چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

 

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم ، هنگامی به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل و حتی خود موبایل می‌رویم، دسترسی زیادی به امکانات گوشی نداریم. به عبارت دیگر ما تا آنجا می‌توانیم تنظیمات را تغییر دهیم که شرکت سازنده این اجازه را بدهد.

روت کردن گوشی به معنی حذف همه محدودیت‌ها است. به عبارت بهتر در صورت روت کردن گوشی شما تمام محدودیت‌ها را دور زده و مانند یک مدیر کل می‌توانید هر تغییری را در گوشی خود ایجاد کنید. احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده که چرا خود شرکت‌ها این سطح از دسترسی را برای کاربران فراهم نمی‌کنند؟ پاسخ روشن و ساده است.

هنگامی که شما به تمامی پوشه‌ها، فایل و تمامی قسمت‌های گوشی دسترسی داشته باشید، باید مسئولیت این کار را هم قبول کنید. در حقیقت حذف شدن یکی از این فایل‌ها مستقیماً عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

 

روت کردن گوشی 

با این که ممکن است روت کردن گوشی کار عجیبی به نظر می‌رسد، اما روت کردن صرفاً به معنای کسب دسترسی به فرمان‌ها، سیستم فایل و مکان پوشه‌هایی است که معمولاً در دسترس کاربر نیستند. روت کردن گوشی اندرویدی را می‌توان به معنی ارتقا از یک کاربر عادی به کاربر با دسترسی‌های مدیر تصور کرد. این کار آزادی‌ها و ریسک‌های بیشتری که ناشی از کنترل بیشتر روی دستگاه است با خود به همراه دارد. مانند هر چیز دیگر، قدرت بیشتر به معنی مسئولیت بیشتر است.

به طور خاص، روت کردن گوشی اندروید به معنی تبدیل شدن به یک superuser است که یک تابع لینوکس است که ممکن است با آن آشنا باشید. به این ترتیب از دیدگاه‌های مختلف شاید این کار را معادل چیزی بدانید که از اول هم باید وجود می‌داشت.

کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی روت شده نصب و اجرا کنند که نیازمند دسترسی‌های خاص هستند و به این ترتیب محدودیت نرم‌افزارهای نصب شده از سوی تولیدکننده یا فروشنده را دور بزنند و حتی اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را که از سوی این افراد به گوشی اضافه شده است حذف نمایند.

دسترسی روت حتی در مواردی که بخواهید چیزهای ساده‌ای مانند فونت‌های سفارشی را روی گوشی امتحان کنید، لازم خواهد بود. روت کردن گوشی اندروید می‌تواند به معنی قفل‌گشایی قابلیت‌های جدید در اپلیکیشن‌ها و لانچرهای خاص نیز باشد.

 

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم

چگونه گوشی را از حالت روت خارج کنیم ؟ چند راه برای بازگردانی و رفع روت گوشیوجود دارد و روش اول استفاده از بکاپ کامل است. با Nandroid‌ می‌توانید بکاپ کامل تهیه کنید و در صورت نیاز آن را بازگردانی کنید تا تمام مشکلات عجیبی که ایجاد شده، سریعاً برطرف شود. دو راه حل دیگر استفاده از رام اصلی گوشی به جای رام روت شده و فلش زدن ایمیجی که سازنده‌ی گوشی ارائه کرده است که در قسمت‌های بعدی به آن اشاره می‌کنیم.

 

 نرم افزار Nandroid Backup

برنامه سریع و کامل برای رفع روت گوشی سریع ترین راه های آنروت کردن گوشی های اندرویدی همین برنامه است. این برنامه از تمام اطلاعات شما پشتیبان گیری (بک آپ) می کند. توصیه من به شما ایناست که همیشه از اطلاعات گوشی خود پشتیبان گیری کنید تا اگر زمانی گوشیتان بریک شد بتوانید به تنظیمات قبلی برگردید. این برنامه از سیستم عامل، برنامه ها، داده ها، و هر چیز دیگری پشتیبان می گیرد و بعد از فلش کردن گوشی نیز می توانید این تنظیمات را به حالت اولیه خود برگردانید.

 

روش استفاده از برنامه Nandroid backup

  1. گوشی خود را با استفاده از کاستوم رام، بوت کنید.
  2. گزینه ای است که باید انتخاب کنید.
  3. کاستوم رام اصلی گوشی خود را انتخاب کنید.
  4. برای بازگشت اطلاعات بر روی همه گزینه ها کلیک کنید و انتخاب کنید
  5. در مرحله پایانی گزینه  Swipe to Restore را انتخاب کنید. بعد از چند دقیقه  گوشی ری استارت خواهد شد.

 

چطور بکاپ کامل اندروید که با Nandroid تهیه شده را بازگردانی کنیم؟

ری‌استور کردن رفع روت گوشی یا بازگردانی بکاپ نندرویید هم بسیار ساده است. کافی است به TWRP مراجعه کنیم. گام دوم تپ کردن روی دکمه‌ی Restore است. گام سوم انتخاب نسخه‌ی بکاپ موردنظر است و در نهایت گام چهارم انتخاب پارتیشین‌هایی است که می‌بایست بازگردانی شوند.

پس از طی کردن مراحل چهارگانه کافی است روی اسلایدر پایین صفحه که Swipe to Restore است، حرکت جاروبی انجام دهید. پس از چند دقیقه گوشی به وضعیتی که در آن بکاپ تهیه شده، بازمی‌گردد.

 





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: