثر ضربه یا فشار بیش از حد اتفاق می افتد. با توجه به اینکه مشکل سخت افزاری است متاسفانه با روش های نرم افزاری حل نخواهد شد. در روزهای نخستین پس از عرضه s7 edge برخی از کاربران این گوشی مدعی بودند که بدون هیچ علتی این مشکل ایجاد شده است.

سامسونگ در همان ابتدا اعلام کرد که خط صورتی در s7 edge نرم افزاری نیست و فقط در اثر آسیب های سخت افزاری ایجاد می شود. البته با توجه به شرایط آن زمان سامسونگ در برخی از کشورها مانند هلند و بلژیک اعلام کرد که گوشی های که علائم ضربه روی آنها مشهود نیست، مشمول گارانتی می شوند. البته در این حالت هم با تعویض ال سی دی مشکل حل می شد.

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از صاحبان این گوشی باشید که پس از ضربه، صفحه این گوشی نشکسته است و تاچ نیز در همه نقاط صفحه به درستی کار می کند. در حالی که روی صفحه یک خط صورتی نمایان شده است.

تعجب نکنید زیرا در بسیاری از گوشی های سامسونگ این اتفاق می افتد. مثلا در گوشی های سری J و سری A پس از ضربه ممن است آثاری از شکستگی دیده نشود اما قسمتی از صفحه نمایش یک لکه رنگی و معمولا بنفش ظاهر می شود. در هر صورت سوختن یا رنگی شدن قسمتی از صفحه نمایش به معنای آسیب دیدگی ال سی دی است.برای تعمیر گوشی خود، به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم ، هنگامی به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل و حتی خود موبایل می‌رویم، دسترسی زیادی به امکانات گوشی نداریم. به عبارت دیگر ما تا آنجا می‌توانیم تنظیمات را تغییر دهیم که شرکت سازنده این اجازه را بدهد.

روت کردن گوشی به معنی حذف همه محدودیت‌ها است. به عبارت بهتر در صورت روت کردن گوشی شما تمام محدودیت‌ها را دور زده و مانند یک مدیر کل می‌توانید هر تغییری را در گوشی خود ایجاد کنید. احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده که چرا خود شرکت‌ها این سطح از دسترسی را برای کاربران فراهم نمی‌کنند؟ پاسخ روشن و ساده است.

هنگامی که شما به تمامی پوشه‌ها، فایل و تمامی قسمت‌های گوشی دسترسی داشته باشید، باید مسئولیت این کار را هم قبول کنید. در حقیقت حذف شدن یکی از این فایل‌ها مستقیماً عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

 

روت کردن گوشی 

با این که ممکن است روت کردن گوشی کار عجیبی به نظر می‌رسد، اما روت کردن صرفاً به معنای کسب دسترسی به فرمان‌ها، سیستم فایل و مکان پوشه‌هایی است که معمولاً در دسترس کاربر نیستند. روت کردن گوشی اندرویدی را می‌توان به معنی ارتقا از یک کاربر عادی به کاربر با دسترسی‌های مدیر تصور کرد. این کار آزادی‌ها و ریسک‌های بیشتری که ناشی از کنترل بیشتر روی دستگاه است با خود به همراه دارد. مانند هر چیز دیگر، قدرت بیشتر به معنی مسئولیت بیشتر است.

به طور خاص، روت کردن گوشی اندروید به معنی تبدیل شدن به یک superuser است که یک تابع لینوکس است که ممکن است با آن آشنا باشید. به این ترتیب از دیدگاه‌های مختلف شاید این کار را معادل چیزی بدانید که از اول هم باید وجود می‌داشت.

کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی روت شده نصب و اجرا کنند که نیازمند دسترسی‌های خاص هستند و به این ترتیب محدودیت نرم‌افزارهای نصب شده از سوی تولیدکننده یا فروشنده را دور بزنند و حتی اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را که از سوی این افراد به گوشی اضافه شده است حذف نمایند.

دسترسی روت حتی در مواردی که بخواهید چیزهای ساده‌ای مانند فونت‌های سفارشی را روی گوشی امتحان کنید، لازم خواهد بود. روت کردن گوشی اندروید می‌تواند به معنی قفل‌گشایی قابلیت‌های جدید در اپلیکیشن‌ها و لانچرهای خاص نیز باشد.

 

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم ؟ چند راه برای بازگردانی و رفع روت گوشیوجود دارد و روش اول استفاده از بکاپ کامل است. با Nandroid‌ می‌توانید بکاپ کامل تهیه کنید و در صورت نیاز آن را بازگردانی کنید تا تمام مشکلات عجیبی که ایجاد شده، سریعاً برطرف شود. دو راه حل دیگر استفاده از رام اصلی گوشی به جای رام روت شده و فلش زدن ایمیجی که سازنده‌ی گوشی ارائه کرده است که در قسمت‌های بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

 

 نرم افزار Nandroid Backup

برنامه سریع و کامل برای رفع روت گوشی سریع ترین راه های آنروت کردن گوشی های اندرویدی همین برنامه است. این برنامه از تمام اطلاعات شما پشتیبان گیری (بک آپ) می کند. توصیه من به شما ایناست که همیشه از اطلاعات گوشی خود پشتیبان گیری کنید تا اگر زمانی گوشیتان بریک شد بتوانید به تنظیمات قبلی برگردید. این برنامه از سیستم عامل، برنامه ها، داده ها، و هر چیز دیگری پشتیبان می گیرد و بعد از فلش کردن گوشی نیز می توانید این تنظیمات را به حالت اولیه خود برگردانید.

 

روش استفاده از برنامه Nandroid backup

  1. گوشی خود را با استفاده از کاستوم رام، بوت کنید.
  2. گزینه ای است که باید انتخاب کنید.
  3. کاستوم رام اصلی گوشی خود را انتخاب کنید.
  4. برای بازگشت اطلاعات بر روی همه گزینه ها کلیک کنید و انتخاب کنید
  5. در مرحله پایانی گزینه  Swipe to Restore را انتخاب کنید. بعد از چند دقیقه  گوشی ری استارت خواهد شد.

 

چطور بکاپ کامل اندروید که با Nandroid تهیه شده را بازگردانی کنیم؟

ری‌استور کردن رفع روت گوشی یا بازگردانی بکاپ نندرویید هم بسیار ساده است. کافی است به TWRP مراجعه کنیم. گام دوم تپ کردن روی دکمه‌ی Restore است. گام سوم انتخاب نسخه‌ی بکاپ موردنظر است و در نهایت گام چهارم انتخاب پارتیشین‌هایی است که می‌بایست بازگردانی شوند.

پس از طی کردن مراحل چهارگانه کافی است روی اسلایدر پایین صفحه که Swipe to Restore است، حرکت جاروبی انجام دهید. پس از چند دقیقه گوشی به وضعیتی که در آن بکاپ تهیه شده، بازمی‌گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

VoLTE مخفف Voice over LTE به معنای «انتقال صدا بر بستر ال‌تی‌ای» است. همین عبارت کوتاهی که گفتتیم، تقریبا ماهیت این فناوری را نشان می دهد. هنگامی که چشم ما به بالای گوشی و به عنوان «فناوری 4G» یا LTE می‌خورد، معمولا ما را به یاد مواردی همچون اینترنت موبایل و اینترنت پر سرعت  می اندازند ، ولی باید این مورد راهم  بگوییم که این فناوری، قابلیت‌های جذاب دیگری را هم نیزامکان‌پذیر می‌کند که یکی از آن‌ها، مکالمه VoLTE است.

کد غیرفعال سازی سرویس volte همراه اول

 

VoLTE چیست؟

VoLTE مخفف عبارت Voice over LTE یعنی صدا بر بستر LTE است. همان‌طور که از نامش پیداست، این فناوری امکان برقراری تماس صوتی از طریق شبکه‌های مدرن LTE را فراهم می‌کند. با این امکان، کیفیت ارتباطات و تماس‌های صوتی بیشتر و واضح‌تری نسبت به شبکه‌های قدیمی GSM یا CDMA در اختیار داریم.

همچنین با استفاده از آن می‌توان به‌طور هم‌زمان از تماس و داده استفاده کرد. درحالی‌که در شبکه‌های قدیمی این امکان وجود نداشت و اگر موقع اتصال به داده تلفنتان زنگ می‌خورد، داده شما به 3G یا H+ تغییر پیدا می‌کرد. پیش‌ازاین از شبکه LET فقط برای اینترنت استفاده می‌شد؛ اما درحال‌حاضر می‌توان از آن حتی برای بهبود تماس‌های صوتی هم استفاده کرد. به‌همین‌خاطر بسیاری از شبکه‌های مخابراتی به این فناوری جدید روی آورده‌اند.

 

 

نحوه استفاده از سرویس VoLTE:

 

  • گوشی از سرویس VoLTE پشتیبانی کند.
  • سیم‌کارت ۴G یا NFC ایرانسل باشد.
  • آخرین نسخه سیستم‌عامل روی گوشی نصب شده باشد.
  • در قسمت تنظیمات (Settings) گوشی خود، گزینه VoLTE توسط کاربر فعال شود.
  • وقتی کاربر در مناطق تحت پوشش شبکه ۴G باشد، آیکون VoLTE در بالای صفحه گوشی نمایان داده می‌شود که نشان می‌دهد می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

 

چگونه volte را فعال کنیم در اندروید

بعد از فعال کردن VoLTE در اپراتور همراه اول و ایرانسل نیاز است که در گوشی نیز این گزینه آن را فعال کنید.

  • ابتدا به تنظیمات اندروید یا Settings مراجعه کنید.
  • سپس به بخش اتصالات یا Connections بروید.
  • بر روی گزینه Mobile networks ضربه بزنید.
  • گزینه Enhanced 4G LTE Mode را فعال کنید.

چگونه volte را غیر فعال کنیم

چگونه volte را غیر فعال کنیم ؟ برای خاموش کردن VoLTE باید گوشی شما قابلیت موردنظر را فعال کرده باشد. شما می‌توانید با جستجوی نماد VoLTE در نوار اعلان‌ها یا در بخش شبکه‌های تماس، این مورد را بررسی کنید. هم اکنون باید وارد تنظیمات شوید و از بخش اتصالات (Connections)، گزینه شبکه‌های موبایل (Mobile Networks) را انتخاب کنید. در ادامه کار روی سیم کارت اصلی ضربه بزنید.

کلید جابه‌جایی VoLTE را پیدا کرده و آن را خاموش کنید. هم اکنون شما موفق شده‌اید خاموش کردن VoLTE را در اندروید انجام دهید و اگر مراحل را به صورت معکوس انجام دهید، مجددا قابلیت VoLTE را روشن خواهید کرد.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

برای درک ارتباط عملکرد آیفون با باتری پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را بخوانید. آیفون شما به گونه ای طراحی شده است که تجربه ای ساده و آسان برای استفاده ارائه می دهد. این تنها با ترکیبی از فناوریهای پیشرفته و مهندسی پیشرفته امکان پذیر است. یکی از حوزه های مهم فناوری، باتری و عملکرد است.

باتری ها یک فناوری پیچیده دارند و با عملکرد آیفون ارتباط دارند. تمام باتریهای قابل شارژ طول عمر محدود دارند و در نهایت ظرفیت و کارایی آنها کاهش می یابد به طوری که نیاز است تعویض شوند. با افزایش سن باتری ها، می توان تغییراتی ایجاد کرد که به عملکرد آیفون کمک کند. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید.

 

علت کم شدن سلامت باتری ایفون چیست؟

علت پایین امدن سلامت باتری ایفون ،به طور معمول بعد از مدتی استفاده از آیفون ، شاهد کاهش سرعت آن در اجرای برنامه‎‌ها خواهیم بود که این کاهش سرعت معمولا به کاهش توان باتری مرتبط میشود. در این زمان بهتر است از عملکرد صحیح باتری موبایل خود اطمینان حاصل کنید.

اما برای پی بردن مشکل باتری بهتر است با نشانه‎‌های خرابی آن آشنا شوید تا هرچه سریع‌‎تر در صورت وجود مشکل به خرید باتری آیفون بپردازید. یکی از علائمی که هشدار خرابی باتری آیفون را می‌دهد این است که گوشی همراه تنها در زمان اتصال به شارژر و برق روشن می‌ماند و یا به صورت خاموش شدن ناگهانی گوشی می‌شود. گاهی نیز ممکن است با داغ شدن باتری و یا تورم آن که سبب باز شدن قاب پشت گوشی می‌شود روبه رو شوید.

 

استفاده از گوشی در دمای نامناسب

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند منجر به زود خالی شدن شارژ آیفون شود قرار دادن گوشی و استفاده کردن از آن در جاهای خیلی سرد و خیلی گرم است. در این مکان ها معمولا باتری برای این که عملکرد بهتری داشته باشد، نیاز به انرژی بیشتری خواهد داشت به همین دلیل از شارژ بیشتری استفاده می کند.

 

زیاد بودن نور صفحه نمایش

در برخی از موارد توجه داشته باشید که نور صفحه خود را در حالت تنظیم خودکار قرار دهید، چرا که با این کار گوشی توانایی تنظیم نور صفحه نمایشگر را در حالت های مختلف از شبانه روز را خواهد داشت و همین منجر می شود که باتری گوشی شما زود خالی نشود. پس نور زیادی گوشی یکی از دلایل زود خالی شدن باتری آیفون می باشد.

 

استفاده از گوشی در مکان هایی که آنتن دهی ندارد

سعی کنید در مکان هایی که آنتن دهید گوشی خیلی پایین است از آن استفاده نکنید، چرا که این مورد می تواند به مرور باعث کم شدن باتری گوشی شود. و عمر گوشی شما را کم خواهد کرد.

 

نصب برنامه های غیرضروری

برنامه ها و نرم افزار های اضافی که روی گوشی شم نصب هستند و هیچ استفاده از آن ها نمی شود، یکی از مهم ترین دلایل زود خالی شدن باتری آیفون می باشد. برای این که عمر باتری گوشی خود را و سلامت آن را تامین کنید، بهتر است برنامه هایی که قابل استفاده و ضروری نیستند را پاک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

امروزه کمتر کسی با وجود داشتن گوشی اندروید از اینترنت استفاده نمی کند. اینترنت حرف اول را برای گوشی ها می زند تا کاربران بتوانند به آسانی به شبکه های اجتماعی و تمامی سایت های جهانی دسترسی داشته باشند. هر چقدر که سرعت اینترنت بالا تر باشد و از سیمکارت های ۴G یا بالاتر استفاده شود بهتر است.

بعضی مواقع با قطعی اینترنت گوشی های موبایل مواجه می شود. با اینکه اکثر اوقات دلیل قطع و وصل شدن اینترنت در ایران مرتبط به قطعی اپراتور سرویس دهنده می باشد اما برخی مواقع مشکلاتی از جمله تنظیمات نادرست APN و تنظیمات مرتبط به وی پی ان می تواند باعث قطعی اینترنت گوشی موبایل شما شود که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید. در این مقاله از تعمیرات تخصصی موبایل با ما همراه باشید تا بتوانید این مشکل را رفع نمایید.

 

چک کردن محدودیت استفاده از داده

یکی از امکانات کاربردی که موبایل اندرویدی دارند، توانایی تنظیم یک سقف برای حداکثر مقدار استفاده از داده های تلفن همراه و اینترنت سیم کارت را دارد. این قابلیت سبب می شود تا بعد از رسیدن به سقف مورد نظر، علاوه بر نمایش اخطار، ارتباط اینترنت هم قطع شود تا از مصرف بی رویه اینترنت جلوگیری گردد. ممکن است همین مورد دلیلی برای ایجاد مشکل اتصال به اینترنت گوشی همراه باشد.

برای حل کردن این مشکل و برداشتن محدودیت می توانید به مسیر تنظیمات گوشی بروید و در گزینه استفاده از داده تلفن همراه را انتخاب کنید. در این قسمت تیک مربوط به محدودیت استفاده از داده Limit mobile data usage را بردارید تا محدودیت استفاده از داده ها خاموش شود. همینطور می توانید با ایجاد تغییر، حداکثر سقف مصرف را بیشتر کنید تا دیرتر اخطار قطع مصرف داده برای شما نمایش داده شود.

 

تنظیمات مربوط به VPN

گاهی مواقع استفاده از فیلتر شکن وی پی ان و یا نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی باعث قطع شدن اینترنت گوشی اندروید شما می شود. از طریق تنظیمات گوشی در بخش wireless and network گزینه Proxy یا VPN را انتخاب کنید و پاک کنید تا مشکل شما حل شود.

 

تنظیم مجدد APN

ارتباط میان گوشی هوشمند و اینترنت از طریق APN برقرار می‌شود و بروز اخلال در آن را می‌توان به عنوان یکی از دلایل قطع اینترنت همراه اول روی اسمارتفون‌ها به حساب آورد. شما می‌توانید برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت، تنظیمات مربوط به APN را مجددا تغییر کنید.

برای انجام این کار وارد تنظیمات شوید و از بخش سیم کارت‌ها و شبکه‌های موبایل، اپراتور همراه اول را انتخاب کرده تا بتوانید وارد بخش APN یا همان Access Point Names شوید. در این بخش یک فهرست از اسامی APN را مشاهده خواهید کرد؛ در ادامه باید روی گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) ضربه بزنید. با انجام این کار، کلیه تنظیمات مجددا راه‌اندازی خواهند شد و می‌توانید وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید.

فراموش نکنید که شما باید در مراحل ذکرشده، نماد موجود در کنار APN را هم انتخاب کرده و روی گزینه Edit Access Point ضربه بزنید تا بدین ترتیب، امکان تنظیم پروتکل APN روی iPv4/IPv6 فراهم شود. با انجام این کار و ذخیره‌سازی تغییرات انجام شده، می‌توانید وضعیت اینترنت همراه اول خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

خاموش و روشن کردن

خاموش و روشن کردن دستگاه های الکترونیکی، مخصوصا موبایل و یا کامپیوتر، همواره یکی از بهترین روش ها برای رفع بعضی از مشکلات و باگ های نرم افزاری بوجود آمده در سیستم عامل است. اگر در اتصال گوشی به اینترنت مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم یک بار اتصال اینترنت خود را خاموش و روشن نمایید و یا گوشی را به حالت پرواز برده و دوباره برگردانید.

حالت هواپیما یا Airplane mode باعث می شود تمامی ارتباطات گوشی شما خاموش و دوباره روشن شود و در صورتی که سیم کارت در محدوده اپراتور دیگری قرار گرفته باشد، دوباره به اپراتور خود برگشته و قویترین آنتن را برای اتصال جستجو کند. همینطور پیشنهاد می کنیم یک بار تلفن همراه خود را نیز به طور کلی خاموش کرده و پس از یک دقیقه دوباره روشن کنید تا احیانا مشکلات نرم افزاری سیستم عامل حذف بشوند. گاهی اوقات این کار باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی شما خواهد شد.

 

تنظیمات Proxy را بررسی کنید

گاهی مواقع نصب بعضی از برنامه ها و یا استفاده از ابزار تغییر دهنده آی پی، باعث می شود تا تنظیمات پروکسی گوشی، تغییر پیدا کند که در بعضی مواقع باعث بروز مشکلات اتصال به اینترنت گوشی می گردد. برای این کار از طریق مسیر تنظیمات گوشی، در بخش Wireless and Networks گزینه Proxy (پروکسی) یا VPN را انتخاب کنید. در مرحله بعدی پروکسی یا VPN ایجاد شده را پاک کنید تا مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شما، حل شود.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

بسیاری از کاربران در فعال سازی تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی های اندرویدی یا آیفون خود با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل لازم دانستیم مقاله ای ویژه در این خصوص تهیه کنیم. در ادامه این مقاله از تعمیرات تخصصی موبایل لوتوس همراه ما باشید.

 

تنظیمات اینترنت ایرانسل در گوشی اندروید و آیفون

اپراتور ایرانسل به صورت پیش فرض امکان استفاده از اینترنت را روی تمامی خطوط خود فراهم کرده است و دیگر کاربران نیازی به فعال سازی اینترنت نداشته و مستقیماً می توانند فرآیند مربوط به تنظیمات اینترنت ایرانسل را از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراه خود دنبال نمایند. نکته ای که باید در خصوص اینترنت ایرانسل و تنظیمات مربوط به آن در نظر داشته باشید این است که برای استفاده از اینترنت 2G و 3G می‌ توانید از سیم کارت های قدیمی تر ایرانسل استفاده کنید.

اما برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و استفاده از اینترنت 4G و 4.5G ایرانسل لازم است که سیم کارت خود را به USIM تغییر دهید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که گوشی شما باید از هر یک از موارد ذکر شده پشتیبانی کند. در غیر این صورت لازم است از مودم‌ های ثابت یا همراه ایرانسل استفاده کنید. در ادامه به صورت گام به گام به روش های دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل و نحوه تنظیم آن روی گوشی تلفن همراه اندروید و آیفون خواهیم پرداخت.

 

دریافت کد تنظیمات اینترنت ایرانسل

ساده‌ترین روش برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل، شماره‌گیری کد تنظیمات اینترنت ایرانسل است.

کد تنظیمات اینترنت ایرانسل  #2*4*555* است که با سیم کارت ایرانسل باید آن را شماره‌گیری کنید تا تنظیمات برای شما ارسال می‌شود.

با کلیک روی تنظیمات ارسال شده، کافی است گزینه "install" را انتخاب کرده و پس از نمایش پیغام "installation completed" تنظیمات فعال شده و می‌توانید با روشن کردن اینترنت همراه، از اینترنت این اپراتور استفاده کنید.

کد دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل

برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل می توانید مراحل زیر را طی کنید:

شماره‌گیری کد #۲*۴*۵۵۵*

از طریق دکمه منو (Menu) یا برنامه‌های کاربردی (Apps)، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

حالا گزینه بیشتر (More…) را انتخاب کنید.

سپس گزینه شبکه‌های تلفن همراه (Mobile networks) را انتخاب کنید.

در این مرحله، گزینه داده‌ها فعال شد (Data enabled) باید انتخاب شده باشد. حالا بخش نام‌های نقاط دسترسی (Access Point Names) را انتخاب کنید.

 

به کارگیری کد دستوری USSD برای ارسال تنظیمات اینترنت ایرانسل

یکی از آسان‌ترین و بهترین تنظیمات اینترنت ایرانسل استفاده از یک کد دستوری کوتاه است که بعد از آن اینترنت در کم‌ترین زمان ممکن راه اندازی می‌شود و کاربر نیازی به انجام کار دیگری ندارد. این کار تنها در یک مرحله انجام می‌شود. قسمت شماره گیر گوشی را باز کنید و کد دستوری *555*4*2# را شماره گیری کنید.

نکته: کد دستوری را از سمت راست بخوانید و دراین کد هم مانند سایر کدها # باید حتما در پایان قرار بگیرد.

اگر کد ussd اینترنت ایرانسل اجرا شد، یک پیامک configuration message شامل تنظیمات GPRS ایرانسل به گوشی شما ارسال خواهد شد که پس از دریافت پیام باید آن را install یا save کنید. در ادامه در صورتیکه هنگام نصب از شما pin یا رمز درخواست شد، رمز 1234 را وارد کنید.

 

دریافت تنظیمات آنلاین برای تنظیمات اینترنت ایرانسل

برای این کار نیاز دارید تا ابتدا به صفحه دریافت آنلاین سایت اصلی شرکت ایرانسل وارد شوید و فرمی که در ابتدای صفحه مشاهده می‌شود را با اطلاعات خود پر کنید. اولین اطلاعاتی که صفحه از شما می‌گیرد، شماره همراه است.

  1. شماره موبایل ایرانسلی خود را وارد کنید تا رمز برای شما به صورت SMS ارسال شود.
  2. صفحه جدید مانند صفحه اول از شما درخواست شماره همراه و رمز پیامک شده را می‌خواهد. چند ثانیه بعد به صفحه جدید انتقال پیدا می‌کنید.
  3. تنظیمات اینترنت ایرانسل را تیک بزنید و دکمه دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل را انتخاب کنید.
  4. اس ام اس حاوی تنظیمات را باز کنید تا در قدم بعدی شروع به Save یا Install کنید.
  5. برای نصب تنظیمات نیاز به وارد کردن رمز دارید، از رمز 1234 استفاده کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

safe mode چیست ؟ سیف مود یا سیف مد (Safe Mode)، یک وضعیت ویژه از سیستم عامل گوشی اندروید شماست. در حالت ایمن گوشی سامسونگ برنامه‌های شخص سوم دستگاه اندرویدی شما غیرفعال می‌شوند. به کمک این وضعیت شما می‌توانید ویروس‌ها و بدافزارهای گوشی اندرویدی را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید.

اگر اسمارت فون شما بیش از حد داغ می‌شود، باتری زودتر از انتظار تخلیه می‌شود و یا گوشی کارایی لازم را ندارد، احتمالاً مقصر اصلی، یکی از نرم افزارهای نصب‌شده بر روی موبایل است. پس با بردن گوشی به حالت ایمن می‌توان از این مسئله اطمینان حاصل کرد. اگرچه نحوه فعال کردن این حالت در دستگاه های مختلف متفاوت بوده، اما خروجی کار در همه آنها یکی است.

حالت سیف مود موبایل چیست؟

safe mode چیست ؟ سیف مود با نام انگلیسی safe mode اصطلاحی در سیستم عامل های مختلف که آن را حالت ایمن نیز می‌نامند. در حالت ایمن، امکان استفاده از نرم افزارها برای سیستم عامل محدود خواهد شد و فقط درایو ها و نرم افزار های ضروری قابل اجرا خواهند بود.که غال با از این حالت در تعمیر ویندوز یا سیستم عامل های مختلف نظیر اندروید یا آی او اس،استفاده می‌کنند. البته دلیل آن بسته بودن تمام نرم افزارهای جانبی و مخرب است. اشکال یابی،رفع اشکال،شناسایی ویروس و بدافزار و ریست کردن سیستم عامل در حالت سیف مود امکان پذیر است.

حالت ایمن گوشی سامسونگ چیست؟

حالت ایمن گوشی سامسونگ چیست ؟ یکی از ویژگی های کاربردی برای دستگاه های مختلف، از جمله گوشی سامسونگ است که بیشتر برای امنیت سیستم به کار می رود. با استفاده از این ویژگی، شما می توانید فقط سیستم عامل گوشی را اجرا کنید و از اجرا شدن برنامه هایی که بعد از خرید گوشی، روی آن نصب کرده اید، جلوگیری کنید. حالت ایمن گوشی سامسونگ چیست، در واقع روشی برای شناسایی دلیل مشکلات اتصال‌پذیری، مصرف شارژ و موارد مشابه است. ممکن است یکی یا چند ویروس، از طریق این برنامه ها، وارد گوشی شما شده باشند که به هیچ وجه نتوانید آنها را پاک کنید. همچنین امکان دارد برنامه ای را که معمولا با آن کار می کنید، نتوانید حذف کنید.

در این شرایط است که با فعال کردن حالت Safe mode در گوشی سامسونگ، می توانید برنامه هایی را که باعث ایجاد مشکل در گوشی شما شده‌ اند، شناسایی کنید و آن را از شر تمام این ویروس ها پاک کنید. دقت کنید که در حالت ایمن، دسترسی به اطلاعات گوشی ممکن نیست اما تماس‌های ورودی و خروجی و دریافت و ارسال اس ام اس، همچنان برقرار است.

 

حالت ایمن گوشی سامسونگ j5  چه کاربردی دارد؟

استفاده از حالت ایمن در گوشی‌ها یا تبلت‌های سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا فقط سیستم عامل را اجرا کنید و از اجرا شدن اپلیکیشن‌هایی که پس از خرید گوشی سامسونگ روی آن نصب کرده‌اید، جلوگیری نمایید. این حالت، به عنوان روشی برای شناسایی دلیل مشکلات در اتصال‌پذیری، مصرف شارژ و ... استفاده می‌شود.

با اجرای حالت ایمن گوشی سامسونگ می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که سبب ایجاد مشکل در گوشی شما شده‌اند، شناسایی کنید. در حالت ایمن، دسترسی گوشی به داده‌های موبایل امکان‌پذیر نیست ولی تماس‌های ورودی و خروجی و دریافت و ارسال اس ام اس ممکن است.

اگر گوشی شما در حالت ایمن، بدون مشکل کار کند، احتمالا مشکلی که در گوشی شما پیش آمده، به دلیل یکی از اپلیکیشن‌هایی است که پس از خرید گوشی سامسونگ، روی آن نصب کرده‌اید. پس از شناسایی این اپلیکیشن، می‌توانید آن را حذف کنید تا مشکل گوشی شما رفع شود.

اگر مشکل گوشی در حالت ایمن نیز برطرف نشود، ممکن است مشکل پیش آمده، در نتیجه‌ی ایرادی در سیستم عامل یا یک آسیب سخت‌افزاری باشد. در هنگام خرید گوشی سامسونگ باید به گارانتی نیز توجه داشته باشید و تنها گوشی‌های دارای گارانتی معتبر را بخرید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

یکی از گوشی‌های محبوب میان‌ردهٔ موجود در بازار جهانی، گوشی A51 سامسونگ است.

 این گوشی تلفن همراه به عقیدهٔ کارشناسان دنیای موبایل و تکنولوژی، ارتقا یافتهٔ گوشی A51 ساختهٔ شرکت پیشرو در دنیای تکنولوژی و اندروید، سامسونگ است و به‌ مراتب امکانات ویژه ‌تری در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما این شایستگی ها هیچ کدام ضامن این امر نیستند که خریداران این دستگاه موبایل، مشکلاتی تحت مضمون خرابی گوشی A51 سامسونگ را نداشته باشند و هیچ وقت برای تعمیرات به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه نکنند. 

داغ شدن گوشی موبایل یکی از رایج‌ترین دغدغه‌ها بین کاربران گوشی‌های هوشمند به شمارمی رود که موجب نگرانی خیلی از افراد شده است. به همین دلیل نیز همه برآنند که راهکارهای مقابله یا پیشگیری از داغ شدن گوشی موبایل را بشناسند و از وارد شدن آسیب به دستگاه موبایل خود جلوگیری کنند. اما چرا گوشی‌ام داغ می‌کند؟ دلایل داغ شدن موبایل چیست؟

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

  1. شارژ کردن تلفن همراه در مکانی که گرم است
  2. استفاده نکردن از قطعات اصلی گوشی
  3. استفاده کردن از گوشی سامسونگ در زمان شارژ، می‌تواند موجب بروز مشکل داغ شدن گوشی گردد .
  4. فعال نکردن ذخیره‌ساز باتری

 

شرایط و علت هایی که می توانند منجر به داغ شدن گوشی سامسونگ a51شود :

  • در طول راه اندازی اولیه یا هنگام بازیابی اطلاعات
  • هنگام دانلود فایل هایی با حجم زیاد
  • استفاده از برنامه های پرمصرف مانند : بازی های سنگین به مدت طولانی ، ضبط ویدئو به مدت طولانی ، تماشای ویدئو به مدت طولانی و با حداکثر روشنایی صفحه نمایش ، استفاده از قابلیت Screen Mirroring / Smart View برای اتصال گوشی به تلویزیون
  • انجام چند کار یا اجرای چند برنامه به طور همزمان مانند : باز بودن همزمان چند پنجره ، آپدیت یا نصب یک برنامه همزمان با ضبط ویدئو ، دانلود یک فایل حجیم همزمان با تماس ویدئویی ، ضبط ویدئو همزمان با استفاده از برنامه های مسیریابی مانند ویز و …
  • فرستادن حجم زیادی از اطلاعات از طریق ایمیل و …
  • قرار دادن گوشی در معرض نور خورشید در هوای گرم
  • استفاده زیاد و طولانی مدت از هات اسپات و سایر قابلیت های مرتبط با اینترنت
  • استفاده از گوشی در مکان های با آنتن دهی ضعیف
  • شارژ کردن باتری با شارژهای غیر اورجینال یا معیوب
  • آسیب دیدگی پورت شارژ یا قرار گرفتن در معرض رطوبت ، گرد و غبار و …

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

  • اشکال در باتری گوشی و شارژر

در مواقعی گوشی در حال پردازش سنگین نیست اما بازهم گوشی داغ می‌کند. از دلایل این موضوع می‌توان به باتری گوشی اشاره کرد. استفاده از باتری غیر اورجینال می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر باتری گوشی شما باطری اورجینال می‌باشد در صورت داغ شدن موبایل سامسونگ احتمال خراب آن باتری وجود دارد. شارژرهای نامناسب و باتری‌های غیر اصل می‌توانند منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر گوشی شما با شارژ نامناسب شارژ شود و با مدام در برق باشد احتمال آسیب به آن بالا می‌رود. برای جلوگیری از داغ شدن موبایل حتماً از شارژرهای اصل و باتری‌های مرغوب استفاده کنید.

 

  • وجود ویروس‌ها در گوشی

بدافزارها نیز جزء عناصری هستند که می‌توانند به حرارت خطرناک منجر شوند، البته هکرها مایل به آسیب رساندن به شما نیستند، بلکه می‌خواهند داده‌های شما را در دست داشته باشند. اگر گوشی‌تان داغ می‌کند، پیش از هر چیز باید چک کنید برنامه‌هایتان یا مستقیماً از Google Play نصب شده باشند و یا از آن‌هایی که نصب کرده‌اید کاملاً مطمئن باشی

 

  • استفاده از اینترنت و وای‌فای را به حداقل برسانید

زمانی که زیاد از اینترنت استفاده می‌کنید، دستگاه موبایل شما داغ خواهد کرد. از نکات مهمی که باید بدانید این است که سیستم عامل اندروید طوری طراحی شده است که اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه هم می‌توانند از اینترنت گوشی استفاده کنند و این علت می‌تواند باعث داغ شدن گوشی موبایل شما شود. هم چنین زمانی که شما اقدام به اشتراک‌گذاری یا به‌اصطلاح هات اسپات کردن دیتای موبایل خود می‌کنید، منتظر افزایش حرارت در دستگاه گوشی موبایل خود باشید. چراکه زمان هات اسپات کردن باتری موبایل بیش‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد و همین مسئله انرژی زیادی را مصرف می‌کند تا اتصال و پرتاب امواج وای‌فای به طور صحیح انجام گیرد.

 

  • داغ شدن موبایل سامسونگ به دلیل اجرای بازی‌های سنگین

از عوامل داغ شدن موبایل سامسونگ اجرای بازی‌های سنگین درگوشی است. اجرای بازی مانند اجرای برنامه‌های سنگین باعث داغ شدن گوشی می‌شود. هنگام نصب و اجرای بازی حجم بالایی از منابع گوشی اشغال می‌شود. با اشغال منابع گوشی حرارت زیادی ایجاد می‌شود. به‌خصوص اگر سخت‌افزار گوشی برای اجرای بازی ضعیف باشد این موضوع بر داغ شدن گوشی اثر بیشتر می‌گذارد.

 

  • استفاده از کیس‌های بسته و ضخیم

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما استفاده از کیس‌هایی بسته و ضخیم می‌باشد. تقریباً هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله‌ای را به‌صورت اکید به وجود می‌آورد؛ اساس کار پلاستیک این است، گرما در داخل، سرما در بیرون.

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از قاب‌هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصاً در روزهای گرم از آن‌ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

اتری گوشی از اصلی‌ترین قسمت‌های گوشی‌های همراه است که انرژی مورد نیاز آن را برای ارائه خدمات تامین می‌کند. داشتن یک گوشی با باتری سالم برای استفاده در طول ساعت کاری خیلی مهم است، چون در دنیای شلوغ امروزی از تلفن همراه خود بسیار استفاده می‌کنیم و خاموش بودن آن برای حتی لحظه‌ای می‌تواند ما را از آگاهی از اخبار و انجام کارها عقب بیاندازد. برای خواندن این مقاله در تعمیرات موبایل با همراه باشید.

امروزه با گسترش تکنولوژی، استفاده از تلفنهای هوشمند یک امر ضروری است و بسیاری از کارهای روزمره افراد وابسته به تلفن‌های هوشمند است. همانطور که گوشی موبایل جزء ضروری زندگی هر فرد به حساب می‌آید، باتری موبایلنیز برای گوشی موبایل، یک جزء ضروری محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که تلفن‌های هوشمند، بدون باتری هیچگونه کارایی ندارند و صرفا یک اسباب بازیشیک محسوب می‌شوند.

باتری هایی که امروزه در گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع لیتیوم یونی هستند. باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر بهترین نوع از باتری های شارژی به حساب می آیند چون به خوبی می‌توانند انرژی مورد نیاز گوشی های موبایل را تهیه کنند و دوام بسیار خوبی هم داشته باشند. البته گاهی اوقات مشکلات خاصی هم برای این باتری ها پیش می آیند. برای مثال مشکل ورم کردن باتری یکی از مشکلات رایج موبایل است. 

 

تشخیص باتری اصلی موبایل از تقلبی

 گوشی های هوشمند امروزی با ویژگی های خاص خودشان مشتریان و کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند. این ویژگی ها معمولا باعث می شوند که شارژ گوشی موبایل  سریع تخلیه شود که این موضوع باعث عملکرد ضعیف باتری در بین دارندگان گوشی های هوشمند میباشد.

اگر باتری موبایل شما از نوع جداشدنی باشد این مشکل با کمک باتری یدکی رفع می گردد. اما مشکل جدی تری که وجود دارد داغ شدن بیش از حد باتری گوشی ها است. مشکل داغ شدن گوشی همراه به دغدغه اصلی کاربران گوشی های همراه تبدیل شده است. این مشکل شاید به خاطر باتری خراب اتفاق بیفتد.  بنابراین، لازم است تا اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص باتری اصل از تقلبی را بدانید تا در هنگام تعویض باتری قدیمی و یا تهیه یک باتری جدید برای گوشی خود خاطر جمع باشید.

 

تشخیص باتری اصلی از باتری تقلبی با بررسی لبه باتری

یکی از روش های  که می‌توانید از آن برای تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی در گوشی های موبایل استفاده کنید، آن است که باتری را بر روی سطح میز بخوابانید و وضعیت لبه های فوقانی و زیرین باتری را بررسی کنید.

 اگر که باتری اصل باشد، لبه ی آن کاملا دقیق و صاف طراحی شده است و برچسب بر روی باتری نیز کاملا هماهنگ بر روی لبه باتری سوار میشود، اما اگر باتری گوشی  تقلبی باشد لبه ی فوقانی آن امکان دارد صاف و صیقلی نباشند و همینطور مابین برچسب بر روی باتری و لبه آن فاصله‌ای وجود داشته باشد و کلا ناهماهنگی هایی از این لحاظ در دو بخش فوقانی و زیرین باتری مشاهده شود. وجود این ناهماهنگی ها و فاصله در بین بدنه باتری و برچسب روی آن می‌تواند علتی بر فیک و یا جعلی بودن باتری گوشی باشد 

 

تفاوت در نوشته های روی باتری 

همان طورکه می بینید بر روی باتری  اورجینال سامسونگ نوشته های انگلیسی و بر روی باتری های کپی نوشته های چینی درج شده اند. که کاملا مشخص است  و شما می توانید به راحتی زمان خرید آن را متوجه شوید.

 

بررسی تاریخ تولید باتری 

بد نیست بدانید روی تمامی باتری های لیتیوم یونی تاریخ تولید آن ها نوشته شده است و منطبق بودن تاریخ تولیدی که بر روی بدنه باتری حک شده است با تاریخ تولیدی که بر روی جعبه باتری حک شده، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد.

 

بررسی بسته‌بندی باتری

از بهترین روش  تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی این است که بک جعبه و یا بسته‌بندی باتری دقت داشته باشید. بسته بندی باتری های اصلی معمولا بسیار شکیل انجام می‌شود و تمامی نوشته ها، لوگوها و اطلاعاتی که بر روی بسته حک شده است دارای کیفیت و وضوح متناسبی میباشند.

 اما بسته‌بندی باتری تقلبی به این صورت نیست و اصولا کیفیت رنگ ها، نوشته ها و لوگو ها بر روی بسته اصلا جالب نیستند. توجه کنید که همیشه پر رنگ بودن رنگ ها و نوشته ها بر روی جعبه به معنی اصل بودن باتری نخواهد بود، بلکه برعکس پر رنگ بودن بیش از اندازه آیتم ها بر روی جعبه باتری می‌تواند علتی مبنی بر اصل نبودن آن خواهد بود. پس بررسی جعبه و یا بسته‌بندی باتری یکی از اصلی ترین روش تشخیص باتری تقلبی از باتری اصلی خواهد بود. در ادامه این مقاله در تعمیرات تخصصی موبایل با ما همراه باشید.

 

 

 

 بررسی اتصالات باطری

اتصالات اصل با اتصالات باطری تقلبی آن متفاوت است. این اتصالات در باطری تقلبی نسبت به باطری اورجینال کوچکتر و تاریک تر اند و پلاستیک در بین آن ها بزرگتر از مدل های اصلی هستند.

فاصله بین اتصالات از سطح خود باطری در باطری تقلبی بزرگتر از باطری اصل می باشد. ضمنا، محدوده ای که به واسطه کاغذ پوشیده شده میباشد در باطری های اصلی اندکی بزرگتر از مدل های تقلبی هستند.

رنگ اتصالات فلزی باطری نیز امکان دارد متفاوت باشد. اتصالات فلزی باطری اصلی رنگ تیره تری دارند و انعکاسی نمیباشند. انعکاسی بودن و یا نبودن را می توانید زیر نور آفتاب به خوبی تشخیص بدهید. اتصالات فلزی باطری تقلبی به شدت نور را انعکاس می دهند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

 

شاید تا کنون با این مشکل مواجه شده باشید که پس از شارژ کامل گوشی موبایلتان و مشاهده علامت شارژ ۱۰۰ درصد، بعد از مدت کوتاهی استفاده به سرعت شارژ آن خالی شود و شارژ واقعی خود یعنی ۷۰، ۸۰ و یاحتی درصدهای کمتری را نشان دهد. به گفته خیلی ها در این هنگام که باتری دستگاه اطلاعات غیرواقعی را نمایش میدهد، نیاز به کالیبره شدن یا به عبارتی دوباره بازخوانی و تنظیم شدن دارد تا باتری با توانی تازه به فعالیت خود ادامه دهد. اما آیا کالیبره کردن باتری گوشی موبایل واقعا کاربردیست؟ و از چه روش هایی کالیبره کردن امکان‌پذیر است؟

بدون شک یکی از مهم ترین شاخصه های خرید گوشی مناسب، باتری با ظرفیت بالا می باشد چرا که بتواند در طول روز کارهای ما را به بهترین شیوه ممکن پشتیبانی کند و نیاز به شارژر نداشته باشیم. هرچند باتری هایی که امروزه برای گوشی ها استفاده می شوند، لیتیوم یونی می باشند، اما در حین خرید گوشی توصیه می شود نوع باتری را از فروشنده جویا باشید.

اما بعد از حدود چند ماه و گاها چند سال شارژ کردن باتری گوشی شاید برخی از قابلیت های اصلی باتری گوشی تغییر یابد. برای مثال شاید مدت زمان شارژ شدن باتری شما افزایش یابد و یا حتی ممکن است باتری گوشی شما زمانیکه به یک عدد خاص رسید، در کمتر از 5 دقیقه گوشی خاموش خواهد شد. برای این مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی، راه حل هایی وجود دارد که اصطلاحا این مشکل را کالیبره نبودن باتری گوشی می نامند.

 

کالیبره کردن باتری گوشی یکی از کارهایی است که با انجام آن می‌توانید طول عمر باتری گوشی را بیشتر کنید و همینطور شارژ گوشی را بیشتر نگه داری کنید. اگر شما با شارژ نشدن و یا دیر شارژ شدن گوشی خود مشکل دارید و از سلامت باتری خود اطمینان دارید کالیبره کردن باتری گوشی به شما کمک خواهد کرد که این مشکل را در تعمیرات موبایل برطرف نمایید. 

کالیبره کردن باتری گوشی یعنی تنظیم دوباره سیستم عامل تا اطلاعات را درست نمایش دهد. برای خواندن روش های دیگر افزایش طول عمر باتری گوشی می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

کالیبره کردن باتری چیست؟

امروزه در اکثر تبلت ها و گوشی های همراه از باتری های لیتیون یونی استفاده شده است. هرچقدر که از عمر باتری شما میگذرد، از توان نگهداری شارژ باتری نیز کاسته میگردد. هرچند، گوشی شما این موضوع را نشان نمیدهد. وقتی که بین مقدار باتری واقعی شما و میزانی که نرم افزار گوشی نشان میدهد اختلاف وجود داشته باشد، نتایج گیج کننده ای را مشاهده خواهید نمود.

باتری ها دارای ظرفیت مشخصی هستند که ممکن است بارها شارژ و دشارژ شوند. به عنوان مثال باتری 2500 میلی آمپری را در نظر بگیرید که ممکن است بعد از 200 مرتبه شارژ 100 میلی آمپر از ظرفیت خود را از دست بدهد که متاسفانه این مسئله قابل حل کردن نمی باشد و بهتر است اصلا نگران این مسئله هم نباشید چون افت ظرفیت ایجاد شده بسیار نامحسوس خواهد بود.

موضوع مهم و حائز اهمیت این است که نحوه نمایش شارژ باتری به درستی انجام شود که این نمایش از سمت سیستم عامل گوشی صورت می گیرد. در سیستم عامل اندروید فایلی در حافظه وجود دارد که ظرفیت باتری و بسیاری دیگر از اطلاعات مربوط به باتری را در قالب یک فایل ذخیره می کند.

به زبان خیلی ساده باید بگوییم که سیستم عامل اندروید در خواندن اطلاعات موبوط به شارژ باتری دچار مشکل می شود به طوری که  مثلا بر روی صفحه گوشیتان 100 درصد شارژ را مشاهده می کنید در حالی که شارژ واقعی باتری برابر با 80 درصد است و زمانی متوجه این موضوع می شوید که در مدت زمان کوتاهی درصد نمایش باتری به شدت افت می کند و اصطلاحا باتری خیلی زود خالی میشود.

چگونه باتری گوشی را کالیبره کنیم؟

در سیستم عامل اندروید قابلیتی به نام Battery Stats یا وضعیت باتری وجود دارد و شما می توانید در این قسمت میزان شارژ باتری گوشی خود را بررسی کنید. با بررسی این قسمت می فهمید که باتری به کالیبره شدن نیاز دارد یا خیر. اگر باتری گوشی شما نیاز به کالیبره شدن دارد می توانید به دو طریق اینکار را انجام دهید. روش اول که بدون استفاده از روت کردن انجام می شود و نیازی به شرایط خاط ندارد اما راه دوم زمانی قابل انجام است که سیستم عامل گوشی اندروید و روت شده باشد.

 

1) کالیبره کردن باتری بدون نیاز به روت کردن

اولین کاری که باید انجام دهید، باتری تلفن همراه خود را کاملا خالی کنید. از گوشی خود تا جایی استفاده کنید که به صورت خودکار خاموش شود. سپس گوشی را روشن کنید و منظر بمانید تا دوباره خاموش شود. برای باتری گوشی 0 درصد شارژ هم نمانده و گوشی بلافاصله خاموش می شود. حالا گوشی را بدون روشن کردن فول شارژ کنید. سوال که در این میان پیش می آید. آیا استفاده از فست شارژ مشکلی ندارد؟

خیر باتری گوشی را با استفاده از شارژر مخصوص شارژ کنید. مطمئن شوید که باتری 100 درصد شارژ شده است، گوشی را از شارژر جدا کرده و روشن کنید. اگر اندروید شارژ 100 درصد را به شما نشان نمی دهد مشکلی نیست، گوشی را پس از خالی شدن باتری مجدد به شارژ بزنید و آن را به 100 درصد برسانید.

در مقدار زمان شارژ کردن باتری گوشی دقت کنید زیرا هر باتری برای فول شارژ شدن نیاز به مدت زمان مشخصی دارد که بر اساس مقدار ظرفیت باتری و فست شارژ بودن آن مشخص می شود. طی کردن این مراحل به چیپ درون باتری اجازه می دهد تا قرائت‌هایش را با سیکل شارژ باتری مطابقت بدهد. انجام عمل کالیبراسیون باتری گوشی بسیار ساده است و شما باید یک سیکل کامل شارژ را طی کنید. توصیه می شود هر سه ماه یکبار از این روش استفاده کنید.

 

2) کالیبره باتری گوشی های روت شده

انجام کالیبراسیون دستگاه های روت شده تقریبا مانند مرحله ی اول است با این تفاوت که در این روش باید اپلیکیشن Battery Calibration را دانلود کنید. لازم به ذکر است قبل از اجرای برنامه از شارژ 100 باتری گوشی مطمئن شوید.

نرم افزار را اجرا کنید و روی گزینه ی Battery Calibration کلیک کنید. بعد از اینکه کالیبره کردن باتری گوشی به اتمام رسید از دستگاه خود به قدری استفاده کنید تا باتری کاملا تخلیه شده و گوشی خاموش شود. گوشی خاموش شده را باه شارژ بزنید و منتظر بمانید تا فول شارژ شود. پس از اتمام می توانید از گوشی خود استفاده کنید و مراحل انجام کالیبره موبایل به اتمام رسیده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت این روزها کمتر کسی را می بینید که برای حفظ امنیت تلفن همراه خود و قفل صفحه از روش هایی چون الگو، پین و یا رمز ورود استفاده کند. بلکه بیشتر افراد با توجه به مدل گوشی خود، سعی بر استفاده از اثر انگشت برای بازگشایی قفل موبایل دارند. زیرا این روش علاوه بر سریع بودن، از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است.

 

آشنایی با حسگر اثر انگشت موبایل

اسکنر اثر انگشت یکی از حسگرهایی که این روزها در بیشتر گوشی های موبایل تعبیه شده و برخلاف گذشته، نه تنها در گوشی های هوشمند رده بالا بلکه در گوشی های ارزان قیمت و سطح پایین نیز دیده می شود. این فناوری به دلیل امنیت بالا، محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است و به همین سبب سازندگان تلفن های همراه سعی بر بهبود این قابلیت داشته و دارند که همانطور که می بینید حسگرهای اثر انگشت در مقایسه با قبل بسیار پیشرفت کرده و از دقت بالا و قابل توجهی برخوردار شده اند و همینطور عملکرد سریع تری نیز پیدا کرده اند. 

 

چرا سنسور اثرانگشت ضعیف می شود؟

علت از کار افتادن اثر انگشت گوشی بعد از تعویض lcd چیست؟ سنسور اثرانگشت بی‌دلیل از کار نمی‌افتد یا ضعیف نمی‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم یک قطعه مصرفی است و زیاد پیش می‌آید که خراب شود و افت عملکرد پیدا کند. به همین دلیل باید به دنبال دلیل ضعیف شدن حسگر اثرانگشت گوشی خود باشید که می‌تواند دلایل مختلفی مانند آب خوردگی، ورود گرد و خاک، کثیف بودن انگشت هنگام استفاده و حتی ضربه خوردگی داشته باشد. یکی از دلایلی که به کلی باعث از کار افتادن سنسور اثرانگشت می‌شود، عوض شدن نمایشگر یا تعویض ال سی دی است. ناشی بودن تعمیرکار می تواند باعث از کار افتادن حسگر اثرانگشت گوشی شود.

 

 

 ارور کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

اگر ارور داده باشد یعنی سنسور فیزیکی خراب است و فقط باید تعمیر شود، اما اگر Pass بود یعنی قابل حل است.    با این کد می‌توانید وارد تست کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی شوید.    اگر در تست حسگر تشخیص اثر انگشت با گزینه Fail مواجه شدید، حسگر نیاز تعمیر دارد.

 

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست؟

شاید از خود بپرسید کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه؟ به همین دلیل قبل از بررسی روش های رفع مشکل حسگر اثر انگشتمعنی کالیبراسیون را بررسی میکنیم. گوشی های هوشمند حسگر های مختلفی دارند. زمانی که این حسگر ها با مشکل مواجه میشوند شما با استفاده از فرایند کالیبره کردن میتوانید مشکل خود را حل کنید.

 

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

تمیز کردن حسگر اثر انگشت

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت یکی از اولین کارهایی که بعد از از کار افتادن سنسور اثر انگشت گوشی باید انجام دهید، تمیز کردن سنسور اثرانگشت است؛ زیرا گاهی اوقات ممکن است روی آن را کثیفی بگیرد یا دستتان کثیف باشد. پس حتما سنسور و دستتان را تمیز کنید و سپس امتحان کنید.

 

تست سنسور اثرانگشت گوشی

برای تست سنسور کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ و کالیبراسیون حسگر اثر انگشت توسط خود گوشی، می‌توانید با شماره گیری *#0*# به صفحه تست گوشی‌ها بروید و در قسمت Sensors چک کنید که سنسنور اثرانگشت Pass باشد و ارور Faild نداده باشد. اگر ارور داده باشد یعنی سنسور فیزیکی خراب است و فقط باید تعمیر شود، اما اگر Pass بود یعنی قابل حل است.

 

 

آپدیت کردن گوشی

یکی از راه‌های حل مشکل گوشی‌ها کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ ، آپدیت کردن سیستم عامل است؛ مخصوصا برای رفع مشکل سنسور اثرانگشت گوشی آپدیت کردن سیستم عامل می‌تواند مشکل گشا باشد. همینطور اگر مشکل حسگر اثرانگشت گوشی شما بعد از آپدیت به این روز در آمده است، پس سعی کنید سیستم عامل را به نسخه قبلی برگردانید.

 

فعال کردن Screen Sensitivity

ویژگی جدید گوشی‌های هوشمند به کمک بهتر عمل کردن و افزایش حساسیت نمایشگر گوشی می‌آید؛ برای فعال کردن این ویژگی وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس به قسمت Display بروید و گزینه Touch Sensivity را فعال کنید. با فعال کردن این ویژگی نمایشگر حساس‌تر عمل می‌کند و اگر حسگر اثرانگشت گوشی شما زیر نمایشگر باشد، بهتر عمل خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

از کجا بفهمیم گوشی روت شده ، اندروید قابلیت‌های مشخصی دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا آزادی‌های خاص خود را داشته باشد. با این حال نیاز است گاهی اوقات دست به کار شد با روت گوشی کمی تغییرات در آن ایجاد کرد.

سازندگان گوشی‌ های تلفن همراه برای کاربران خود دسترسی‌ های محدودی را ارائه می‌ کنند که در قالب سیستم عامل‌ هایی که عموماً اندروید یا ios هستند. شما در این سیستم عامل‌ ها می‌ توانید به واسطه دسترسی‌ هایی که دارید و همچنین اپلیکیشن‌ هایی که بر روی تلفن همراه‌ تان نصب می‌ شود ویژگی‌ های خاصی داشته باشید و کارهای تعریف شده را انجام دهید.

اما همیشه سازندگان تلفن‌ های همراه به واسطه یکسری مسائل امنیتی دسترسی‌ های خاصی را از کاربر ها می گیرند به طور مثال در حالت عادی شما نمی‌ توانید به فایل‌ های اصلی سیستم دسترسی پیدا کنید و یا تغییری در اپلیکیشن‌ های پیشفرض بدهید. اصطلاح روت کردن پیدا می‌کند.

 

از کجا بفهمیم گوشی روت شده

همانطور که ذکرشده، روش‌هایی برای بررسی روت بودن گوشی‌های موبایل وجود دارد که در ادامه آموزش خواهیم داد.

 

۱: بررسی از طریق تنظیمات

با این که امکان انجام کار از طریق تنظیمات دستگاه وجود دارد، اما احتمالا در کلیه دستگاه‌ها عمل نخواهد کرد.

وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.

به سمت پایین منو حرکت کرده و روی درباره تلفن (About Phone) ضربه بزنید.

وارد وضعیت (Status) شوید.

وضعیت دستگاه (Device Status) را مورد بررسی قرار دهید.

 

بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید باید دارای وضعیت دستگاه رسمی باشند؛ معنای وضعیت رسمی را می‌توان تغییر پیدا نکردن نرم افزار دانست. در صورتی که برچسب‌های سفارشی‌سازی شده را در این بخش مشاهده کردید، می‌توانید متوجه روت شدن دستگاه خود شوید. برگه وضعیت دستگاه امکان دارد از یک مدل به مدل دیگر، متفاوت باشد. بنابراین در صورتی که برچسب رسمی را مشاهده کردید، بهتر است وب سایت تولیدکننده را بررسی کرده و شرایط گوشی خود را مورد بازبینی قرار دهید.

 

 

2: استفاده از برنامه Root Checker

برنامه Root Checker یک برنامه شخص ثالث بوده که می‌توانید آن را به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید از قابلیت‌های مهم و ویژه آن استفاده کنید، لازم است اشتراک طلایی برنامه را هم خریداری کنید. هر نسخه‌ای از برنامه را که انتخاب کرده‌اید، باید بتوانید وضعیت دسترسی اصلی تلفن را تعیین کنید.

وارد گوگل پلی شوید.

در ادامه باید روی نوار جستجو ضربه بزنید.

عبارت Root Checker را تایپ کنید.

در این بخش باید روی بهترین نتیجه ضربه بزنید تا امکان دانلود برنامه فراهم شود.

در ادامه باید روی گزینه نصب کردن (Install) ضربه زده و فرایند موردنظر را تایید کنید.

هم اکنون وارد تنظیمات شوید.

برنامه‌ها (Apps) را انتخاب کنید.

برنامه Root Checker را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید.

در ادامه کار باید گزینه Get Started را انتخاب کنید.

هنگامی که برنامه مدل گوشی شما را تعیین کرد، روی Verify Root ضربه بزنید.

فقط چند لحظه طول خواهد کشید تا برنامه وضعیت دسترسی اصلی گوشی شما را تعیین کند. پس از اطلاع، پیامی نمایش داده خواهد شد که به وضوح دسترسی به ریشه را تعیین خواهد کرد. هم اکنون شما می‌توانید بررسی روت بودن گوشی موبایل را انجام دهید.

 

3: استفاده از شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator)

برنامه شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator) به گونه‌ای طراحی شده است که احساس خواهید کرد به ترمینال لینوکس در دستگاه‌های اندروید دسترسی پیدا کرده‌اید. این یک روش خوب برای تمرین استفاده از دستورات مختلف فعال شده در گوشی‌های روت شده به حساب می‌آید.

 

وارد گوگل پلی شوید.

در ادامه وارد بخش جستجو شوید و عبارت شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator) را وارد کنید.

شما باید روی گزینه نصب کردن (Install) ضربه زده و موارد ذکرشده را تایید کنید.

در ادامه کار وارد بخش تنظیمات شوید و برنامه شبیه‌ساز ترمینال (Terminal Emulator) را پیدا کنید.

شما باید روی نمایه برنامه ضربه بزنید.

در پنجره ترمینال باید عبارت Su را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

خرید یک گوشی هوشمند خوب، در کشور ما هزینه­زیادی در بردارد، بنابراین وقتی‌ که شخصی اقدام به خرید یک گوشی نو می‌­کند انتظار دارد که یک گوشی آک و دست‌‌نخورده تهیه کند و تعمیر موبایل برروی آن صورت نگرفته باشد. اما یکی از مشکلات کاربران در زمان خرید گوشی های هوشمند دست دوم این است که اگر گوشی که خریداری می کنند تعمیری باشد چطور می توانند متوجه شوند. نه تنها در زمان خرید گوشی های دست دوم بلکه حتی برای خرید یک گوشی نو هم ممکن است همین چالش وجود داشته باشد و برخی از افراد کلاهبردار یک گوشی تعمیری را به جای یک گوشی نو بفروشند. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل ما روش هایی را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید گوشی نو را از گوشی تعمیری تشخیص دهید.

 

 روش هایی برای تشخیص گوشی نو از گوشی تعمیری

بررسی مشخصات ظاهری و سخت افزاری موبایل

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص گوشی تعمیری، بررسی مشخصات ظاهری آن مانند خوردگی پیچ‌ها است که پس از بازکردن قاب پشت گوشی می‌توانید آن را متوجه شوید. ازآن‌جاکه برای تعمیر هرکدام از قسمت‌های گوشی باید پیچ‌ها باز شوند، اگر گوشی تعمیری باشد، احتمالاً می‌توانید اثر خوردگی را روی پیچ‌ها مشاهده کنید.

در حالت عادی، پیچ‌ها و محفظه‌ای که در‌ آن قرار گرفته‌اند، کاملاً نو هستند و اغلب لیبل سازنده‌ی مرتبط روی آن‌ها به‌چشم می‌خورد. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر شخصی حرفه‌ای این کار را انجام داده باشد، ممکن است پس از بازکردن گوشی، مجدداً لیبل را روی پیچ‌ها بچسباند؛ ازاین‌رو، اگر با لیبل مواجه شدید، آن را بردارید و پیچ‌ها را با دقت بررسی کنید. درآخر، توصیه می‌کنیم که این کار را حتماً به‌کمک افراد متخصص انجام دهید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، نحوه‌ی قرارگیری صفحه‌نمایش روی گوشی است که با نگاه‌کردن به دوربین و کناره‌های نمایشگر تا حدی تشخیص‌دادنی است. درواقع، اگر تعویض ال‌سی‌دی به‌درستی انجام نشده باشد، آن‌طور‌که باید روی فریم قرار نمی‌گیرد و کمی با برد گوشی فاصله دارد و حتی ممکن است اثرهای چسب‌ها و مواد استفاده‌شده را نیز در اطراف گوشی مشاهده کنید. این موضوع را می‌توانید با نحوه‌ی قرار‌گرفتن پنل صفحه‌نمایش روی محفظه‌ی دوربین نیز متوجه شوید.

نکته‌ی دیگر این است که اگر شخصی غیرحرفه‌ای در گوشی را برای تعویض یا تعمیر قطعات باز کرده باشد، احتمالاً با بررسی ساده درمی‌‌یابید که پنل جلو یا پشت به‌خوبی روی دستگاه قرار نگرفته‌اند و به عبارتی لق می‌زنند.

 

 

aPPLE-iPhone-13-ProMax-1104x500

 

روش‌­های استفاده از کد

در این روش، شما می‌­توانید با گرفتن کدهای خاصی در گوشی خود، پی به نو یا دست‌دوم بودن آن، ببرید: در زیر به چند نمونه از کدها اشاره می­کنیم:

استفاده از کد #RTN## : برای انجام این کد بهتر است به ترتیب گفته‌شده پیش بروید: ابتدا گوشی خود را باز کرده و وارد قسمت شماره­‌گیر آن شوید. در صفحه نمایان شده، کد #786## را شماره‌­گیری کنید. نیازی نیست که قسمت شماره‌­گیری را فشار دهید. گوشی شما باید به صورت خودکار وارد بخش RTN شود. در بخش ظاهرشده، گزینه VIEW را انتخاب کنید. لازم به تذکر است که اگر کد#786## عمل نکرد از کد *#*#786#*#* استفاده کنید. در صفحه RTN به سمت پایین حرکت کنید تا حالت Reconditioned ظاهر شود. با انتخاب این حالت، به دو وضعیت مجاز می­‌رسید: وضعیت YES یعنی اینکه، گوشی شما قبلا باز شده و تعمیری است و وضیعت NO که نشان‌دهنده نو و آک بودن گوشی می­‌باشد. البته این کد نمی‌­تواند ارزش خدمات تعمیر موبایل را زیر سوال ببرد. تنها از سوءاستفاده جلوگیری می­کند.

با گرفتن کد *#92702689# در شماره‌­گیر گوشی، م‌ی­توان فهمید که گوشی چه میزان کارکرده است. توجه به این موضوع نیز می­تواند مفید باشد که با گرفتن این کد در بعضی از گوشی‌­های هوشمند، می‌­توان تعداد دفعاتی که گوشی بازشده است را نیز ملاحظه کرد. در این وضعیت ممکن است شما با این پیغام مواجه شوید:

Repaired : 0000000 یعنی اینکه تعمیر موبایل تاکنون صورت نگرفته است.

Repaired : 0000001  یعنی اینکه تاکنون یک‌بار تعمیر موبایل صورت گرفته است.

با گرفت کد *#0000# می­توان به نوع ورژن و تاریخ ارائه گوشی پی برد. اگر این تاریخ قدیمی باشد، نشان‌دهنده این است که گوشی شما نو نیست. به‌ هرحال، تعمیر موبایل شامل گوشی­‌های قدیمی‌­تر نیز می‌­شود.

 

https://www.parsertebatco.com/post/392

 

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

اکثر اوقات می خواهید گوشی آیفون تان با به روزترین نسخه رایج iOS راه اندازی شود. از طرفی، به روزرسانی های اپل ویژگی های های جدید و باحالی همراه با ارتقاء عملکرد و افزایش امنیت آنها برای گوشی های آیفون و دستگاه های آیپد ارائه می دهد. با این حال، بارها پیش آمده است که به روزرسانی iOS روی دستگاه شما به خوبی کار نمی کند. به هر حال، خواه وجود یک باگ و مشکل فنی در خود به روزرسانی احساس شود و خواه دستگاه قدیمی شما قادر به دریافت نسخه به روزرسانی نباشد، به روزرسانی روی گوشی آیفون شما کار نخواهد کرد. با توجه به این شرایط می توانید به نسخه قدیمی تر که با آن راحت بودید و روی گوشی تان به خوبی کار می کرد، بازگردید. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید.

 

 

نکات مهم قبل از دانگرید iOS 16 Beta به iOS 15

بروزرسانی آیفون به آخرین نسخه ios قبل از انتشار عمومی، معمولاً یک فرآیند هیجان‌انگیز است. با این حال در برخی موارد همه چیز درست پیش نمی‌رود، زیرا ساختارهای iOS Beta در اغلب موارد ناپایدار هستند و دارای اشکالات زیادی هستند. اگر نسخه بتای iOS 16 را اجرا می‌کنید، باید از یک فایل IPSW برای بازگشت به iOS 15 استفاده کنید. دانگرید کردن ios در آیفون شما به آسانی  آپدیت آن نیست. قبل از این که به سراغ شروع این فرآیند بروید، باید به چند نکته مهم دقت کنید. این نکات عبارتند از:

۱) شما باید یک نسخه پشتیبان قدیمی از آیفون خود داشته باشید که قبل از نصب iOS 16 ایجاد شده است. اگر می‌خواهید تمام داده‌های خود را پس از دانگرید به آیفون خود بازگردانید، حتما باید به این نکته دقت کنید، زیرا نمی‌توانید نسخه‌های پشتیبان iOS 16 را در iOS 15 بازیابی کنید.

۲) همچنین شما به یک رایانه نیاز دارید. سیستم‌عامل رایانه شما اهمیت بالایی ندارد و شما می‌توانید از کامپیوترهای ویندوزی و یا مک‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که شما به اپلیکیشن iTunes برای این کار نیاز دارید. در عین حال شما باید از کابل شارژر آیفون خود برای اتصال آیفون به رایانه استفاده کنید.

۳) نکته مهم بعدی این است که شما به یک فایل IPSW آپدیت iOS نیاز دارید. برای دریافت این مورد از دکمه زیر کمک بگیرید تا وارد سایت مربوطه شوید. سپس مدل آیفون خود را انتخاب و فایل IPSW آپدیت iOS آن را دانلود کنید.

۴) در نهایت دقت کنید که باید به صورت موقت ویژگی Find My iPhone را خاموش کنید. برای غیرفعال کردن آن مراحل زیر را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا وارد بخش Settings شوید.
  • سپس در بخش بالایی صفحه روی نام و یا اپل آیدی خود ضربه بزنید.
  • در ادامه وارد گزینه Find My شوید.
  • حال گزینه Find My iPhone را غیرفعال کنید. به همین سادگی!

 

 

نکات مهم قبل از دانگرید iOS 16 Beta به iOS 15

 

نحوه دانگرید سیستم عامل آیفون

 

1- نسخه iOS فعلی روی گوشی آیفون خود را بررسی کنید.

وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون خود شوید و گزینه General را پیدا کرده روی آن ضربه بزنید، سپس گزینه About را انتخاب کنید. اکنون می توانید ببینید گوشی آیفون شما با چه نسخه ای از iOS در حال اجرا می باشد. شماره نسخه آن نیز در کنار آن نشان داده شده است.

 

 نسخه iOS فعلی روی گوشی آیفون خود را بررسی کنید.

 

2- از گوشی iPhone خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بازگشت به نسخه قبلی iOS نیاز به بازیابی و ریستور کردن گوشی آیفون می باشد. از دستگاه خود بکاپ گیری کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از داده های خود مانند عکس ها، لیست مخاطبین و برنامه های نصب شده خود را از دست نخواهید داد. اگر نمی دانید چگونه از موبایل آیفون خود نسخه بکاپ بگیرید، این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه با استفاده از iCloud یا iTunes نسخه بکاپ کامل بگیرید.

 

دانگرید سیستم عامل آی او اس با استفاده از فایل IPSW

اپل تنها اجازه دانگرید نسخه‌هایی از سیستم عامل آی او اس را می‌دهد که توسط این شرکت تایید شده باشند. به طور کلی هنگامی که نسخه جدیدی از سیستم عامل آی او اس منتشر شود، دانگرید آن تا چند روز به راحتی قابل انجام است اما پس از گذشت این مدت زمان فرآیند دانگرید سیستم عامل دستگاه از نسخه جدید به نسخه قدیمی کمی پیچیده‌تر می‌شود.

به منظور دانگرید سیستم عامل آی او اس آیفون یا آیپد خود به فایل‌های خاصی با نام IPSW نیاز دارید. ممکن است این فایل‌ها توسط برنامه iTunes ذخیره شده باشند، اما در اغلب مواقع به دلیل بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی این فایل‌ها حذف می‌شوند. بنابراین برای تهیه فایل IPSW مورد نیاز خود باید از طریق سایت زیر نسبت به دانلود آن اقدام کنید. دقت کنید که تنها بازیابی محتوای آن دسته از فایل‌های IPSW قاب انجام است که مورد تایید شرکت اپل باشند. برای نمایش این موضوع از عنوان Signed IPSW استفاده می‌شود. بنابراین تنها فایل‌هایی را دانلود کنید که زیرشاخه آن هستند.

پس از دانلود فایل IPSW مناسب برای آیفون یا آیپد خود باید دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه iTunes را اجرا کنید. بر روی آیکون دستگاه خود کلیک کرده و به بخش Summary مراجعه کنید. اگر از کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید دکمه Shift را از صفحه کلید کامپیوتر نگه داشته و بر روی گزینه Restore iPhone یا Restore iPad کلیک کنید. اگر از مک‌بوک‌های اپل استفاده می‌کنید باید کلید Option را نگه داشته و بر روی یکی از این دو گزینه که با توجه به دستگاه شما نمایش داده می‌شود کلیک نمایید.

با انجام این عمل صفحه‌ای نمایان می‌شود که از شما درخواست وارد کردن مسیر فایل .ipsw مورد نظرتان را دارد. در این صفحه ه مسیر دانلود فایل IPSW خود مراجعه کرده و این فایل را انتخاب کنید. منتظر بمانید تا فرآیند دانگرید سیستم عامل دستگاهتان تمام شود. حال می‌توانید به بازیابی فایل بک‌آپی بپردازید که با سیستم عامل کنونی نصب شده در دستگاهتان سازگاری دارد.

 

https://www.parsertebatco.com/post/390

 

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

چگونه رمز فراموش شده آیفون را برگردانیم؟ آیفون یکی از مواردیست که بهترین امنیت‌ را در بین برندهای گوشی‌های هوشمند دارد، تاجایی که بسیاری از کاربران معتقداند قوانین محافظتی آیفون، سخت‌گیرانه و دست و پاگیرست. از زمان آمدن سنسورهای جدید، دیگر فراموش کردن رمز ایفون بیشتر از قبل شده است. در مدل‌های قدیمی‌تر از کار افتادن سنسور اثر انگشت گوشی و در گوشی‌های چند سال اخیر فیس آیدی یا همان تشخیص چهره بیشترین کاربرد را برای بازکردن قفل صفحه آیفون داشته است، اما همیشه یک رمز به عنوان پشتیبان و همینطور افزایش امنیت دستگاه نیز باید انتخاب کنید که اگر سنسور اثر انگشت یا Face ID خراب شد، قادر باشید قفل گوشی را باز کنید. این رمز همچنین در برخی فعالیت‌ها برای اطمینان حاصل کردن آیفون از اینکه شخص دیگری گوشی شما را در اختیار ندارد، کاربرد دارد.

 

چگونه رمز فراموش شده آیفون را برگردانیم؟

اگر بنا به هر دلیلی رمز عبور آیفون خود را فراموش کردید و قبلا دستگاه را با اتصال به کامپیوتر با منظور آیتیونز همگام‌سازی کرده باشید، می‌توانید اطلاعات آن را بازیابی کنید. بدین صورت مشکل پیش رویتان حل می‌شود. برای انجام این عمل مراحل زیر طی کنید:

  • در قدم اول آیفون خود را با استفاده از کابل رابط مناسب به کامپیوتری که برنامه آیتیونز در آن نصب بوده و قبلا با آیفونتان همگام‌سازی شده متصل کنید.
  • برنامه آیتیونز را اجرا کنید. اگر درخواست رمز عبور برایتان ارائه شده، باید از کامپیوتر دیگری استفاده کنید و یا وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) آیفونتان شوید.
  • صبر کنید تا برنامه آیتیونز با آیفونتان همگام‌سازی شود و یک فایل بک آپ تهیه کند.
  • بعد از اتمام مراحل بک آپ گیری از محتوای آیفون، بر روی گزینه Restore [Your Device] کلیک کنید.
  • هنگامی که تنظیمات اولیه یا راه اندازی آیفون نمایان شد، در مرحله‌ای که امکان ریستور کردن فایل بک آپ با استفاده از روش‌های مختلفی ارائه می‌شود، گزینه Restore from iTunes Backup را انتخاب کنید.
  • دستگاه خود را در برنامه آی‌تیونز انتخاب کنید. به تاریخ و حجم فایل‌های بک آپ موجود دقت کرده و مناسب‌ترین فایل موجود را به منظور بازیابی انتخاب کنید.

اگر با روش بالا نتوانستید مشکل را حل کنید و یا موفق به اتمام مراحل نشدید با شماره 02691009091 تماس بگیرید و با کارشناسان پارس ارتباط لوتوس در تماس باشید.

 

فایل بکاپ پیشینی را بازیابی کنید!

اگر نتوانستید رمز عبور یا Passcode آیفون خود را به خاطر آورید، می‌توانید نسبت به بازیابی فایل بکاپ اقدام کنید و به این صورت با مشکل فراموش کردن Passcode آیفون (رمز ورود) مقابله نمایید. بدین منظور می‌توانید از برنامه آیتیونز (iTunes0 و یک کامپیوتر واسط استفاده کنید. اگر قابلیت Find My iPhone دستگاهتان فعال باشد هم می‌توانید از طریق سرویس آیکلود (iCloud) نسبت به بازیابی بکاپ در آیفونتان اقدام کنید. مراحل کلی بازیابی بکاپ از طریق برنامه آیتیونز به شرح زیر هستند:

  • آیفون خود را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتری که برنامه آیتیونز در آن نصب است متصل کنید.
  • برنامه آیتیونز را اجرا کنید. اگر درخواست رمز عبور برایتان ارائه شده، باید از کامپیوتر دیگری استفاده کنید و یا وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) آیفونتان شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع تماسی با کارشناسان موبایل کمک حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.
  • صبر کنید تا برنامه آیتیونز با آیفونتان همگام‌سازی شود و سپس یک فایل بکاپ از آیفونتان تهیه کنید.
  • بعد از اتمام مراحل بکاپ گیری از محتوای آیفون، بر روی گزینه Restore [Your Device] کلیک کنید.
  • هنگامی که تنظیمات اولیه یا راه اندازی آیفون نمایان شد، در مرحله‌ای که امکان ریستور کردن فایل بکاپ با استفاده از روش‌های مختلفی ارائه می‌شود، گزینه Restore from iTunes Backup را انتخاب کنید.
  • دستگاه خود را در برنامه آیتیونز انتخاب کنید. به تاریخ و حجم فایل‌های بکاپ موجود دقت کرده و مناسب‌ترین فایل موجود را به منظور بازیابی انتخاب کنید.

به منظور استفاده از سرویس آیکلود برای بازیابی اطلاعات آیفون و رفع مشکل فراموش کردن Passcode آیفون (رمز ورود) هم مراحل زیر را طی کنید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روش باید قابلیت Find My iPhone دستگاهتان فعال بوده باشد.

 

https://www.parsertebatco.com/post/354

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

مشکل هارد یکی از مشکلت رایج موبایل های امروزی می باشد و گوشی های زیادی از ناحیه ی هارد یا EMMC به مشکل بر میخورند. آموزش تعویض و پروگرم هارد یکی از دوره های تخصصی است که در تعمیرگاه تخصصی سخت افزار به طور کامل و اصولی به کارۀموزان آموزش داده می شود.

دوره آموزش تعویض هارد به دوبخش تعمیرات سخت افزاری موبایل و تعمیرات نرم افزاری موبایل تقسیم می شود. بخش سخت افزاری شامل اصول تعویض آیسی های چسبی که در موارد تعویض CPU و دیگر آیسی های گوشی نیز کاربرد دارد. بخش نرم افزاری نیز مربوط به پروگرم و ترمیم سریال و شبکه گوشی تعویض هارد شده است.

مشکلات هارد از جمله مشکلاتی می باشد که شاید برایتان بارها اتفاق افتاده باشد برای اینکه هارد را عوض نمایید برای جداسازی آی سی چسبی باید دقت و تمرکز بالایی داشته باشید. آی سی قطعات حساسی می باشند که شرکت های سازنده موبایل همراه برای قرار دادن قطعات از یک سری چسب مخصوص استفاده می کنند که این چسب به دلیل های مختلفی مانند ضد آب بودن مورد استفاده قرار می گیرد.

شناسایی نشدن کارت حافظه

اگر از سالم بودن کارت حافظه‌ی خود مطمئن هستید، پس با یک مشکل نرم‌افزاری گوشی سروکار دارید. پیشنهاد ما، فرمت کردن کارت حافظه از طریق تنظیمات اندرویدی است. برای این کار، از تنظیمات وارد قسمت Storage شده و در انتهای این بخش، گزینه “Format SD card” را پیدا کنید. اگر باز هم کارت حافظه شناسایی نشد، آن را از طریق یک کابل به کامپیوتر متصل کنید. اگر باز هم به اطلاعات روی کارت حافظه دسترسی نداشتید، از یک نرم‌افزار ریکاوری مثل Data Recovery Wizard استفاده کنید.

اگر مشکلات نرم افزاری شما برطرف نشد باید به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا بتوانند مشکل شما را برطرف کنند.

تعمیر مشکل عدم خواندن سیم کارت در موبایل

عدم خواندن سیم کارت در موبایل مشکل رایجی است که ممکن است در اثر اختلالات ساختار سیم کارت و یا تداخلات سخت افزاری و نرم افزاری قطعات داخلی گوشی از جمله جایگاه سخت افزاری سیم کارت به وجود آید. به هنگام پیدایش این مشکل بهتر است در ابتدا گوشی مورد نظر را ری استارت کنید و یا سیم کارت مربوطه را بیرون کشیده و بار دیگر در گوشی جای دهید.

چنین اقداماتی می تواند باعث کشش آنتن به سیم کارت درون گوشی شود. ایرادات ناشی از فلش کردن، رجیستر نشدن قانونی سیم کارت و فعالیت بدافزارهای مخرب نیز از دیگر مسائلی هستند که در خوانده نشدن سیم کارت توسط گوشی نقش دارند. در خاطرنشان می نماییم که کارشناسان ما در نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل با اعمال مراحل عیب یابی ریزبینانه مشکل خوانده نشدن سیم کارت را با صرف مدت کوتاهی مرتفع می سازند.

 

 

 

تاچ و ال سی دی موبایل

شکستن ال سی دی یکی از مرسوم ترین دلیل های مراجعه افراد به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل محسوب می شود. در نظر داشته باشید که یکی از حائز اهمیت ترین قطعات گوشی تاچ و ال سی دی گوشی آن گوشی موبایل به حساب می آید که در واقع میبایست از آن بسیار ویژه نگهداری کرد تا دچار هیچ گونه مشکلی نشود.

می توان عنوان کرد که تاچ و ال سی دی گوشی بسیار حساس بوده و چنانچه ضربه ای به هر یک از آن ها وارد شود، دچار شکستگی و خسارت دیدن موبایل خواهد شد و شما مجبور خواهید شد تا آن ها را تعویض نمایید.

افتادن گوشی از دست و شکستن ال سی دی آن یکی از اصلی ترین و شایع ترین معضلاتی است که کاربران گوشی موبایل با آن رو به رو می شوند. عوامل متعددی می‌توانند منجر به افتادن گوشی از دست و شکستن ال سی دی آن شوند، اما سوال اصلی اینجاست که اگر این اتفاق رخ داد، بهترین و کم هزینه ترین روش تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل چیست؟

برای اطلاع از قیمت تاچ و ال سی دی موبایل می توانید با همکاران ما در مرکز تعمیرات موبایل پارس ارتباط در تماس باشید.

از لحاظ مونتاژ صفحه نمایشگر گوشی از چهار قطعه تشکیل شده است؛ شیشه یا گلس جلویی، تاچ اسکرین گوشی، ال سی دی، صفحه نور پس زمینه و قاب تاچ اسکرین که البته تفاوت تاچ و ال سی دی موضوعی است که همواره ذهن کاربران رو به خودش مشغول کرده به همین خاطر بد نیست بدانید ال سی دی صفحه ساخته شده از کریستال مایع ست که رنگ های متفاوتی رو نسبت به AMOLED تولید میکند.

از طرفی دیگر صفحه تاچ یا لمسی وجود دارد که سیگنال لمس ها رو می خواند و آن ها رو به واحد پردازشگر منتقل می کند، همینطور می تواند با دو نوع تکنولوژی تاچ‌ های مقاومتی (طراحی بر اساس تغییرات مقاومت نقطه فشار) و صفحه لمسی خازنی عرضه بشود؛ به بیان ساده تر تاچ اسکرین، لایه شفاف و بسیار نازکی است که بین ال سی دی و شیشه یا گلس جلوی گوشی قرار می گیرد و به عملیات کلیک کردن، زوم کردن و انتخاب کردن روی گوشی پاسخ میدهد.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

آیفون های اپل گوشی های بسیار با کیفیت و خوش ساختی هستند و همیشه از نظر کیفیت جزو بهترین ها بوده‌اند، اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچوقت در عملکرد این اسمارتفون ها مشکلی ایجاد نمی‌شود! به هر حال آیفون های اپل هم از قطعات الکترونیکی ظریف تشکیل شده‌اند و احتمال بروز اختلال در آن ها وجود دارد. یکی از مشکلات شایعی که خیلی از کاربران آیفون های اپل با آن رو به رو هستند مربوط به درست کار نکردن سیم کارت و مشکل  تعمیر پریدن آنتن آیفون یا No Service می‌شود.

 

تعمیر پریدن آنتن آیفون یا No Service

یکی از مشکلات عجیبی که در خیلی از آیفون های اپل نمایان می‌شود مربوط به درست کار نکردن سیم کارت خواهد بود. این مشکل می‌تواند به شیوه های مختلفی در گوشی اپل نمایان شود، مثلا در برخی مواقع عبارتی مثل No Service در آیفون نمایان می‌شود یا در برخی مواقع دیگر در گوشه صفحه آیفون عبارت Searching ظاهر و باقی می‌ماند. در ادامه این مطلب به آموزش روش های رفع مشکل No Service در آیفون و کار نکردن سیم کارت آن می‌پردازیم.

 

چرا حالت No Service برای گوشی های آیفون پیش می آید؟

و اما می رسیم به حالت No Service در گوشی های آیفون که از رایج ترین موارد مشکل در  آنتن دهی آیفون است. زمانی که دستگاه قاطعانه این جمله را بر بالای صفحه ی گوشی آیفون شما حک می کند، دیگ وقت آن فرا رسیده است که بررسی کنید و ببینید که مشکل به وجود آمده مربوط به بخش نرم افزاری گوشی است یا سخت افزاری.

توجه داشته باشید که اگر ریشه مشکل آنتن دهی آیفون به قسمت نرم افزاری موبایل شما مرتبط باشد، با restore کردن حل می شود اما اگر مشکل به بخش سخت افزاری آن همچون مشکل بیس باندآیفون باز گردد، باید به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا گوشی شما به خوبی و با قطعات اورجینال و اصل تعمیر شود.

برای این که متوجه شوید که مشکل عدم آنتن دهی گوشی شما مربوط به کدام بخش است، می توانید از دو روش استفاده کنید:

به قسمت setting رفته و بعد وارد قسمت general شوید. پس از آن در بخش reset، قسمت reset network را انتخاب کنید. اگر مشکل همچنان بر طرف نشد، قطعا ریشه در نارسایی سخت افزاری دارد.

راه دیگری که می توانیم به وسیله آن متوجه شوید که مشکل آنتن دهی گوشی آیفون شما مربوط به بخش سخت افزار آن است یا بخش نرم افزار این است که کد #06#* را شماره گیری نموده و کد IMEI دستگاه خود را بررسی کنید. اگر کدی برای شما نمایش داده نشد؛ قطعا دستگاه شما مشکل سخت افزار دارد که معمولا مربوط به بیس باند دستگاه است. توجه نمایید که اگر بیس باند شما دچار مشکل شده باشد، تا حد زیادی قابل تعمیر است اما اگر برای رفع مشکل نیاز به تعویض آن باشد؛ تنها نمایندگی های مجاز اپل در خارج از ایران می توانند این کار را انجام دهند.

 

رفع مشکل پرش آنتن و No Service در آیفون خاموش روشن کردن حالت هواپیما

علاوه بر روش های زیر قبلا نحوه حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشیدو یا تک سیم کارت اندروید را به شما آموزش دادیم که در آیفون نیز بسیاری از این مراحل مشابه هستند، ساده ترین راه حل برای حل مشکل No Service گوشی آیفون این است که حالت هواپیمای گوشی خود را روشن و خاموش کنید. شما می توانید به مسیر Settings > General > Airplane Mode بروید و این کار را انجام دهید و یا اینکه منوی نوتیفیکیشن را پایین بکشید و این کار را انجام دهید. بعد از اینکه این مد را فعال کردید چند دقیقه منتظر بمانید و مجدد آن را غیرفعال کنید.

 

حل مشکل عدم آنتن دهی آیفون با فعال کردن دیتا

اگر روشن و خاموش کردن حالت هواپیما به حل مشکل عدم آنتن دهی آیفون شما کمکی نکرده است به مسیر Settings > Cellular > Cellular Data بروید و مطمئن شوید که دیتای شما فعال است. سپس به مسیر Settings > Cellular > Data Roaming بروید و مطمئن شوید که رومینگ شما فعال است همچنین از ۹ راه ساده و کاربردی برای افزایش و تقویت آنتن دهی موبایلاستفاده کنید.

 

تنظیم تاریخ و ساعت راه حلی برای مشکل No Service در آیفون

مورد بعدی که باید برای حل مشکل No Service و عدم آنتن دهی آیفون خود امتحان کنید تنظیم تاریخ و ساعت گوشی خود براساس منطقه زمانی فعلی شماست و بهترین گزینه برای این کار فعال کردن قابلیت Set automatically است. برای انجام این کار آیفون خود را به وای فای متصل کنید و به مسیر Settings > General > Date and Time بروید بعد قابلیت Set Automatically را فعال کنید.

 

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله راه حل هایی برای رفع مشکل No Service در آیفون و کار نکردن سیم کارت و پریدن سیم کارت گوشی را به شما گفتیم. تقریبا در 70 درصد مواقع انجام اقدامات نرم افزاری که نام بردیم منجر به رفع مشکلات این چنینی و مرتبط با آنتن گوشی اپل می‌شوند اما در برخی مواقع هم ممکن است این اتفاق رخ ندهد. در اینگونه شرایط مطمئنا شما با یک مشکل سخت افزاری رو به رو شده‌اید و باید از یک تعمیرکار تعمیرات موبایل آیفون با تجربه برای بررسی گوشی و رفع مشکل آن کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

خرابی تاچ ال سی دی آیفون و دیگر گوشی های موبایل هر روز منجر می‌شود که کاربران زیادی به مراکز تعمیرات موبایل سامسونگ مراجعه کرده و از آن ها کمک بخواهند. خراب شدن ال سی دی و تاچ گوشی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ دهد اما در اغلب مواقع این مسئله ناشی از افتادن گوشیاز دست کاربر و زمین خوردن آن خواهد بود.

 متاسفانه تاچ ال سی دی آیفون ها و دیگر گوشی های موبایل به شدت در برابر ضربه حساس بوده و شکننده عمل می‌کند، به همین دلیل در 90 درصد مواقع افتادن موبایل از دست شما می‌تواند منجر به آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی شود.

 

اصلی ترین دلایل خرابی ال سی دی آیفون و دیگر گوشی ها

پیش از اینکه در رابطه با نشانه های خرابی در LCD آیفون و سامسونگ  صحبت کنیم بهتر است مروری بر اصلی ترین دلایل یا عواملی داشته باشیم که می‌توانند منجر به بروز این مشکل می‌شوند. به طور عمده سه عامل و شرایط مختلف اصلی هستند که در خراب شدن تاچ ال سی دی گوشی های موبایل نقش عمده‎ای دارند. این سه عامل و دلیل به شرح زیر خواهند بود:

 

ضربه و فشار

به جرئت می‌گوییم که ضربه و فشار اصلی ترین عامل و دلیل خرابی ال سی دی آیفون و دیگر گوشی های موبایل است. تقریبا در 80 درصد مواقعی که ال سی دی گوشی کاربران خراب می‌شود، دلیل آن با ضربه یا فشاری که به دستگاه وارد شده ارتباط دارد. دقت داشته باشید که منظور از فشار، نیروی فشاری خارجی است. در این بین افتادن گوشی از دست کاربران نقش بسیار پر رنگی دارد و در خیلی از مواقع دیده شده که این موضوع منجر به خراب شدن ال سی دی و تاچ آیفون ها و دیگر اسمارتفون ها می‌شود.

 

نفوذ مایعات به داخل گوشی

آب خوردگی و نفوذ مایعات به داخل گوشی هم یکی از اصلی ترین عواملی است که در خراب شدن ال سی دی یا دیگر قطعات گوشی نقش دارد. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون اپل آب خورده را تعمیر کنیم؟“ به طور کامل در مورد روش های نجات دادن آیفونی که تحت تماس با آب قرار گرفته صحبت کردیم. برای جلوگیری از بروز این مشکل در گوشی خود هیچوقت با دست خیس از آن استفاده نکنید و دستگاه را در تماس با مایعات قرار ندهید.

 

گذر زمان (خرابی خود به خود)

در خیلی از مواقع هم دیده شده که واقعا دلیل و عامل مشخصی برای خرابی ال سی دی آیفون و دیگر گوشی ها وجود ندارد و این قطعه به طور خودکار در گوشی می‌سوزد یا دچار اختلال عملکرد می‌شود. در اینگونه مواقع اگر گوشی شما گارانتی داشته باشد می‌توانید با مراجعه به نمایندگی های رسمی شرکت ارائه دهنده سرویس گارانتی خود، گوشی را بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای تعمیر کنید.

 

چگونه از خراب شدن LCD گوشي آیفون و سامسونگ خود جلوگيري کنيم؟

با توجه به توضيحاتي که در بخش فوق ارائه کرديم مشخص است که براي جلوگيري از خراب شدن ال سي دي گوشي بايد از آن مراقبت نماييد. براي مراقبت کردن از ال سي دي گوشي روش هاي مختلفي وجود دارند که مي‌توان از آن ها استفاده کرد. برخي از اصلي ترين روش هايي که مي‌توانند در جلوگيري از خرابي ال سي دي آيفون و ديگر گوشي هاي موبايل تاثيرگذار باشند شامل موارد زير مي‌شوند:

 

استفاده از گلس محافظ

LCDگلس محافظ ال سي دي يک لايه پلاستيکي نازک است که به عنوان لوازم جانبي براي گوشي هاي موبايل عرضه شده و با نصب آن بر روي صفحه نمايش گوشي از بوجود آمدن خط و خش بر روي آن جلوگيري مي‌شود. استفاده از اين گلس مي‌تواند در جلوگيري از خرابي ال سي دي گوشي تاثيرگذار باشد چون در برخي شرايط اين گلس بخشي از نيرو و انرژي ضربه‌اي وارد بر دستگاه را مستهلک مي‌کند و منجر به کاهش نيروي مخرب وارد بر ال سي دي خواهد شد.

استفاده از گارد محافظ گوشي

گارد هاي مختلفي که اصطلاحا به آن ها گارد ژله‌اي گفته مي‌شود هم در جلوگيري از خرابي ال سي دي آيفون و ديگر گوشي هاي موبايل موثر عمل مي‌کنند. اين گاردها در شرايطي که گوشي از دست شما بيفتد و نيرويي به آن وارد شود، بخشي از نيروي واردشده را دريافت و خنثي خواهند کرد و منجر به کاهش شدت نيروي مخربي مي‌شوند که به ال سي دي گوشي وارد خواهد شد. بدين ترتيب استفاده از گارد هم مي‌تواند در جلوگيري از خرابي ال سي دي آيفون و ديگر گوشي هاي موبايل موثر واقع شود.

دقت در مراقبت از گوشي

موثرترين عاملي که با توجه به آن مي‌توانيد ريسک خراب شدن LCD گوشي خود را به حداقل برسانيد مسئله مراقبت از دستگاه است. سعي کنيد هميشه مراقب گوشي خود باشيد و از وارد شدن ضربه يا نيروهاي مخرب به آن جلوگيري نماييد. هيچوقت در محيط هاي شلوغ گوشي خود را در دست نگيريد چون ممکن است هر لحظه گوشي از دستتان به زمين بخورد و شک نداشته باشيد در اين حالت دستگاه ضربه خواهد ديد و ممکن است ال سي دي گوشي معيوب شود.

عدم استفاده از گوشي با دست خيس

بدون ترديد همه شما مي‌دانيد که نبايد گوشي هاي موبايل را در محيط هاي خيس مثل حمام، استخر و غيره مورد استفاده قرار دارد. ما به شما توصيه مي‌کنيم که حتي با دست و انگشت خيس هم از گوشي استفاده نکنيد. در خيلي از مواقع ممکن است نفوذ آب به داخل گوشي منجر به مختل شدن رويه عملکرد تاچ و ال سي دي يا حتي ديگر گوشي هاي موبايل شود. پس توجه به اين مسئله هم مي‌تواند يکي ديگر از روش هاي جلوگيري از خرابي ال سي دي آيفون و ديگر گوشي هاي موبايل باشد.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

برند شیائومی در حال حاضر یکی از برندهای معروف جهان است که می کوشد تا گوشی های اقتصادی و میان رده را با خصوصیات گوشی های محبوب و پرچمدار مانند سامسونگ به بازار عرضه کند. همانطور که اشاره کردیم برند شیائومی نسبت به برندهای دیگر اقتصادی تر می باشد و از قیمت پایین تری نسبت به سایر برندها برخوردار است.

برند شیائومی دارای گوشیهای هوشمند و در عین حال با قابلیت های خارق العاده‌ای است که‌دارای طرفداران بسیار زیادی در سطح جهان هستند که‌دارای سرعت و قابلیت های همسان گوشیهای امروز می‌باشند. با این حال اکثر کاربران گوشیهای شیائومی زمانیکه‌برای اولین بار گوشیرا با سیم کارت روشن می‌کنند، از اولین کارهایی که‌انجام می‌دهند، نصب تنظیمات دریافتی اپراتور می‌باشد. اصلی ترین مشکلی که اکثر دارندگان گوشی شیائومی با آن دارند مشکلات اینترنت گوشی شیائومی است. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما باشید تا راه حل این مشکل را به شما بگوییم.

 

آموزش حل مشکل وصل نشدن به اینترنت در گوشی‌های شیائومی

در ابتدای کار وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود ‌شوید

قسمت SIM cards & mobile network  را انتخاب ‌کنید.

سیم کارت مورد نظر خود را که قصد استفاده از بسته اینترنتی آن را دارید انتخاب ‌کنید. بعد از انتخاب نوع سیم کارت می‌توانید روی Access point names کلیک کنید.

بعد از انتخاب نقطه اتصال خود، اعدادی که در قسمت proxy و port درج شده است را پاک نموده و سپس( ... )را زده و این تغییرات را ذخیره نمایید.

بعد از خاموش و روشن کردن اینترنت می‌توانید از اینترنت خود به راحتی استفاده کنید.

 

 

 

 حالت battery saver را غیرفعال کنید

با اینکه ممکن است زمانی که شارژ باتری شما رو به اتمام است و نیاز دارید که گوشی شما روشن باشد، گزینه‌ی battery saver مفید باشد اما در شرایط عادی، آن را خاموش کنید تا سرعت انتقال داده‌ها از طریق وای-فای با حداکثر خودش انجام شود. برای این کار به بخش تنظیمات بروید و گزینه‌ی battery and performance را انتخاب کنید. سپس، در صورت فعال بودن حالت battery saver، آن را غیر فعال کنید.

 

وصل شدن به شبکه‌ی وای-فای امکان‌پذیر نیست

وقتی سعی می‌کنید با گوشی شیائومی خود به وای-فای وصل شوید ولی این کار امکان‌پذیر نیست، ممکن است یک نقص خاص در گوشی پیش آمده باشد. اولین کاری که در این شرایط باید انجام دهید، ری‌استارت کردن گوشی است.

اگر ری‌استارت کردن گوشی نیز مشکل را حل نکرد، تنظیمات وای-فای و شبکه را ریست کنید. گاهی اوقات ممکن است خودآگاه یا ناخودآگاه تنظیمات وای-فای و شبکه‌ی گوشی را به گونه‌ای تغییر داده باشیم که وصل شدن به وای-فای امکان‌پذیر نباشد. در این حالت، با ریست کردن تنظیمات به حالت اول مطابق با مراحل زیر، این مشکل حل می‌شود:

وارد تنظیمات گوشی خود شوید

به بخش Connection and Share بروید

گزینه‌ی بازیابی تنظیمات کارخانه یا recover factory settings را انتخاب کنید.

 

 

سخن پایانی

عدم اتصال گوشی به اینترنت می تواند یکی از مشکلاتی باشد که در گوشی های اندروید از جمله شیائومی رخ می دهد. ما در این مطلب از تعمیرات موبایل شیائومی سعی کردیم تا کاربردی ترین و ساده ترین روش ها را برای رفع این مشکل به شما ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی آن را برطرف سازید. همچنین روش های حل مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای را نیز بررسی کردیم. 

 

 



:: برچسب‌ها: آموزش حل مشکلات اینترنت گوشی شیائومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

گوشی های آیفون مجموعه ای چشمگیر از قابلیت ها را در یک بسته کوچک سخت افزاری گردآوری کرده اند. فناوری ساخت و قطعات بکار رفته در آیفون های اپل منحصر بفرد هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. از اینرو کمتر با اشکال مواجه می شوند. اما این بدان معنا نیست که هیچ وقت خراب نمی شوند و هرگز به تعمیر نیاز نخواهند داشت. اگر شما نیز جزء کاربران اپل هستید و گوشی آیفون شما با مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری مواجه شده است، می توانید از خدمات تعمیرات تخصصی آیفون در کرج در پارس ارتباط لوتوس استفاده کنید.

در ادامه مقاله ما به برخی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آیفون اشاره میکنیم. اگر شما هر کدام از این مشکلات را داشته باشید به آسانی می توانید به صفحه تعمیرات موبایل ما مراجعه نمایید و از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

 

 

 

تعویض تاچ ال سی دی آیفون

تعویض تاچ ال سی دی آیفون تقریبا رایج ترین و پرتقاضاترین تعمیری است که شاهد انجام آن بر روی آیفون های اپل هستیم. در این تعمیر باید پنل تاچ و ال سی دی گوشی به طور کامل از روی آن جدا شده و با یک پنل جدید جایگزین شود. اما چه زمانی کاربر نیازمند تعویض ال سی دی آیفون می‌شود؟ هر زمان که بنا به هر دلیل مثل وارد شدن ضربه یا فشار به صفحه موبایلتان در عملکرد تاچ یا LCD آن اختلالی به وجود آید می‌بایست تعویض این قطعه در دستور کار قرار گیرد. به عنوان مثال تصور کنید گوشی اپل شما از دستتان افتاده و پس از برخورد با زمین LCD آن سوخته و روشن نمی‌شود یا تاچ گوشی درست کار نمی‌کند.

بنابراین یکی از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری موبایل آیفون های اپل مربوط به تعویض تاچ LCD می‌شود. انجام این تعمیر بهتر است توسط یک تعمیرکار با تجربه صورت پذیرد تا خدای نکرده به قاب گوشی و دیگر قطعات سخت افزاری آن فشاری وارد نشود.

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران برای انجام این تعمیر مربوط به هزینه‌ای می‌شود که باید پرداخت کنند. متاسفانه هزینه تعویض تاچ ال سی دی آیفون های اپل بالاست و در کل این تعمیر از پر هزینه ترین تعمیرات  تخصصی آیفون در کرج محسوب می‌شود. با این وجود روش ها و ترفند هایی برای کاهش هزینه تعویض ال سی دی آیفون های اپل وجود دارد!

 

تعویض باتری آیفون

یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل مربوط به تعویض باطری می‌شود! تعویض باتری خیلی جای توضیح و صحبت ندارد و بدون تردید همه شما با مفهوم آن آشنا هستید. باتری همه گوشی های موبایل به مرور زمان با افت کیفیت و قدرت شارژدهی همراه خواهد شد و تعویض آن الزامی می‌شود. آیفون های اپل هم از این قاعده مستثنا نیستند.

یکی از مهمترین این نکات مربوط به اورجینال بودن باتری می‌شود. در صورتی که یک باتری اورجینال در گوشی اپل شما نصب نشود، احتمال بروز مشکلات مهمی در گوشی افزایش پیدا می‌کند که زود خالی شدن شارژ، ریستارت شدن بی‌دلیل، احتمال آتش گرفتن باتری و غیره برخی از این موارد هستند. بنابراین برای اطمینان از اورجینال بودن باطری که در گوشی نصب می‌گردد بهتر است از خدمات مرکز تعمیرات موبایلی استفاده کنید که در قبال اورجینال بودن باطری نصب شده در گوشی شما تضمین ارائه می‌کند.

اما هزینه تعویض باتری آیفون های اپل که یکی از رایج ترین تعمیرات این اسمارتفون ها هم هست چقدر خواهد بود؟ مقدار هزینه دقیق انجام این تعمیر مثل دیگر گوشی های موبایل با توجه به نوع گوشی تعیین می‌شود اما خوشبختانه در مجموع تعویض باتری آیفون ها خیلی هزینه بردار نیست و حداقل در مقایسه با تعمیرات مثل تعویض تاچ و ال سی دی به مراتب مقرون به صرفه تر خواهد بود. شما با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل پرس ارتباط لوتوس می توانید با ارزان ترین قیمت اقدام به تعویض باتری موبایل آیفون خود نمایید.



:: برچسب‌ها: تعمیرات تخصصی آیفون در کرج , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

گلس ال سی دی از نظر عامیانه مردم به لایه پلاستیکی گفته می‌شود که به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری و بر روی صفحه نمایش آن نصب می‌گردد تا از به وجود آمدن خط و خش بر روی نمایشگر دستگاه جلوگیری به عمل آورد. اما از نظر تخصصی و فنی گلس ال سی دی گوشیمفهوم دیگری را به همراه دارد که مفهومی کاملا متفاوت با طرز تفکر عامیانه مردم است.تعویض گلس ال سی دی آیفون یا تعویض گلس ال سی دی موبایلدر واقع شیشه‌ محافظ و ضد خط و خشی است که شرکت های سازنده گوشی آن را بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی دستگاه پرس می‌کنند و بدین ترتیب از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی ممانعت به عمل می‌آورند.

برای مثال حتما شنیده‌اید که روی صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است که شیشه‌‌ای مقاوم برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی ال سی دی این گوشیمحسوب می‌شود. به این شیشه از نظر فنی گلس ال سی دیگفته می‌شود. پس زمانی که در رابطه با تعویض گلس ال سی دی آیفون یا سامسونگ صحبت می‌شود باید دید که منظور دقیقا چیست؟ با توجه به توضیحاتی که در این مقاله از تعمیرات موبایل ارائه شد طبیعی است که تعویض گلس ال سی دی گوشی های موبایل هم می‌تواند دو مفهوم مختلف داشته باشد.

 

فرق بین گلس محافظ، گلس صفحه نمایش و تاچ لمسی و ال سی دی گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شماست. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده.

در صورتی که پس از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی یا ال سی دی به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر است. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی و تعویض گلس شکسته موبایل است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده می‌کنند. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش پیدا می‌کند چرا که اینچنین تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت. در تصویر زیر به صورت واضح نشان داده شده است.

 

هزینه تعویض گلس ال سی دی گوشی

همانگونه که اشاره شد آسیب به صفحه نمایش گوشی دارای درجات متفاوتی است. از این رو در صورتی که تاچ و ال سی دی گوشی آسیب ببینید باید متحمل هزینه‌های بیشتری شوید. به عبارت دیگر هزینه تعویض محافظ گوشی کمتر است و به همین ترتیب تعویض گلس خود گوشی از تمام قطعات صفحه نمایش از جمله صفحه لمسی و ال سی دی هم کمتر است. تعویض تاچ و ال سی دی در بازه‌ی قیمتی متفاوتی قرار دارد و برای گوشی‌های مختلف متفاوت است اما بطور متوسط از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان شروع شده و برای گوشی‌های برند به رقم‌های میلیونی نیز می‌رسد.

 

تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

شکستن ال سی دی یکی از مرسوم ترین دلیل های مراجعه افراد به مراکز تعمیرات موبایل محسوب می شود. یکی از حائز اهمیت ترین قطعات گوشی تاچ و ال سی دی گوشیم حسوب می شود که در واقع باید از آن بسیار زیاد نگهداری و مراقبت کرد تا دچار هیچ گونه مشکلی نشود. شرکت پارس ارتباط با هزینه بسیار مناسب و با کیفیتی اورجینال اقدام به تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ و تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر گوشی های بازار می نماید. 

 

پنج قطعه‌ اصلی که تشکیل دهنده تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل هستند به ترتیب شامل گلس ال سی دی، تاچ و یا دیجیتایزر، پنل ال سی دی، چراغ های ال سی دی و فریم یا قاب ال سی دی میباشند. شرکت های سازنده ال سی دی موبایل این پنج قطعه را در حین تولید کردن محصول بر روی هم پرس می کند و نهایتا در قالب یک عضو یکپارچه و باریک عرضه می‌کنند که ما آن را با نام تاچ و ال سی دی می‌شناسیم. پس اگر از نظر تکنیکی و با جزئیات بیشتر به ال سی دی و تاچ گوشی های موبایل نگاه کنیم، این قطعه شامل پنج عضو مختلف می‌شود که به صورت متراکم و فشرده در قابل یک عضو تنیده شده‌اند.

 

 

علائم خرابی صفحه نمایش گوشی سامسونگ

هنگامی که گوشی موبایل شما ضربه می بیند و یا آب خوردگی باعث می شود صفحه نمایش روشن نشود. نمی توان به طور قطع گفت که مشکل از صفحه نمایش گوشی شما می باشد و نیاز به تعویض دارد. برخی اوقات آسیب دیدن آی سی تصویر موجب خاموشی صفحه نمایش، آی سی لایت موجب کم نور شدن صفحه نمایش یا تغییر نور آن و آی سی تاچ باعث عملکرد نادرست تاچ گوشی شما می شود.

هنگامی که گوشی شما ضربه می بیند، علاوه بر شکستن خود صفحه نمایش و یا آسیب دیدن پیکسل های آن، شکستن فلت تاچ وال سی دی نیز ممکن است باعث خرابی صفحه نمایش شود. یکی از رایج ترین مشکلات زمانی که گوشی موبایل ضربه می خورد، مشکل عملکرد تاچ گوشی است، اما امکان دارد تاچ گوشی به علت آسیب دیدگی آی سی تاچ به مشکل خورده باشد.

هنگام خرابی تاچ گوشی، درصورت قفل کردن و دوباره استفاده کردن از گوشی ممکن است برای چند ثانیه تاچ درست کار کند اما در صورتی که آی سی تاچ آسیب دیده باشد تاچ گوشی و یا بطور کامل از کار می افتد و یا در تمام مدت هنگ می کند.

در صورتی که صفحه نمایش گوشی دچار پخش شدن رنگ شده باشد، احتمال تعویض تاچ ال سی دی موبایل می رود ولی گاهی مواقع علت پخش شدن رنگ در صفحه نمایش بخاطر مشکلات هارد گوشی موبایل می باشد که دیگر نیازی به تعویض تاچ ال سی دی  شرکتی سامسونگ نمی باشد. به طور کلی تشخیص این موارد فقط به دست تعمیرکاران حرفه ای باید واگذار شود تا آنان با علم و درایت خود نسبت به تعویض تاچ ال سی دی شرکتی سامسونگ  یا تعویض برد و قطعات دیگر تصمیم گیری نمایند.

 

تعویض ال سی دی ایفون و هزینه تعویض

مشکلات زیادی باعث شکسته شدن صفحه نمایش آیفون می شوند. بعضی از رایج ترین دلیل ها افتادن گوشی آیفون بر روی آسفالت و یا سطح سخت و سفت است، نشستن در صورتی که گوشی آیفون در جیب پشت شلوارتان است و یا قرار دادن گوشی در ته کیف دستی تان می باشد.

 

 

تعویض و تعمیرات ال سی دی آیفون

تعویض ال سی دی ایفون و هزینه تعویض هنگامی ضروری است که ایراد وارد شده بر  صفحه نمایش گوشی خیلی شدید بوده و تنها راه حل باقی مانده برای بازیابی مجدد کیفیت گوشی، همان تعویض LCD آیفون باشد. در این شرایط باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه نمایید تا متخصصین و کارشناسان اقدام به تعویض ال سی دی ایفون شما کنند.

شایان ذکر است اقدامات لازم جهت تعویض ال سی دی آیفون صرفاً پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه انجام خواهد شد. تلاش می شود تا حتی الامکان تعویض ال سی دی آیفون، با استفاده از صفحات اورجینال و شرکتی انجام می پذیرد. کارشناسان ما در مرکز تعمیرات موبایل در کرج  پس از عیب یابی صحیح  و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان گذاشته و با اتمام تعمیرات، دستگاهی کامل و بی عیب و نقص به شما تحویل می دهند.

 

تفاوت تعویض گلس آیفون با تعویض ال سی دی ایفون

در برخی مواقع ممکن است نیازی به تعویض ال سی دی ایفون نداشته باشید و بتوانید با تعویض گلس مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید. گلس آیفون شیشه‌ای است که توسط شرکت سازنده یعنی اپل بر روی ال سی دی دستگاه نصب می‌شود و بدین ترتیب از تماس مستقیم اشیا و اجسام خارجی با ال سی دی گوشی جلوگیری می‌کند. گلس محافظ ال سی دی روی تمام مدل های آیفون اپل نصب است.

گاهی اوقات امکان دارد در اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد شده، فقط گلس روی ال سی دی بشکند و تاچ و ال سی دی دستگاه بدون مشکل کار کنند! در این شرایط می‌توان با تعویض گلس آیفون و صرف هزینه‌ای بسیار ناچیزتر (در مقایسه با هزینه تعویض ال سی دی آیفون اپل) مشکل را برطرف ساخت.

 

تعویض گلس ال سی دی شیائومی

صفحه‌ی نمایش گوشی شیائومی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شماست. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده.

در صورتی که پس از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی یا ال سی دی به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر است. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده می‌کنند. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش پیدا می‌کند چرا که اینچنین تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت. در تصویر زیر به صورت واضح نشان داده شده است.

 

 

شیوه تعویض گلس موبایل شیائومی با استفاده از دستگاه

تعویض گلس ال سی دی شیائومی  می تواند ریسک هایی نیز در پی داشته باشد به خصوص برای گوشی های پرچمدار با ساختار نمایشگر پیچیده و میزان حساسیت بالا ، چرا که در این گوشی ها در صورت ارتکاب خطا توسط کاربر عادی حین انجام پروسه خسارات سنگینی به دستگاه وارد خواهد شد .  در زود کمک و در تعمیرگاه تخصصی نمایندگی موبایل شیائومی قبل از اقدام برای تعویض نمایشگر میزان سلامت نمایشگر و تاچ آن مورد بررسی تخصصی قرار می گیرد. در این مرکز  عملیات جدا سازی و تعویض گلس با استفاده از دستگاه مخصوصی بنام سپراتور انجام می‌شود. دمای سطح سپراتور(جداکننده) با توجه به نوع نمایشگر بین 75 تا 100 درجه سانتی گراد متغیر است.



:: برچسب‌ها: تعویض گلس ال سی دی موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

 اجزا سخت افزار موبایل از جمله قطعاتی هستند که کیفیت موبایل به آنها بستگی دارد. در صورتی که کیفیت سخت افزار موبایل شما بالا باشد، مسلما کیفیت کلی گوشی بالاتر خواهد رفت و گوشی موبایل مدت زمان بیشتری به خوبی کار می کند.

 

جدا سازی هارد

مشکل هارد یکی از مشکلت رایج موبایل های امروزی  می باشد و گوشی های زیادی از ناحیه ی هارد یا EMMC به مشکل بر میخورند. آموزش تعویض و پروگرم هارد یکی از دوره های تخصصی  است که در تعمیرگاه تخصصی سخت افزار به طور کامل و اصولی به کارۀموزان آموزش داده می شود.

دوره آموزش تعویض هارد به دوبخش تعمیرات سخت افزاری موبایل و تعمیرات نرم افزاری موبایل تقسیم می شود. بخش سخت افزاری شامل اصول تعویض آیسی های چسبی که در موارد تعویض CPU و دیگر آیسی های گوشی نیز کاربرد دارد. بخش نرم افزاری نیز مربوط به پروگرم و ترمیم سریال و شبکه گوشی تعویض هارد شده است.

مشکلات هارد از جمله مشکلاتی می باشد که شاید برایتان بارها اتفاق افتاده باشد برای اینکه هارد را عوض نمایید برای جداسازی آی سی  چسبی باید دقت و تمرکز بالایی داشته باشید. آی سی قطعات حساسی می باشند که شرکت های سازنده موبایل همراه برای قرار دادن قطعات از یک سری چسب مخصوص استفاده می کنند که این چسب  به دلیل های مختلفی مانند ضد آب بودن مورد استفاده قرار می گیرد. برای خواندن مقاله تعویض هارد گوشی نوت سامسونگ به وبسایت ما مراجعه کنید.

 

تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل

در صورتی که بر اثر ضربه به ال سی دی و تاچ گوشی موبایل دچار آسیب و شکستگی شود، کاربر احتمالا لکه های تیره و یا ترک های تار عنکبوتی و علامت هایی مشابه آن را در صفحه نمایش موبایل خود مشاهده خواهد کرد که در برخی از موارد ممکن است که دیگر چیزی بر روی صفحه مشاهده نگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر از علت خط افتادن روی صفحه گوشی اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است که گاهی مواقع مشکلات پیش آمده برای تاچ و ال سی دی گوشی همراه ممکن است دلایل نرم افزاری هم نیز داشته باشد که در هر صورت کاربر برای رفع تمامی این مشکلات و در جهت تعمیرات تخصصی موبایل و یا تعویض تاچ و ال سی دی گوشی خود، نیاز به کمک تعمیرکاران حرفه ای و متخصصان تعمیرات موبایل خواهند داشت. برای دانستن دلایل شکستن و تعویض تاچ و ال سی دی موبایل کلیک کنید.

 

خراب شدن باتری موبایل

خرابی باتری موبایل یکی از رایج ترین مشکلات رایج گوشی موبایل می باشد. بروز مشکل در باتری موبایل بنا به دلایل گوناگونی روی می دهد. شارژ کردن طولانی مدت گوشی، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد، گرم شدن باتری موبایل برخی از دلایل خرابی باتری می باشند.

خرابی باتری گوشی می تواند باعث این اختلالاتی مانند: تخلیه سریع شارژ گوشی، خاموش شدن ناگهانی گوشی، هنگ مداوم گوشی، ریست شدن برخی از تنظیمات گوشی مثل ساعت، تاریخ و غیره شود.

 

 

 

برای تعمیر باتری گوشی روش های گوناگونی وجود دارد، توصیه می کنیم ابتدا کانتکت های باتری (محل اتصال موبایل و باتری موبایل) را پاک کنید زیرا در صورت اکسید و کثیف شدن این محل باتری موبایل به خوبی کار نمی کند.

باز شدن درزهای باتری نیز می تواند از دلایل خوب کار نکردن باتری باشد، بنابراین توصیه می کنیم پیش از آنکه اقدام به تعویض باتری کنید درزهای باطری را بررسی و به کمک چسب آنها را بپوشانید.

گذاشتن باتری در فریزر نیز یکی از دیگر روش های تعمیر باتری می باشد این کار باعث جلوگیری از نشت شارژ گوشی می شود. کمک گرفتن از یک باتری دیگر و القا پالس، همچنین تعمیر باتری به کمک لامپ ۱.۵ ولتی از دیگر روش های تعمیر باتری می باشد.



:: برچسب‌ها: تعمیرات سخت افزاری موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

این شرکت که در ابتدا High Tech Computer Corporation نام داشت پیشتر به ساخت کامپیوترهای نوت‌بوک مشغول بود اما از سال 1998 وارد بازار تلفن‌های همراه هوشمند و مخصوصاً لمسی شد.

اولین تلفن همراه هوشمند شرکت اچ تی سی در سال 2000 معرفی شد و یکی از اولین تلفن‌های لمسی دنیا محسوب می‌شد. این شرکت سابقه طولانی در تولید تلفن‌های همراه هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز موبایل دارد. اولین تلفن همراه شرکت اچ تی سی برپایه این سیستم عامل در سال 2002 به بازار عرضه شود. همچنین اولین تلفن همراه 3G برپایه ویندوز موبایل توسط این شرکت تولید شد.

شرکت اچ تی سی از سال 2005 وارد صنعت تولید تلفن‌های هوشمند 3G شد. در سال 2008 اولین تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید در جهان توسط شرکت اچ تی سیو به نام HTC Dream معرفی شد. اکثر تحلیل‌گران معتقدند شرکت اچ تی سی در مدت بسیار کوتاهی توانسته به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شود. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل ما درباره خالی شدن باتری گوشی htc با شما صحبت میکنیم.

 

تعویض باتری گوشی HTC

تعویض باتری گوشی HTC و تهیه ی باتری اصل امری است که ذهن کاربران را به خود مشغول ساخته است.مرکز تعمیر گوشی htc خدمات تعویض باطری موبایل اچ تی سی را به صورت تخصصی به کاربران گرامی ارائه می نماید.شرکت HTC همیشه به دنبال بالا بردن کارایی افزایش نگه داری شارژ به وسیله باتری بوده است  و کاربران نیز میزان شارژ دهی را عنوان یکی از مهم ترین مقوله ها در خرید گوشی همراه خود، در نظر می گیرند.

 باتری گوشی اچ تی سی، بعد از مدتی فرسوده شده و باید تعویض شود. باتری های گوشی   HTCانواع مختلف دارد، که می توان به موارد زیر اشاره کرد. باتری های لیتیوم پلیمری LI- TION POLYMER، باتری های یون لیتیومی LITIU – ION، باتری های نیکل کادمیوم NICKEL- CADMIUM . باطری های نیکل کادمیوم، اولین نسل باتری های HTC بوده که به شارژ ۱۲ ساعته نیاز داشت. اما جدیدترین وبروز ترین باتری های موجود در بازار، لیتیومی هستند.

 

 

 

دلایل خالی شدن باتری به صورت یکباره

ابتدا ما باید رفتار باتری خود را برای پیدا کردن مشکل پیدا کنیم، باید دلایل خالی شدن باتری به صورت یکباره را تشخیص دهیم. حال راه های پیدا کردن را به ترتیب خدمتتون معرفی میکنیم.

 

برنامه های پرمصرف:

برای درک بهتر این که چه چیزی عامل برای مصرف بیش از حد باتری شما است باید به بخش تنظیمات و بعد از آن گزینه باتری را انتخاب کنید. در آنجا میتوانید ببینید کدام برنامه بیشترین مصرف را دارد این قسمت، اطلاعات موجود برای برنامه هایی که بیشترین مصرف را دارد قابل رویت است حال شما میتوانید از جمله اپلیکیشن هایی را که غیر ضروری هستند را شناسایی و حذف یا متوقف کنید. شما میتوانید با این امر از جمله برنامه هایی که وابسته نیستی، راحت شوید و همچننین طول عمر باتری خود را افزایش دهید. برای دستگاه هایی با سیستم عامل ios نیز این مورد مصرف ها را میتوانید به صورت کارنامه های روزانه یا هفتگی مشاهده کنید، این امر برای تشخیص بیشتر شما برای تصمیم گیری در مورد برنامه ها تاثیر دارد.

 

افزایش عمر باتری :

از جمله دیگر دلایل خالی شدن باتری به صورت یکباره میتوان، به افزایش طول عمر باتری گوشی میباشد. کلیه باتری ها یک طول عمر دارند این بدان معنی است که هر باتری از تعدادی سلول تشکیل شده؛ که داخل این سلول ها الکترون ذخیره میشود تا در زمان مشخص و مد نظر از آن مقدار الکترون برای مصرف در دستگاه استفاده شود. با بالا رفتن عمر باتری این مقدار شارژ و دشارژ شدن ها کاهش پیدا میکند و همچنین دیگر بعضی از این سلول ها توانایی تحمل پر و خالی شدن را ندارند و از گردانه باتری خارج میشوند.

یکی از واضح ترین مشخصات کاهش عمر باتری به جز سریع خالی شدن، پرش مقدار درصد شارژ گوشی شما است. این بدین معناست که گوشی شما به عنوان مثال در مقدار شارژ 10% خاموش شود یا از مقدار شارژ 50% ناگهانی به 35% نزول کند. برای افزایش طول عمر باتری از شارژهای کپی استفاده نکنید و همچنین از گذاشتن باتری به مدت زمان بالا و یا کار کردن با دستگاه در هنگام شارژ خودداری فرمایید. پس اگر گوشی شما از سال ساخت آن مدت زیادی گذشته است به تعویض آن بپردازید.

 

 



:: برچسب‌ها: خالی شدن باتری گوشی htc ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

برخی از کاربران گوشی های موبایل گزارشاتی مبنی بر قطع شدن صدا موبایل در هنگام پخش فیلم , تماشای ویدیو , بازی یا هنگام پخش موزیک و … ثبت کرده اند. این مشکل ممکن است در اثر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری ایجاد شود. اگر صدای گوشی در اثر آسیب های فیزیکی مانند ضربه، فشار، نفوذ مایعات و … قطع شده باشد، گوشی باید توسط یک تکنسین حرفه ای در زمینه تعمیرات موبایل بررسی و عیب یابی شود.

 

اصلی ترین علت قطع شدن صدای موبایل

علت قطع شدن صدای موبایلممکن است مربوط به برنامه ها و نرم افزار گوشی باشد و در مواقعی هم می تواند نشان دهنده مشکلات سخت افزاری باشد. گاهی اوقات کلنجار رفتن با یک مشکل و سعی برای حل آن ها آنقدر ذهن فرد را درگیر می کند که فراموش میکنیم دلیل به این سادگی را مورد بررسی قرار دهیم. به طور مثال قرار گرفتن گوشی در حالت سایلنت به صورت خودکار می تواند دلیل این مشکل باشد.

البته که با دیدن آیکون بی صدا در نوار هشدار گوشی خیلی زود متوجه می شویم که این حذف صدا به دلیل سایلنت بودن گوشی است. اما گاهی اوقات آیکون بی صدا بودن را مشاهده نمیکنید ولی گوشی بی صدا است! در این وضعیت اولین کار این است که به صورت مجدد نگاهی به تنظیمات صدا بیاندازید.

 

بررسی کنید که مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه مربوط به هندزفری نباشد!

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که خیلی زیاد از هندزفری بلوتوث یا هدفون استفاده می کنید، حتما عملکرد صدای گوشی بدون تجهیزات جانبی را تست کنید. تست صدای گوشی بدون هندزفری بلوتوث خیلی ساده تر است و ابهام خاصی وجود ندارد. تنها کافیست اتصال هندزفری بلوتوث با گوشی را قطع کنید، بلوتوث گوشی را خاموش کنید و سپس تست صدای گوشی را انجام دهید. اما در مورد هندزفری سیمی این مورد کمی متفاوت تر است.

اگر زمان وصل کردن هندزفری سیمی به گوشی، هیچ صدایی را نمی شنوید اما بدون هندزفری سیمی گوشی به خوبی کار می کند به صورت قطعی خراب بودن هندزفری سیمی را نشان نمی دهد!

ممکن است در شرایطی جک هدفون گوشی کثیف شده باشد و مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه به علت وجود گرد و غبارهای بیش از حد در جک گوشی، اختلالات متفاوتی در عملکرد هندزفری گوشی پیش بیارد.

احتمال دارد این مسئله برای اسپیکر بلوتوث نیز پیش بیاید. در کل همیشه تست های مختلف را انجام دهید و تجهیزات جانبی را از گوشی جدا کنید تا بهتر متوجه شوید که مشکل به صورت قطعی مربوط به گوشی است یا خیر. ممکن است تنها هندزفری، هدفون یا اسپیکر بلوتوث شما خراب باشد نه گوشیتان!

 

 

مشکلات نرم افزاری گوشی، علت قطع شدن صدای موبایل

بعد از اینکه گوشی را در حالت سیف مود اجرا کردید و متوجه شدید که قطع شدن صدای گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری است حالا باید منشا به وجود آمدن مشکل را پیدا کنید. اگر به تازگی برنامه خاصی روی گوشی نصب کرده اید و از امنیت آن به طور کامل مطمئن نیستید بهتر است برنامه های مشکوک و مخرب را حذف کنید.

در صورتی که برنامه های مخرب را حذف کردید، تنظیمات گوشی را مجدد چک کرده اید اما باز هم مشکلات قطع شدن صدای گوشی و قطع شدن صدای مکالمه گوشی ایفون سرجایشان هستند، بهتر است گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. البته قبل از اینکار چند بار موبایل را ریست و خاموش روشن کنید.

پاکسازی گریل‌های اسپیکر

در صورتی که با علت قطع شدن صدای اسپیکر گوشی مواجه شدید، ممکن است بلندگوها به وسیله گرد و غبار پوشیده شده باشند. شما باید به منظور رفع مشکل، گریل‌های اسپیکر را تمیز کرده تا بتوانید بخش‌های مسدود شده را پاکسازی کنید. شما می‌توانید کار خود را با دمیدن در بخش مربوط به بلندگو، انجام دهید. توجه داشته باشید که هیچوقت از جاروبرقی یا سایر ابزارها به منظور پاکسازی اسپیکر دستگاه استفاده نکنید.

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن گریل‌های اسپیکر را می‌توان به وسیله مسواک عنوان کرد؛ البته فراموش نکنید که این کار را باید با تمرکز و احتیاط انجام دهید. فراموش نکنید که این مورد را می‌توان به عنوان یکی از رایج‌ترین دلایل کم شدن صدای مکالمه و قطع شدن صدای گوشی سامسونگ و سایر برندها عنوان کرد.

برای مطالعه بیشتر این مقاله به وب سایت ما مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: علت قطع شدن صدای موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

به طور کلی آموزش تعمیرات موبایل به دو بخش نرم افزار و سخت افزار تقسیم می شود، گار آموزان می توانند در مجموعه تخصصی پارس ارتباط لوتوس توسط متخصصین مجرب و با استفاده از تجهیزات مدرن دوره خود را به صورت مدرن بگذرانند و با به روز ترین اطلاعات وارد بازار کار شوند.

افراد علاقه مند به یادگیری تعمیرات موبایل می توانند در این صفحه با مطالعه سر فصل های دوره های آموزشی اطلاعات لازم را در مورد این دوره ها کسب کنند اینجاکلیک کنند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایند.

 

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل همراه در کنار دیگر  سرویس های مربوط  با تلفن همراه از دیگر خدمات ارائه شده در مرکزتعمیرات تخصصی موبایل پارس ارتباط لوتوس می باشد.  علاقمندان به  تخصص تعمیرات سخت افزاری موبایل و تعمیرات نرم افزاری موبایل می توانند از طریق راه های ارتباطی در وب سایت شرکت ما با کارشناسان  ما در بخش پشتیبانی مرکز آموزش تعمیرات تخصصی موبایل تماس گرفته و با روند ثبت نام در این دوره ها آشنا شوند.

برگزاری این دوره های آموزشی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در تعمیرگاه مجاز تعمیرات موبایل  پذیرفته است.  به شرکت کنندگان و کارآموزان در دوره های آموزش تعمیرات تخصصی موبایل، پس از اتمام موفقت آمیز دوره های آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل و آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل، گواهینامه معتبر داده می شود.

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل  از بهترین رشته هایی است که از لحاظ بازار کار درآمد بسیار خوبی دارد. در کارگاه های آموزش تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل و آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل توسط متخصصین ما تدریس میشود. در واقع شما با داشتن هر سطح دانشی در زمینه تعمیرات موبایل میتوانید در کلاس آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید.

 

 

هزینه تعمیرات موبایل زیاد است؟

امروزه با توجه به قیمت های بسیار بالای گوشی ها در اکثر موارد تعمیرات موبایل خیلی به صرفه تر از خرید یک موبایل جدید می باشد. تعمیرات موبایل همیشه هزینه زیادی به همراه ندارد، در برخی موارد که قطعات اصلی و مهم گوشی موبایل خراب شود نیاز است که هزینه نسبتا زیای را پرداخت کنید. به عنوان مثال اگر ال سی دی موبایل شما خراب شود یا به هر علتی بسوزد یا بشکند مسلما باید هزینه زیاد تری را پرداخت کنید. ولی خرابی های دیگری مانند خرابی سوکت شارژف خرابی آی سی های موبایل، خرابی باتتری و از این قبیل خرابی ها قطعا هزینه بسیار کمتری را برای شما در بر خواهد داشت.

ارسال پستی در پارس ارتباط لوتوس

شرکت پارس ارتباط لوتوس یکی از اولین شرکت هایی است که به صورت غیر حضوری و آنلاین امکان ثبت درخواست تعمیرات موبایل کاربران را فراهم نموده است.  اگر  می خواهید موبایل خود را برای تعمیرات به نمایندگی پارس ارتباط لوتوس بفرستید می توانید از طریق ثبت سفارش انلاین اقدام نمایید.  کارشناسان ما به محض دریافت درخواست شما و پس از هماهنگی از طریق ارسال پیک دستگاه معیوب شما را دریافت کرده و متخصصین ما در اسرع وقت اقدام به تعمیر موبایل شما میکنند.



:: برچسب‌ها: آموزش تعمیرات موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

صفحه نمایش موبایل و تبلت شما در واقع مهمترین وظیفه را در عملکرد گوشی موبایل شما را بر عهده دارند در صورتی که بدون صفحه نمایش عملا گوشی موبایل شما از کار می‌افتد. به همین خاطر تعمیر سریع و تعویض گلس ال سی دی موبایل امری بسیار مهم  و ضروری می باشد.

گلس ال سی دی از نظر مردم معمول به لایه ی پلاستیکی گفته می‌شود که به عنوان یکی از لوازم جانبی گوشی خریداری می کنند و بر روی صفحه نمایش موبایل آن را نصب می‌کنند تا از به وجود آمدن خط و خش و آسیب دیدگی صفحه نمایشگر گوشی موبایل جلوگیری کنند. برای اطلاع از قیمت گلس ال سی دی موبایل خود اینجا کلیک کنید.

 

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ بر عکس تعویض گلس های پلاستیکی کار آسانی نیست و بدون شک شما شخصا به انجام این کار نمی باشید. حتی خیلی از تعمیرکاران در زمینه  تعمیرات تخصصی موبایل هم نمی‌توانند تعویض گلس ال سی دی سامسونگ را انجام دهند، چونکه انجام این کار علاوه بر نیاز به دستگاه مخصوص نیازمند تجربه و دقت بالایی هم می باشند. برای تعویض گلس ال سی دی که توسط شرکت سازنده بر روی ال سی دی گوشی موبایل نصب می شود باید از ابزارها و دستگاه هایی استفاده کنند که بسیار گران قیمت و حساس می باشند.

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ زمانی امکان پذیر است که فقط گلس گوشی و یا همان شیشه بیرونی موبایل شکسته شود، تصویر منعکس شده از ال سی دی کاملا واضح باشد و تاچ گوشی بدون هیچگونه ایرادی کار کند. همانطور که قبلا گفتیم واژه گلس در اصطلاح عموم برای مردم محافظی است که بر روی سطح گوشی کشیده می شود تا به شیشه ی بیرونی، صفحه ی ال سی دی و تاچ گوشی آسیبی وارد نگردد. منظور ما از تعویض گلس ال سی دی سامسونگ این گلس معمولی نیست. اگر در هنگام کار تاچ گوشی مشکلی داشته باشد مجبور به تعویض تاچ و ال سی دی موبایل می شوید.

منظور از تعویض گلس موبایل و یا تبلت Samsung ، عوض کردن لایه شیشه ای مقاومی است که توسط خود کارخانه بر روی ال سی دی نصب می شود تا تاثیر شدت ضربه ها را کنترل نماید. هنگامی که موبایل می افتد و یا تحت فشار زیاد قرار می گیرد، امکان دارد که صفحه نمایش موبایل ترک بخورد و بشکند. این شکستگی گاهی اوقات نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی پیدا می کند و گاهی مواقع نیز تنها با تعویض گلس ال سی دی موبایل این مشکل رفع می شود.

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ یکی از خدمات قابل ارائه در شرکت تعمیرات تخصصی موبایل در کرج پارس ارتباط لوتوس می باشد که در بالاترین سطح کیفیت انجام می شود. تعویض گلس ال سی دی علاوه بر نیاز به مهارت و دقت، باید با نمونه های باکیفیتی انجام شود تا باعث ایجاد مشکلاتی در روند کاری تاچ و ال سی دی موبایل خود همراه نشود.

 

 

 

هزینه تعویض گلس ال سی دی سامسونگ است؟

سوال بعدی که احتمال در ذهن شما هم ایجاد شده این خواهد بود که هزینه تعویض گلس ال سی دی سامسونگ چقدر است!؟ خوشبختانه هزینه تعویض گلس ال سی دی گوشی های موبایل در مقایسه با تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی به مراتب کمتر است. بنابراین اگر بتوانید مشکل صفحه نمایش گوشی خود را فقط با تعویض گلس ال سی دی مرتفع سازید، از نظر هزینه و قیمت به نفعتان خواهد شد.

متاسفانه همیشه وارد شدن ضربه و فشار به صفحه نمایش گوشی فقط منجر به شکستن گلس ال سی دی نمی‌شوند و در خیلی از شرایط آسیب به LCD و تاچ گوشی هم وارد خواهد شد که در این حالت با تعویض گلس ال سی دی مشکل برطرف نمی‌شود و نیازمند تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی  در  نمایندگی تعمیرات سامسونگ خواهید بود که هزینه گزافی برایتان به همراه دارد.



:: برچسب‌ها: تعویض گلس ال سی دی سامسونگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط



کمپانی Samsung این روزها بهترین و باکیفیت ترین تولیدات خود را وارد بازار کرده است. این شرکت برای ساخت باتری موبایل سامسونگ از بهترین و جدید ترین قطعات استفاده کرده است و توانسته تا حدود زیادی قدرت و کیفیت باتری های موبایل خود را افزایش دهد. یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید گوشی سامسونگ به آن توجه زیادی می شود، مدت زمان شارژ گوشی سامسونگ است و اینکه این گوشی ها تا چه مدت می توانند شارژ را در خود ذخیره داشته باشند. برای تعویض باتری گوشی موبایل خود به مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ پارس ارتباط لوتوس مراجعه نمایید.

یکی از مواردی که می تواند تاثیر زیادی روی سلامت باتری موبایل داشته باشد، استفاده از بهترین روش برای شارژ کردن باتری می باشد. اگر می خواهید مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ شما در کمترین زمان باشد، به شما پیشنهاد می کنیم از روش های زیر برای شارژ کردن موبایل خود استفاده کنید.

هیچ وقت سعی نکنید باتری گوشی خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. این موضوع تا حدودی می تواند روی سلامت باتری شما تاثیر داشته باشد. با توجه به ساختار باتری موبایل، شما می توانید از ساده ترین روش ها برای افزایش عمر و سلامت باتری سامسونگ استفاده کنید.

بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند از فست شارژ و یا پاوربانک به صورت مداوم استفاده کنند. اما این طور نیست و این موضوع می تواند پس از مدتی به گوشی موبایل شما آسیب وارد کند. اگر می خواهید گوشی شما زمان بیشتری شارژ در خود ذخیره داشته باشد، بهتر است از شارژر اصلی و اورجینال سامسونگ برای شارژ کردن آن استفاده کنید.

 

 

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a01

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A01 از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت استفاده شده و با توجه به ویژگی های فنی این اسمارتفون، انتظار می‌رود که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند انرژی مورد نیازش را بدون مشکل برطرف سازد.

خوشبختانه در بررسی Galaxy A01 هم شاهد دستیابی به همین نتیجه بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1 روز بدون مشکل از آن استفاده کند. البته قدرت و میزان دقیق شارژدهی باتری گوشی مستقیما به نوع استفاده کاربر بستگی دارد و مقداری که ما عنوان می‌کنیم فقط یک حد میانگین است. پس با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که در حالت نرمال و استاندارد قدرت شارژدهی باتری گوشی A01 معمولی است.

اما چه مقدار زمان برای شارژ کردن باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی لازم خواهد بود و آیا سرعت شارژ باتری آن مثل اغلب گوشی های جدید امروزی بالاست؟ متاسفانه گوشی سامسونگ گلکسی A01 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و یک شارژر معمولی با پورت میکرو یو اس بی دارد.

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a11

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A11 از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که با توجه به اندازه صفحه نمایش موبایل انتظار نمی‌ رود خیلی بازده عالی داشته باشد و احتمالا کیفیت عملکرد معمولی خواهد داشت. در بررسی گلکسی A11 مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند ضمن یک مرتبه شارژ باتری A11 برای مدت زمان 1 الی 1.5 روز از آن استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری دستگاه را می‌توان در سطح نرمال و خوب در نظر گرفت. دقت داشته باشید که اجرای تسک های سنگین مثل گیمینگ می‌تواند به شدت سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی را افزایش دهد، چون منجر به افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر و مصرف انرژی بیشتر از سمت آن ها خواهد شد.

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a10

با مشخصاتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که خدمتتان گفته شد، این انتظار می‌رود که باتری لیتیوم یونی Galaxy A10 سامسونگ بتواند پاسخگو و تامین‌کننده انرژی خوبی باشد؛ طبق آزمایشات و بررسی‌های انجام شده، این باتری 3400 میلی‌آمپری عملکرد مطلوبی داشته است. این باتری می‌تواند حدودا 1.5 الی 2 روز با کارهای معمولی دوام بیاورد.

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ a10s

چشمگیرترین پیشرفت گلکسی A10s نسبت به A10 افزایش 600 میلی‌آمپری باتری بوده که به ظرفیت 4000 میلی‌آمپر رسیده؛ باتوجه به اینکه وزن دستگاه تغییر چندانی نداشته،این ظرفیت عالی بنظر می‌رسد و با توجه به اینکه شارژ مجدد دستگاه مشکل بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند است، این افزیش ظرفیت سبب رضایت بسیاری از کاربران شده است.

 



:: برچسب‌ها: مدت زمان شارژ شدن گوشی سامسونگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

تعمیرات دستگاه های الکترونیکی امروزه یکی از شیرین ترین مشاغل بوده و هم از دسته پر درآمدترین ها می باشد ، خصوصاً اگردستگاهی باشد که پر استفاده باشد.
در دنیای امروز ارتباطات و تبادل اطلاعات از مهمترین و غیر قابل انکارترین مسائل است. به همین دلیل و با توجه به پیشرفت فناوری که در زمان حال شاهد آن هستیم ابزارها و دستگاه هایی را شاهد هستیم که میتوانیم با استفاده ازآن ها به همه جای دنیای خودمان دسترسی داشته باشیم. یکی از این ابزارها تلفن همراه است که کاربردهای تلفن های همراه دیگر فراتر از اینی است که آن را فقط یک تلفن قابل حمل بدانیم.

 پارس ارتباط لوتوس این افتخار را دارد که تخصصی ترین دوره های تعمیرات موبایل را به شما ارائه دهد. مهم نیس در زمینه تعمیرات موبایل تا چه حد دانش و اطلاعات داشته باشید، با ثبت نام در دوره های ما می توانید مهارت لازم را به دست آورید. تعمیرات موبایل در دو سطح مقدماتی و پیشرفته آموزش داده می شود، سطح مقدماتی برای افراد مبتدی می باشد که هیچ پیش زمینه در رابطه با تعمیرات موبایل ندارند و سطح تخصصی برای افرادی است که دوره های مقدماتی را گذرانده اند.

 

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل در پارس ارتباط لوتوس

 

آشنایی باUIF

آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل، موبایل دارای یک برد است. برد از دو قسمت تشکیل شده است . یک قسمت آن ها مادر برد و دیگری UIF است که بر روی UIF اصولا ااز میکروفون (کپسول دهنی) وکی پد keypad (شماره گیر),

بازر و LED و یا همان دیود نورانی و گاهی مواقع  نظیر دیود و خازن و ترانزیستورهای مربوط به LED و یا قسمت صوتی و همینطور کلید پاور (Power-switch) قرار گرفته است.

اصولا U.I.F بعنوان واسط بین برد اصلی و LCD کار کرده  که می تواند به طور یک طلق نازک با رابط کربنی است که از یک طرف به  LCD وصل شده می باشد و از یک طرف دیگر به سوکتی که بر روی برد اصلی متصل شده ارتباط را برقرار میکند .

 یا UIF می تواند به طور یک مدار چاپی دورو باشد که یکروی آن به  LCD متصل شده و طرفی دیگر آن روی کانکتور (پایه های ارتباط دهنده ) بر روی برد اصلی وصل می شود که معمولا در گوشی های نوکیا ،مانند 5110 از این نوع UIF استفاده می گردد. در صورتیکه قطعه ای از UIF خراب شود میتوانیم آن قطعه را تعویض کنیم.

مثلا کپسول گوشي که رويUIF لحيم شده، به وسيله هويه نوک تيز و سيم قلع کش با قطر 1mm قابل تعويض است.ولي اگر به صورت طلقي باشد، لايه کربني آن قطع مي شود. بنابراين بهتر است تعويض گردد. همچنين در صورتيکه LCD به صورت چسبي به UIF متصل شده باشد، اگر اتصال آن خوب برقرار نشود بايد آن را اتو بزنيم. ودر صورت درست نشدن بايد آن را که همراه LCD است تعويض نماييم.

 

بخشی از سرفصل های تعمیرات سخت افزاری موبایل در دوره های آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تست و عیب یابی قطعات الکترونیک گوشی

تست و عیب یابی قطعات الکترونیک موجود در سخت افزار موبایل بسیار مهم است بطوری که می توان گفت تعمیرکاری که این دانش را نداشته باشد به قطعیت می توان گفت قادر به تعمیر گوشی موبایل نخواهد بود.

 

آموزش تعویض LCD، سوکت شارژ، هارد 

موبایل از قسمت های سخت افزاری مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آنها معمولا قابل تعمیر و تعویض هستند از جمله آنها می توان به تعویض تاچ و ال سی دی موبایل اشاره کرد که معمولا بیشتر بدلیل وارد آمدن ضربه به آن می شکنند و سوکت ها نیز بدلیل استفاده زیاد و نادرست از آنها گاها نیاز به تعویض دارند. ما در دوره های آموزشی تعمیرات تخصصی موبایل تمامی این مشکلات را توضیح داده و به شما آموزش میدهیم که چگونه ای مشکلات را حل نمایید.

 

آموزش شابلون زدن، پایه سازی و تعویض تخصصی قطعات الکترونیکی موبایل

برای تعویض برخی قطعات حساس بر روی برد موبایل از شابلون زدن و پایه سازی استفاده می شود این آموزش ها به صورت عملی به کارآموزان ارائه خواهند شد.

 

آموزش تعمیرات گوشی های لمسی، دکمه ای

امروزه گوشی های موبایل لمسی بیشترین کاربرد را نسبت به گوشی های دکمه ای دارند از این رو این هدف ما است تا تعمیرات جدیدترین گوشی ها و بروزترین آنها را به کارآموزان انتقال دهد و در کنار آنها به آموزش تعمیر موبایل های قدیمی نیز پرداخته خواهد شد.

 

تعمیرات نرم افزاری موبایل

دوره ی آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل شامل آموزش تمام سرفصل های مربوط به تعمیرات نرم افزاری موبایل در انواع برندهای متفاوت می باشد. در دوره آموزش تعمیرات موبایل مباحثی از جمله: ترمیم بوت، آنلاک شبکه، تغییر زبان گوشی، روت کردن گوشی، فلش کردن، سریال زدن، نصب برنامه های کاربردی و .... به کارآموز آموزش داده می شود.

 

یکی دیگر از آموزش تعمیرات تخصصی موبایل که توسط متخصصین ما ارائه می شود مربوط به کار با باکس تعمیرات موبایل در انواع برندهای متفاوت آن ها می باشد. کارآموزان با استفاده از آموزش باکس تعمیرات موبایل می توانند اقدام به عیب یابی و رفع ارورهای موبایل در انواع برندها کنند.

 

تعمیرات نرم افزاری موبایل

 

بخشی از سرفصل های تعمیرات نرم افزاری موبایل در دوره های آموزش تعمیرات موبایل

  • آموزش آنلاک کردن شبکه گوشی on lock
  • آموزش تنظیمات کارخانه موبایل
  • آموزش شناخت انواع باکس های نرم افزاری و تعمیرات آن
  • آموزش نحوه فلش کردن  انواع گوشی ها و تعمیرات آن ها
  • آموزش بکاپ گیری
  • آموزش ساخت اپل آیدی و ست کردن آن روی موبایل
  • آموزش نصب گیم و اپلیکیشن های انواع گوشی های موبایل

 

ابزارهای مورد نیاز شما برای تعمیرات موبایل کدام اند؟

برای شروع کار و داشتن تجهیزات اولیه شما نیاز به دستگاه هیتر هوای گرم، هویه گوت، پنس، مولتی متر وکتور، قلع کش گوت ، منبع تغذیه ۳ آمپر، ست پیچ گوشتی، پمپ باد و دستگاه سپراتور و لوپ نیاز دارید. این وسایل ابزار اولیه هستند که برای شروع مقدماتی شما به آنها حتما نیاز درید. پس از گذراندن تمامی دوره ها شما قطعا به لوازم بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد.

برای تعمیرات نرم افزاری نیازی نیست که شما تمامی باکس ها را تهیه کنید، فقط نیاز است که 4 تا باکس اصلی، باکس ایزی جیتگ،‌ باکس زد تری ایکس و اختاپوس و باکس جی سی پرو را داشته باشید.

 

چرا لازم است که در دوره های آموزشی تعمیر موبایل شرکت کنید؟

هر چقدر که در کلاس‌های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید به همان اندازه تخصص بیشتری در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل به دست می آورید و در آینده درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. شرکت در دوره ی آموزش تعمیرات موبایل در کرج بهترین سرمایه گذاری برای کار شما در آینده در این زمینه است که می توانید انجام بدهید، آموزش تعمیرات تخصصی موبایل را می توانید خود به عنوان مربی آموزشی سپری نموده و یا به عنوان صاحب کسب و کار در آن شرکت کنید.

آموزش تعمیر موبایل  برای افرادی که تصمیم دارند در این زمینه فعالیت کنند مهم است. رشد فناوری های امروزی باعث شده تا آموزش تعمیرات موبایل به عنوان یک حرفه شناخته شود و امروزه تعداد فروشگاه ها و مراکز تعمیرات موبایل نیز رو به گسترش است. با کمی دقت متوجه میشویم که ضرورت آموزش تعمیرات موبایل بیش از هر زمان دیگری احساس می شود تا بتواند شما را صاحب کسب و کار خود کند.

 

چرا لازم است که در دوره های آموزشی تعمیر موبایل شرکت کنید؟

 

آموزش تعمیرات تخصصی موبایل

شامل آموزش تعمیرات موبایل سامسونگ، آموزش تعمیرات موبایل نوکیا، آموزش تعمیرات موبایل آیفون،  آموزش تعمیرات موبایل سونی، آموزش تعمیرات موبایل هواوی آموزش تعمیرات موبایل ال جی، آموزش تعمیرات موبایل اچ تی سی، آموزش تعمیرات موبایل بلک بری، آموزش تعمیرات موبایل سونی و گوشی های دیگر موجود در بازار ایران میباشد.

گاها دیده و شنیده ایم کاربران گوشی های سامسونگ با مشکلات سخت افزاری دست و پنجه نرم می کنند و نمی دانند که با چه روشی می توانند گوشی سامسونگ خود را عیب یابی کنند. در واقع این مشکلات به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد گوشی سامسونگ و نحوه عیب یابی آن ها می باشد. برای اینکه بتوانید گوشی های موبایل را به سادگی تعمیر کنید باید دوره های آموزشی تعمیرات موبایل را گذرانده باشید.

 



:: برچسب‌ها: آموزش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

نحوه بررسی مشکلات سخت افزاری در آیفون با استفاده از Panic.ips، امکان دارد به دلیل یک مسئله ناشناخته ، آیفون شما با مشکل سخت افزاری جدی رو به رو شود و نمی توانید بفهمید که تلفن هوشمند شما چه مشکلی دارد. نگران نباشید ، یک روش کاملاً ساده برای بررسی مشکلات سخت افزاری در iPhone با استفاده از فایل panic.ips وجود دارد. اجازه دهید ما شما را راهنمایی کنیم.

 

 

Panic.ips چیست و چگونه می تواند به شما اجازه تشخیص آیفون خود را بدهد؟

iOS دارای یک ویژگی تشخیصی داخلی است که به کاربران این امکان را می دهد مشکلات سخت افزاری را در آیفون پیدا کنند. برای کسانی که نا آشنا هستند، ویژگی تشخیصی، که نام آن را از هسته گرفته اند، یک جز cruc مهم در هر سیستم عامل از جمله iOS است.

وقتی Kernel هنگام بارگیری با مشکلی یا خطایی روبرو می شود، این مشکل به عنوان Kernel Panic نامیده می شود که نشان می دهد اتفاق مهمی برای Kernel رخ داده است و حتی بارگیری آن را به درستی متوقف کرده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، هسته کل اطلاعات تشخیصی را در پرونده ای به نام panic.ips قرار می دهد. با کمک فایل panic.ips، ریشه یابی مسئله بسیار ساده تر می شود.

 

اگر آیفون شما دارای مشکلات سخت افزاری است:

iOS دارای یک ویژگی بسیار مفید به نام "Analytics & Improvements" است که به شما امکان می دهد آیفون خود را از نظر سخت افزاری بررسی کنید. علاوه بر این، این نسخه حتی در نسخه های قدیمی iOS مانند iOS 10 ،11یا 12 در دسترس است.

بنابراین ، صرف نظر از اینکه از آیفون قدیمی استفاده می کنید یا از آیفون 11 سری استفاده می کنید، می توانید از این نرم افزار برای تشخیص اینکه آیا دستگاه iOS شما با مشکل سخت افزاری روبرو است استفاده کنید. برای شروع ، به برنامه تنظیمات در iPhone خود بروید> حریم خصوصی> تجزیه و تحلیل و بهبودها> داده های تجزیه و تحلیل.

 

توجه: در iOS 10 یا 10.2 ، به تنظیمات> حریم خصوصی> تشخیص و استفاده بروید.

در صفحه بعدی، باید تعداد زیادی گزارش مربوط به تجزیه و تحلیل را مشاهده کنید. اکنون ، برای یافتن ورودی با نام panic-xxx.ips ، در کل لیست جستوجو کنید. در صورت مشاهده هرگونه پرونده مورد مشکوک ، این بدان معناست که اتفاق بسیار جدی برای دستگاه iOS شما رخ داده است که مانع از شروع صحیح آن می شود.

اگرچه این بیشتر نشانه خرابی سخت افزار است که برای تشخیص مشکل نیاز به تشخیص تخصصی و تعمیر دارد ، اما در بعضی موارد نیز می تواند به دلیل خرابی نرم افزار باشد.

 

سخن پایانی

در macOS Catalina یا نسخه های جدیدتر ، برای بازیابی دستگاه باید از Finder استفاده کنید. در macOS Mojave یا نسخه قبلی یا Windows PC ، برای بازیابی دستگاه باید از iTunes استفاده کنید. بعد از اینکه آیفون خود را با موفقیت بازیابی کردید ، اگر مشکل از بین رفته است، بررسی کنید. اگر داشته باشد، شما آماده رفتن هستید.

اما اگر مسئله همچنان ادامه داشته باشد چه می شود؟ در این صورت ، باید با یک مرکز معتبر تعمیرات آیفون تماس بگیرید. پارس ارتباط با چندین سال سابقه عالی، تعمیر سریع به عنوان یکی از بهترین مراکز تعمیر گوشی آیفون شناخته شده است. برای تعمیر سریع آیفون خود با ما تماس بگیرید.

 



:: برچسب‌ها: مشکلات سخت افزاری در آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

 بدون شک جیمیل رو می‌توانیم یکی از اولین و مهم‌ترین سرویس‌های گوگل در دنیای اینترنت بدانیم که امروزه کاربران بسیار زیادی دارد ولی همه ما شاید این مشکل رو تجربه کرده باشیم که موقع ثبت‌نام در یک سایت یا در هنگام یک خرید آنلاین، نیاز به استفاده از ایمیل خود داشته باشیم اما هنگام ورود به جیمیل، رمز عبور خودمان رو فراموش کرده باشیم؛ با این وجود اگر بنا به هر دلیل آدرس ایمیل سرویس جیمیل یا یوزر نیم خودتان ر فراموش کردید، نگران نباشید چون گوگل این امکان رو فراهم کرده تا در صورت فراموش‌کردن آدرس ایمیل جیمیل قادر به بدست اوردن رمز جیمیل فراموش شده خود باشیم.

 

چگونه رمز جیمیل خود را پیدا کنیم

1. بازیابی رمز جیمیل با پاسخ‌دادن به سؤالات امنیتی

همان‌طور که اشاره کردیم، جیمیل دارای چند روش متفاوت به‌منظور بازیابی رمز عبور و احراز هویت است. آغاز فرایند بازیابی رمز عبور ساده بوده و کافی است پس از ورود به صفحه وب سایت جیمیل، گزینه فراموشی رمز عبور (Forgot Password) را انتخاب کنید.

در ادامه درخواست می‌شود آخرین پسوردی که به‌خاطر دارید را وارد کنید. در صورتی که می‌توانید آخرین پسورد صحیح را به یاد آورید، وارد ادامه مراحل خواهید شد. توجه داشته باشید که به‌خاطرنیاوردن آخرین رمز عبور جیمیل هم پایان راه و شکست شما نیست؛ برای عبور از این مرحله می‌توانید گزینه Try a Different Question را انتخاب کنید تا بدین ترتیب، سؤالات امنیتی دیگری از شما مطرح شود.

 

 

2. ارسال کد بازیابی رمز عبور به ایمیل

فرض کنید که یک ایمیل دیگر را هنگام ثبت‌نام برای استفاده در مواقع ضروری همانند فراموشی رمز عبور، تعیین کرده‌اید. با استفاده از این گزینه، یک کد شش رقمی برای شما ارسال خواهد شد که تعیین رمز عبور جدید و دسترسی پیداکردن مجدد به‌حساب کاربری را برای شما فراهم خواهد کرد. کافی است حساب کاربری ایمیل جایگزین خود را بررسی کنید تا کد مربوطه را ببینید، سپس آن را وارد کرده تا پسورد جدیدی در اختیار شما قرار گیرد.

 

3. بازیابی رمز جیمیل از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌های بسیار ساده بازیابی پسورد اکانت جیمیل را می‌توان استفاده از شماره‌تلفن دانست. می‌توانید با انتخاب گزینه فراموشی رمز عبور در صفحه اصلی وب‌سایت جیمیل، به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر و از طریق درخواست برای احراز هویت و ارسال کد به شماره‌تلفن اعلام شده، رمز عبور اکانت جیمیل را بازیابی کنید.

 



:: برچسب‌ها: بدست اوردن رمز جیمیل فراموش شده ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

دسترسی به اینترنت را می‌توان یک بخش جدانشدنی از زندگی دانست. یکی از امکانات جذاب گوشی‌های همراه امروزه‌، امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت بدون نیاز به خطوط و مودم‌های اینترنت است. با این قابلیت که چند سالی است به تلفن‌های هوشمند افزوده شده، می‌توانید در هرکجا و هر زمان، بدون هیچ محدودیتی به دنیای مجازی وارد شده و به‌سادگی از به‌روزترین اخبار جهان مطلع شوید.

اما گاهی پیش می‌آید که به هر دلیلی امکان دسترسی به اینترنت موبایل قطع شود. این مسئله برای کسانی که کارهایشان را با اینترنت انجام می‌دهند، یک امر بسیار حیاتی و مهم است و تنها یک مدت کوتاه قطعی اینترنت، ضرر زیادی به کسب‌وکارشان وارد خواهد کرد. در این مقاله از تعمیرات موبایل پارس ارتباط، به بررسی دلایل قطعی و حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی خواهیم پرداخت.

 

 

دیتا در آپدیت Android  کار نمی‌کند

اگر اخیراً به جدیدترین نسخه اندروید موبایل خود را ارتقا داده‌اید، ممکن است در اثر این به‌روزرسانی دچار مشکلات شدید شوید. این اشکال باعث می‌شود صفحه تنظیمات e-sim به هم ریخته و دیتای شما وصل نشود.

برای رفع این مشکل، به تنظیمات Android خود بروید، سپس “Carrier” را در کادر جستجو در قسمت بالا تایپ کنید. به تنظیمات شرکت مخابراتی خود بروید، سپس در زیر گزینه “Carrier” شبکه خود را انتخاب کنید (ممکن است به طور پیش‌فرض روی “null” تنظیم شده باشد) تا دوباره دیتا کار کند.

 

تنظیمات APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید

این یک اتفاق عجیب است اما غیرمعمول نیست، برای همین تنظیمات APN شما پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار اندرویدی ممکن است از حالت عادی خارج شود، و اگر یک تنظیم مجدد استاندارد مشکل را برطرف نکرد ممکن است لازم باشد آدرس APN خود را به‌صورت دستی وارد کنید.

برای این کار ابتدا به لیست APN خود بروید، سپس روی گوشه سمت راست‌بالای نماد “+” ضربه بزنید. سپس تمام جزئیات APN را برای شبکه خود وارد کنید که می‌توانید در وب‌سایت رسمی شرکت مخابراتی پیدا کنید بعد از آن تنظیمات APN جدید خود را ذخیره کنید، سپس آن را از لیست APN در دستگاه خود انتخاب کنید.

Settings > Connections > Mobile Network > Access Point Names

اپراتور ایرانسل:

  • Irancell-GPRS :Name
  • mtnirancell :APN

 

اپراتور همراه اول:

  • MCI-Internet :Name
  • mcinet :APN

 

اپراتور رایتل:

  • RighTel :Name
  • RighTel :APN

 

فعال بودن برخی برنامه‌ها از قبیل آنتی‌ویروس

از دیگر دلایلی که ممکن است به‌صورت موقت به وصل نشدن اینترنت گوشی منجر شود، فعال بودن برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هاست. به طور مثال تنظیمات برخی از آنتی‌ویروس گوشی‌ها ممکن است دسترسی به اینترنت را با اختلال روبرو کند.

 

استفاده از دیتا تلفن همراه را برای همه برنامه‌ها مجاز کنید

بیشتر تلفن‌های همراه به کاربران امکان می‌دهند تا استفاده از دیتای موبایل را برای برنامه‌های خاص خاموش کنند. اگر به دلایلی برنامه‌ها روی “فقط WiFi” تنظیم شده‌اند، باید از طریق بخش تنظیمات موبایلتان به “Data Usage” بروید و به دنبال برنامه‌هایی که دسترسی آن‌ها را محدود کرده‌اید باشید. گزینه‌ها را مجدداً تنظیم کنید تا امکان استفاده از داده‌ها برای این برنامه‌ها فراهم شود.

 

تنظیم مجدد کارخانه

اگر همه مراحل این لیست را انجام دادید و مشکل شما حل نشد و اگر نمی توانید مسئله را پیدا کنید ، آخرین راه حل شما برای تنظیم مجدد کارخانه است . بازنشانی داده های کارخانه ممکن است راه حلی برای یک مشکل اتصال باشد .

قبل از تنظیم مجدد کارخانه ، مطمئن شوید که از کلیه اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید ، زیرا تنظیم مجدد باعث حذف همه داده اطلاعات ذخیره شده در دستگاه شما می شود . پس از تهیه نسخه پشتیبان ، به بخش تنظیمات خود بروید. سپس گزینه “تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد” را انتخاب کرده و روی “تنظیم مجدد داده های کارخانه” ضربه بزنید .

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی , تعمیرات موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 یکی از گوشی‌های محبوب میان‌ردهٔ موجود در بازار جهانی، گوشی A51 سامسونگ است.  این گوشی تلفن همراه به عقیدهٔ کارشناسان دنیای موبایل و تکنولوژی، ارتقا یافتهٔ گوشی A51 ساختهٔ شرکت پیشرو در دنیای تکنولوژی و اندروید، سامسونگ است و به‌ مراتب امکانات ویژه ‌تری در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما این شایستگی ها هیچ کدام ضامن این امر نیستند که خریداران این دستگاه موبایل، مشکلاتی تحت مضمون خرابی گوشی A51 سامسونگ را نداشته باشند و هیچ وقت برای تعمیرات به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل سامسونگ  مراجعه نکنند. 

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

·         اشکال در باتری گوشی و شارژر

در مواقعی گوشی در حال پردازش سنگین نیست اما بازهم گوشی داغ می‌کند. از دلایل این موضوع می‌توان به باتری گوشی اشاره کرد. استفاده از باتری غیر اورجینال می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر باتری گوشی شما باطری اورجینال می‌باشد در صورت داغ شدن موبایل سامسونگ احتمال خراب آن باتری وجود دارد. شارژرهای نامناسب و باتری‌های غیر اصل می‌توانند منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شود. اگر گوشی شما با شارژ نامناسب شارژ شود و با مدام در برق باشد احتمال آسیب به آن بالا می‌رود. برای جلوگیری از داغ شدن موبایل حتماً از شارژرهای اصل و باتری‌های مرغوب استفاده کنید.

 

·         داغ شدن موبایل سامسونگ به دلیل اجرای بازی‌های سنگین

از عوامل داغ شدن موبایل سامسونگ اجرای بازی‌های سنگین درگوشی است. اجرای بازی مانند اجرای برنامه‌های سنگین باعث داغ شدن گوشی می‌شود. هنگام نصب و اجرای بازی حجم بالایی از منابع گوشی اشغال می‌شود. با اشغال منابع گوشی حرارت زیادی ایجاد می‌شود. به‌خصوص اگر سخت‌افزار گوشی برای اجرای بازی ضعیف باشد این موضوع بر داغ شدن گوشی اثر بیشتر می‌گذارد.

 

·         استفاده از کیس‌های بسته و ضخیم

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما استفاده از کیس‌هایی بسته و ضخیم می‌باشد. تقریباً هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله‌ای را به‌صورت اکید به وجود می‌آورد؛ اساس کار پلاستیک این است، گرما در داخل، سرما در بیرون.

به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم از قاب‌هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصاً در روزهای گرم از آن‌ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!

 

 

جلوگیری از داغ کردن گوشی سامسونگ

·         حالت صرفه‌جویی در باتری (Power saving)

برای کنترل یا جلوگیری از گرم‌شدن سیستم روی تراشه (SoC) مطمئن شوید که در حال انجام‌دادن بازی‌های سنگین یا تماشای ویدئو به مدت طولانی نیستید، در حال استفاده از وظایف چندمنظوره یا اپلیکیشن‌هایی که نیاز به پردازش زیاد دارند نیستید، از استفاده طولانی بلوتوث خودداری کنید و برای ارسال فایل‌های سنگین از وای‌فای استفاده کنید. به طور کلی تا جای ممکن از کارهایی که نیاز به پردازش زیاد دارند خودداری کنید تا گوشی خنک باقی بماند. در نهایت باید گفت که همیشه از به‌روزرسانی نرم‌افزارهای گوشی و سیستم خود مطمئن شوید.

 

·         روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید

بخش اعظمی از شارژ باتری صرف تأمین انرژی برای روشنایی صفحه‌نمایش می‌شود. به همین خاطر در مواقعی که در محیط‌های بیرون هستید، برای خنک‌کردن گوشی، سعی کنید تا حد ممکن روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را کاهش دهید.

 

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سرتاسر ایران و همینطور برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51 , تعمیرات موبایل سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

لغت بکاپ اصطلاحاً به معنی "پشتیبان" می‌باشد. پروسه بکاپ گیری نیز تهیه کپی از اطلاعات موجود می‌باشد. این نسخه‌های کپی شده معمولاً برای بازگرداندن اطلاعات هنگام آسیب‌دیدن و یا مفقود شده اطلاعات اصلی به کار می‌روند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات امری ضروری و لازم است. البته بایستی توجه نمایید که نسخه پشتیبان را به‌صورت کامل تهیه نمایید تا در مواقع موردنیاز به‌درستی عمل نموده و بازیابی (Restore) گردد.

 

بکاپ گرفتن از گوشی در گوگل درایو

اندروید سیستم عاملی است که می توان از آن به راحتی و تنها با چند کلیک ساده نسخه پشتیبان و بکاپ تهیه کنیم. از این رو روشی که در قدم اول ما قصد داریم به شما معرفی کنیم، استفاده از گوگل درایو می باشد. برای دسترسی به این ابزار باید از منو کاربری گوشی وارد تنظیمات شوید. در صفحه باز شده بر روی ابزار جستجو که به شکل ذره بین است کلیک کنید و عبارت " Back up " را در آن وارد کنید. در نتایج جسجتو بر روی Backup and restore کلیک کنید.

 

 پشتیبان گیری از عکس ها و فایل های نمایشی(ویدیو)

اولین راه حلی که به ذهن می رسد اتصال گوشی به کامپیوتراست .با اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل USB می توانید به مسیر محل ذخیره عکس ها و ویدیو ها رفته و این فایل ها را کپی کرده ودر کامپیوتر در دایرکتوری دلخواه ذخیره کنید.

 

ذخیرهٔ تصاویر با استفاده از Google Photos

سرویس Photos در قالب یک اپلیکیشن اندرویدی و همچنین از طریق وب، امکان ذخیرهٔ ابری تصاویر را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض روی گوشی شما نصب نیست، می‌توانید با استفاده از این لینک آن را روی دستگاه خود نصب کنید. این اپلیکیشن به طور خودکار تصاویر را در سرورهای ابری گوگل ذخیره می‌کند.

البته برای اطمینان از ذخیره شدن تمامی تصاویر در سرورهای گوگل، می‌توانید اپلیکیشن Photos را درگوشی اندرویدی خود اجرا کنید و بررسی کنید که آیا در تصویرِ ابر، یک تیک مشاهده می‌شود یا خیر. اگر پیش‌ازاین در اپلیکیشن Photos گزینهٔ پشتیبان‌گیری ابری را غیرفعال کرده‌اید، از منوی کناری گزینهٔ Settings را انتخاب کنید. پس از آن وارد بخش «پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی» یا Back up and sync شده و اطمینان حاصل کنید که گزینهٔ Back up and sync فعال است.

 

 

مسلم است که برای آپلود عکسها ، اینترنت و زمان لازم دارید.می توانید با دستکاری بخش تنظیمات، این گزینه را تنها زمانی که به شبکه WiFi متصل هستید فعال سازید و اجازه آپلود عکس ها را در حالتی که گوشی به شبکه ی دیتا گوشی متصل است غیر فعال کنید.

 

آموزش بکاپ گیری از مخاطبین اندروید

روش های مختلفی برای تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ از مخاطبین اندروید وجود دارد. اما روشی که ما قصد داریم به شما آموزش دهیم، استفاده از برنامه Google Contacts می باشد که در ابتدا نیاز به دانلود این برنامه دارید چرا که در برخی از گوشی های اندرویدی به صورت دیفالت وجود ندارد. 

 

 

 آموزش بک آپ گرفتن از اس ام اس ها

 شاید پیامک ها یا اس ام اس های قدیمی بعد از مدتی به هیچ وجه به کار ما نیایند و تنها شاید چند مگ حافظه گوشی ما را پر کنند. از این رو اگر پیامک ها و اس ام اس ها برای شما اهمیت دارند و نمی خواهید آنها را از دست دهید، توصیه ای که ما برای شما داریم استفاده از برنامه Pulse SMS می باشد که این برنامه یکی از کاربردی ترین برنامه های مخصوص ارسال و دریافت پیامک می باشد. از این رو اگر شما می خواهید نسخه پشتیبانی را برای اس ام اس ها دریافت کنید، می توانید از این برنامه استفاده کنید.

اما استفاده از این قابلیت کار آسانی می باشد چرا که در حین ورود شما ایمیل کاربری خود را وارد می کنید و از منو تنظیمات برنامه، وارد بخش " Backup & Restore " شوید و گزینه مربوطه را فعال کنید. اینک تمام پیامک های شما ذخیره شده اند و اگر این برنامه را همراه با اطلاعات ایمیل خود در هر گوشی هوشمندی وارد کنید، می توانید به تمام پیامک خود دسترسی پیدا کنید.

 

در صورتی که با کمک مراحل بالا مشکل شما حل نشد می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل پارس ارتباط تماس بگیرید تا با راهنمایی شما مشکلتان را حل کنند.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

یکی از رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی داغ شدن آن است. اگر احساس کردید که گوشی‌تان بیش از حد داغ شده، اول از هر چیزی بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

نگذارید که گوشی بیش از حد شارژ شود. پس از پر شدن باتری، دستگاه را از شارژر جدا کنید.

حین شارژ شدن دستگاه، از آن استفاده نکنید. استفاده و کار بار تلفن هنگام شارژ، باعث داغ شدن گوشی می‌شود.

بازی کردن بیش از حد با گوشی، از دیگر دلایل داغ شدن آن است. بهتر است با فاصله زمانی با آن بازی کنید.

همچنین مطمئن شوید که هنگام تماس تلفنی، دیتا وGPS گوشی خاموش است. زیرا برقراری تماس تلفنی به خدمات و سرویس‌هایی نیاز دارد که ممکن است با روشن بودن چیزهایی نظیر دیتا و GPS و … با داغ شدن گوشی مواجه شوید.

با انجام مراحل فوق دمای گوشی را به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما اگر احساس کردید که مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است گوشی را به مرکز خدمات یا مراکز تعمیرات موبایل شیائومی ببرید.

علت داغ شدن شارژر گوشی شیائومی چیست؟

علت داغ شدن شارژر گوشی را در اولین قدم باید در نوع کارکرد این ابزار جستجو کنید. یک شارژر موبایل در واقع یک منبع انرژی به شمار می‌رود. مبدلی که ولتاژ دریافت شده از پریز برق شهری را به ولتاژی که تلفن همراه شما قادر به دریافت آن است تبدیل خواهد کرد. معمولا ولتاژ برق شهری با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنیم متغییر است این میزان میتواند بین 110 ولت الی 220 ولت متفاوت باشد. مقدار ولتاژی که تلفن‌های همراه قادر به دریافتشان هستند هم به طور معمول حدودا 5 ولت است. در واقع وظیفه شارژر موبایل این است که ولتاژ 220 ولت یا 110 ولت را به ولتاژ 5 ولت بدل کند.

خراب بودن شارژر گوشی موبایل

یکی از مهم ترین و ساده ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی، خراب بودن کابل شارژر است. برای بررسی این مورد پیشنهاد می شود یک گوشی دیگر را با این کابل، شارژ کنید. در صورتی که بازهم شارژر شما داغ شد؛ این احتمال وجود دارد که کابل یا کلگی تقلبی باشد. اما در صورتی که شارژ گوشی، تنها زمانی داغ می شود که به گوشی متصل است، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی موبایلتان خراب باشد. 

نابراین سعی کنید حتما در زمان شارژر شدن برخی نکات را در نظر بگیرید:

برنامه های باز را که در پس زمینه تلفنتان باقی مانده اند بیندید.

بهتر است اتصال وای وافی و اینترنت را قطع کنید. 

ازدوربین گوشی استفاده نکنید.

شارژر ها را دور زا معرض نور خورشید نگه دارید و یا به برق متصل کنید.

از شارژری با ولتاژ مناسب استفاده کنید.

گوشی خود را در منطقه ای که دور از تابش نور مستقیم خورشید باشد قرار بدهید.

سعی کنید مگر در مواقع بسیار ضروری در زمانی که تلفنتان متصل به برق است از آن استفاده نکنید.



:: برچسب‌ها: دلیل داغ شدن گوشی شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

پیش از هر چیز و ارائه هر مطلبی بهتر است شما را با مفهوم گلس صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی های موبایل آشنا کنیم. خیلی از کاربران تصور دارند زمانی که از گلس ال سی دی می گوییم منظور لایه محافظ و نازکی است که آن ها به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری کرده و بر روی صفحه نمایش آن نصب کرده‌اند. درست است که در بازار و اصطلاح عامیانه به این قطعه گلس ال سی دی موبایل گفته می‌شود اما در زمینه تعمیرات موبایل این اصطلاح مفهوم کاملا متفاوتی دارد.

 زمانی که در تعمیرات موبایل سامسونگ از تعویض گلس شکسته گوشی  صحبت می‌شود، منظور تعویض کردن لایه شیشه‌ای است که خود شرکت سازنده بر روی ال سی دی گوشی پرس کرده است.

صفحه نمایش گوشی شما صرفا از یک تاچ و ال سی دی تشکیل نشده و قطعات جانبی دیگری هم دارد. برای مثال یک فریم وجود دارد که این قطعات را در کنار هم به طور فشرده نگه می‌دارد. به همین صورت یک گلس یا شیشه محافظ هم روی LCD گوشی نصب است که وظیفه محافظت از ال سی دی موبایل را بر عهده خواهد داشت. در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایل مختلف مثل افتادن گوشی از سدت کاربر، وارد شدن ضربه یا فشار به آن و غیره این گلس بشکند یا ترک هایی روی آن ایجاد شود یا حتی خط و خش های آزارد دهنده‌ای به مرور زمان بر روی آن ایجاد گردند. این مشکلات با تعویض گلس قابل رفع هستند.

 

فرق بین گلس محافظ، تاچ لمسی و ال سی دی گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی و یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شما است. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی شما دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده است.

در صورتی که بعد از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی و یا ال سی دی شما به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده است که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر می باشد. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده میشود. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه بر روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش میابد چرا که اینجوری تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش پیدا میکند.



:: برچسب‌ها: تعویض گلس شکسته سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

قسمت های خروجی صدای گوشی شما همیشه در معرض خطرات مختلفی از اطراف محیط هستند، حتی اگر آن ها را در یک قاب محافظ قرار داده باشید. درحالی که گوشی شما طوری ساخته شده است که تمامی این مشکلات را تحمل کند، اما همیشه در برابر گرد و غبار ایستادگی نمی‌کند که باعث ایجاد صدای خفه و حتی خراب شدن بلندگو می‌شود.

 

دلیل خش خش اسپیکر موبایل

وارد شدن ضربه به گوشی باعث خش خش اسپیکر موبایل

به طور کلی گوشی های هوشمند همواره در خطر وارد شدن ضربات کوچک و بزرگ قرار دارند. یکی از دلایل خش خش اسپیکر گوشی، وارد شدن ضربه به گوشی است. شکستگی های ریز یا آسیب به اسپیکر و قطعات مرتبط به آن کیفیت صدای خروجی گوشی را به شدت تحت تاثیر خود  قرار می دهند. ضربات کوچک و بزرگ می توانند باعث کم شدن صدای خروجی، نویز دار شدن و خش دار شدن صدای گوشی شوند.

امکان دارد بعد از یک ضربه شدید، در ابتدا تنها شاهد کاهش حجم صدای خروجی گوشی خود باشید؛ اما این مشکل به مرور نیز بیشتر می شود. خصوصا در صورتی که چنین ضربه ای دوباره تکرار شود. در این موارد باید برای تعویض اسپیکر گوشی خود اقدام نمایید. توصیه می کنیم با استفاده از گارد گوشی از بروز این مشکل در آینده جلوگیری و از گوشی خود در مقابل ضربه ها محافظت کنید.

 

خیس شدن گوشی دلیل خش خش اسپیکر گوشی

یکی از شایع ترین و اصلی ترین دلایل خش خش اسپیکر گوشی، خیس شدن گوشی موبایل است. اسپیکر به صورت مستقیم با محیط اطراف در ارتباط است و آب به آسانی می تواند از طریق سوراخ های اسپیکر وارد گوشی شود. حتی یک قطره آب یا نم دار شدن بلندگو نیز می تواند مشکلاتی از جمله  نویز و خش خش را ایجاد کند. در بسیاری از موارد با خشک کردن گوشی و اسپیکر آن می توان این مشکل را حل کرد.

در صورت خیس شدن گوشی، حتی گوشی های ضد آب، ترجیحا تا یک ساعت بعد هیچ صدایی از اسپیکر گوشی خود پخش نکنید. تمام قطعات جانبی را از گوشی جدا کنید و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. اگر پس از چند ساعت مشکل اسپیکر رفع نشد باید آن را به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل بسپارید. به هیچ وجه از روش هایی مانند خشک کردن با سشوار استفاده نکنید.

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون ارائه دهنده خدمات تعمیر تخصصی اسپیکر گوشی  می باشد.



:: برچسب‌ها: دلیل خش خش اسپیکر موبایل آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

میکروفون دستگاهی است که صدا را به جریان الکتریسته تبدیل میکند. همانطور که میدانید میکروفون ها کاربرد خیلی زیادی در تلفن، ضبط صوت، سیستم های سمعک، بلند گوهای دستی، رایانه ها، سیستم های ضبط صدا و … را دارند. وجود میکروفون ها در گوشی های موبایل بسیار ضروری بوده و یکی از مشکلات متداولی که کاربران ما در تعمیرات تخصصی موبایل انواع گوشی ها با آن ها روبرو میشوند، خرابی های مربوط به میکروفون موبایل می باشد که قطعا میتواند مشکلات بسیار زیادی را برای آن ها رقم بزند و امری نامطلوب تلقی شود. عوامل مختلفی که ممکن است باعث خرابی میکروفن گوشی ها شود

مشکلات نرم افزاری

در حالت عادی ایجاد مشکل در کار کرد میکروفن گوشی، مربوط به نرم افزار آن خواهد بود که می توانید با بروز رسانی کردن آخرین ورژن از آپدیت دستگاه خود خیلی از مشکلات را به اسانی رفع کنید. همینطور با حذف خیلی از برنامه های نامعتبر ممکن است مشکل شما حل شود. برای حل این مشکل توصیه ی ما در تعمیرات تخصصی موبایل این است که ، از نصب کردن برنامه از سایت های نامعتبر پرهیز کنید .

مشکلات سخت افزاری

اگر نتوانستید مشکل موبایل خود را از طریق نرم افزار آن رفع کنید، باید دنبال عوامل سخت افزاری باشید. عوامل مختلفی مثل وارد شدن ضربه به موبایل ، ورود مایعات به آن و همینطور پوشانده شدن میکروفن به خاطر گردو غبار می توانند در عملکرد میکروفن گوشی اختلال ایجاد کند.

 

 علائم خرابی میکروفون گوشی 

ضبط صدای خش دار توسط میکروفون موبایل

اگر در زمان ضبط صدا و یا مکالمه متوجه وجود خش در صدای ضبط شده شدید، اولین اقدام برای تعمیرات موبایل بررسی عملکرد نرم افزاری آن است. اگر مشکل با روش های گفته شده حل نشد، قدم بعدی تعویض کردن میکرفون گوشی می باشد. در صورت حل نشدن مشکل در صدا، قطعات مسیر میکروفون چک می شود و در صورت نیاز آی سی صدا گوشی تعویض می شود. 

ضعیف بودن صدای ضبط شده

از جمله اقدامات در زمان ضعیف بودن صدای ضبط شده چک کردن سوراخ های مربوطه به میکروفون می باشد. این مکان ها برای مطمئن شدن از نبود گرفتگی در میکروفون گوشی بررسی می شود. گردگیری  و تمیزکاری این بخش برای برطرف کردن مشکل انجام می شود. اگر همچنان مشکل ادامه داشت، تعویض میکرفون، بررسی قطعات مسیر میکروفون و یا تعویض آی سی صدا انجام می شود.

پارس ارتباط مکانی امن برای تعمیرات تخصصی موبایل می باشد. شما میتوانید با خیال آسوده گوشی خود را برای تعمیرات موبایل به ما بسپارید و خاطر جمع باشید که تمامی داده های موجود شما در گوشی شما محفوظ می ماند و تعمیرات موبایل شما با قطعات اورجینال صورت میپذیرد.



:: برچسب‌ها: تعویض میکروفون موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

استفاده از اینترنت این روزها به یکی از الزامات زندگی روزمره افراد تبدیل شده است و اهمیت اتصال به آن برای برخی از افرا بسیار بالاست. خیلی از کاربران دائما گوشی و یا تبلت های خود را به شبکه وای فای متصل باقی می‌گذارند تا بنا به هر دلیل بدون تاخیر از اتفاق های مهمی و خاصی باید از آن ها مطلع گردند.

خوشبختانه در 99 درصد مواقع علت وصل نشدن گوشی به وای فای ناشی از باگ های نرم افزاری و عدم هماهنگی های لازم مابین مودم (شبکه وای فای) و موبایل خواهد بود. بنابراین اگر موبایل شما به شبکه Wi-Fi وصل نمی‌شود یا بعد از وصل شدن به وای فای عملکرد درستی ندارد نگران نباشید، چون احتمالا با انجام برخی اقدامت ساده قادر به حل این مشکل خواهید بود.

در ادامه این مطلب به تمام روش ها و راه حل هایی اشاره خواهیم کرد که می‌توانید از آن ها برای برطرف کردن مشکل عدم اتصال گوشی به Wi-Fi استفاده کنید. اکثر مشکلات وای فای نرم افزاری هستند و با روش های زیر این مشکلات حل می شوند ولی اگر با انجام این روش ها مشکل حل نشد باید به مراکز تعمیر موبایل ال جی مراجعه نمایید تا گوشی از نظر سخت افزاری بررسی شود.

 

علت وصل نشدن گوشی به وای فای

مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای به دلایل مختلفی می تواند باشد. در ادامه به برخی از شایع‌ترین دلایل این اتفاق اشاره خواهیم کرد.

  • تنظیمات اشتباه شبکه
  • مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری
  • اطلاعات و رمز عبورهای غلط
  • توزیع امواج رادیویی (امواج رادیویی وای فای در خط مستقیم حرکت می‌کنند. بنابراین اگر شما در یک مکان دور افتاده از مودم و یا دیوارهای مجزا قرار دارید، دریافت این امواج قطع خواهند شد.)

 

 رفع مشکل متصل نشدن گوشی به وای فای

برای شروع و حل مشکل عدم اتصال به وای فای کافیست مطابق عکس زیر از روشن بودن وای فای و خاموش بودن حالت پرواز گوشی خود مطمئن شوید. اگر حالت پرواز گوشی شما روشن باشد اتصال وای فای قطع میشود .

پس از مطمئن شدن اتصال به وای فای مورد نظر کافیست مراحل زیر را انجام دهید :

  • از تنظیمات گوشی وارد بخش وای فای شده
  • روی وای فای مورد نظر زده
  • با انتخاب گزینه Forget network اتصال خود را قطع کنید (دقت کنید که رمز عبور را فراموش نکرده باشید)
  • سپس یکبار دیگر به وای فای متصل شوید
  • با انجام مراحل بالا خیلی از خطاهای موجود روی سرویس شما برطرف شده و ممکن است اتصال شما به اینترنت برقرار شود.


:: برچسب‌ها: عدم اتصال گوشی الجی به وای فای ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد