کالیبراسیون حسگر اثر انگشت
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت این روزها کمتر کسی را می بینید که برای حفظ امنیت تلفن همراه خود و قفل صفحه از روش هایی چون الگو، پین و یا رمز ورود استفاده کند. بلکه بیشتر افراد با توجه به مدل گوشی خود، سعی بر استفاده از اثر انگشت برای بازگشایی قفل موبایل دارند. زیرا این روش علاوه بر سریع بودن، از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است.

 

آشنایی با حسگر اثر انگشت موبایل

اسکنر اثر انگشت یکی از حسگرهایی که این روزها در بیشتر گوشی های موبایل تعبیه شده و برخلاف گذشته، نه تنها در گوشی های هوشمند رده بالا بلکه در گوشی های ارزان قیمت و سطح پایین نیز دیده می شود. این فناوری به دلیل امنیت بالا، محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است و به همین سبب سازندگان تلفن های همراه سعی بر بهبود این قابلیت داشته و دارند که همانطور که می بینید حسگرهای اثر انگشت در مقایسه با قبل بسیار پیشرفت کرده و از دقت بالا و قابل توجهی برخوردار شده اند و همینطور عملکرد سریع تری نیز پیدا کرده اند. 

 

چرا سنسور اثرانگشت ضعیف می شود؟

علت از کار افتادن اثر انگشت گوشی بعد از تعویض lcd چیست؟ سنسور اثرانگشت بی‌دلیل از کار نمی‌افتد یا ضعیف نمی‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم یک قطعه مصرفی است و زیاد پیش می‌آید که خراب شود و افت عملکرد پیدا کند. به همین دلیل باید به دنبال دلیل ضعیف شدن حسگر اثرانگشت گوشی خود باشید که می‌تواند دلایل مختلفی مانند آب خوردگی، ورود گرد و خاک، کثیف بودن انگشت هنگام استفاده و حتی ضربه خوردگی داشته باشد. یکی از دلایلی که به کلی باعث از کار افتادن سنسور اثرانگشت می‌شود، عوض شدن نمایشگر یا تعویض ال سی دی است. ناشی بودن تعمیرکار می تواند باعث از کار افتادن حسگر اثرانگشت گوشی شود.

 

 

 ارور کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

اگر ارور داده باشد یعنی سنسور فیزیکی خراب است و فقط باید تعمیر شود، اما اگر Pass بود یعنی قابل حل است.    با این کد می‌توانید وارد تست کالیبراسیون حسگر اثر انگشت گوشی شوید.    اگر در تست حسگر تشخیص اثر انگشت با گزینه Fail مواجه شدید، حسگر نیاز تعمیر دارد.

 

کالیبراسیون حسگر اثر انگشت چیست؟

شاید از خود بپرسید کالیبراسیون حسگر اثر انگشت لازم است یعنی چه؟ به همین دلیل قبل از بررسی روش های رفع مشکل حسگر اثر انگشتمعنی کالیبراسیون را بررسی میکنیم. گوشی های هوشمند حسگر های مختلفی دارند. زمانی که این حسگر ها با مشکل مواجه میشوند شما با استفاده از فرایند کالیبره کردن میتوانید مشکل خود را حل کنید.

 

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت

تمیز کردن حسگر اثر انگشت

نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت یکی از اولین کارهایی که بعد از از کار افتادن سنسور اثر انگشت گوشی باید انجام دهید، تمیز کردن سنسور اثرانگشت است؛ زیرا گاهی اوقات ممکن است روی آن را کثیفی بگیرد یا دستتان کثیف باشد. پس حتما سنسور و دستتان را تمیز کنید و سپس امتحان کنید.

 

تست سنسور اثرانگشت گوشی

برای تست سنسور کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ و کالیبراسیون حسگر اثر انگشت توسط خود گوشی، می‌توانید با شماره گیری *#0*# به صفحه تست گوشی‌ها بروید و در قسمت Sensors چک کنید که سنسنور اثرانگشت Pass باشد و ارور Faild نداده باشد. اگر ارور داده باشد یعنی سنسور فیزیکی خراب است و فقط باید تعمیر شود، اما اگر Pass بود یعنی قابل حل است.

 

 

آپدیت کردن گوشی

یکی از راه‌های حل مشکل گوشی‌ها کالیبراسیون حسگر اثر انگشت سامسونگ ، آپدیت کردن سیستم عامل است؛ مخصوصا برای رفع مشکل سنسور اثرانگشت گوشی آپدیت کردن سیستم عامل می‌تواند مشکل گشا باشد. همینطور اگر مشکل حسگر اثرانگشت گوشی شما بعد از آپدیت به این روز در آمده است، پس سعی کنید سیستم عامل را به نسخه قبلی برگردانید.

 

فعال کردن Screen Sensitivity

ویژگی جدید گوشی‌های هوشمند به کمک بهتر عمل کردن و افزایش حساسیت نمایشگر گوشی می‌آید؛ برای فعال کردن این ویژگی وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس به قسمت Display بروید و گزینه Touch Sensivity را فعال کنید. با فعال کردن این ویژگی نمایشگر حساس‌تر عمل می‌کند و اگر حسگر اثرانگشت گوشی شما زیر نمایشگر باشد، بهتر عمل خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: