افتادن خط روی صفحه گوشی
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

افتادن خط روی صفحه گوشی حالت های متفاوتی بر روی صفحه نمایش وجود دارد. به طور مثال راه راه یا خط خطی شدن صفحه معمولا به این صورت که خطوط عمودی سیاه یا سفید بر روی صفحه ایفون نمایش دیده می شود و یا نور صفحه نمایش به صورت عمودی کم و زیاد می شود.

لرزش صفحه ، پرش تصویر و پرپر زدن صفحه گوشی آیفون نیز به این صورت گزارش شده است که تصویر متناوبا قطع و وصل می شود و مانند تصویر تلویزون های قدیمی می لرزد.

اما هر دو گروه در یک دسته بندی قرار می گیرند و معمولا مشکلات ذکر شده به خاطر آسیب های سخت افزاری هستند، اما گاهی نیز پیش می آید که علت بروز مشکل یک اختلال نرم افزاری باشد. اگر چه این مورد به ندرت پیش می آید اما نمی توان نسبت به آن بی توجه بود؛ زیرا اگر علت لرزش صفحه یا پرش تصویر گوشی ایفون یک اختلال نرم افزاری باشد، ممکن است به راحتی بدون نیاز به مراجعه شرکت خدمات تعمیرات موبایل خودتان بتوانید با روش های ارائه شده در این مطلب آن را حل کنید.

 

شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02691009091 با کارشناسان مجموعه پارس ارتباط در تماس باشید. همینطور می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات موبایل به صورت آنلاین گوشی خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

علت خط افتادن روی صفحه گوشی چیست؟

شما باید بدانید که خط خط شدن السیدی گوشی شامل خط های متنوع با رنگ بندی های مختلف می باشد. این نمونه از خط خط ها هر یک دلیل متنوعی دارند و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید. علت خط خط های روی گوشی و راه حل های رفع کردن آنها عبارت اند از :

1.     خط سبز :

زمانی که در گوشی نقص الکترونیکی وجود داشته باشد خط سبز روی گوشی به وجود می آید. این خط روی گوشی از گوشه بالا تا پایین صفحه نشان داده می شود. سمت چپ و یا راست آن تفاوتی ندارد. برای رفع این ایراد و از بین بردن این خط باید به یکی از مراکز معتبر تعمیر گوشی مراجعه کنید تا آن را رفع نماید.

2.     خط صورتی :

آسیب دیدگی صفحه نمایش گوشی یکی از مهمترین دلایل به وجود آمدن خط صورتی است. این مشکل را شما در اثر ضربه و یا فشار به گوشی ایجاد خواهید کرد. این مشکل در اکثر مواقع سخت افزاری می باشد و شما نمی توانید آن را با روش های نرم افزاری تعمیر کنید.

در صورتی که این مشکل با برنامه های نرم افزاری درست نشود مجبور به تعویض ال سی دی هستید که تعمیرکاران این اقدام را برای شما انجام می دهند. یکی از مهمترین نکاتی که زمان تعمیر و یا تعویض ال سی دی باید به آن دقت داشته باشید این است که ال سی دی اصل روی گوشی نصب کنید. در این صورت خیالتان راحت است که کیفیت آن اقت پیدا نمی کند.

 

راه راه یا خط خطی شدن صفحه گوشی ایفون

علت خط افتادن روی صفحه گوشی ایفوندر ابتدا به بررسی رایج ترین حالت یعنی راه راه شدن صفحه گوشی آیفون پس از آسیب های سخت افزاری مانند ضربه ، فشار ، آب خوردگی و … می پردازیم. واقعیت این است که در این شرایط به دلیل آسیب وارد شده، چاره ای جز تعویض ال سی دی آیفون وجود ندارد. حتی اگر تاچ گوشی نیز کاملا به درستی کار کند، بازهم تفاوتی ندارد و ال سی دی باید تعویض گردد. در این موقعیت باید گوشی خود را به یک مرکزتعمیر گوشی آیفون ببرید.

 

علت افتادن خط سبز روی صفحه گوشی

علت خط افتادن روی صفحه گوشی ، برخی از کارشناسان بر این باورند که این خط به دلیل وجود نقص در سیستم الکترونیکی این گوشی ها بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این خط از گوشه بالا تا پایین صفحه نمایش در سمت چپ یا سمت راست ظاهر می شود.

خط افتادن روی صفحه گوشی سال گذشته نیز با ارائه گوشی های گلکسی S7 edge توسط سامسونگ، برخی از کاربران از وجود و ظاهر شدن خط صورتی در کنار صفحه نمایش منحنی این گوشی ها شکایت هایی را منتشر کردند. در آن هنگام سامسونگ ای مشکل را مربوط به وجود اشکالی در سخت افزار گوشی ها دانست. همینطور سال گذشته نیز در برخی از گوشی ها مثل موترلا Droid Turbo 2 نیز این مشکل باعث شده بود تا کاربران شکایت های زیادی را مطرح کنند و در فضای مجازی منتشر نمایند. برای تعمیر گوشی خود، به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

 

 

خط صورتی روی صفحه گوشی

علت افتادن خط سفید روی صفحه گوشی ، همانطور که گفتیم علت ایجاد این خط صورتی در صفحه s7 edge آسیب دیدگی صفحه نمایش است. این مشکل معمولا در اثر ضربه یا فشار بیش از حد اتفاق می افتد. با توجه به اینکه مشکل سخت افزاری است متاسفانه با روش های نرم افزاری حل نخواهد شد. در روزهای نخستین پس از عرضه s7 edge برخی از کاربران این گوشی مدعی بودند که بدون هیچ علتی این مشکل ایجاد شده است.

سامسونگ در همان ابتدا اعلام کرد که خط صورتی در s7 edge نرم افزاری نیست و فقط در اثر آسیب های سخت افزاری ایجاد می شود. البته با توجه به شرایط آن زمان سامسونگ در برخی از کشورها مانند هلند و بلژیک اعلام کرد که گوشی های که علائم ضربه روی آنها مشهود نیست، مشمول گارانتی می شوند. البته در این حالت هم با تعویض ال سی دی مشکل حل می شد.

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از صاحبان این گوشی باشید که پس از ضربه، صفحه این گوشی نشکسته است و تاچ نیز در همه نقاط صفحه به درستی کار می کند. در حالی که روی صفحه یک خط صورتی نمایان شده است.

تعجب نکنید زیرا در بسیاری از گوشی های سامسونگ این اتفاق می افتد. مثلا در گوشی های سری J و سری A پس از ضربه ممن است آثاری از شکستگی دیده نشود اما قسمتی از صفحه نمایش یک لکه رنگی و معمولا بنفش ظاهر می شود. در هر صورت سوختن یا رنگی شدن قسمتی از صفحه نمایش به معنای آسیب دیدگی ال سی دی است.برای تعمیر گوشی خود، به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: