نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 معمولا همه ما باگوشی یا تبلتمان حداقل یک بار به مشکل هنگ کردن  برخورد کرده ایم که موبایل مان هنگ کرده و یا سرعت آن به شدت کند شده که مجبور به راه اندازی مجدد آن شده ایم.  بهترین راه این است که بدانید علت هنگ کردن گوشی سامسونگ شما چه چیزی است  تا بتوانید راهکارهای  متناسب برای رفع آن را انتخاب نمایید.

عواملی که باعث هنگ گوشی های سامسونگ می شود

عوامل مختلفی می توانند موجب هنگ گوشی سامسونگ شما شوند برای مثال اگر از دستگاه های قدیمی استفاده می کنید احتمالا گوشی شما نسبت به دستگاه ها جدید از پردازنده و RAM ضعیف تری برخوردار است که همین امر موجب کاهش کارایی و  عملکرد آن می شود.

از طرفی اگر حافظه داخلی گوشی شما پر شده باشد دستگاه شما کند شده و دیگر کارایی مناسبی نخوهد داشت. عوامل دیگری نیز مانند آپدیت نبودن نرم افزار ها ، ویروسی شدن دستگاه ، استفاده از برنامه های سنگین ، باز بودن برنامه ها در پس زمینه و ... همگی می توانند موجب هنگ کردن گوشی سامسونگ شما شوند.

گوشی های سامسونگ در سه رده اصلی روانه بازار شده‌اند که به ترتیب پایین رده، میان رده و رده بالا (پرچمدار) خطاب می‌شوند. متاسفانه اغلب کاربرانی که از گوشی های برند سامسونگ و به ویژه اسمارتفون های پایین و میان رده این شرکت استفاده می‌کنند، بعد از مدتی کار کردن با موبایل خود متوجه کند شدن سرعت عملکرد آن خواهند شد. این مشکل در برخی مواقع می‌تواند منجر به هنگ کردن های پیاپی دستگاه در حین استفاده شود و حالتی آزاردهنده را برای کاربر به وجود آورد. اما آیا راهی برای حل مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ وجود دارد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است!

با استفاده از برخی تغییرات و ترفند های نرم افزاری که اغلب هم خیلی ساده هستند می‌تواند مشکلاتی از قبیل مشکل کند بودن گوشی سامسونگ و هنگ کردن های پیاپی آن را برطرف ساخت. در ادامه این مطلب می‎خواهیم به طور جامع در رابطه با این موضوع و راه حل های رفع مشکل مذکور صحبت کنیم. در نظر داشته باشید که مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ ممکن است به شیوه های مختلف در گوشی نمایان شود اما اصولا با افت چشمگیر سرعت عملکرد دستگاه یا گیر کردن و فریز شدن های پیاپی آن نمایان می‌شود. با آداک فیکس همراه شوید.

 

اختلالات عمومی و ساده که منجر به هنگ کردن گوشی شما می‌ شود

برخی اوقات حافظه پر شده گوشی همراه یا وجود برخی برنامه‌های غیرفعال‌شده یا تخریب شده، علت هنگ کردن گوشی است. در این صورت بهتر است حافظه گوشی را کمی خالی کرده و در جست‌ و جوی اپلیکیشن غیرفعال و تخریب شده باشیم. برای حل موقتی هنگ دستگاه با توجه به این مشکل، گوشی هوشمند خود را خاموش کنید. کمی مکث کنید و سپس دوباره به روشن کردن گوشی اقدام کنید.

اگر علت هنگ كردن گوشي سامسونگ و اندرویدی شما این موضوع بود، دکمه پاور را آنقدر نگه دارید تا گزینه خاموشی روی اسکرین تلفن همراه مشاهده شده و گوشی خاموش شود. اما اگر بلعکس، علت هنگ كردن گوشي ايفون موضوع مذکور بود، دکمه پاور را تا زمانی نگه دارید که نوار سرخ رنگ مرتبط با خاموشی دستگاه را مشاهده کنید. 

 

پر بودن فضای حافظه

اولین و اصلی ترین دلیل هنگ کردن گوشی و تبلت، پر بودن حافظه است. وقتی حافظه موبایل بیش از حد پر باشد، فضایی برای اجرای برنامه ها باقی نمی ماند و به دنبال آن، دستگاه هنگ می کند. برای حل این مشکل، بهتر است فضای حافظه را خالی کرده و تا حد امکان، فایل ها و برنامه های غیر ضروری را پاک کنید. همچنین پیشنهاد می شود از مموری کارت استفاده کرده و بخشی از اطلاعات خود را از حافظه داخلی گوشی به کارت حافظه انتقال دهید. به این ترتیب تا حد زیادی از هنگ کردن بیش از حد موبایل سامسونگ جلوگیری خواهید کرد.

 

خرابی باتری

شاید جالب باشد بدانید که یکی از دلایل فریز شدن گوشی سامسونگ و دیگر برندها، خرابی باتری است. به خصوص اگر گوشی شما بعد از هنگ کردن خاموش می شود، باید احتمال بیشتری را برای آسیب دیدگی باتری در نظر بگیرید. تست باتری به شما کمک می کند بدانید که این قطعه سالم است یا نه. اگر مطمئن شدید که باتری ایراد دارد، بهتر است هرچه زودتر به فکر تعویض این قطعه باشید. تداوم مشکلات باتری موبایل، به دیگر قطعات هم آسیب رسانده و حتی می تواند موجب انفجار گوشی شود!

 

برنامه رفع هنگ گوشی سامسونگ

برنامه‌های مختلفی در اینترنت وجود دارند که به بهینه‌سازی حافظه داخلی رم گوشی شما کمک می‌کنند. با نصب این برنامه‌ها سرعت گوشی شما بیشتر شده و کمتر از قبل هنگ می‌کند. دو مورد از معروف‌ترین برنامه‌های رفع هنگ گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌های دارای سیستم‌ عامل اندروید را در ادامه معرفی می‌کنیم:

برنامه Phone Cleaner

این برنامه از جمله نرم‌افزارهای پرطرفدار به شمار می‌رود. این برنامه ویژگی‌های فراوانی مثل خنک کردن پردازنده گوشی، تسریع عملکرد گوشی، آزادسازی فضای اشغال شده گوشی و ذخیره‌سازی باتری را به خود اختصاص می‌دهد.

برنامه Clean it

این برنامه نیز مانند برنامه قبلی با پاک کردن فایل‌های ناخواسته و مدیریت برنامه‌ها، باعث بهبود کارایی و عدم بروز مشکل گوشی سامسونگ می‌گردد. همچنین از داغ شدن بیش از حد گوشی و تخلیه سریع باتری نیز جلوگیری می‌کند.

 

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ

نصب نرم افزارهای سنگین

 نصب کردن نرم افزارهای سنگین روی گوشی فشار بسیار زیادی بر پردازنده و حافظه ی داخلی گوشی می آورد و همچنین به دنبال آن ریسک ویروسی شدن موبایل هم نیز بیشتر می شود. بهترین کار این است که نرم افزار سنگین و غیر ضروری را تا جایی که امکان دارد بر روی گوشی نصب نکنید تا بار اضافی بر موبایل وارد نشود.

 نرم افزار هایی که باعث هنگ کردن گوشی سامسونگ میشوند معمولا غیر استاندارد بوده و حجم بسیار بالایی اشغال میکنند  که جلوگیری از نصب آنها بهترین راه حل برای رفع هنگ کردن گوشی شما میباشد.

 

 آپدیت نبودن نرم افزار گوشی

در نسل‌های قدیمی تر گوشی های سامسونگ به سختی می شد OTA یا وایرلس سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کرد و این امر سبب هنگ کردن گوشی سامسونگ و کند شدن عملکرد آن می شد پس اگر نرم افزار گوشی سامسونگ خود را همواره به روزرسانی نکنید باعث هنگ سامسونگ می شود. اکثرا نرم افزار اندروید بسیار بیشتر از نرم افزار IOS دارای باگ و مشکلات است و خیلی زودتر فرسوده شده و ویروس میگیرد. پس با آپدیت نگه داشتن نرم افزار اندروید خود درصد هنگ گوشی را پایینتر آورده و به بهتر کار کردن آن کمک کنید.

 

جلوگیری از پر شدن RAM

تمامی موبایل ها دارای حافظه  RAM میباشند. حافظه RAM نقش بسیار زیادی بر سرعت عملکرد گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن دارد و موثر است  هرچقدر RAM گوشی شما ظرفیت بیشتری داشته باشد، گوشی می‌تواند تعداد Task بیشتری را به صورت همزمان تجزیه و تحلیل کند و هنگ هم نکند.

به این شکل  ترتیب سرعت عملکرد دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد .پر شدن حافظه RAM می‌تواند یکی از اصلی ترین دلایل برای کند شدن عملکرد موبایل و هنگ کردن گوشی سامسونگ بشمار می آید.

 به عنوان مثال اگر RAM گوشی شما 2 گیگ ظرفیت داشته باشد و اپلیکیشن های مختلفی در پس زمینه و حالت Multi Tasking آن فعال و یا نیمه فعال باشند و 80 یا 90 درصد از ظرفیت RAM  را پر کنند، بدون شک با مشکل هنگ کردن و کندی سرعت عمل رو به رو خواهید شد.

 

بروز رسانی به ورژن جدید اندرویدی

بسیاری از افراد توجهی به آپدیت هایی که شرکت سازنده ی موبایل هر چند وقت یکبار ارائه میدهند ،نمیکنند همین موضوع باعث میشود تا موبایل شما از قابلیت جدیدی بهره مند نشوند و در نهایت در مقابل استفاده ی بیش از حد گوشی هنگ کند. پس بهتر است که با هر بار آپدیت جدید که شرکت سازنده آن برنامه ارائه میکند گوشی خودتان را هم آپدیت کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()