تعویض گلس ال سی دی موبایل
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

گلس ال سی دی از نظر عامیانه مردم به لایه پلاستیکی گفته می‌شود که به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری و بر روی صفحه نمایش آن نصب می‌گردد تا از به وجود آمدن خط و خش بر روی نمایشگر دستگاه جلوگیری به عمل آورد. اما از نظر تخصصی و فنی گلس ال سی دی گوشیمفهوم دیگری را به همراه دارد که مفهومی کاملا متفاوت با طرز تفکر عامیانه مردم است.تعویض گلس ال سی دی آیفون یا تعویض گلس ال سی دی موبایلدر واقع شیشه‌ محافظ و ضد خط و خشی است که شرکت های سازنده گوشی آن را بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی دستگاه پرس می‌کنند و بدین ترتیب از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی ممانعت به عمل می‌آورند.

برای مثال حتما شنیده‌اید که روی صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است که شیشه‌‌ای مقاوم برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی ال سی دی این گوشیمحسوب می‌شود. به این شیشه از نظر فنی گلس ال سی دیگفته می‌شود. پس زمانی که در رابطه با تعویض گلس ال سی دی آیفون یا سامسونگ صحبت می‌شود باید دید که منظور دقیقا چیست؟ با توجه به توضیحاتی که در این مقاله از تعمیرات موبایل ارائه شد طبیعی است که تعویض گلس ال سی دی گوشی های موبایل هم می‌تواند دو مفهوم مختلف داشته باشد.

 

فرق بین گلس محافظ، گلس صفحه نمایش و تاچ لمسی و ال سی دی گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شماست. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده.

در صورتی که پس از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی یا ال سی دی به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر است. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی و تعویض گلس شکسته موبایل است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده می‌کنند. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش پیدا می‌کند چرا که اینچنین تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت. در تصویر زیر به صورت واضح نشان داده شده است.

 

هزینه تعویض گلس ال سی دی گوشی

همانگونه که اشاره شد آسیب به صفحه نمایش گوشی دارای درجات متفاوتی است. از این رو در صورتی که تاچ و ال سی دی گوشی آسیب ببینید باید متحمل هزینه‌های بیشتری شوید. به عبارت دیگر هزینه تعویض محافظ گوشی کمتر است و به همین ترتیب تعویض گلس خود گوشی از تمام قطعات صفحه نمایش از جمله صفحه لمسی و ال سی دی هم کمتر است. تعویض تاچ و ال سی دی در بازه‌ی قیمتی متفاوتی قرار دارد و برای گوشی‌های مختلف متفاوت است اما بطور متوسط از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان شروع شده و برای گوشی‌های برند به رقم‌های میلیونی نیز می‌رسد.

 

تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

شکستن ال سی دی یکی از مرسوم ترین دلیل های مراجعه افراد به مراکز تعمیرات موبایل محسوب می شود. یکی از حائز اهمیت ترین قطعات گوشی تاچ و ال سی دی گوشیم حسوب می شود که در واقع باید از آن بسیار زیاد نگهداری و مراقبت کرد تا دچار هیچ گونه مشکلی نشود. شرکت پارس ارتباط با هزینه بسیار مناسب و با کیفیتی اورجینال اقدام به تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ و تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و دیگر گوشی های بازار می نماید. 

 

پنج قطعه‌ اصلی که تشکیل دهنده تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل هستند به ترتیب شامل گلس ال سی دی، تاچ و یا دیجیتایزر، پنل ال سی دی، چراغ های ال سی دی و فریم یا قاب ال سی دی میباشند. شرکت های سازنده ال سی دی موبایل این پنج قطعه را در حین تولید کردن محصول بر روی هم پرس می کند و نهایتا در قالب یک عضو یکپارچه و باریک عرضه می‌کنند که ما آن را با نام تاچ و ال سی دی می‌شناسیم. پس اگر از نظر تکنیکی و با جزئیات بیشتر به ال سی دی و تاچ گوشی های موبایل نگاه کنیم، این قطعه شامل پنج عضو مختلف می‌شود که به صورت متراکم و فشرده در قابل یک عضو تنیده شده‌اند.

 

 

علائم خرابی صفحه نمایش گوشی سامسونگ

هنگامی که گوشی موبایل شما ضربه می بیند و یا آب خوردگی باعث می شود صفحه نمایش روشن نشود. نمی توان به طور قطع گفت که مشکل از صفحه نمایش گوشی شما می باشد و نیاز به تعویض دارد. برخی اوقات آسیب دیدن آی سی تصویر موجب خاموشی صفحه نمایش، آی سی لایت موجب کم نور شدن صفحه نمایش یا تغییر نور آن و آی سی تاچ باعث عملکرد نادرست تاچ گوشی شما می شود.

هنگامی که گوشی شما ضربه می بیند، علاوه بر شکستن خود صفحه نمایش و یا آسیب دیدن پیکسل های آن، شکستن فلت تاچ وال سی دی نیز ممکن است باعث خرابی صفحه نمایش شود. یکی از رایج ترین مشکلات زمانی که گوشی موبایل ضربه می خورد، مشکل عملکرد تاچ گوشی است، اما امکان دارد تاچ گوشی به علت آسیب دیدگی آی سی تاچ به مشکل خورده باشد.

هنگام خرابی تاچ گوشی، درصورت قفل کردن و دوباره استفاده کردن از گوشی ممکن است برای چند ثانیه تاچ درست کار کند اما در صورتی که آی سی تاچ آسیب دیده باشد تاچ گوشی و یا بطور کامل از کار می افتد و یا در تمام مدت هنگ می کند.

در صورتی که صفحه نمایش گوشی دچار پخش شدن رنگ شده باشد، احتمال تعویض تاچ ال سی دی موبایل می رود ولی گاهی مواقع علت پخش شدن رنگ در صفحه نمایش بخاطر مشکلات هارد گوشی موبایل می باشد که دیگر نیازی به تعویض تاچ ال سی دی  شرکتی سامسونگ نمی باشد. به طور کلی تشخیص این موارد فقط به دست تعمیرکاران حرفه ای باید واگذار شود تا آنان با علم و درایت خود نسبت به تعویض تاچ ال سی دی شرکتی سامسونگ  یا تعویض برد و قطعات دیگر تصمیم گیری نمایند.

 

تعویض ال سی دی ایفون و هزینه تعویض

مشکلات زیادی باعث شکسته شدن صفحه نمایش آیفون می شوند. بعضی از رایج ترین دلیل ها افتادن گوشی آیفون بر روی آسفالت و یا سطح سخت و سفت است، نشستن در صورتی که گوشی آیفون در جیب پشت شلوارتان است و یا قرار دادن گوشی در ته کیف دستی تان می باشد.

 

 

تعویض و تعمیرات ال سی دی آیفون

تعویض ال سی دی ایفون و هزینه تعویض هنگامی ضروری است که ایراد وارد شده بر  صفحه نمایش گوشی خیلی شدید بوده و تنها راه حل باقی مانده برای بازیابی مجدد کیفیت گوشی، همان تعویض LCD آیفون باشد. در این شرایط باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه نمایید تا متخصصین و کارشناسان اقدام به تعویض ال سی دی ایفون شما کنند.

شایان ذکر است اقدامات لازم جهت تعویض ال سی دی آیفون صرفاً پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه انجام خواهد شد. تلاش می شود تا حتی الامکان تعویض ال سی دی آیفون، با استفاده از صفحات اورجینال و شرکتی انجام می پذیرد. کارشناسان ما در مرکز تعمیرات موبایل در کرج  پس از عیب یابی صحیح  و بررسی تخصصی این بخش از دستگاه، امکان تعویض و یا تعمیر آن را با شما در میان گذاشته و با اتمام تعمیرات، دستگاهی کامل و بی عیب و نقص به شما تحویل می دهند.

 

تفاوت تعویض گلس آیفون با تعویض ال سی دی ایفون

در برخی مواقع ممکن است نیازی به تعویض ال سی دی ایفون نداشته باشید و بتوانید با تعویض گلس مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید. گلس آیفون شیشه‌ای است که توسط شرکت سازنده یعنی اپل بر روی ال سی دی دستگاه نصب می‌شود و بدین ترتیب از تماس مستقیم اشیا و اجسام خارجی با ال سی دی گوشی جلوگیری می‌کند. گلس محافظ ال سی دی روی تمام مدل های آیفون اپل نصب است.

گاهی اوقات امکان دارد در اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد شده، فقط گلس روی ال سی دی بشکند و تاچ و ال سی دی دستگاه بدون مشکل کار کنند! در این شرایط می‌توان با تعویض گلس آیفون و صرف هزینه‌ای بسیار ناچیزتر (در مقایسه با هزینه تعویض ال سی دی آیفون اپل) مشکل را برطرف ساخت.

 

تعویض گلس ال سی دی شیائومی

صفحه‌ی نمایش گوشی شیائومی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شماست. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده.

در صورتی که پس از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی یا ال سی دی به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر است. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده می‌کنند. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش پیدا می‌کند چرا که اینچنین تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت. در تصویر زیر به صورت واضح نشان داده شده است.

 

 

شیوه تعویض گلس موبایل شیائومی با استفاده از دستگاه

تعویض گلس ال سی دی شیائومی  می تواند ریسک هایی نیز در پی داشته باشد به خصوص برای گوشی های پرچمدار با ساختار نمایشگر پیچیده و میزان حساسیت بالا ، چرا که در این گوشی ها در صورت ارتکاب خطا توسط کاربر عادی حین انجام پروسه خسارات سنگینی به دستگاه وارد خواهد شد .  در زود کمک و در تعمیرگاه تخصصی نمایندگی موبایل شیائومی قبل از اقدام برای تعویض نمایشگر میزان سلامت نمایشگر و تاچ آن مورد بررسی تخصصی قرار می گیرد. در این مرکز  عملیات جدا سازی و تعویض گلس با استفاده از دستگاه مخصوصی بنام سپراتور انجام می‌شود. دمای سطح سپراتور(جداکننده) با توجه به نوع نمایشگر بین 75 تا 100 درجه سانتی گراد متغیر است.





:: برچسب‌ها: تعویض گلس ال سی دی موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: