دلیل قطع و وصل شدن اینترنت
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

امروزه کمتر کسی با وجود داشتن گوشی اندروید از اینترنت استفاده نمی کند. اینترنت حرف اول را برای گوشی ها می زند تا کاربران بتوانند به آسانی به شبکه های اجتماعی و تمامی سایت های جهانی دسترسی داشته باشند. هر چقدر که سرعت اینترنت بالا تر باشد و از سیمکارت های ۴G یا بالاتر استفاده شود بهتر است.

بعضی مواقع با قطعی اینترنت گوشی های موبایل مواجه می شود. با اینکه اکثر اوقات دلیل قطع و وصل شدن اینترنت در ایران مرتبط به قطعی اپراتور سرویس دهنده می باشد اما برخی مواقع مشکلاتی از جمله تنظیمات نادرست APN و تنظیمات مرتبط به وی پی ان می تواند باعث قطعی اینترنت گوشی موبایل شما شود که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید. در این مقاله از تعمیرات تخصصی موبایل با ما همراه باشید تا بتوانید این مشکل را رفع نمایید.

 

چک کردن محدودیت استفاده از داده

یکی از امکانات کاربردی که موبایل اندرویدی دارند، توانایی تنظیم یک سقف برای حداکثر مقدار استفاده از داده های تلفن همراه و اینترنت سیم کارت را دارد. این قابلیت سبب می شود تا بعد از رسیدن به سقف مورد نظر، علاوه بر نمایش اخطار، ارتباط اینترنت هم قطع شود تا از مصرف بی رویه اینترنت جلوگیری گردد. ممکن است همین مورد دلیلی برای ایجاد مشکل اتصال به اینترنت گوشی همراه باشد.

برای حل کردن این مشکل و برداشتن محدودیت می توانید به مسیر تنظیمات گوشی بروید و در گزینه استفاده از داده تلفن همراه را انتخاب کنید. در این قسمت تیک مربوط به محدودیت استفاده از داده Limit mobile data usage را بردارید تا محدودیت استفاده از داده ها خاموش شود. همینطور می توانید با ایجاد تغییر، حداکثر سقف مصرف را بیشتر کنید تا دیرتر اخطار قطع مصرف داده برای شما نمایش داده شود.

 

تنظیمات مربوط به VPN

گاهی مواقع استفاده از فیلتر شکن وی پی ان و یا نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی باعث قطع شدن اینترنت گوشی اندروید شما می شود. از طریق تنظیمات گوشی در بخش wireless and network گزینه Proxy یا VPN را انتخاب کنید و پاک کنید تا مشکل شما حل شود.

 

تنظیم مجدد APN

ارتباط میان گوشی هوشمند و اینترنت از طریق APN برقرار می‌شود و بروز اخلال در آن را می‌توان به عنوان یکی از دلایل قطع اینترنت همراه اول روی اسمارتفون‌ها به حساب آورد. شما می‌توانید برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت، تنظیمات مربوط به APN را مجددا تغییر کنید.

برای انجام این کار وارد تنظیمات شوید و از بخش سیم کارت‌ها و شبکه‌های موبایل، اپراتور همراه اول را انتخاب کرده تا بتوانید وارد بخش APN یا همان Access Point Names شوید. در این بخش یک فهرست از اسامی APN را مشاهده خواهید کرد؛ در ادامه باید روی گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) ضربه بزنید. با انجام این کار، کلیه تنظیمات مجددا راه‌اندازی خواهند شد و می‌توانید وضعیت اینترنت خود را بررسی کنید.

فراموش نکنید که شما باید در مراحل ذکرشده، نماد موجود در کنار APN را هم انتخاب کرده و روی گزینه Edit Access Point ضربه بزنید تا بدین ترتیب، امکان تنظیم پروتکل APN روی iPv4/IPv6 فراهم شود. با انجام این کار و ذخیره‌سازی تغییرات انجام شده، می‌توانید وضعیت اینترنت همراه اول خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

خاموش و روشن کردن

خاموش و روشن کردن دستگاه های الکترونیکی، مخصوصا موبایل و یا کامپیوتر، همواره یکی از بهترین روش ها برای رفع بعضی از مشکلات و باگ های نرم افزاری بوجود آمده در سیستم عامل است. اگر در اتصال گوشی به اینترنت مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم یک بار اتصال اینترنت خود را خاموش و روشن نمایید و یا گوشی را به حالت پرواز برده و دوباره برگردانید.

حالت هواپیما یا Airplane mode باعث می شود تمامی ارتباطات گوشی شما خاموش و دوباره روشن شود و در صورتی که سیم کارت در محدوده اپراتور دیگری قرار گرفته باشد، دوباره به اپراتور خود برگشته و قویترین آنتن را برای اتصال جستجو کند. همینطور پیشنهاد می کنیم یک بار تلفن همراه خود را نیز به طور کلی خاموش کرده و پس از یک دقیقه دوباره روشن کنید تا احیانا مشکلات نرم افزاری سیستم عامل حذف بشوند. گاهی اوقات این کار باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی شما خواهد شد.

 

تنظیمات Proxy را بررسی کنید

گاهی مواقع نصب بعضی از برنامه ها و یا استفاده از ابزار تغییر دهنده آی پی، باعث می شود تا تنظیمات پروکسی گوشی، تغییر پیدا کند که در بعضی مواقع باعث بروز مشکلات اتصال به اینترنت گوشی می گردد. برای این کار از طریق مسیر تنظیمات گوشی، در بخش Wireless and Networks گزینه Proxy (پروکسی) یا VPN را انتخاب کنید. در مرحله بعدی پروکسی یا VPN ایجاد شده را پاک کنید تا مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شما، حل شود.





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: