چگونه می توان گوشی نو را از گوشی تعمیر شده تشخیص داد؟
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

خرید یک گوشی هوشمند خوب، در کشور ما هزینه­زیادی در بردارد، بنابراین وقتی‌ که شخصی اقدام به خرید یک گوشی نو می‌­کند انتظار دارد که یک گوشی آک و دست‌‌نخورده تهیه کند و تعمیر موبایل برروی آن صورت نگرفته باشد. اما یکی از مشکلات کاربران در زمان خرید گوشی های هوشمند دست دوم این است که اگر گوشی که خریداری می کنند تعمیری باشد چطور می توانند متوجه شوند. نه تنها در زمان خرید گوشی های دست دوم بلکه حتی برای خرید یک گوشی نو هم ممکن است همین چالش وجود داشته باشد و برخی از افراد کلاهبردار یک گوشی تعمیری را به جای یک گوشی نو بفروشند. در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل ما روش هایی را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید گوشی نو را از گوشی تعمیری تشخیص دهید.

 

 روش هایی برای تشخیص گوشی نو از گوشی تعمیری

بررسی مشخصات ظاهری و سخت افزاری موبایل

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص گوشی تعمیری، بررسی مشخصات ظاهری آن مانند خوردگی پیچ‌ها است که پس از بازکردن قاب پشت گوشی می‌توانید آن را متوجه شوید. ازآن‌جاکه برای تعمیر هرکدام از قسمت‌های گوشی باید پیچ‌ها باز شوند، اگر گوشی تعمیری باشد، احتمالاً می‌توانید اثر خوردگی را روی پیچ‌ها مشاهده کنید.

در حالت عادی، پیچ‌ها و محفظه‌ای که در‌ آن قرار گرفته‌اند، کاملاً نو هستند و اغلب لیبل سازنده‌ی مرتبط روی آن‌ها به‌چشم می‌خورد. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر شخصی حرفه‌ای این کار را انجام داده باشد، ممکن است پس از بازکردن گوشی، مجدداً لیبل را روی پیچ‌ها بچسباند؛ ازاین‌رو، اگر با لیبل مواجه شدید، آن را بردارید و پیچ‌ها را با دقت بررسی کنید. درآخر، توصیه می‌کنیم که این کار را حتماً به‌کمک افراد متخصص انجام دهید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، نحوه‌ی قرارگیری صفحه‌نمایش روی گوشی است که با نگاه‌کردن به دوربین و کناره‌های نمایشگر تا حدی تشخیص‌دادنی است. درواقع، اگر تعویض ال‌سی‌دی به‌درستی انجام نشده باشد، آن‌طور‌که باید روی فریم قرار نمی‌گیرد و کمی با برد گوشی فاصله دارد و حتی ممکن است اثرهای چسب‌ها و مواد استفاده‌شده را نیز در اطراف گوشی مشاهده کنید. این موضوع را می‌توانید با نحوه‌ی قرار‌گرفتن پنل صفحه‌نمایش روی محفظه‌ی دوربین نیز متوجه شوید.

نکته‌ی دیگر این است که اگر شخصی غیرحرفه‌ای در گوشی را برای تعویض یا تعمیر قطعات باز کرده باشد، احتمالاً با بررسی ساده درمی‌‌یابید که پنل جلو یا پشت به‌خوبی روی دستگاه قرار نگرفته‌اند و به عبارتی لق می‌زنند.

 

 

aPPLE-iPhone-13-ProMax-1104x500

 

روش‌­های استفاده از کد

در این روش، شما می‌­توانید با گرفتن کدهای خاصی در گوشی خود، پی به نو یا دست‌دوم بودن آن، ببرید: در زیر به چند نمونه از کدها اشاره می­کنیم:

استفاده از کد #RTN## : برای انجام این کد بهتر است به ترتیب گفته‌شده پیش بروید: ابتدا گوشی خود را باز کرده و وارد قسمت شماره­‌گیر آن شوید. در صفحه نمایان شده، کد #786## را شماره‌­گیری کنید. نیازی نیست که قسمت شماره‌­گیری را فشار دهید. گوشی شما باید به صورت خودکار وارد بخش RTN شود. در بخش ظاهرشده، گزینه VIEW را انتخاب کنید. لازم به تذکر است که اگر کد#786## عمل نکرد از کد *#*#786#*#* استفاده کنید. در صفحه RTN به سمت پایین حرکت کنید تا حالت Reconditioned ظاهر شود. با انتخاب این حالت، به دو وضعیت مجاز می­‌رسید: وضعیت YES یعنی اینکه، گوشی شما قبلا باز شده و تعمیری است و وضیعت NO که نشان‌دهنده نو و آک بودن گوشی می­‌باشد. البته این کد نمی‌­تواند ارزش خدمات تعمیر موبایل را زیر سوال ببرد. تنها از سوءاستفاده جلوگیری می­کند.

با گرفتن کد *#92702689# در شماره‌­گیر گوشی، م‌ی­توان فهمید که گوشی چه میزان کارکرده است. توجه به این موضوع نیز می­تواند مفید باشد که با گرفتن این کد در بعضی از گوشی‌­های هوشمند، می‌­توان تعداد دفعاتی که گوشی بازشده است را نیز ملاحظه کرد. در این وضعیت ممکن است شما با این پیغام مواجه شوید:

Repaired : 0000000 یعنی اینکه تعمیر موبایل تاکنون صورت نگرفته است.

Repaired : 0000001  یعنی اینکه تاکنون یک‌بار تعمیر موبایل صورت گرفته است.

با گرفت کد *#0000# می­توان به نوع ورژن و تاریخ ارائه گوشی پی برد. اگر این تاریخ قدیمی باشد، نشان‌دهنده این است که گوشی شما نو نیست. به‌ هرحال، تعمیر موبایل شامل گوشی­‌های قدیمی‌­تر نیز می‌­شود.

 

https://www.parsertebatco.com/post/392

 

 





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: