تعمیرات سخت افزاری موبایل
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

 اجزا سخت افزار موبایل از جمله قطعاتی هستند که کیفیت موبایل به آنها بستگی دارد. در صورتی که کیفیت سخت افزار موبایل شما بالا باشد، مسلما کیفیت کلی گوشی بالاتر خواهد رفت و گوشی موبایل مدت زمان بیشتری به خوبی کار می کند.

 

جدا سازی هارد

مشکل هارد یکی از مشکلت رایج موبایل های امروزی  می باشد و گوشی های زیادی از ناحیه ی هارد یا EMMC به مشکل بر میخورند. آموزش تعویض و پروگرم هارد یکی از دوره های تخصصی  است که در تعمیرگاه تخصصی سخت افزار به طور کامل و اصولی به کارۀموزان آموزش داده می شود.

دوره آموزش تعویض هارد به دوبخش تعمیرات سخت افزاری موبایل و تعمیرات نرم افزاری موبایل تقسیم می شود. بخش سخت افزاری شامل اصول تعویض آیسی های چسبی که در موارد تعویض CPU و دیگر آیسی های گوشی نیز کاربرد دارد. بخش نرم افزاری نیز مربوط به پروگرم و ترمیم سریال و شبکه گوشی تعویض هارد شده است.

مشکلات هارد از جمله مشکلاتی می باشد که شاید برایتان بارها اتفاق افتاده باشد برای اینکه هارد را عوض نمایید برای جداسازی آی سی  چسبی باید دقت و تمرکز بالایی داشته باشید. آی سی قطعات حساسی می باشند که شرکت های سازنده موبایل همراه برای قرار دادن قطعات از یک سری چسب مخصوص استفاده می کنند که این چسب  به دلیل های مختلفی مانند ضد آب بودن مورد استفاده قرار می گیرد. برای خواندن مقاله تعویض هارد گوشی نوت سامسونگ به وبسایت ما مراجعه کنید.

 

تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل

در صورتی که بر اثر ضربه به ال سی دی و تاچ گوشی موبایل دچار آسیب و شکستگی شود، کاربر احتمالا لکه های تیره و یا ترک های تار عنکبوتی و علامت هایی مشابه آن را در صفحه نمایش موبایل خود مشاهده خواهد کرد که در برخی از موارد ممکن است که دیگر چیزی بر روی صفحه مشاهده نگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر از علت خط افتادن روی صفحه گوشی اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است که گاهی مواقع مشکلات پیش آمده برای تاچ و ال سی دی گوشی همراه ممکن است دلایل نرم افزاری هم نیز داشته باشد که در هر صورت کاربر برای رفع تمامی این مشکلات و در جهت تعمیرات تخصصی موبایل و یا تعویض تاچ و ال سی دی گوشی خود، نیاز به کمک تعمیرکاران حرفه ای و متخصصان تعمیرات موبایل خواهند داشت. برای دانستن دلایل شکستن و تعویض تاچ و ال سی دی موبایل کلیک کنید.

 

خراب شدن باتری موبایل

خرابی باتری موبایل یکی از رایج ترین مشکلات رایج گوشی موبایل می باشد. بروز مشکل در باتری موبایل بنا به دلایل گوناگونی روی می دهد. شارژ کردن طولانی مدت گوشی، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد، گرم شدن باتری موبایل برخی از دلایل خرابی باتری می باشند.

خرابی باتری گوشی می تواند باعث این اختلالاتی مانند: تخلیه سریع شارژ گوشی، خاموش شدن ناگهانی گوشی، هنگ مداوم گوشی، ریست شدن برخی از تنظیمات گوشی مثل ساعت، تاریخ و غیره شود.

 

 

 

برای تعمیر باتری گوشی روش های گوناگونی وجود دارد، توصیه می کنیم ابتدا کانتکت های باتری (محل اتصال موبایل و باتری موبایل) را پاک کنید زیرا در صورت اکسید و کثیف شدن این محل باتری موبایل به خوبی کار نمی کند.

باز شدن درزهای باتری نیز می تواند از دلایل خوب کار نکردن باتری باشد، بنابراین توصیه می کنیم پیش از آنکه اقدام به تعویض باتری کنید درزهای باطری را بررسی و به کمک چسب آنها را بپوشانید.

گذاشتن باتری در فریزر نیز یکی از دیگر روش های تعمیر باتری می باشد این کار باعث جلوگیری از نشت شارژ گوشی می شود. کمک گرفتن از یک باتری دیگر و القا پالس، همچنین تعمیر باتری به کمک لامپ ۱.۵ ولتی از دیگر روش های تعمیر باتری می باشد.





:: برچسب‌ها: تعمیرات سخت افزاری موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: